Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

sateenkaariuskovaiset aamutv.ssä: Jos ei lapsi käyttäydy stereotyyppisesti, pitäisi sukupuoli voida vaihtaa jo ennen koulua

27.02.2018 |

ja nämä ihmiset ovat olevinaan edistyksellisiä ja moderneja, mutta heidän mielestä tyttö ei ole tyttö ellei leiki nukeilla lapsena, ja siksi sukupuoli pitäisi voida vaihtaa jo ennen koulua, että "tietämättömät aikuiset" osaavat suhtautua lapseen oikein.

Huhhei, onneksi minun lapsuudessa ei ollut näitä ihmisiä paasaamassa missään, sain leikkiä mitä halusin "poikien leikkejä" myös, eikä tullut seta-väki väittämään minua trans-muusukupuoliseksi ja painostanut vanhempiani vaihtamaan sukupuoltani.
Miksei poika voisi leikkiä nukella tai tyttö kiipeillä puihin, näiden setalaisten mielestä?
Millä vuosituhannella ne elävät, jos mielenkiinnon kohteet ovat merkki "väärästä sukupuolesta".

Nämä ihmiset alkaa olemaan jo vaarallisia, jos saavat kaikki ajamansa asiat läpi.

Kommentit (471)

Vierailija
1/471 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai lapset saavat leikkiä mitä haluavat,  naiset ja miehet olla kiinnostuneita mistä asioista haluavat, ilman että ovat mukamas syntyneet väärään sukupuoleen.

Tuo minullakin pistää silmään heidän jutuissaan, kaikki jotka ovat kiinnostuneita vähääkään erilaisista kuin sukupuolelleen stereotyyppisestä asioista, he antavat niille mielellään ihmiselle uuden nimityksen, sillä eihän sillon voi olla nainen tai mies.. vaan on joku kummajainen ja väärää sukupuolta.

Kauhean takapajuista ajattelua.

Vierailija
2/471 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama särähti korviin minullakin. Toisaalta ollaan sitä mieltä, että sukupuoli ei ole sidottu biologiaan, mutta yllättäen ollaan sitä mieltä, että se on sidottu mielenkiinnon kohteisiin. Lapsi on siis poika, jos on kiinnostunut autoista, vaikka meille on vuosia tolkutettu, että pojat leikkivät autoilla vain silloin, jos ei muita leluja anneta.

Miksi ihmeessä transihmiset eivät hyväksy sitä, että poika voi huoleti leikkiä nukeilla ja hoivata niitä, vaikka kokisi olevansa poika.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/471 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pojalla oli joku ihmeen prinsessaleikki -vaihe ennen kouluikää. Tiaraa päässä ja tyllihametta. En ajatellut siitä mitään. Nyt poika on 15v ja ihan miehinen miehenalku.

Vierailija
4/471 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsi saattaa olla saman päivän aikana poliisi, kissaäiti, dinosaurus, Batman, Supermies ja prinsessa. Ikää 3. Mikähän tuosta lapsesta vielä tulee? Tarviiko huolestua? Seta, tee diagnoosisi!

Vierailija
5/471 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama särähti korviin minullakin. Toisaalta ollaan sitä mieltä, että sukupuoli ei ole sidottu biologiaan, mutta yllättäen ollaan sitä mieltä, että se on sidottu mielenkiinnon kohteisiin. Lapsi on siis poika, jos on kiinnostunut autoista, vaikka meille on vuosia tolkutettu, että pojat leikkivät autoilla vain silloin, jos ei muita leluja anneta.

Miksi ihmeessä transihmiset eivät hyväksy sitä, että poika voi huoleti leikkiä nukeilla ja hoivata niitä, vaikka kokisi olevansa poika.

Juu, ei enää kannata antaa pojalle nukkeja leikkiin, kohta tulee yhteiskunta ja leikkaa poikaparalta sukupuolielimet pois.

Pitäisikö tuo Yle oikeasti lopettaa.

Tai eiköhän tämä nyt ole sitä, että ei ole enää oikeita ongelmia.

Eihän se Ylen vika ole, että Setalaiset on järkensä menettäneet. Vaikka olen seta-ihmisten kanssa eri mieltä, heilläkin on oikeus ilmaista telkkarissa mielipiteensä.

Vierailija
6/471 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä jos mikä on kapeaa ajattelua :( Juu, ei jatkoon!

