Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voinko perustaa yhdityksen ja palkata siihen itseni töihin?

Vierailija
26.02.2018 |

Tiedän kyllä et kolme ihmistä tarvitaan. Käykö mun mies ja kaveri? Mietin vaan vielä toiminta-ajatusta vielä.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis yhdistyksen...mulla on ässät lopussa, mut kävin ostamassa uusia.

Vierailija
2/11 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Voit mutta, taloudellisessa mielessä yhdistyksellä täytyisi olla aika paljon tuloja, että se voisi palkata sinut työntekijäkseen. 

Vierailija
4/11 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin tarkoitukseen? Ajattelit täyttää työttömän aktiivisuusvelvoitteen näin? Jos, niin lyhyt on kanan lento - sinua voidaan pitää yrittäjänä ja sitten et olekan enää työtön työnhakija.

Ja sitten taas toisaalta... jotta voisit saada palkkaa sitä rahaa on tultava jostain - ei sitä tyhjästä tule.

Vierailija
5/11 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit toki. Mutta mistä sä luulet rahaa tulevan?

Vierailija
6/11 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on yhdistysten luvattu maa, siitä vaan omaa perustamaan! Yhdistyksellä pitää tietysti olla varallisuutta, mistä palkka maksetaan.

Vierailija
7/11 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko vaikka "Mamma Eastern" ja rahaa sataa.

Vierailija
8/11 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap tässä taas moi. En ole työtön ja tiedän aika hyvin yhdistysten säännöt, kun olen monessa mukana - ilman palkkaa tietenkin. Spekuloin asiaa vain huvikseni ja siltä varalta, jos jään työttömäksi esim. jos firma menee konkkaan. Olen sen verran iäkäs ja teen vähitellen katoavaa työtä, ettei välttämättä uutta enää löydy helposti. Uudelleen en enää jaksa kouluttautua, kun olen sen tehnyt jo.

Vierailija
9/11 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdistyksellä voi olla palkallisia työntekijöitä, olen itsekin ollut sellainen. Yhdistyksellä pitää tietysti olla joku tarkoitus ja sen pitää saada jostain rahaa, että se voi palkata sinut. Kolmen hengen lumeyhdistykseltä tuskin onnistuu.

Vierailija
10/11 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin tarkoitukseen? Ajattelit täyttää työttömän aktiivisuusvelvoitteen näin? Jos, niin lyhyt on kanan lento - sinua voidaan pitää yrittäjänä ja sitten et olekan enää työtön työnhakija.

Ja sitten taas toisaalta... jotta voisit saada palkkaa sitä rahaa on tultava jostain - ei sitä tyhjästä tule.

No ei kyllä tasan pidetä yrittäjänä, jos on ollut yhdistyksellä töissä! Ihan normi työsuhteita siellä on.

Vierailija
11/11 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka yhdistys saisikin töitä, joita se palkkaisi sinut tekemään, niin verottaja saattaa katsoa, että kyseessä on yhdistyksen elinkeinotoiminta, jolloin yhdistys joutuu maksamaan veroja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yhdeksän