Miksi sanotaan "aika kuluu kuin siivilä"?
Osaako joku kertoa mistä tällainen sanonta on kotoisin? Mitä tolla siis tarkotetaan?? Meillä on siivilä riisin ja pastan teossa mutta miten se voi "kulua"? Ja mitä liittyy aikaan tuo siivilä??
Kommentit (166)
Siivilä???Miltä aikakaudelta mahdat olla?
Aikahan todella kuluu kuin se siivilä. Nyt olet suuren totuuden äärellä. Jatka kyselyitäsi aiheesta,
kyllä joku sen sinullekin selvittää.
Liittyykö kvanttifysiikan siiviläteoriaan? 🤔
Ja mitähän sekin mahtaa tarkoittaa, kun sanotaan: parempi pyy pidossa kuin kymmenen otsalla.
Kuluuhan se siivilä viimeistään tiskatessa kun sitä harjalla hinkuttaa...
Aika menee lentämällä....aika menee kuin siivillä😊 ja vielä kerran, aika menee siis nopeasti.
Joka kuseen kurkottaa, se Katjaan kopsahtaa.
Aika kuluu kuin siivilä: hiekka valuu siivilän läpi
Mun siivilät on aina kuluneet ekaksi siitä saumasta missä se metalliverkko kohtaa kehikon. Vanhemmistä siivilöistä alkoi se metalliverkko monesti vähän ruostua keskeltä, mutta nykyään ne taitaa kaikki olla ruostumatonta materiaalia.
No siinähän se just on kun ei se siivilä kulu, vaan jutut menee sen läpi. Ihan niinkuin aikakaan ei oikeasti kulu, vaan pysyy ihan priimana ja käyttämättömänä, vaikka asioita tapahtuu siinä. Niinkuin se joki juttu, johon ei koskaan voi pissiä kahdesti, paitsi päinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
Aika menee lentämällä....aika menee kuin siivillä😊 ja vielä kerran, aika menee siis nopeasti.
Voiko olla näin pöljä?
Minä tiedän, minä tiedän! Vesi solahtaa siivilän läpi nopeasti, aivan kuten aika kuluu nopeasti.
Siitä se sanonta tulee.
Tämä.