sateenkaariuskovaiset aamutv.ssä: Jos ei lapsi käyttäydy stereotyyppisesti, pitäisi sukupuoli voida vaihtaa jo ennen koulua
ja nämä ihmiset ovat olevinaan edistyksellisiä ja moderneja, mutta heidän mielestä tyttö ei ole tyttö ellei leiki nukeilla lapsena, ja siksi sukupuoli pitäisi voida vaihtaa jo ennen koulua, että "tietämättömät aikuiset" osaavat suhtautua lapseen oikein.
Huhhei, onneksi minun lapsuudessa ei ollut näitä ihmisiä paasaamassa missään, sain leikkiä mitä halusin "poikien leikkejä" myös, eikä tullut seta-väki väittämään minua trans-muusukupuoliseksi ja painostanut vanhempiani vaihtamaan sukupuoltani.
Miksei poika voisi leikkiä nukella tai tyttö kiipeillä puihin, näiden setalaisten mielestä?
Millä vuosituhannella ne elävät, jos mielenkiinnon kohteet ovat merkki "väärästä sukupuolesta".
Nämä ihmiset alkaa olemaan jo vaarallisia, jos saavat kaikki ajamansa asiat läpi.
Kommentit (471)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En katsonut haastattelua, niin en voi siihen varsinaisesti ottaa kantaa. Tuo kuulostaa oudolta, että lapsen sukupuolen voisi vaihtaa jo noinkin pienenä. Päätöksenhän voisi oikeasti tehdä tuollaisissa tapauksissa vain aikuiset lapsen puolesta, sillä tuskin kovin moni lapsi osaisi oikeasti ilmaista kokevansa olevansa väärää sukupuolta. Kun kuitenkin monet lapset leikkivät tai käyttäytyvät muuten kuin stereotyyppisesti.
Esimerkiksi pikkuveljeni käyttäytyi hyvin tyttömäisesti jo pienestä asti, ja leikki usein mieluummin minun (tyttö) kanssa ns. tyttöjen leikkejä, kuin isoveljemme kanssa niitä poikien leikkejä. Tykkäsi myös pukeutua prinsessamekkoihin jne. Joo, nyt aikuisena on edelleen vähän naismainen joissakin asioissa, ja on homoseksuaali, mutta ihan mies kuitenkin. Voin kuvitella, että olisi saattanut lapsena sanoa että joo haluan olla tyttö, ja sitten olisi vaihdettu sukupuoli, kun käyttäytyminen olisi ollut siihen viittaavaa?Tutkimusten mukaan 80% sukupuoliristiriitaa kokevista lapsista kasvaa vaiheen yli aikuisikään mennessä. Usein myös tajuavat olevansa homoja. Samoin on todistettu autismin ja transsukupuolisuuden linkki. Mutta silti lasten pitäisi antaa päättää loppuelämäänsä vaikuttavia asioita 3-vuotiaana koska hokevat olevansa toista sukupuolta, selvittämättä onko taustalla esim. jo mainittua autismia, seksuaalitraumoja tai muita ongelmia? Synnyin tyttönä ja itse hoin lapsena olevani poika, halusin leikata pitkät hiukseni lyhyiksi ja pukeutua pojaksi yms. Kasvoin biseksuaaliksi naiseksi. Nykypäivänä lääkärit varmaan olisivat kannustaneet silpomaan itseäni ja pumppaamaan ensin estolääkitystä 10-vuotiaana ja hormoneja myöhemmin. Kamala ajatus.
Suurimmalle osalle vanhemmista on lohdullisempaa että lapsi on transsukupuolinen hetero kuin cissukupuolinen homo. Se on hälyttävän monessa "translapsen" tapauksessa taustalla, ellei sitten kyseessä ole Munchausen by Proxy-syndrooma. Hulluja tai homofobisia vanhempia riittää maailman ääriin, riittää että katsoo dokumentteja translapsista ja näkee miten vanhemmilla ei ole kaikki ihan kohdallaan. Ja SETA vielä tukee tätä sekoilua!
Itse asiassa moni homoja ja lesboja inhoava voi pitää lapsen transsukupuolisuutta parempana vaihtoehtona, koska uskovat sitten homopojan muuttuvan heteronaiseksi tai lesbon heteromieheksi. Tästä oli puhetta transnainen Blaire Whiten videolla, jossa lesbo kertoi että hänen vanhemmille olisi parempi, jos olisi transmies, koska hän olisi todennäköisesti silloin heteromies. Se tästä vielä puuttuisi, että alettaisiin usuttaa homoseksuaalit sukupuolenkorjausprosessiin valtion kustantamana Iranin tapaan. Kyllä, Iranissa voi olla transnainen mutta ei homomies. Homomiehen uskotaan muuttuvan heteronaiseksi säilyttäen heteronormit ja perinteiset sukupuoliroolit.
