Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Laitatko lapsesi kouluun Siperian pakkasilla

Vierailija
26.02.2018 |

Jos laitat vahdi nyt että lapsi raukka pukee lämpöistä vaatetta päälleen ja laittaa lakin päähänsä.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan tietenkin. Ei sääolosuhteet ole syy olla pois koulusta. Tai aikuisilla töistä. Pukeutumiskysymys.

Vierailija
2/24 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa, että Etelä-Suomessa on nyt pakkasta. Sitä veetuilun määrää, kun itse kyselin vähän aikaisemmin käytännön jutuista pakkasiin liittyen. Ei ollut kuulema mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään, paleltuuhan se uusavuton tuohesta tehty raukka

Vierailija
4/24 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nilkat paljaana, ilman pipoa ja hanskoja ja takki auki, ei näytä nololta.

Vierailija
5/24 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika pelaa nytkin pihalla lätkää. Sisään ei tule ennen kuin on pakko mennä nukkumaan. Tai nälän ajamana.

Ei penskoja pakkaset haittaa. Aikuiset niistä valittavat.

Vierailija
6/24 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä muistan kun 80 luvulla oli koulusta pakkasvapaat, taisi silloin olla yli -35 etelässäkin.

Vierailija
7/24 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on meteorologit niin totisena, että "kylmä on, varokaa". Meillä oli viime viikollakin öisin lähelle 30 pakkasta ja säätiedotukset olivat silti iloisia ja positiivisia.

Vierailija
8/24 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin laitan. Ellei koulusta tule viestiä, että koko laitos on suljettu pakkasen takia. Meillä osataan nämä säänmukaiset pukeutumisasiat.

Vierailija
9/24 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistän lapseni makuupussiin ja vien kouluun.

Vierailija
10/24 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siperian pakkasilla voisin vähän miettiä. Nimittäin sielä on nytten mitattu -62 astetta. Pakkasraja tuolla kylässä on -52 ennenkuin koulun ovet laitetaan säppiin.

Joten eiköhän lopeteta Siperian pakkasista puhuminen täällä meillä kun joskus paukahtaa parikymmentä astetta miinuksen puolelle.

Vierailija
11/24 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi asuu koululla, joten ei ongelmaa. Vain ruokailut on eri rakennuksessa, jolloin joutuu piipahtamaan ulos. Näillä pakkasilla kipittävät varmaan aika vauhdilla.

Vierailija
12/24 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena pelattiin ulkona vaikka pakkasta oli yli 25. Tunnin välein käytiin sisällä juomassa mukillinen kaakaota. Se oli aivan mahtavaa silloin.

Vierailija
13/24 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa hyvä puoli näissä tulevissa pakkasissa on katsella kuinka tyhmät teinit tärisevät nilkat paljaina ja toivon mukaan saavat akillesjännetulehduksen.

https://www.lansivayla.fi/artikkeli/593659-paljaat-nilkat-ovat-terveysr…

Vierailija
14/24 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siperiassa voi olla pakkasta -50C. Niillä pakkasilla en laittaisi sen enempää lapsia kouluun kuin itseäni töihinkään. Puolta loivemmilla pakkasilla fiksut osaavat pukea ja paljon ulkoilevilla teineillämme on sopivat tamineet. 

Vierailija
15/24 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis missä nyt on sikana pakkasta?

Olen ulkomailla ja törmään netissä tähän suomalaisten pakkastohinaan. Minun sääsovellukseni näyttää Helsinki-Jyväskylä -akselille vain n -12 seuraavalle kymmenelle päivälle?

Onko sää-appini sekaisin, vai onko -12 yhtäkkiä "Siperia-pakkanen"? Eikös Suomessa nyt käy joka vuosi etelässäkin -25:n pahemmalla puolella, joskus pysyy niissä lukemissa viikkojakin. Edes -30 ei minun lapsuudessani vaikuttanut kenenkään koulunkäyntiin millään lailla, jos vaan kauempana asuvien kulkupelit lähti käyntiin.

Mitä minulta on mennyt ohi?!!

Vierailija
16/24 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ulkomailla ja törmään netissä tähän suomalaisten pakkastohinaan. Minun sääsovellukseni näyttää Helsinki-Jyväskylä -akselille vain n -12 seuraavalle kymmenelle päivälle?

Onko sää-appini sekaisin, vai onko -12 yhtäkkiä "Siperia-pakkanen"? Eikös Suomessa nyt käy joka vuosi etelässäkin -25:n pahemmalla puolella, joskus pysyy niissä lukemissa viikkojakin. Edes -30 ei minun lapsuudessani vaikuttanut kenenkään koulunkäyntiin millään lailla, jos vaan kauempana asuvien kulkupelit lähti käyntiin.

Elämä ja pari muuta juttua.

Vierailija
17/24 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siperian pakkasilla voisin vähän miettiä. Nimittäin sielä on nytten mitattu -62 astetta. Pakkasraja tuolla kylässä on -52 ennenkuin koulun ovet laitetaan säppiin.

Joten eiköhän lopeteta Siperian pakkasista puhuminen täällä meillä kun joskus paukahtaa parikymmentä astetta miinuksen puolelle.

Juuri näin! 

Ip -lehdet kohkaavat päivittäin säästä vuoden ympäri, oli sää mikä tahansa. Siihen ei ole pakko mennä mukaan. 

14

Vierailija
18/24 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs helleraja koulussa. Siis että ei tarvii mennä? 

Vierailija
19/24 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekevät etätöinä juttuja Thaimaan rannoilta...

Vierailija
20/24 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä mietin kans, että mitähän siperianpakkasia. Parina viime talvena on käynyt pakkanen -34 asteessa, tänä talvena ei vielä kertaakaan. Keskiviikoksi luvattu -22, joten ööö, aika normaalia tässä maassa talvella...