Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

sateenkaariuskovaiset aamutv.ssä: Jos ei lapsi käyttäydy stereotyyppisesti, pitäisi sukupuoli voida vaihtaa jo ennen koulua

27.02.2018 |

ja nämä ihmiset ovat olevinaan edistyksellisiä ja moderneja, mutta heidän mielestä tyttö ei ole tyttö ellei leiki nukeilla lapsena, ja siksi sukupuoli pitäisi voida vaihtaa jo ennen koulua, että "tietämättömät aikuiset" osaavat suhtautua lapseen oikein.

Huhhei, onneksi minun lapsuudessa ei ollut näitä ihmisiä paasaamassa missään, sain leikkiä mitä halusin "poikien leikkejä" myös, eikä tullut seta-väki väittämään minua trans-muusukupuoliseksi ja painostanut vanhempiani vaihtamaan sukupuoltani.
Miksei poika voisi leikkiä nukella tai tyttö kiipeillä puihin, näiden setalaisten mielestä?
Millä vuosituhannella ne elävät, jos mielenkiinnon kohteet ovat merkki "väärästä sukupuolesta".

Nämä ihmiset alkaa olemaan jo vaarallisia, jos saavat kaikki ajamansa asiat läpi.

Kommentit (471)

Vierailija
421/471 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisella on oma kehonsa, turha jakaa tyttöihin tai poikiin. Jokainen saa myös aikuisena muokata niin kehoaan kuin mieltään. Itsemääräämisoikeus koskee vain täysi-ikäisiä.

Vierailija
422/471 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitin sitä, että suurin osa transihmisistä elää ihan vaan naisina ja miehinä ja lähes unohtavat olevansa transihmisiä, kun ovat ihan tavallisia eikä heitä ulkonäöstäkään enää tunnista.

.

Nämä itsensä miehestä "naiseksi korjauttaneet" kyllä erottuvat. Eivätkä ollenkaan edukseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/471 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitin sitä, että suurin osa transihmisistä elää ihan vaan naisina ja miehinä ja lähes unohtavat olevansa transihmisiä, kun ovat ihan tavallisia eikä heitä ulkonäöstäkään enää tunnista.

.

Nämä itsensä miehestä "naiseksi korjauttaneet" kyllä erottuvat. Eivätkä ollenkaan edukseen.

Osa erottuu. Ja siksi moni luulee, että kaikki erottuvat. Asia ei ole kuitenkaan näin. Prosessin alkuvaiheessa moni erottuu, ja transvestiitit saattavat myös kerätä katseita ja heitä luullaan t-naisiksi.

Vierailija
424/471 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis tänä päivänä on kuuminta hottia ja muotia vaihtaa sukupuoli. Perinteiset lepakot, hinaajat ja bisset alkavat olla jo vähän out of spotlight näitten uusien trendipellejen sijaan.

Siltä se tuntuu. 

Tuo on tavallaan ihan totta. Mutta eikö sen näin kuulu mennäkin? Homoushan on täysin arkinen juttu, ei kummastuta enää lähes ketään.

Suurin osa transihmisistä on itsekin kyllästyneitä trendipelleihin ja elävät ihan taviksina massaan sulautuen.

Ehkä sateenkaarikuplassa voi kuvitella olevansa transmassaa. Mutta IRL (kuplan ulkopuolella) ei ole oikeasti mitään transeja edes olemassa, se on täysin keksitty ja tuotettu ilmiö.

Homoja taas on oikeasti olemassa.

Diagnoosi F.64 transsukupuolisuus tarkoittaa henkilöä, joka identifioituu toiseen sukupuoleen kuin mihin on syntymässä määritetty. Oli asiasta mitä mieltä tahansa, ilmiö on kyllä todellinen. Saadakseen ko.diagnoosin henkilön on läpäistävä tiukat psykologiset testit ja psykiatrin haastattelut, jotka saattavat kestää useita kuukausia tai jopa vuosia, mt-ongelmista huutelijoille todettakoon.

Niin, ja se jos mikä on mielen sairaus. Onneksi siihen on keksitty kirjain-numeroyhdistelmä, vielä kun sitä hoidettaisiin asianmukaisesti mielenterveyspalveluilla, eikä silpomalla genitaaleja ja pönkittämällä luuloja "väärästä kehosta", niin menisi oikein. 

Ilmiö on todellinen, mutta transsukupuolisuus ei todellista ole. 