Vierailija
7/471 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.. T. Itse leikin vain "poikien leikkejä" poikien kanssa, en pukeutunut koskaan tyttöjen vaatteisiin ja minusta kasvoi normaali cisnainen.

Vierailija
8/471 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siiis. Se että lapset alkaa käyttäytymään "stereotyyppisesti" johtuu pitkälti meidän yhteiskunnasta ja kasvatuksesta. Opetamme tytöille eri asioita kun pojille ja kehumme eri asioista jne.

Olis paremmin jos vaan lakattais painottamasta tietyt piirteet tytöille ja tietyt pojille. Tyttö saa olla pomottava luonteeltaan ja leikkiä "poikien leluilla" ja poika saa olla kiinnostunut äidin meikeistä ja "tyttöjen väreistä".

Naisia ja miehiä voi olla monenlaisia ja toisenlaisen mies tai nainen ei ole vääränlainen. Toivottavasti joku nyt sai kiinni tästä mitä tarkoitan.

Vierailija
9/471 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun pojalla oli joku ihmeen prinsessaleikki -vaihe ennen kouluikää. Tiaraa päässä ja tyllihametta. En ajatellut siitä mitään. Nyt poika on 15v ja ihan miehinen miehenalku.

Se on "miehinen miehenalku" vain koska te olette painostaneet hänet esittämään miestä, oikeasti hän on nainen sillä hän lapsuudenleikkiensä perusteella selvästi kokee niin mutta teidän mielikseen tukahduttaa sen ja esittää miestä.

Kamalaa.

No ei oo kyllä painostettu mihinkään. Meillä lapset on aina saaneet olla lapsia ja heidän omien kiinnostuksen kohteiden mukaan on edetty. Pääasia että leikkivät mahdollisimman paljon.

Vierailija
10/471 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, ei enää kannata antaa pojalle nukkeja leikkiin, kohta tulee yhteiskunta ja leikkaa poikaparalta sukupuolielimet pois.

Pitäisikö tuo Yle oikeasti lopettaa.

Tai eiköhän tämä nyt ole sitä, että ei ole enää oikeita ongelmia.

Eihän se Ylen vika ole, että Setalaiset on järkensä menettäneet. Vaikka olen seta-ihmisten kanssa eri mieltä, heilläkin on oikeus ilmaista telkkarissa mielipiteensä.

Valtion tv-kanavan (jonka rahoitus tulee veronmaksajilta) ei pidä tehdä ohjelmia jossa setalaisten höpöhöpöjuttuja esitetään faktoina. Jos olisi joku A2-ilta jossa käsiteltäisiin transsukupuolisuutta niin sinne voitaisiin mielestäni kutsua ihan vapaasti setalainen kertomaan mielipiteensä, kunhan sinne kutsuttaisiin myös muulla tavoin ajattelevia jotka saisivat yhtä paljon puheaikaa.

Mutta setahömppää ei pidä esittää faktana vaan pelkkänä mielipiteensä koska sillä ei ole tieteellisiä perusteita.

Vierailija
11/471 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siiis. Se että lapset alkaa käyttäytymään "stereotyyppisesti" johtuu pitkälti meidän yhteiskunnasta ja kasvatuksesta. Opetamme tytöille eri asioita kun pojille ja kehumme eri asioista jne.

Olis paremmin jos vaan lakattais painottamasta tietyt piirteet tytöille ja tietyt pojille. Tyttö saa olla pomottava luonteeltaan ja leikkiä "poikien leluilla" ja poika saa olla kiinnostunut äidin meikeistä ja "tyttöjen väreistä".

Naisia ja miehiä voi olla monenlaisia ja toisenlaisen mies tai nainen ei ole vääränlainen. Toivottavasti joku nyt sai kiinni tästä mitä tarkoitan.

Tietenkin, mutta sateenkaariväki on sitä mieltä että lapsen sukupuoli tulee voida vaihtaa, jos se ei käyttäydy stereotyyppisen tytön tai pojan tavoin.

Vierailija
12/471 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En katsonut, enkä ole edes perehtynyt asiaan, kommentoin silti. Toivoisin, että ihmiset voisivat tosiaan kasvaa ihmisiksi ilman lokerointia. Esim.naiseksi itsensä tunteva mies voisi elää sellaisena ihan täysillä. Joko ilman leikkauksia ja muutoksia tai sitten käydä muutos prosessi läpi.

