Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko ok maksaa sekarotuisesta 500-700 euroa?

Vierailija
27.02.2018 |

Mitä mieltä? Paljon kalliita seropeja myynnissä joka puolella.

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sekarotuiset ovat terveempia monia rotukoiria nykyään. Rotujalostus on pilannut koirien terveyden lopullisesti melkein kaikissa suosituissa koiraroduissa. Nyt "tehtaillaan" sekarotuisia tähän hätään :)

En maksaisi niin paljon sekarotuisesta, sillä hinnalla voi hankkia suhtkoht terveen rotukoiran.

Tää nyt on niin myytti kuin vain voi olla.

Itse olet myytti. Jalostetuilla on yli 30% enemmän lonkkavikoja.

Sinkkumies

Moniko sekarotuinen on tutkittu?

Ja miten ne geenit mitenkään muuttuisivat vaikka yhdistettäisi 2 eri rotua, jos molemmat vanhemmat kantaa "huonot lonkat"-geeniä?

No, mutta sinä trollaat vain.

Kuka "yhdistäisi" sekemannin ja bokserin? Täyshullu vain.

Itse asiassa eniten käytetään ns alkukantaisia rotuja "jalostukseen"

Minun koirassa on sakemannia, dobermannia ja belgianpaimenkoiraa. 10-vuotias ja täysin terve kouhottaja. Ikä ei tätä herraa paina.

Vierailija
22/50 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me maksettiin meidän paperittomasta kultaisesta noutajasta 600e. Nähtiin sen emä ja isä. Isä rekisterissä. En kauhistellut hintaa. Olisin maksanut enemmänkin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

21% englanninbulldogeista kantaa antibioottiresistenssisiä bakteereja ja niitä saa pennuttaa ihan kennelliiton luvalla. Pennut saavat sitten resistenssin emoltaan.

Kaikinpuolin terve meininki.

Vierailija
24/50 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ikinä maksaisi sekarotuisesta tuota hintaa. Ahneus iskenyt kyllä myyjiin. Haluaisin kuulla kulut eriteltynä eli mihin hinta perustuu? Itse maksoin rotukoirasta muutama vuosi sitten 900€. Nämäkin hinnat nouseet nykyään, enkä sitäkään ymmärrä. Onko niin suuri kysyntä, että hintoja voi korottaa yhtä paljon muutamassa vuodessa, kuin Kallion yksiön hintoja?

Eiköhän myyjä saa hinnoitella tuotteensa miten tahtoo? Ostaja joko ostaa tai jättää ostamatta. Ihan helppoa.

Jos minä myisin koiranpentua (mitä en tee koska en harrasta jalostusta), kuluerittelyä vaativa ostaja voisi aivan vapaasti mennä muualle ostamaan. 

Vierailija
25/50 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan siksi pidetään seropeillakin kovaa hintaa (etenkin kun on tiettyjä rotuja), että päätyvät oikeanlaiseen kotiin.

Vierailija
26/50 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

21% englanninbulldogeista kantaa antibioottiresistenssisiä bakteereja ja niitä saa pennuttaa ihan kennelliiton luvalla. Pennut saavat sitten resistenssin emoltaan.

Kaikinpuolin terve meininki.

Englanninbulli onkin täysin pilalle jalostettu muutenkin. 

Vierailija
27/50 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksoin mun omasta rescuesta 400e, tosin sillä katettiin elukan kuljetus ja lääkärikustannukset, eli ei ollut mikään varsinainen ostoraha.

Pentutehtaalta älä ikinä osta (selvitä KUNNOLLA mistä koira on) ja ilmainen/halpa koira on aina hälytysmerkki.

Vierailija
28/50 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me maksettiin meidän paperittomasta kultaisesta noutajasta 600e. Nähtiin sen emä ja isä. Isä rekisterissä. En kauhistellut hintaa. Olisin maksanut enemmänkin. 

Miksei ollut rekisteröityjä pentuja? Välipentue, emällä joka juoksusta pennut? Siistimpää pentutehtailua?