Mua jotenkin ahdistaa tuo tuollainen ajattelu lapsia kohtaan.
Itse leikin veljen leluilla aina ihan innoissani. Nykyaikana mut varmaan olisi luokitellut pojaksi. en myöskään tykännyt nuorena mekoista.
Miksi menemme ajassa takasinpäin, että tyttönä oleminen tarkoittaa barbeilla leikkimistä ja poikana oleminen autolla?
Yhdessä vaiheessa muistan, kun pyrittiin nimenomaan siihen ettei pinkki ole tytön väri tai sininen pojan. Tai että tyttökin voi leikkiä autoilla ja poika barbeilla. Ei se muuttanut kenenkään sukupuolta.
Ajatelkaa nyt. Nuo periaatteessa sanoo jo nuorena lapsille, että sinä et voi olla tyttö jos et tykkää tyttöjen leluista.
Mitä vittua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siiis. Se että lapset alkaa käyttäytymään "stereotyyppisesti" johtuu pitkälti meidän yhteiskunnasta ja kasvatuksesta. Opetamme tytöille eri asioita kun pojille ja kehumme eri asioista jne.
Olis paremmin jos vaan lakattais painottamasta tietyt piirteet tytöille ja tietyt pojille. Tyttö saa olla pomottava luonteeltaan ja leikkiä "poikien leluilla" ja poika saa olla kiinnostunut äidin meikeistä ja "tyttöjen väreistä".
Naisia ja miehiä voi olla monenlaisia ja toisenlaisen mies tai nainen ei ole vääränlainen. Toivottavasti joku nyt sai kiinni tästä mitä tarkoitan.
Tietenkin, mutta sateenkaariväki on sitä mieltä että lapsen sukupuoli tulee voida vaihtaa, jos se ei käyttäydy stereotyyppisen tytön tai pojan tavoin.
On kyllä outoa porukkaa. Hehän kuitenkin ovat puhuneet siitä, että kuinka tytölle ei automaattisesti tarjota nukkea tai pojalle autoa. Mutta sitten taas poika nähdään tyttönä, jos kehtaa kokeillakin hametta.
Mielestäni 80- 90-luku olivat näiden suhteen parempia. Ei oltu täysin naiiveja sukupuolten eroavaisuuksille, erityisesti anatomisille seikoille mutta oli ok leikkiä tyttönä autoilla tai poikana nukeilla.
Ja eikö ole parempi, että myönnetään sukupuolten eroavaisuudet ensisijaisesti fyysisten seikkojen, kromosomien, samojen sairauksien erilaisena esiintymisenä molempien sukupuolten välillä kuin sosiaalisen sukupuolen kautta. Niin monet asiat eivät ole nykypäivänä poissuljettuja naisilta tai miehiltä, ellei oteta esimerkiksi palomiehen ammattia naisille, mikä on 99 prosentin todennäköisyydellä melkoinen mahdottomuus naisille fyysisten vaatimusten takia, mutta on monta muuta ennen vain miesten työnä pidettyjä ammatteja, joissa naisella voi olla mahdollisuudet pärjätä. Ihan esimerkkinä naisia tulee taatusti enemmän olemaan pappeina, lääkäreinä, psykologeina, poliitikkoina, johtajina, psykiatreina, it-alalla ja lentäjinä (tiedän, tässä ammatissa voi olla vähemmän naisia) kuin palomiehinä.
Mä muistan lapsena, kun esitin aina olevani eläin (kissa, hevonen tai koira) sekä en koskaan tahtonut, että vanhempani kutsuvat mua mun oikealla nimellä, vaan halusin ehdottomasti olla Mari ja välillä Pekka.
Mietin, että pitäisikö mun nyt sitten identifoitua hevoseksi jonka nimi on Pekka? Siis koska tälläisiä leikkejä leikin pienenä. Koska ne leikit kertoo mitä haluamme isona olla, eikö?
