Vinkkejä luonnollisista ihonhoitoaineista
Onko kenelläkään hyviä vinkkejä suht luonnollisista ihonhoitoaineista? Eli ainakin luonnonkosmetiikkaa, hienoa olisi myös jos olisivat vegaanisia sekä eläinkokeettomia ja vielä tämän lisäksi ei komedogeenisiä (aknea aiheuttavia). Itse käytän cosdnaa ainesosien tsekkaamiseen, ja ihan järjettömän vaikeaa löytää luonnollisia tuotteita, joissa ei olisi mitään ihoa tukkivaa! Aiemmin olen käyttäny Sebamedin tuotteita.
Tällä hetkellä käytän siis aamuisiin ruusuvettä ja argan + tamanuöljysekoitusta. Iltaisin kuitenkin tarvitsisin kunnon putsaria. Lisäksi ehkä joku voidekin olisi kiva aamuksi, sillä en tiedä onko tuo öljy vähän liikaa aamuin ja iltaisin.
Myös hyvästä luonnollisesta primeristä otetaan vinkkejä vastaan!
Kommentit (42)
Spunk -merkkistä käyttävät amerikkalaiset aikuisviihdenaikkoset. Ihan luomua.
Vierailija kirjoitti:
Kasvoihin hyvä on ainakin lämmin vesi, johon liotettu kauraleseitä (siivilöi sitten ne kauraleseet pois :) ). Itse tykkään myös kookosöljystä rasvana, mutta kaikilla on tietysti oma makunsa :)
Kookosrasva on erittäin komedogeenistä. Arganöljy parempi (ei ollenkaan komedogeeninen) mitä tosin jo käytätkin. Pacifican sea foam washia käytin ennen, siinäkin kookosrasvaa mutta ei aiheuttanut kyllä aknea itselleni, varmaan koska sitä ei jätetä kasvoille kuten kookosöljy/rasva.
Vierailija kirjoitti:
Spunk -merkkistä käyttävät amerikkalaiset aikuisviihdenaikkoset. Ihan luomua.
Oletpas hauska.
Rakastan '100% Pure' -sarjan kosmetiikkaa. Meikit, voiteet ja kylpytuotteet.
Maria Nila on luonnollinen sekä myös eläinkokeeton hiustenhoitosarja.
Hei kiitos kaikille suosituksista! Pitää tutkia tarkemmin näitä täällä mainittuja :)
Botuliinitoksiini. On pallokalasta eristetty, 100 % luonnollinen.
Vierailija kirjoitti:
Ugh, mä en kestä näitä muka hauskoja ihmisiä.
Dr. Bronner's saippua(t)! Niitä on erilaisia, kuten tea tree, lavender, mild jne. Todella vähän ainesosia ja toimivat muuten myös muuhun puhdistukseen kun kasvojen!
mä tykkään Estelle&Thild tuotesarjasta, on tosi hoitavia.
En tiedä meneekö tämä ap:n makuu liikaa viherpipertämisen puolelle, mutta saunassa toimivaksi kuorintanaamioksi hunajaa, johon sekoittaa kaurahiutaleita (mahdollisesti muutkin keittiön puolelta löytyvät normaalit ruoka-aineet soveltuvat, mutta en ole itse kokeillut). Hierotaan iholle (kasvot + vartalo), annetaan vaikuttaa lämmössä, huuhdellaan pois. Hunaja on luonnostaan antiseptinen aine, eli hoito pehmittää ja rauhoittaa ihoa. Ei kuitenkaan kannata käyttää jos on esim. atooppista ihottumaa, voi kirvellä rikkoontunuttta ihoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ugh, mä en kestä näitä muka hauskoja ihmisiä.
Minä en taas kestä ihmisiä, jotka ei ymmärrä "luonnollisuuden" lähinnä tarkoittavan vain sitä, että ei ole todistettu onko sen käyttö turvallista ihmiselle. Vesikin on kemikaali, o-m-g.
Madara oli minulla hyvä siihen asti, kunnes sain siitä anti age sarjasta jotain ihottumaa. Kosteutti kyllä jne mutta allergisoiduin ilmeisesti jollekin. Minulla on siis herkkä iho ja reagoi helposti, jouduin palaamaan valikoituihin apteekkirasvoihin.
Ei oo ihan luonnonkosmetiikkaa mutta Erisan-sarjan täyteläinen kosteusvoide on hyvä ja halpa.
Mä käytän kanssa ruusuvettä (aamuin illoin) ja argan-öljyä (iltaisin). Lisäksi teen itse scrubin kerran viikossa sokerista ja argan-öljystä (hyvä niin kasvoille kuin koko kehollekin, muukin öljy varmaan käy), ja käytän kanssa hunajaa saunassa ja kasvonaamiona.
Kookosöljy, huippuaine voiteeksi, naamioihin, kuorintaan, puhdistukseen.
No miten on kotimaiset Frantsilan tuotteet? En osaa sanoa täyttyykö kaikki kriteerisi, mutta ovat ainakin luonnonkosmetiikkaa ja raaka-aineet suurimmaksi osaksi luomua, ihanat miedot tuoksut ja sopii ainakin mun superherkälle iholle. Käytän Frantsilan ruusuvoidetta ja anti age-voidetta sekä silmänympärysvoidetta, käsi- ja jalkavoidetta. Puhdistukseen mulle sopii ainoastaan Laveran puhdistusmaito, kaikki muut mitä olen kokeillut saavat ihoni punoittamaan ja kutisemaan. (ja olen kokeillut lukuisia merkkejä)
Käytän myös jojoba-öljyä ja siihen sekoitan eteeristä laventeli-, ruusu- ja neroliöljyä. Iltaisin laitan kasvoille aina tuoretta aloe veraa, mulla siis on ko. kasveja, joista otan lehden kerrallaan ja leikkaan siitä joka ilta palan, jonka halkaisen ja sivelen sillä kasvot ja kaulan. Lehti säilyy jääkaapissa viikon.
Kerran viikossa teen kasvojen kuivaharjauksen. Silloin, tällöin teen luomukurkkunaamion ja kesällä keitän viherpuuroa, josta laitan kasvonaamion. (poimulehteä, nokkosta, koivua, kehäkukkaa, puna-apilaa, ruusua, piharatamoa). Kesällä vihdon koivuvihdalla joka lauantai ja hieron kasvoihin ja koko vartaloon kunnolla vihdasta irtoavaa öljyä ja annan vaikuttaa, lopuksi vain nopea huuhtelu. Myös vartalolle teen kuivaharjauksia pari-kolme kertaa viikossa, vartalon ihon hoitoon käytän vain jojobaa, johon sekoitan eteerisiä öljyjä.
Shampoota tai hoitoaineita en käytä, mutta hennaan hiuksen kerran kk:ssa ja käytän eteerisiä öljyjä antamaan ihanaa tuoksua.
Olen vegaani ja se on ollut paras tekoni ihoni kannalta. Moni sanoo, että varsinkin maitotuotteet saavat aikaan aknea. Olen viisikymppinen, mutta ryppyjä ei ole, kuin pienenpieniä silmien alla. En silti väitä näyttäväni kaksikymppiseltä, mutta ihoni on edelleen hehkeä ja varsin kiinteäkin.
Kasvoihin hyvä on ainakin lämmin vesi, johon liotettu kauraleseitä (siivilöi sitten ne kauraleseet pois :) ). Itse tykkään myös kookosöljystä rasvana, mutta kaikilla on tietysti oma makunsa :)