Miksi sanotaan "aika kuluu kuin siivilä"?
Osaako joku kertoa mistä tällainen sanonta on kotoisin? Mitä tolla siis tarkotetaan?? Meillä on siivilä riisin ja pastan teossa mutta miten se voi "kulua"? Ja mitä liittyy aikaan tuo siivilä??
Kommentit (166)
Vierailija kirjoitti:
Siivillä. Ei siivilä. Ääliö.
Tosikko (asperger?)
Vierailija kirjoitti:
Joka kuseen kurkottaa, se Katjaan kopsahtaa.
Ei helevetti, tämä vanhan kansan sanonta pitää kyllä niin paikkansa. Katja vie kalatkin vedestä.
Se on ollut tunnettu tapaus tää Katja kautta aikain
Siivilässä on ne säikeet...ks. säieteoria!
Vierailija kirjoitti:
Siivillä. Ei siivilä. Ääliö.
Miksi paljastitte? Ap saattoi olla vaikka tosissaan!
Joka toiselle kuoppaa kaiva, joka toiselle ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika menee lentämällä....aika menee kuin siivillä😊 ja vielä kerran, aika menee siis nopeasti.
Voiko olla näin pöljä?
Sitä minäkin ihmettelen.
Siivilä on kuulemma pastafarien uskonnollinen hattu. Liittyiskö jotenkin siihen?
Vierailija kirjoitti:
Aika kuluu siis todella hitaasti, kuten kuluu myös siivilä...
Meillä on myös niitä muovisia siivilöitä tai onko ne nyt lävikköjä. metalliset siivilät ei todellakaan kulu millään., joten ei siis aikakaan siivilällä kulu. Siivilällä siivilöidään aikaa ja läviköllä valutetaan - näin meillä ainakin, voi toki olla eroja eri puolilla Suomea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on myös niitä muovisia siivilöitä tai onko ne nyt lävikköjä. metalliset siivilät ei todellakaan kulu millään., joten ei siis aikakaan siivilällä kulu. Siivilällä siivilöidään aikaa ja läviköllä valutetaan - näin meillä ainakin, voi toki olla eroja eri puolilla Suomea.
Periaatteessa ei kulu, mulla on yksi 35-vuotias yhä käytössä kun ollut enimmäkseen vaan kaapissa. Mutta joistain muoveista pinta kuluu ja naarmuuntuu, ja sitten siihen alkaa tarttua värejä, jopa makuja ja hajuja jotka ei tahdo lähteä pesussa pois. Heitän sellaset pois.
Mies se tulee räkänokastakin, mutta tyhjästä nokasta ei tule mitään.
Voiko liittyä siihen, että tiskiharja kuluu herkästi siivilää hangatessa, irtoaa jouhia.
Olen tuota samaa ihmetellyt - eli miksi siivilä?
Liittyy tiimalasiin jossa hiekka valuu kuin siivilän reiästä ja mittaa ajan kulumista. Huom. hiekka ei valu hukkaan = aika ei mene hukkaan vaikka kuluukin nopeasti. Hiekkaa kierrätetään tiimalasissa uudestaan ja uudestaan = aika on ikuista kiertokulkua, syntymää seuraa kuolema, kuolemaa syntymä.
Osta siivilä jostain muualta kuin Ikeasta niin ei kulu niin pian.
Vierailija kirjoitti:
Aika kuluu kuin siivilä: hiekka valuu siivilän läpi
Mitä? Ei mitään järkeä tässä ehdotuksessasi.
Selitys on itsestään selvä, kun sitä ajattelee.
Kun siivilä kuluu, sen reiät kasvavat ja näin sen läpi valuu enemmän ja nopeammin.
Ajalle käy kuluessa aivan samoin. Mitä vanhemmaksi elät, sitä nopeammin aika kuluu.
Entäs tämä: Vaivainen lintu ladon tappaa.
Selittäkää!
Mä taas olen aina ihmetellyt sitä "älä pidä kynttilääsi kakan alla". Kun eikö tuo ole itsestäänselvää? Ei kai kukaan niitä huussissa säilytä?