Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies oli pessyt pyykkiä. Olen ihan raivoissani! Rangaistus?

Pyykkinatsivaimo
25.02.2018 |

Mies oli pessyt (salaa) pyykkiä kun olin reissussa. Minun ja lasten vaatteita. Kaikki värit sekaisin. Olen kieltänyt häneltä pyykinpesun koska hän ei noudata ohjeita, pesee miten sattuu. Neuvottu on, ei auta. Ihan uhmalla tekee tuota.

Mikä olisi sopiva rangaistus? Ostan uudet vaatteet tilalle hänen rahoillaan?

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioero?

Vierailija
2/43 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pese kostoksi sen paidat ja silitä ne. Prässää vielä puvutkin. Hymyile kauniisti päälle ja ole hyvällä tuulella. Siitäs sai, senkin sika!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei ole koskaan hyvin. Toiset valittavat kun mies ei koskaan pese pyykkiä, toiset valittavat kun mies pesee pyykkiä. Tuskin ne vaatteet pilalle menivät, olettaisin että niitä on ennenkin pesty joten eivät pahemmin päästä väriä. Toki jos joukossa on ollut villa- tai silkkivaatteita niin sitten ymmärtäisin suuttumisen.

Vierailija
4/43 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki vaatteet sillä ole pilalla, että väri on vaihtunut. 

Osta laadukkaampia vaatteita. Meillä pestään melkein  kaikki pyykit 60 asteessa, ja harvoin tulee värivahinkoja. Siihen on tavallisesti syynä kalsarinlahkeeseen piiloutunut punainen sukka tai joku aivan uusi vaate, joka päästää väriä ensimmäisessä pesussa.

Vierailija
5/43 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pese kostoksi sen paidat ja silitä ne. Prässää vielä puvutkin. Hymyile kauniisti päälle ja ole hyvällä tuulella. Siitäs sai, senkin sika!

Mulla vaimo oli kerran mennyt tankkaamaan auton luvatta ja ihan väärin. Oli mm. ollut keula tielle päin vaikka olin varmasti opettanut että keulan pitää tankatessa olla bensa-asemaan päin että kaikki tankkaamassa olevat autot ovat siististi samaan suuntaan. Rangaistukseksi ostin sille isomoottorisen avoauton. Tankatkoot nyt sitä kun noin kovasti haluaa olla jatkuvasti säätämässä.

Vierailija
6/43 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko niiden pitäny kulkea likaisissa vaatteissa reissusi ajan?

Ei ne vaatteet pilalle mene tuollaisesta.

Itse kyllä lajittelen pyykit värien mukaan, mutta pesen kaikki vaatteet 60 asteessa (pl. villa ja silkki) vaikka pesuohjeessa sanottaisiin 30 astetta.

Vierailija
7/43 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioero.

Vierailija
8/43 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitäs minä sanoin. Kotityöt ovat naisten heiniä eikä miesten tule sotkeutua niihin. Mies tehköön vain miesten töitä.

Vierailija
9/43 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on viiden vuoden avoliiton aikana koskenut kerran pesukoneeseen. Seuraava toimenpide oli soittaa huoltomies. 

Huvitti tuo pessyt salaa :D 

Vierailija
10/43 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettiköhän mieheni samaa, kun pyykin sekaan oli mennyt hänen villapiponsa ja koneeseen meno 60 asteen pesuun.

Piposta tuli sen jälkeen vauvan pipo.

Miehen ilme oli kyllä luokkaa, että kiitti vit... 😂

Eipä sillä, tein saman vahingossa villatakilleni. Katsellessani järkyttyneenä kutistunutta villatakkia, totesi mies kuivasti "no, nyt sai lapsi villatakinkin" 😁

Vierailija
11/43 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuosta pidä rangaista. Ota opiksesi ja pese miehen vaatteet tästä eteenpäin samalla tavalla, sinne samaan koneeseen valkoiset t-paidat ja farkut. Miehesi arvostaa haaleanharmaita vaatteitaan, olethan rakkaudella ne pessyt.

Vierailija
12/43 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tuo täytyy olla provo ei tuo ole muuten mahdollista. Minä aina kiitän ja kehun miestä ja lapsia kun pesevät pyykkiä ja tekevät muita kotihommia. Työn jälki ei varsinkaan lapsilla ole ihan sama kuin minulla mutta siinähän oppivat pikku hiljaa. Itse pyrin opettelemaan ns miesten töitä vaikka sujuu tosi kömpelösti, oikein nolottaa välillä. Viimeksi pesin ja vahasin auton sillä seurauksella että valkoista vahaa oli joka paikassa vaikka hinkkasin monta tuntia. Vahaa taisi tulla ihan liikaa. Onneksi mies kannustaa.