Vierailija
29/50 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ikinä maksaisi sekarotuisesta tuota hintaa. Ahneus iskenyt kyllä myyjiin. Haluaisin kuulla kulut eriteltynä eli mihin hinta perustuu? Itse maksoin rotukoirasta muutama vuosi sitten 900€. Nämäkin hinnat nouseet nykyään, enkä sitäkään ymmärrä. Onko niin suuri kysyntä, että hintoja voi korottaa yhtä paljon muutamassa vuodessa, kuin Kallion yksiön hintoja?

Eiköhän myyjä saa hinnoitella tuotteensa miten tahtoo? Ostaja joko ostaa tai jättää ostamatta. Ihan helppoa.

Jos minä myisin koiranpentua (mitä en tee koska en harrasta jalostusta), kuluerittelyä vaativa ostaja voisi aivan vapaasti mennä muualle ostamaan. 

Eli siis jos kysyy hinnan perustetta, niin sitä ei ole? No, eihän se ole tyhmä joka pyytää...

Vierailija
30/50 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta toi kuulostaa niin älyttömältä hinnalta kun itse maksettiin sekarotuisesta 13 vuotta sitten 100e, mutta taitaa kyllä olla rotukoirienkin hinnat nousseet niistä ajoista. Kaikkein älyttömimpiä on kuitenkin ne jotka sekoittaa tahallaan kahta jotain pientä seurakoirarotua ja pyytää 1000e kun ne on niin söpöjä. Jotkut ei tunnu tajuavan että se chihuahuan ja toyvillakoiran sekoitus on ihan yhtä sekarotuinen kuin se karjalankarhukoira-pystykorva-labbis-mixikin. Ekasta maksestaan mielellään tonni, toisesta ei paljon mitään.

Paitsi että ne pikkusekoitukset vaan on paljon harvemmin tarjolla ja nätimpiä kun ajokoira-labbis sekoitukset. Pikkukoirasta just voisin maksaa muutaman satasen.

Vierailija
31/50 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vanhemmat kuvattu, tutkittu, fiksuja koiria, pennut hoidetaan hyvin, madotetaan, sirutetaan jne. ja yhdistelmässä jotain järkeä. Miksipä ei.

Vierailija kirjoitti:

En maksaisi 500-700 sekarotuisesta koirasta. En edes ymmärrä miksi kukaan ostaa niitä, eihän voi kilpailla niiden kanssa. (En tarkoita näyttelyitä).

Voipas. Näyttelyissä ei voi, eikä kennelliiton järkkäämissä arvokisoissa (esim sm). Sen sijaan esim valjakkourheilun kärki on reilusti sekarotuista sakkia. Ja kuinka moni sinne sm kahinoihin pääsisi muutenkaan...

Vierailija
32/50 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastuullisen rotupipentueen kasvattaminen maksaa parikymppiä enemmän per pentu. Turvasiruun rekkaus on nääs halvempaa kun kennelliittoon.

Vierailija
33/50 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kalliilta! Mun koira (suomenlapinkoira-collie) makso 150 € Kuopion seudulla. Oli madotettu, muttei eläinlääkärin tarkistama, koska kasvattaja oli katsonut pennut niin terveiksi. Eläinlääkäri onkin sittemmin joka käyntikerta (rokotuksia vain) kehunut koirani terveyttä. Ei tietenkään sirutettu myöskään.

Eikä kyseessä ollut mikään pentutehtailija. Perheessä oli monta koiraa, jotka selvästi asuivat omistajiensa kanssa yhdessä, ei missään häkissä eristettyinä. Ja pennut oli sosiaalistettu tosi hyvin, se on näkynyt myöhemminkin koirani käytöksessä positiivisesti.

34/50 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En maksaisi. Rotukoiralta näen suvun tiedot sukupolvia taaksepäin, pystyn tutkimaan terveystiedot ja eliniät, harrastuksista kiinnostuneet löytävät myös näyttely- ja kisatulokset. Positiivisen ohessa kuulen myös ne huonot puolet rodussa tai vanhemmissa. Kukaan sekarotuisen "kasvattaja" tuskin kertoisi että emän ainoassa aikaisemmassa pentueessa syntyi vain yksi pentu joka sekin piti lopettaa vuoden iässä. Kuulin faktat ja sain itse tehdä valinnan. Parhaassa tapauksessa kasvattajan tuki koko eliniän.