Vierailija
425/471 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuolle ylemmälle, että olisihan se aika epäeettistä vaihtaa päitä, jos sellainen olisi mahdollista. Helpompi kroppaa on muokata kuin ihmisen psyykeä ja persoonaa. Menepä jonnekin yläasteelle ja ota joku tavallinen cisheteropoika terapiaan ja laitokseen ja katso pystytkö tekemään hänestä naisidentiteettisen. Epäilen vähän, ettei onnistu. Koska ei se vaan toimi niin.

Vierailija
426/471 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista että mielipuolinen aivopesu "väärään sukupuoleen syntymisestä" leviää kuin kulovalkea ja yhä useampi menee halpaan. 

Kunpa useampi ajattelisi ihan terveellä järjellä. Onko mahdollista syntyä väärään kehoon. No ei ole, synnyt sellasena kuin synnyt. Ei näe edes vaikeasti epämuodostuneiden ihmisten jauhavan tuollasta roskaa, että syntyivät väärään kehoon, mutta täysin fyysisesti terveet kehtaavat kroppansa olevan väärä ja sitä harhaa vielä pönkitetään muiden ihmisten taholta. Kipeetä toimintaa ja moraalitonta, ihmisiä pitäs auttaa pois harhoistaan eikä lähteä niitä peesailemaan.

Vierailija
427/471 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis tänä päivänä on kuuminta hottia ja muotia vaihtaa sukupuoli. Perinteiset lepakot, hinaajat ja bisset alkavat olla jo vähän out of spotlight näitten uusien trendipellejen sijaan.

Siltä se tuntuu. 

Tuo on tavallaan ihan totta. Mutta eikö sen näin kuulu mennäkin? Homoushan on täysin arkinen juttu, ei kummastuta enää lähes ketään.

Suurin osa transihmisistä on itsekin kyllästyneitä trendipelleihin ja elävät ihan taviksina massaan sulautuen.

Ehkä sateenkaarikuplassa voi kuvitella olevansa transmassaa. Mutta IRL (kuplan ulkopuolella) ei ole oikeasti mitään transeja edes olemassa, se on täysin keksitty ja tuotettu ilmiö.

Homoja taas on oikeasti olemassa.

Diagnoosi F.64 transsukupuolisuus tarkoittaa henkilöä, joka identifioituu toiseen sukupuoleen kuin mihin on syntymässä määritetty. Oli asiasta mitä mieltä tahansa, ilmiö on kyllä todellinen. Saadakseen ko.diagnoosin henkilön on läpäistävä tiukat psykologiset testit ja psykiatrin haastattelut, jotka saattavat kestää useita kuukausia tai jopa vuosia, mt-ongelmista huutelijoille todettakoon.

Niin, ja se jos mikä on mielen sairaus. Onneksi siihen on keksitty kirjain-numeroyhdistelmä, vielä kun sitä hoidettaisiin asianmukaisesti mielenterveyspalveluilla, eikä silpomalla genitaaleja ja pönkittämällä luuloja "väärästä kehosta", niin menisi oikein. 

Ilmiö on todellinen, mutta transsukupuolisuus ei todellista ole. 

Niitä leikkelyitä ei tehtäisi jos niistä ei olisi apua.

Tulee yhteiskunnallekkin huomattavasti kalliimmaksi jos kaikki pistettäisiin loppuiäksi vaan hölöttämään terapeutille.

Olisitko siis valmis maksamaan enemmän veroja jos nämä nykyiset hoidot lakkautettaisiin?

En tajua miksi transsukupuoliset aiheuttaa niin paljon närää ihmisissä?

Vierailija
428/471 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Surullista että mielipuolinen aivopesu "väärään sukupuoleen syntymisestä" leviää kuin kulovalkea ja yhä useampi menee halpaan. 

Kunpa useampi ajattelisi ihan terveellä järjellä. Onko mahdollista syntyä väärään kehoon. No ei ole, synnyt sellasena kuin synnyt. Ei näe edes vaikeasti epämuodostuneiden ihmisten jauhavan tuollasta roskaa, että syntyivät väärään kehoon, mutta täysin fyysisesti terveet kehtaavat kroppansa olevan väärä ja sitä harhaa vielä pönkitetään muiden ihmisten taholta. Kipeetä toimintaa ja moraalitonta, ihmisiä pitäs auttaa pois harhoistaan eikä lähteä niitä peesailemaan.

Ja sä olet lääkiksen käynyt asiantuntija?

Miksi et ala perehtymään asiaan ja kokeilemaan eri hoitovaihtoehtoja transihmisille jos asia sun elämää niin paljon häiritsee?

Mitä olisit valmis tekemään sen eteen että transsukupuoliset ei kokisi niin paljon väkivaltaa ja syrjintää?

