Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusi lemmikki ja allergia

Vierailija
26.02.2018 |

Miten teillä on mennyt, jotka olette alkuun saaneet uudesta lemmikistä oireita?
Onko oireilu ajan kanssa vähentynyt? Oletteko tehneet jotain erityistä, että se vähenisi?

Meillä siis tilanne, että uusi lemmikki aiheuttaa minulle oireita (kutittaa silmiä ja nenä vuotaa, ei pahempaa)...

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allergialääkitys tai lemmikistä luopuminen.

Vierailija
2/4 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvaamaasi kaltaisiin oireisiin useimmiten sietättyy, tämä voi viedä aikaa joitakin viikkoja tai kuukausia. Suht pienien oireidwn takia ei ole perusteltua syytä vielä luopua lemmikistä. Jos alussa oireet ovat liian voimakkaat, pitää altistusta vähentää ja sitten pikkuhiljaa taas lisätä Antihistamiineista on jonkin verran apua, joita voi ottaa pahimpina hetkinä. Jos oireet tuntuvat hengityksessä, on tilanne paljon hankalampi. Mulle sanottiin lääkärissä että tällöin pitää luopua eläimestä. Olen tämän jälkeen pääasiassa vältellyt kontaktia kyseiseen eläimeen, pärjännyt aika hyvin, ja samalla yrittänyt usean vuoden pikku hiljaa siedättää, ehkä hieman lievenee mutta ei niin paljoa että voisi pitää eläintä jatkuvasti. Mutta varovasti 'kuulostele' ja totuttele. Jos oireet jatkuu voisi ehkä jutella lääkärin kanssa, mutta nykytietämyksellä siihen paljon ole apuja saatavilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin kannatetaan siedätystä, jos oireet ovat lieviä. Itselläni on ei-allerginen astma, joka ei ole este lemmikkien pidolle, kunhan siivoaa huolella. En myöskään päästä eläimiä makuuhuoneeseen.

Vierailija
4/4 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä jokainen koira (3 kpl) on aiheuttanut aluksi oireita, mutta ei enää noin kuukauden kuluttua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän seitsemän