Muistan hyvin kyllä halunneeni olla myös lentokone.
minä halusin olla miljoonan dollarin mies, uskon edelleen olevani tämä supermies, vaikka elän ruokajonosta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksan transsukupuolisena (niin kuin muutkin Transsukupuoliset) hoidoistani ihan niin
kuin kuka tahansa muukin suomen kansalainen.Maksan myös veroja niin kuin kuka tahansa muukin. Näillä negatiiviseen sävyyn kommentoijilla
ei ole pienintäkään hajua siitä kuinka vähän loppujen lopuksi transsukupuolisten hoito vie rahaa yhteiskunnalta. Kiitos hyvänb hoitojärjestelmämme.Yksikään kommentoija myöskään ei tiedä, eikä tunne todellakaan täältä yhtäkään transsukupuolista henkilöä henkilökohtaisesti joten heillä ei ole myöskään minkäänlaista käsitystä kuinka paljon kukakin kuluttaa yhteisiä varoja ja kuka tuottaa kuinkakin paljon.
Voisin kuitenkin leikilläni tehdä olettamuksen, että minä varmasti kulutan vähemmän terveydenhuollon
menoja kuin perus AV:lainen. En polta, en juo alkoholia näin ollen minulla ei ole mitään elintaso(tapa) sairauksia. Minulla ei ole myöskään minkäänlaisia mielenterveydenhäiriötä joten en tarvitse myöskään MT-puolen palveluja."Ei tunne yhtäkään transsukupuolista henkilökohtaisesti" miksi aina oletetaan näin? Pidin itseäni transsukupuolisena vuosia, ja tunnen tämän takiakin monta TS:ää. Kylkiluuni ovat paskana liialliesta binderin käytöstä, vaikka sitä mainostetaan ah, niin vaarattomana.
Tunnen niin paljon mt-ongelmaisia (ja muutenkin ongelmaisia) transihmisiä että en vaan voi kannattaa tätä enää. Ne keillä ei ole mt-ongelmia, on traumoja, persoonallisuushäiriöitä, autismia tai vanhollista kasvatusta. Ja transnaiset kohtelevat transmiehiä aivan samoin kuin miehet, eli paskasti.
Kokemani takia hyppäsin tuosta hullujen karusellista pois vielä kun kerkesin, ehkä senkin takia että dysphoriani kohdistui vahvasti myös niihin piirteisiin, joita ei voi leikkauksilla tai hormoneilla muuttaa. Minua luullaan transmieheksi vielä tänä päivänäkin, mikä on vain huvittavaa. Miksi ne luulot kohdistuu minuun, lyhyttukkaiseen, ei-meikkaavaan, karvaiseen ja juhlissa pukua käyttävään naiseen eikä vaikkapa pitkätukkaiseen, meikkaavaan kaveriini joka omistaa vain mekkoja? Hmm..
Itse liikuin myös näiden transaktivistien aikana juuri ennen aikaa, kunnes se oikeasti räjähti. Silloin siis kyseessä liike oli ihan LBGT vai olikohan silloin vielä T merkkiä.
No kuitenkin.
Oman kokemukseni mukaan noissa piireissä persoonallisuushäiriöt sekä kaksisuuntainen mielialahäiriö on todella yleisiä. Tai ainakin siinä ryhmässä missä itse liikuin. Yli puolella naisista oli joko epävakaa persoonallisuushäiriö tai tuo kaksisuuntainen. Masennus taisi olla kaikilla (myös itselläni).
Sanotaanko, että mulle jäi ihan traumat noiden ihmisten kanssa olemisesta. Meno oli todella epävakaata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En katsonut haastattelua, niin en voi siihen varsinaisesti ottaa kantaa. Tuo kuulostaa oudolta, että lapsen sukupuolen voisi vaihtaa jo noinkin pienenä. Päätöksenhän voisi oikeasti tehdä tuollaisissa tapauksissa vain aikuiset lapsen puolesta, sillä tuskin kovin moni lapsi osaisi oikeasti ilmaista kokevansa olevansa väärää sukupuolta. Kun kuitenkin monet lapset leikkivät tai käyttäytyvät muuten kuin stereotyyppisesti.