Vierailija
429/471 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kokoontuu taas suomen asiantuntijat, juntit, uusnatsit ja wt-mammat. :D

Vierailija
430/471 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

15vuotta voisi olla ihan sopiva ikä, nuorilla kai noi hoidot tekevät parhaan tuloksen, mutta on oltava jo niin vanha, että voi itse vastata itsestään.

Vierailija
431/471 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sirkuseläimiltä lapset huostaan.

Olet oksettava.

Oletko entinen katkeroitunut koulukiusaaja?

Vierailija
432/471 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kun lukee näitä kommentteja niin ei voi kun ihmetellä että miksi ihmiset vihaavat niin paljon transihmisä?

En voi niinku vaan ymmärtää?

Täällä kauhistellaan sitä mikä joku random tekee omalle keholleen..

Mua kauhistuttaa enemmän se että intersukupuolisia lapsia silvotaan, he eivät saa itse päättää kehostaan.

Kauhistuttavaa on myös viharikokset mitä varsinkin transnaisiin kohdistuu. Suomessa luojan kiitos melko vähän. Yhdysvalloissa ja latinalaisessa amerikassa transnaisia kuolee todella paljon väkivallan ja henkirikosten takia.

Vierailija
433/471 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole mitään transihmisiä vastaan.

Sen sijaan mulla on paljonkin vastaan niitä sateenkaariuskovaisia, jotka kuvittelevat, että transporukkaa kulkee täällä pilvin pimein, ja että on neuvottava lapsia, kuinka heidän pitää voida vaihtaa sukupuoltaan hetken mielijohteesta.

Nykyiset psykologihaastattelut ym. on täysin perusteltuja. Niillä varmistetaan, että henkilö todella tietää, mihin on ryhtymässä eikä toimi jonkun oikun mukaan. Lapsi ei todellakaan voi tällaisia asioita tietää. Ymmärrän, että joku voi kokea syntyneensä väärään ruumiiseen jo lapsena, mutta sukupuoli-identiteetin virallisen muutoksen tulee olla mahdollista vasta täysi-ikäisenä. Pitäisin täysin älyttömänä, että nuori, joka ei saa vielä ostaa alkoholia tai äänestää kunnallisvaaleissa, saisi vaihtaa sukupuolensa toiseksi. Puhutaan kuitenkin loppuelämän valinnoista.

Vierailija
434/471 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Transut saa ihan rauhassa tehdä omalle keholleen ihan niinkuin haluavat. Mikä meitä "massaihmisiä" vaivaa on tämä kummallinen vääristymä, että KAIKKIEN olisi kiellettävä oma sukupuolensa ja ei saisi olla enää mies tai nainen vaikka tietää ja kokee sitä olevansa (= se aina ollut itsestään selvää ja täysin LUONNOLLINEN OLOTILA), koska muutama transu haluaa, että KAIKKIEN on oltava sukupuolensa kanssa ihan  yhtä hukassa niinkuin hekin ovat. Pitääkö kaikkien sairastua syöpäänkin koska niin moni meistä siihen sairastuu?? EN YMMÄRRÄ tätä vouhotusta! Antakaa jo olla, eläkää elämäänne ja antakaa meidän muiden tehdä samoin - ja käydä edelleen miesten tai naisten vessassa kouluissa ja muissa julkisissa paikoissa. Kiitos.

Vierailija
435/471 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole mitään transihmisiä vastaan.

Sen sijaan mulla on paljonkin vastaan niitä sateenkaariuskovaisia, jotka kuvittelevat, että transporukkaa kulkee täällä pilvin pimein, ja että on neuvottava lapsia, kuinka heidän pitää voida vaihtaa sukupuoltaan hetken mielijohteesta.

Nykyiset psykologihaastattelut ym. on täysin perusteltuja. Niillä varmistetaan, että henkilö todella tietää, mihin on ryhtymässä eikä toimi jonkun oikun mukaan. Lapsi ei todellakaan voi tällaisia asioita tietää. Ymmärrän, että joku voi kokea syntyneensä väärään ruumiiseen jo lapsena, mutta sukupuoli-identiteetin virallisen muutoksen tulee olla mahdollista vasta täysi-ikäisenä. Pitäisin täysin älyttömänä, että nuori, joka ei saa vielä ostaa alkoholia tai äänestää kunnallisvaaleissa, saisi vaihtaa sukupuolensa toiseksi. Puhutaan kuitenkin loppuelämän valinnoista.

Olen kanssasi täysin samaa mieltä!

Mua ärsyttää tuo kauhea vouhoominen että kaikki stereotypioista poikkeavat ovat transsukupuolisia, ei ole. Transsukupuolisia ei todella ole niin paljon kuin kuvitellaan ja moni kehodysforia johtuu aivan muusta kuin transsukupuolisuudesta.