Vierailija
13/471 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voitte ymmärtää noin väärin? Ihan eri asia haluta leikkiä poikien tai tuttöjen leikkejä kuin tuntea olevansa eri sukupuolta mitä on fyysisesti. Mutta ettehän te mammat tajua. Tämä taitaa olla ihan uusi asia. Ja ei kai kukaan ole vaihtamassa lapsen sukupuolta. Kyllä se prosessi käydään läpi sitten aikuisena.

Vierailija
14/471 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvät hyssykät. Minä olen ollut lapsuuteni hyvin poikamainen, menin ja kolusin järvellä ja metsissä. Ennemmin olin navetalla töissä kuin tupahommissa ja meikkaaminen oli minulle aivan kauhistus.

Tänään olen suurperheen äiti, kirkolla töissä ja vielä hyvin äidillinen.  Pukeudun hyvin naisellisesti ja korutkin ovat paikkansa löytäneet, edelleen kyllä tykkään rymytä metsässä ja lorkkia järvellä. 

En pidä tuollaisesta lokeroinnista tulipa se, mistä suunnasta tahansa.

Vierailija
15/471 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seta haluaa vaan lisää rahaa. 

Vierailija
16/471 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään Yleä lopettaisi, tietenkään, mutta olen samaa mieltä kuin joku, ettei näitä hörhöjä pitäisi haastatella, kuin he edustaisivat jotain tieteellistä totuutta johon kaikkien pitäisi pyrkiä. 

Nämä sateenkaarilaiset elävät ihan omassa kuplassaan, kuten taas huomattiin. Heille kaikki ovat enemmän tai vähemmän vääränlaisia omina itseinään. 

Turhan paljon tolle ihmisryhmälle annetaan sananvaltaa mediassa ja heidän vaatimuksiaan kompataan, miksei kukaan tee ohjelmaa miten vanhakantaisia ja omituisia ajatuksia näillä sateenkaarikulttilaisilla on sukupuolista.

Vierailija
17/471 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvät hyssykät. Minä olen ollut lapsuuteni hyvin poikamainen, menin ja kolusin järvellä ja metsissä. Ennemmin olin navetalla töissä kuin tupahommissa ja meikkaaminen oli minulle aivan kauhistus.

Tänään olen suurperheen äiti, kirkolla töissä ja vielä hyvin äidillinen.  Pukeudun hyvin naisellisesti ja korutkin ovat paikkansa löytäneet, edelleen kyllä tykkään rymytä metsässä ja lorkkia järvellä. 

En pidä tuollaisesta lokeroinnista tulipa se, mistä suunnasta tahansa.

setalaisten mielestä olisit ollut muusukupuolinen tai translapsi.

Vierailija
18/471 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites jos joku aikuinen mies tekee jotain yleensä naismaiseksi miellettyä kuten jää kotiin hoitamaan vauvaa, katsoo naisten elokuvia ja tykkää sisustaa kotia, onko hän sitten setalaisten mukaan joku transu jonka pitäisi mennä leikkaukseen ja "korjata" sukupuolensa?

Vierailija
19/471 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten voitte ymmärtää noin väärin? Ihan eri asia haluta leikkiä poikien tai tuttöjen leikkejä kuin tuntea olevansa eri sukupuolta mitä on fyysisesti. Mutta ettehän te mammat tajua. Tämä taitaa olla ihan uusi asia. Ja ei kai kukaan ole vaihtamassa lapsen sukupuolta. Kyllä se prosessi käydään läpi sitten aikuisena.

Miten 4v voi kokea olevansa eri sukupuolta kuin on, siis fyysisesti? Aika moni tyttö on pienenä kateellinen veljelle, joka voi pissiä seisten, mutta ei se tarkoita, että seisten pissimistä kokeileva tyttö kokee olevansa poika.

Vierailija
20/471 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin, mutta sateenkaariväki on sitä mieltä että lapsen sukupuoli tulee voida vaihtaa, jos se ei käyttäydy stereotyyppisen tytön tai pojan tavoin.

Niin siis ymmärsin pointin ja ihmettelenkin että miten kyseiset ihmiset miettivät noin. Kyllä sen ihmisen pitää itse se halu ilmaista ja pitää käydä se pitkä prosessi läpi että selviää onko oikeasti transseksuaali vai jotain muuta jne. Ihan kamalaa jos tyttölapsi joka ei ole "tyttömäinen" leimattais transseksuaaliksi. Huhhu...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yhdeksän