Esimerkiksi pikkuveljeni käyttäytyi hyvin tyttömäisesti jo pienestä asti, ja leikki usein mieluummin minun (tyttö) kanssa ns. tyttöjen leikkejä, kuin isoveljemme kanssa niitä poikien leikkejä. Tykkäsi myös pukeutua prinsessamekkoihin jne. Joo, nyt aikuisena on edelleen vähän naismainen joissakin asioissa, ja on homoseksuaali, mutta ihan mies kuitenkin. Voin kuvitella, että olisi saattanut lapsena sanoa että joo haluan olla tyttö, ja sitten olisi vaihdettu sukupuoli, kun käyttäytyminen olisi ollut siihen viittaavaa?Tutkimusten mukaan 80% sukupuoliristiriitaa kokevista lapsista kasvaa vaiheen yli aikuisikään mennessä. Usein myös tajuavat olevansa homoja. Samoin on todistettu autismin ja transsukupuolisuuden linkki. Mutta silti lasten pitäisi antaa päättää loppuelämäänsä vaikuttavia asioita 3-vuotiaana koska hokevat olevansa toista sukupuolta, selvittämättä onko taustalla esim. jo mainittua autismia, seksuaalitraumoja tai muita ongelmia? Synnyin tyttönä ja itse hoin lapsena olevani poika, halusin leikata pitkät hiukseni lyhyiksi ja pukeutua pojaksi yms. Kasvoin biseksuaaliksi naiseksi. Nykypäivänä lääkärit varmaan olisivat kannustaneet silpomaan itseäni ja pumppaamaan ensin estolääkitystä 10-vuotiaana ja hormoneja myöhemmin. Kamala ajatus.
Suurimmalle osalle vanhemmista on lohdullisempaa että lapsi on transsukupuolinen hetero kuin cissukupuolinen homo. Se on hälyttävän monessa "translapsen" tapauksessa taustalla, ellei sitten kyseessä ole Munchausen by Proxy-syndrooma. Hulluja tai homofobisia vanhempia riittää maailman ääriin, riittää että katsoo dokumentteja translapsista ja näkee miten vanhemmilla ei ole kaikki ihan kohdallaan. Ja SETA vielä tukee tätä sekoilua!
Itse asiassa moni homoja ja lesboja inhoava voi pitää lapsen transsukupuolisuutta parempana vaihtoehtona, koska uskovat sitten homopojan muuttuvan heteronaiseksi tai lesbon heteromieheksi. Tästä oli puhetta transnainen Blaire Whiten videolla, jossa lesbo kertoi että hänen vanhemmille olisi parempi, jos olisi transmies, koska hän olisi todennäköisesti silloin heteromies. Se tästä vielä puuttuisi, että alettaisiin usuttaa homoseksuaalit sukupuolenkorjausprosessiin valtion kustantamana Iranin tapaan. Kyllä, Iranissa voi olla transnainen mutta ei homomies. Homomiehen uskotaan muuttuvan heteronaiseksi säilyttäen heteronormit ja perinteiset sukupuoliroolit.
Viitsitkin nostaa tällaisen ennakkoluuloisen ketjun. Jos otsikkossa jo käytetään sanaa sateenkaariuskovaiset, voisi suhtautua lukemaansa kriittisesti.
En ikinä leikkinyt nukeilla lapsena vaan enemmän toiminnallisia leikkejä. Minua luultiin usein pojaksi. Halusin pitää lyhyttä tukkaa.
Ihan hirveä ajatus, jos jotkut sateenkaariurpot olisivat alkaneet väkisinsukupuolittamaan minua pojaksi. Tuostahan menee lapsi ihan sekaisin. Ei lapsi osaa ajatella, että aikuiset ovat väärässä vaan tottakai lapsi käyttäytyy sen mukaan mitä häneltä odotetaan. Nyt halutaan näitä muusu-lapsia ja niitä myös saadaan, koska lapset pakotetaan siihen rooliin. Vanhemmat saavat sitten huomiota ja ovat edistyksellisiä kun heillä on tällainen lapsi.
Onneksi olin lapsi iloisella 70-luvulla, jolloin jokainen sai olla juuri sellainen kuin huvitti. Kyllä on menty taaksepäin niistä ajoista, huh huh.
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viitsitkin nostaa tällaisen ennakkoluuloisen ketjun. Jos otsikkossa jo käytetään sanaa sateenkaariuskovaiset, voisi suhtautua lukemaansa kriittisesti.
Hyvähän se on, että nostettiin. Nyt juuri on aika puhua asiasta. Ja hyvä, että puhutaan myös siitä, että homot ja lesbot kärsivät tästä sekoilusta myös. Ja uskostahan tässä ilmiössä on nimenomaan kyse.
Kaffebulla kirjoitti:
En ikinä leikkinyt nukeilla lapsena vaan enemmän toiminnallisia leikkejä. Minua luultiin usein pojaksi. Halusin pitää lyhyttä tukkaa.
Ihan hirveä ajatus, jos jotkut sateenkaariurpot olisivat alkaneet väkisinsukupuolittamaan minua pojaksi. Tuostahan menee lapsi ihan sekaisin. Ei lapsi osaa ajatella, että aikuiset ovat väärässä vaan tottakai lapsi käyttäytyy sen mukaan mitä häneltä odotetaan. Nyt halutaan näitä muusu-lapsia ja niitä myös saadaan, koska lapset pakotetaan siihen rooliin. Vanhemmat saavat sitten huomiota ja ovat edistyksellisiä kun heillä on tällainen lapsi.