Sekarotuisen kanssa hyvä tilanne on se että näkee molemmat vanhemmat. Paperittomilta koirilta tutkitaan harvemmin yhtään mitään, edes näiltä paperittomilta "puhdasrotuisilta" ei löydy rodulle tyypillisiä tutkimuksia (esim. Lonkka- ja kyynärkuvat). Tutkimaton koira ei todellakaan ole terve koira, tutkimattomasta koirasta näkee vain onko sillä niin kovat kivut että se reagoi niihin.

Voisin ottaa sekarotuisen koiran tutkituista vanhemmista joiden sukutaulu on selvillä ja nähtävissä. En siltikään maksaisi aloituksen kaltaisia hintoja.

Vierailija
35/50 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse maksoin 700€ omasta pienestä sekarotuisesta pennusta, enkä kadu. Terve on ja erittäin hyväluonteinen. Ei pieniä sekarotuisia saa halvalla.

Vierailija
36/50 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Musta toi kuulostaa niin älyttömältä hinnalta kun itse maksettiin sekarotuisesta 13 vuotta sitten 100e, mutta taitaa kyllä olla rotukoirienkin hinnat nousseet niistä ajoista. Kaikkein älyttömimpiä on kuitenkin ne jotka sekoittaa tahallaan kahta jotain pientä seurakoirarotua ja pyytää 1000e kun ne on niin söpöjä. Jotkut ei tunnu tajuavan että se chihuahuan ja toyvillakoiran sekoitus on ihan yhtä sekarotuinen kuin se karjalankarhukoira-pystykorva-labbis-mixikin. Ekasta maksestaan mielellään tonni, toisesta ei paljon mitään.

Paitsi että ne pikkusekoitukset vaan on paljon harvemmin tarjolla ja nätimpiä kun ajokoira-labbis sekoitukset. Pikkukoirasta just voisin maksaa muutaman satasen.

Niin, nätimpiä. Senhän takia niistä söpöistä karvapalleroseropeista maksetaan enemmän kun ne on nätimpiä kuin ajokoira-labbikset vaikka oikeasti molempien rahallinen arvo olisi ihan sama. Noita söpöjä pikkusia tehdään ihan tarkoituksella siksi että niistä voi pyytää saman verran kuin puhdasrotuisista ja ihmiset maksaa koska ne on nättejä.

Vierailija
37/50 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sekarotuiset ovat terveempia monia rotukoiria nykyään. Rotujalostus on pilannut koirien terveyden lopullisesti melkein kaikissa suosituissa koiraroduissa. Nyt "tehtaillaan" sekarotuisia tähän hätään :)

En maksaisi niin paljon sekarotuisesta, sillä hinnalla voi hankkia suhtkoht terveen rotukoiran.

Tää nyt on niin myytti kuin vain voi olla.

Ei edes ole.  Toki ei koske kaikkia rotuja kuten perinteisiä metsästyskoiria, mutta saksanpaimenkoiralla lonkkavikoja, cavalier kärsii liian pienestä päästä suhteessa aivoihin ja kärsii päänsärystä, monella mäyräkoiralla selkävikoja, mopsilla hengitystieongelmia, englanninbulldoggi kärsii myös hengitystieongelmista ja osa pystyedes synnyttämään pentuja. Toki jos sotket englanninbulldogin ja sakemannin keskenään, niin ei siitä kyllä terveempää tule.

Vierailija
38/50 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse maksoin 700€ omasta pienestä sekarotuisesta pennusta, enkä kadu. Terve on ja erittäin hyväluonteinen. Ei pieniä sekarotuisia saa halvalla.

Ei niin koska sinunlaisesi ihmiset suostuvat maksamaan niistä melkein yhtä paljon kuin puhdasrotuisista. Totta kai myyjä pyytää niin paljon kuin vain joku suostuu maksamaan.

Vierailija
39/50 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sekarotuisissa voi myös yhdistyä kaikki mahdolliset viat eri roduista. Ei välttämättä mitenkää terveempi.

Vierailija
40/50 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei niin koska sinunlaisesi ihmiset suostuvat maksamaan niistä melkein yhtä paljon kuin puhdasrotuisista. Totta kai myyjä pyytää niin paljon kuin vain joku suostuu maksamaan.

Aivan sama. Tämä koira on rakas perheenjäsen, maksoi mitä maksoi.