Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

A-studiossa parhaillaan aiheena rahakeräys ja hyväntekeväisyys

Vierailija
27.02.2018 |

BC ei yllätys yllätys ole paikalla, mutta poliisi ja saairaalaklovnien edustaja on.

Suoraan sanoen yllätti, että sairaalaklovnien toiminnastakin menee vain 60% kohteille ja 40% kuluihin.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin pakostakin herää ajatus että onkohan tuota klovni-ideaa keksitty oikeasti lapsia varten vai onko vain keino tienata rahaa toiminnan pyörittäjille. Eikö tuollaiseen löytyisi joka kaupungista oikeasti myös vapaaehtoista väkeä?

Vierailija
2/9 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta se nainen oli vain rehellinen. Mun tietääkseni klowneille ei makseta palkkaa vaan korvataan kustannukset, esim. Matkakustannukset ja koulutukset yms.

Huom. Alla oleva on mun veikkaus haastattelun perusteella.

60 % suoraan lapsille.

20% matkoihin ja klownien koulutukseen toimimaan vakavasti sairaiden lasten kanssa.

20% byrokratiian, rahankeräykseen, pankkimaksut, puhelin ja postimaksut, raportointiin eri viranomaisille, tilitoimistolle, jos ei ole vapaaehtoista joka tekee kirjanpidon.

Vaikka muut kustannukset on isot niin olen sitä mieltä että parempi näin kuin että kuka tahansa suunnittelematta kameramiesten kanssa ilmestyy sairaalaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin pakostakin herää ajatus että onkohan tuota klovni-ideaa keksitty oikeasti lapsia varten vai onko vain keino tienata rahaa toiminnan pyörittäjille. Eikö tuollaiseen löytyisi joka kaupungista oikeasti myös vapaaehtoista väkeä?

Juuri näin. Itseasiassa olin pettynyt, että järjestö vetää satojatuhansia omaan liiviinsä, kun heidän toimintaansa on tuotu eri uutispätkissäkin esiin hieman toiselaisessa valossa. On annettu ymmärtää, että he klovnit käyvät ihan talkoopohjalta lapsia ilostuttamassa. Nyt sitten kerrottiinkin, että kyseiseen toimintaan upotetaan satojatuhansia. 

Jotenkin tuosta tuli vähän sellainen kuva, että ovat pelästyneet BC:n tapauksesta ja tulivat kiireellä itse kertomaan kulurakenteesta, ennen kuin joku keksii tonkia heidänkin tilinpäätöksiä.

Vierailija
4/9 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta se nainen oli vain rehellinen. Mun tietääkseni klowneille ei makseta palkkaa vaan korvataan kustannukset, esim. Matkakustannukset ja koulutukset yms.

60 % suoraan lapsille.

20% matkoihin ja klownien koulutukseen toimimaan vakavasti sairaiden lasten kanssa.

20% byrokratiian, rahankeräykseen, pankkimaksut, puhelin ja postimaksut, raportointiin eri viranomaisille, tilitoimistolle, jos ei ole vapaaehtoista joka tekee kirjanpidon.

Vaikka muut kustannukset on isot niin olen sitä mieltä että parempi näin kuin että kuka tahansa suunnittelematta kameramiesten kanssa ilmestyy sairaalaan.

Mites palkkojen osuus? Tämä haastateltukin tehneet tuota ihan kuukausipalkalla. Ainakin yleensä projekteissa on vakinaista henkilöstöä.

Vierailija
5/9 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis sellaista vapaaehtoista väkeä, joka osallistuu kymmenien tuntien mittaiseen koulutukseen, on kulttuurialan ammattilainen, sitoutuu sairaalan hygienia- ja vaitioloperiaatteisiin ja on melko suurella varmuudella käytettävissä myös ensi viikolla/kuukauden päästä/ensi vuonna? Tokkopa vain. Pysyvyys ja luotettavuus on tuollaisen toiminnan elinehto. 

Vierailija
6/9 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

60 % suoraan lapsille.

Totta kai homma a ja o on se, että touhu on läpinäkyvää ja kaikesta toiminnasta on kuitit olemassa ja tosiaan asioista on aina sovittu reilusti eri tahojen kanssa, eik pölähdetä paikalle vain silloin, kun se oman brändin luomiselle parhaiten sopii.

Kuitenkin tuo kulujen suuruus minua hämää, jos toiminta on rahoitettu pelkästään rahankeräyksellä. Se kun on nimittäin erittäin tiukka sen suhteen, miten niitä kerättyjä varoja saa käyttää. Niitä siis ei saa käyttää mihinkään yhdistyksen yleisiin hallintokuluihin, vaan ainoastaan keräyksestä aiheutuviin suoriin kuluihin ja kaikki muu pitäisi mennä kerättävälle kohteelle. Mutta eihän nämä kolovnit edes ymmärtääkseni jaa mitään rahaa, joten miten he sitten saavat edes rahaa kerätä, jos siis niin tekevät?

Vierailija
7/9 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettisivujen mukaan suurin rahoittaja on ollut RAY, oli muitakin järjestöjä tai yhdistyksiä ja sitten kansalaiskeräykset.

Vierailija
8/9 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis sellaista vapaaehtoista väkeä, joka osallistuu kymmenien tuntien mittaiseen koulutukseen, on kulttuurialan ammattilainen, sitoutuu sairaalan hygienia- ja vaitioloperiaatteisiin ja on melko suurella varmuudella käytettävissä myös ensi viikolla/kuukauden päästä/ensi vuonna? Tokkopa vain. Pysyvyys ja luotettavuus on tuollaisen toiminnan elinehto. 

Tämä! 

Vierailija
9/9 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei joku lastenosaston hoitaja voi välillä esiintyä klovnina? Ei olis kova homma arpoa joku esiintymään kerran viikossa 👍