Vierailija
13/43 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä taisi olla huumorialoitus, mutta kuitenkin vakavasta aiheesta. Vaimo välillä kuittailee, että teen lukumäärällisesti vähemmän kotitöitä. Yritän tyrkyttää itseäni tekemään enemmänkin, mutta juurikin pyykinpesu harmittaa ehkä eniten. Osaan sitä mielestäni tehdä, mutta teen kuulemma silti väärin. Pesen väärässä järjestyksessä. Tuo paita olisi voinut odottaa, mutta tämä olisi pitänyt laittaa nyt. Farkut olisi pitänyt jättää pesemättä ja odottaa, että tulee lisää farkkupyykkiä. Nyt olisi pitänyt ensin pestä lakanoita ja sitten vasta lastenvaatteita. Tää sininen olisi mennyt mustien kanssa eikä värillisten.

Ja kuivumaan ripustaminen onkin sitten kokonaan toinen juttu...

Vierailija
14/43 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä mies teki saman. Pesi vaikka olin tuhat kertaa kieltänyt. Rangaistukseksi petin häntä naapurin vastaanottokeskuksen poikien kanssa. Nyt ei enää mies pese, koska lähti lätkimään.

Vierailija
15/43 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies on viiden vuoden avoliiton aikana koskenut kerran pesukoneeseen. Seuraava toimenpide oli soittaa huoltomies. 

Huvitti tuo pessyt salaa :D 

Kiinnostaa miksi näin ja millainen työnjako teillä on? Sinä teet ja maksat? Vai sinä teet ja mies maksaa? Vai molemmat maksaa tasapuolisesti ja mies tekee jotain muuta yhteiseksi hyväksi kun sinä peset pyykkiä?

Vierailija
16/43 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies oli laittanut vahingossa lapsen vaipankin koneeseen. Siitä vasta kiva jälki syntyi. Muistan kun raivosin.

Vierailija
17/43 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menikö jotain pilalle?

Vierailija
18/43 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä taisi olla huumorialoitus, mutta kuitenkin vakavasta aiheesta. Vaimo välillä kuittailee, että teen lukumäärällisesti vähemmän kotitöitä. Yritän tyrkyttää itseäni tekemään enemmänkin, mutta juurikin pyykinpesu harmittaa ehkä eniten. Osaan sitä mielestäni tehdä, mutta teen kuulemma silti väärin. Pesen väärässä järjestyksessä. Tuo paita olisi voinut odottaa, mutta tämä olisi pitänyt laittaa nyt. Farkut olisi pitänyt jättää pesemättä ja odottaa, että tulee lisää farkkupyykkiä. Nyt olisi pitänyt ensin pestä lakanoita ja sitten vasta lastenvaatteita. Tää sininen olisi mennyt mustien kanssa eikä värillisten.8

Jos on epäselvää miten pyykkihuolto toimii on syynä se ettet tee sitä tarpeeksi. Netistä löytyy ohjeita eri materiaalien pesuun. Minä en todella antaisi tuollaisen urpon pestä vaatteitani. On aika mukavaa hommaa itseasiassa mm. silttäminen. Olenkin normaalilla älyllä varustettu eli ttälläiset asiat eivät tuota päänvaivaa sen enempää kuin tietokoneen huolto tai auton öljynvaihto.M48

Vierailija
19/43 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä taisi olla huumorialoitus, mutta kuitenkin vakavasta aiheesta. Vaimo välillä kuittailee, että teen lukumäärällisesti vähemmän kotitöitä. Yritän tyrkyttää itseäni tekemään enemmänkin, mutta juurikin pyykinpesu harmittaa ehkä eniten. Osaan sitä mielestäni tehdä, mutta teen kuulemma silti väärin. Pesen väärässä järjestyksessä. Tuo paita olisi voinut odottaa, mutta tämä olisi pitänyt laittaa nyt. Farkut olisi pitänyt jättää pesemättä ja odottaa, että tulee lisää farkkupyykkiä. Nyt olisi pitänyt ensin pestä lakanoita ja sitten vasta lastenvaatteita. Tää sininen olisi mennyt mustien kanssa eikä värillisten.8

Jos on epäselvää miten pyykkihuolto toimii on syynä se ettet tee sitä tarpeeksi. Netistä löytyy ohjeita eri materiaalien pesuun. Minä en todella antaisi tuollaisen urpon pestä vaatteitani. On aika mukavaa hommaa itseasiassa mm. silttäminen. Olenkin normaalilla älyllä varustettu eli ttälläiset asiat eivät tuota päänvaivaa sen enempää kuin tietokoneen huolto tai auton öljynvaihto.M48

Provoosi enempää puuttumatta, tekisin kyllä mielelläni enemmänkin. Siitä kyse onkin. Ei anneta tilaisuutta.

Vierailija
20/43 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies oli laittanut vahingossa lapsen vaipankin koneeseen. Siitä vasta kiva jälki syntyi. Muistan kun raivosin.

Eihän nyt vahingosta pidä raivota 😕

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kaksi