Onneksi olin lapsi iloisella 70-luvulla, jolloin jokainen sai olla juuri sellainen kuin huvitti. Kyllä on menty taaksepäin niistä ajoista, huh huh.
Minä leikin iloisesti nukeilla 70-luvulla ja mulla oli päällä poolopaita ja sammarit ja tukka tohon vähän korvien alle, niinkuin kaikilla meidän luokan tytöillä ja pojilla :)
itse en enää keskustele sukupuolihullujen kanssa. Sukupuolia on kaksi biologista; miehet ja naiset. Jos joku haluaa olla aikuisena "jokin muu mikä:", niin aivan vapaasti. Sekoilut ja kikkailut asian ympärillä eivät henkkohtaisesti kiinnosta
MItä ihmettä lasten leikkimieltymyksillä on sukupuolen kanssa tekemistä? Tyttö tai poika voi tykätä leikkiä miten vaan ja käyttäytyä hyvin eri tavoilla. Eikä se tee tytöstä vähemmän tyttöä tai pojasta vähemmän poikaa.
Naurattaa nykyisin aina, kun kuulee jonkun väittävän ettei sateenkaariväki koostuu mielisairaista.
Luin otsikon väärin. Ei sentään ennen joulua vaihdeta kenenkään sukupuolta!
Muutama vuosi sitten oli puhetta miten lasten joululahjat on sukupuolittuneet. Minulal on tyttö ja poika. poika oli toivonut pleikkaohjainta joululahjaksi ja tyttö jotain pets-tuotteita. Selvästi siis sukupuolittuneet toiveet. Olisin voinut olla moderni pahoittaa kummankin mielen vaihtamalla paketeista saajakortit päikseen. Ihanan modernia, mutta toki kumpikaan ei olisi saanut mitä toivoi. Väärintoivottu eli virhe lasten kasvatuksessa varmaankin. Olin jääräpäinen dinosaurus ja annoin toiveiden mukaiset lahjat kummallekin. Tuloksena kaksi tyytyväistä lasta.
Kyllä kaikenmaailman transuilut yms. täytys saada takas mt-ongelmien listalle.
Vierailija kirjoitti:
Muutama vuosi sitten oli puhetta miten lasten joululahjat on sukupuolittuneet. Minulal on tyttö ja poika. poika oli toivonut pleikkaohjainta joululahjaksi ja tyttö jotain pets-tuotteita. Selvästi siis sukupuolittuneet toiveet. Olisin voinut olla moderni pahoittaa kummankin mielen vaihtamalla paketeista saajakortit päikseen. Ihanan modernia, mutta toki kumpikaan ei olisi saanut mitä toivoi. Väärintoivottu eli virhe lasten kasvatuksessa varmaankin. Olin jääräpäinen dinosaurus ja annoin toiveiden mukaiset lahjat kummallekin. Tuloksena kaksi tyytyväistä lasta.
Tuollaisen hankalan tilanteen voi pitää salassa hyvällä suunnittelulla. Voi esim. valehdella, että olette lasten kanssa sopineet, ettette osta lahjoja, koska lapset on niin huolissaan ilmastosta ja haluavat välttää turhan krääsän ostamista. Sanot, että haluat tukea heitä heidän pyrkimyksissään. Näin voi kiertää sukupuolittuneiden lahjojen tuoman mainehaitan ja voittaa samalla ilmastopisteitä työpaikan kahvipöydässä.
Onko tätä ollut jo vuonna 2018????
Itse leikin nallipyssyllä ym. Meillä isä leikki lasten kanssa. Äitini ei tykännyt leikkiä. Sanoin usein isälleni, että me miehet. Jotenkin samaistuin häneen. En leikkinyt nukeilla. Myöhemmin tein kuäyllå barbeille vaatteita ja leikin niillä, mutta vain, koska kaverini halusi leikkiä niillä.
Silti koen itseni 100 % naiseksi. Tuo oli vaan lapsen juttuja.
wou, ja tämäkö on sitä sateenkaarisuvaitsevaisuutta, että kun heidän kulttiaan vähän sohaistaan, ihminen leimataan uusnat-siksi. Johan pomppas.
Kuule kyllä tätä touhua ihmettelee ihan normaalit ajattelevat ihmiset, nimittele miksi haluat.