Pitäisi todella suhtautua vakavasti asiaan eikä antaa niin ruusuista kuvaa.

Pitäisi enemmän puhua myös riskeistä ja vaaroista.

Toki on hyvä että asioista puhutaan nykyään, mutta nä sateenkaari uskovat ovat ihan omaa luokkaansa.

T. Transsukupuolinen

Vierailija
436/471 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla on oikeus tehdä mitä haluaa. Ei me haluta olla rasis....

Vierailija
437/471 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ehkä tyhmä, mutta mitä käytännössä tarkoittaa kokemus sukupuolesta? Millaisissa arkisissa tilanteissa ihmiset kokevat itsensä naiseksi/mieheksi/muuksi tai väärää sukupuolta olevaksi? Ajattelenko itse poikkeuksellisen vähän omaa sukupuoltani vai olenko vaan niin "puhtaasti" cisnainen, etten huomaa tilanteita, joissa sukupuolellani on väliä?

Kysyn näitä perusasioita, koska haluaisin ymmärtää.

Lapsena leikin aina poikien kanssa, se vaan meni niin ja oli kaikille ok. Oli toki tyttöjäkin, en ajatellut sukupuolia juurikaan. Koulussa oli vaivaannuttavaa, kun kaverit ei oikein enää kehdanneet olla kanssani, kun olisivat sitten muka olleet ihastuneet minuun. Tyttöporukassa tuntui aina vähän oudolta eikä itseä kiinnostaneet meikkikokeilut, rintaliivit ym. Roolileikeissä tuntui aina todella oudolta ja väärältä tulla kutsutuksi jollain tytönnimellä(omaan nimeeni olin niin tottunut, etten pitänyt sitä tytönnimenä) Seisten virtsaaminen tuntui todella hyvältä ja oikealta. En hahmottanut miten olisi pitänyt tuntea itsensä seksikkääksi tai miten olisin harrastanut seksiä. Kroppa ällötti, mutta luulin sen johtuvan painostani - pudotin 10 kg ja kroppa ällötti edelleen. Ihastuin naisiin ja poikia ihailin, mutta seksi naisen kanssa ei kiihottanut, koska en ollut kosketuksissa kroppaani henkisesti. Juhlat olivat vaikeita, koska vihasin naisellisia vaatteita. Matkin poikien kävelytyyliä vaistomaisesti. Muotojen ilmestyminen ja pituuskasvun pysähtyminen ahdisti. Kuukautisista en puhunut kenellekään, paitsi äidille, koska en olisi ikinä kehdannut ostaa siteitä. Masturboin yläasteella päivittäin ja tunsin vahvaa yhteenkuuluvuutta poikiin, jotka tulivat joskus välitunnilla virnuillen vessasta. Näin ala-asteelta saakka unia, jossa olin poikaporukassa ja herääminen ahdisti, koska se yhteenkuuluvuuden tunne oli niin voimakas. Kuukautisten alkamisen jälkeen olin pari vuotta laitoshoidossa.

Ei tämä elämä prosessin jälkeenkään mitään loputonta auvoa ole enkä sitä odottanutkaan, mutta helpompaa tämä kuitenkin on kuin ennen. Välillä jos testosteronipiikki on myöhässä menneisyys kummittelee mielessä, mutta piikin jälkeen fiilis nousee taas. Testo on mulle oikea hormoni ja aivoni toimivat sillä. Tämä on mun kroppa ja vihdoin ymmärrän miksi jotkut satsaa esim.kalliisiin alusvaatteisiin tai kuntosalikorttiin.

Tästä ei paista mikään muu kuin nuoren naisen ahdistus tässä naisia alaspolkevassa maailmassa :/ tsemppiä, toivottavasti ymmärrät vielä joku päivä ettei kehossasi ole mitään vikaa.

Ei kehossani ollut koskaan mitään vikaa, se vaan oli täysin eri paria mieleni kanssa. En odotakaan, että peruspalstailija ymmärtäisi tämäntasoisia käsitteitä.

Elin hyvin tasa-arvoisessa maailmassa ja esimerkiksi kaikki pomoni ovat aina olleet naisia, en ole huomannut tuollaista alaspolkemista. Toki ehken miehenä kiinnitä asiaan samanlaista huomiota kuin naisena kiinnittäisin, tämä myönnettäköön. Olen lähes 4-kymppinen.

