Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako myyjät potkut automaattikassojen tultua?

Vierailija
26.02.2018 |

Tuli vaan mieleen, kun tuohon lähikauppaan tuli automaattikassat, niin saakohan osa myyjistä pian kenkää? Pitäisikö solidaarisuussyistä käydä vain oikeilla kassoilla?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ihan vielä mutta lähitulevaisuudessa ei myyjiä enää työllistetä.

Vierailija
2/35 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yt:n kautta liialle henkilökunnalle potkut. Osa jää vahtimaan itsepalvelukassoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkakohan paljon tuotteista "unohtuu" skannata noilla automaateilla?

Vierailija
4/35 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyiset itsepalvelukassat ovat vain valivaihe paivittaistavarakaupassa. Tulevaisuudessa paivittaistavarakauppa pyrkii eroon lisaarvo tuottamattomasta vaiheesta nimella kassa. Oletteko koskaan miettineet asiakkaana, miksi ihmeessa ensin ladon tavarat karryyn, vain purkaakseni ne uudelleen hihnalle ainoastaan maksamista varten? Taman jalkeen ne tulee viela pakata uudelleen. Tama ei asiakkaalle pelkastaan lisaarvoton kohta palvelukokemusta, vaan jopa negatiivinen. Itsepalvelukassat tulevat lopulta suurimmaksi osaksi korvautumaan RFID-porteilla jossa koko ostoskarryn kanssa kavellaan lapi, hoylataan korttia ja kavellaan ulos pihalle.

Toivottavasti paivittaistavarakauppa investoisi taman tehokkuuslisan asiakaspalveluun (tuskinpa) silla Prismasta myyjan loytaminen kay valilla iltalenkista.

Vierailija
5/35 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niihin on minulla tullut usein ilmoitus "satunnaistarkastus" jolloin myyjä tulee tarkastamaan olenko pöllinyt tuotteita.

Vierailija
6/35 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niihin on minulla tullut usein ilmoitus "satunnaistarkastus" jolloin myyjä tulee tarkastamaan olenko pöllinyt tuotteita.

No mitä järkeä tuossa systeemissä nyt on, jos myyjien pitäisi jokatapauksessa tarkistaa aina ja käydä läpi onko asiakas pöllinyt jotain... huoh.

Vierailija
7/35 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan lähitulevaisuudessa. Nythän jokaisen itsepalvelukassan vierellä seisoo myyjä neuvomassa ja varmistamassa että tavaraa ei kulje ohi kassan. Asiakkaat ovat paljon hitaampia kassahenkilöitä kuin kaupan työntekijät, niinpä itsepalvelukassoja ja niitä vahtivia työntekijöitä tarvitaan enemmän kuin perinteisessä mallissa.

Vierailija
8/35 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan palkkaa myyjiä joita en tarvitse.

t. Kauppias

Vierailija
9/35 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ainakaan lähitulevaisuudessa. Nythän jokaisen itsepalvelukassan vierellä seisoo myyjä neuvomassa ja varmistamassa että tavaraa ei kulje ohi kassan. Asiakkaat ovat paljon hitaampia kassahenkilöitä kuin kaupan työntekijät, niinpä itsepalvelukassoja ja niitä vahtivia työntekijöitä tarvitaan enemmän kuin perinteisessä mallissa.

Yksi kassahenkilö vahtii jopa neljän kassan yksikköä, joten kyllä se tehokkuutta lisää. Vielä enemmän tehoja tulee siitä, että ip-kassalla mummot eivät tarinoi sairauksistaan eivätkä vaarit kertoile, kuinka paljon paremmin kaikki oli ennen vanhaan. Ilmankos eläkeläiset näyttävät suosivan palvelukassoja.

Vierailija
10/35 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi etta Suomessa paivittaistavarakaupan kilpailutilanne on mita on. Yhdellakaan pelurilla ei ole intesiivia lahtea disruptoimaan edes maksamiskokemusta. Uskon Lidlin joskus avaavan pelin emoyhtion teknologialla ja lihaksilla.

Vierailija
11/35 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, jos ihmiset vapautuvat tylsästä ja ikävästä kassatyöstä.

Vierailija
12/35 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki joillakin työt voivat vähentyä, mutta kassalla olo on kuitenkin vain yksi kaupan työtehtävistä, loppuihin tarvitaan edelleen työntekijöitä. Ja kassoja valvomaan tarvitaan myös enemmän kuin se yksi, koska ei se yksi ja sama työntekijä töissä ole 24/7/365.

Vierailija
13/35 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vielä, sittenkun hyllytys hoituu ilman ihmisiä,apua ei tarvita ja jokainen osaa käyttää itsepalvelukassaa ja pölliminen on tehty mahdottomaks. Sitten ei enään kaupat työllistä.

Vierailija
14/35 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienoa, jos ihmiset vapautuvat tylsästä ja ikävästä kassatyöstä.

No eipä nuo duunariammatit ylipäätään mitenkään hohdokkaita ole 😂 Ei se kaupan työ yhtään sen enempää ikävää ole.

Vierailija
15/35 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät saa. Ehkä tulevaisuudessa ei enää palkata uutta väkeä, mutta tuskin kukaan kenkää tämän takia saa. Kyllä kaupassa vielä työtä riittää. Itsekin olen kaupassa töissä ja tällä viikolla ei ole yhtään kassavuoroa. 

Mutta itse veikkaan, että kassatyö vaihtuu osittain lisämyynnin tyrkyttämiseen. Tätähän esim pankkivirkailijat tekevät nykyään. Eli en ole asiakkaana enkä työntekijänä kovin ilahtunut tällaisesta palvelurakenteen muuttumisesta. 

Vierailija
16/35 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käyn ihan vittuillakseni itsepalvelukassalla. En ole saanut pillua näteiltä naisilta, ja toivonkin et ne Prisman nätit naiset potkitaan sieltä kankaalle. 

Vierailija
17/35 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta itse veikkaan, että kassatyö vaihtuu osittain lisämyynnin tyrkyttämiseen. Tätähän esim pankkivirkailijat tekevät nykyään. Eli en ole asiakkaana enkä työntekijänä kovin ilahtunut tällaisesta palvelurakenteen muuttumisesta. 

Ai sulla on sixpäkki siin? Eihän se riitä mihinkään, pistetään tästä toinen samanlainen ja vielä pari lonkeroa päälle.

Vierailija
18/35 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti saavat kenkää. Ei niitä hapannaamoja jaksa katsella, kun ei edes hymyillä jakseta. Saati toivottaa hyvä, päivää vaikka itse sen aina teen.

Vierailija
19/35 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti saavat kenkää. Ei niitä hapannaamoja jaksa katsella, kun ei edes hymyillä jakseta. Saati toivottaa hyvä, päivää vaikka itse sen aina teen.

😂😂😂

Vierailija
20/35 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät saa. Ehkä tulevaisuudessa ei enää palkata uutta väkeä, mutta tuskin kukaan kenkää tämän takia saa. Kyllä kaupassa vielä työtä riittää. Itsekin olen kaupassa töissä ja tällä viikolla ei ole yhtään kassavuoroa. 

Sinun tulisi olla tasta iloinen kaikkien puolesta. Lisaarvoa tuottamaton mekaaninen tyo tippuu pois. Asiakkaalle voit tuottaa aidosti apua ostosreissun aikana. Nythan myyjia ei loyda mistaan vaikka haluaisi ostaa mita tahansa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kuusi