Mieli ei voi olla eri paria kehon kanssa. Tarinasi todistaa vain sen, että maailmamme on vieläkin epätasa-arvoinen ja että naisetkin voivat olla kiinnostuneita mainitsemistasi jutuista, olithan sinäkin. Ja minä, tunnistan myös itseni tuosta tarinasta. Alusvaatteet ei kiinnosta vieläkään, eikä myöskään "naiselliset" vaatteet. Pituuskasvun loputtua olin lähellä tappaa itseni. Mutta ymmärsin että ahdistukseni kumpusi väärästä kehonkuvasta, ei mistään maagisesta, tieteen vääräksi osoittamasta aivojen sukupuolesta.

Transtutkimuksissa jotka mahdollisesti johtaa sukupuolenkorjausprosessiin

kyllä selvitetään hyvin tarkasti ettei "ahdistus johdu" väärästä kehonkuvasta tai muusta mielenterveydenhäiriöstä.

Sitäpaitsi kyllä - mieli voi olla eriparia kehon kanssa. Jos hormonireseptorit ovat herkeämpi reagoimaan "sen itse oikeaksi kokemansa sukupuolen" hormoneille niin se kertoo jo paljon. Tieteellisesti on pystytty todistamaan että transsukupuolisten hormonireseptorit ja aivomassan koko vastaa heidän kokemaansa sukupuolta. Et voi kiistää tieteellisesti todistettuja faktoja vain koska susta ja sun raamatusta tuntuu siltä. Sitäpaitsi tuo oli varmaankin tarkoitettu vain enemminkin kielikuvaksi.

Niin ja mulla oli ihan samoja kokemuksia. Kun sain estradiolihemihydraattia kehooni jota se kaipasi niin jonkun ajan päästä kaikki selviytyi. Koin lähes ensimmäistä kertaa sen miltä tuntuu olla "minä" Se ei ole placeboa.

Raamattu? Kuka puhui raamatusta? Iskikö pahempikin psykoosi? Erosin kirkosta sinä päivänä kun täytin 18. Mikään tässä maailmassa ei kiinnosta minua niin vähän kuin uskonnot. Ja hormonireseptorit? Aivomassa? Mihin tutkimuksiin viittaat? Jos viittaat niihin joihin luulen sinun viittaavan, niin kyseessä on huonosti laaditut, vanhat tutkimukset.

Vierailija
438/471 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siiis. Se että lapset alkaa käyttäytymään "stereotyyppisesti" johtuu pitkälti meidän yhteiskunnasta ja kasvatuksesta. Opetamme tytöille eri asioita kun pojille ja kehumme eri asioista jne.

Olis paremmin jos vaan lakattais painottamasta tietyt piirteet tytöille ja tietyt pojille. Tyttö saa olla pomottava luonteeltaan ja leikkiä "poikien leluilla" ja poika saa olla kiinnostunut äidin meikeistä ja "tyttöjen väreistä".

Naisia ja miehiä voi olla monenlaisia ja toisenlaisen mies tai nainen ei ole vääränlainen. Toivottavasti joku nyt sai kiinni tästä mitä tarkoitan.

Tietenkin, mutta sateenkaariväki on sitä mieltä että lapsen sukupuoli tulee voida vaihtaa, jos se ei käyttäydy stereotyyppisen tytön tai pojan tavoin.

No kun ei ole sitä mieltä. Vain siinä tapauksessa, että lapsi on kokenut asiasta vahvaa ahdistusta useiden vuosien ajan.

Vierailija
439/471 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Transut saa ihan rauhassa tehdä omalle keholleen ihan niinkuin haluavat. Mikä meitä "massaihmisiä" vaivaa on tämä kummallinen vääristymä, että KAIKKIEN olisi kiellettävä oma sukupuolensa ja ei saisi olla enää mies tai nainen vaikka tietää ja kokee sitä olevansa (= se aina ollut itsestään selvää ja täysin LUONNOLLINEN OLOTILA), koska muutama transu haluaa, että KAIKKIEN on oltava sukupuolensa kanssa ihan  yhtä hukassa niinkuin hekin ovat. Pitääkö kaikkien sairastua syöpäänkin koska niin moni meistä siihen sairastuu?? EN YMMÄRRÄ tätä vouhotusta! Antakaa jo olla, eläkää elämäänne ja antakaa meidän muiden tehdä samoin - ja käydä edelleen miesten tai naisten vessassa kouluissa ja muissa julkisissa paikoissa. Kiitos.

Tarkalleen ottaen ne ovat kyllä muunsukupuoliset, jotka haluavat tehdä kaikesta neutraalia, kun itsekin ovat.

Vierailija
440/471 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ketju. Toivottavasti mediakin lähtisi kriisttisesti jo tätä aihetta joskus käsittelemään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä neljä