Mies oli pessyt pyykkiä. Olen ihan raivoissani! Rangaistus?
Mies oli pessyt (salaa) pyykkiä kun olin reissussa. Minun ja lasten vaatteita. Kaikki värit sekaisin. Olen kieltänyt häneltä pyykinpesun koska hän ei noudata ohjeita, pesee miten sattuu. Neuvottu on, ei auta. Ihan uhmalla tekee tuota.
Mikä olisi sopiva rangaistus? Ostan uudet vaatteet tilalle hänen rahoillaan?
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä taisi olla huumorialoitus, mutta kuitenkin vakavasta aiheesta. Vaimo välillä kuittailee, että teen lukumäärällisesti vähemmän kotitöitä. Yritän tyrkyttää itseäni tekemään enemmänkin, mutta juurikin pyykinpesu harmittaa ehkä eniten. Osaan sitä mielestäni tehdä, mutta teen kuulemma silti väärin. Pesen väärässä järjestyksessä. Tuo paita olisi voinut odottaa, mutta tämä olisi pitänyt laittaa nyt. Farkut olisi pitänyt jättää pesemättä ja odottaa, että tulee lisää farkkupyykkiä. Nyt olisi pitänyt ensin pestä lakanoita ja sitten vasta lastenvaatteita. Tää sininen olisi mennyt mustien kanssa eikä värillisten.8
Ja kuivumaan ripustaminen onkin sitten kokonaan toinen juttu...
Jos on epäselvää miten pyykkihuolto toimii on syynä se ettet tee sitä tarpeeksi. Netistä löytyy ohjeita eri materiaalien pesuun. Minä en todella antaisi tuollaisen urpon pestä vaatteitani. On aika mukavaa hommaa itseasiassa mm. silttäminen. Olenkin normaalilla älyllä varustettu eli ttälläiset asiat eivät tuota päänvaivaa sen enempää kuin tietokoneen huolto tai auton öljynvaihto.M48
Joka ikinen kerta, kun joku vakuuttelee palstalla olevansa mies, on kyseessä av-mamman esiintyminen miehenä.
Vierailija kirjoitti:
Tämä taisi olla huumorialoitus, mutta kuitenkin vakavasta aiheesta. Vaimo välillä kuittailee, että teen lukumäärällisesti vähemmän kotitöitä. Yritän tyrkyttää itseäni tekemään enemmänkin, mutta juurikin pyykinpesu harmittaa ehkä eniten. Osaan sitä mielestäni tehdä, mutta teen kuulemma silti väärin. Pesen väärässä järjestyksessä. Tuo paita olisi voinut odottaa, mutta tämä olisi pitänyt laittaa nyt. Farkut olisi pitänyt jättää pesemättä ja odottaa, että tulee lisää farkkupyykkiä. Nyt olisi pitänyt ensin pestä lakanoita ja sitten vasta lastenvaatteita. Tää sininen olisi mennyt mustien kanssa eikä värillisten.
Ymmärrän sinua ja ymmärrän vaimoasi. Yleensä suunnittelen pyykkipäivät ja esim. Että laitan saunan jälkeen kaikki vaatteet koneeseen ja juuri se yksi paita ehtii kuivua seuraavaksi päiväksi kun tarvitsen sitä taas. Vähän harmittaa jos mies on aamupäivällä pessytkin koneellisen.. En sitä yhtä paitaa ala yksinään pesemään. Tai jos lakanat on pesty ja heti perään normipyykki. Eivät mahdu kuivumaan yhtaikaa.
En ymmärrä tätä pyykinpesusta vouhkaamista.
Me pestään, minä että mies, kerran viikossa kaikki pyykit samassa koneellisessa. Siellä menee vaaleat, mustat että punaiset vaatteet, eikä koskaan mikään ole värjäytynyt tai mennyt pilalle.
Miksi kaikesta pitää tehdä niin vaikeaa? Koneessa pyörii vain vaatteita, ei kenenkään henki ja elämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä taisi olla huumorialoitus, mutta kuitenkin vakavasta aiheesta. Vaimo välillä kuittailee, että teen lukumäärällisesti vähemmän kotitöitä. Yritän tyrkyttää itseäni tekemään enemmänkin, mutta juurikin pyykinpesu harmittaa ehkä eniten. Osaan sitä mielestäni tehdä, mutta teen kuulemma silti väärin. Pesen väärässä järjestyksessä. Tuo paita olisi voinut odottaa, mutta tämä olisi pitänyt laittaa nyt. Farkut olisi pitänyt jättää pesemättä ja odottaa, että tulee lisää farkkupyykkiä. Nyt olisi pitänyt ensin pestä lakanoita ja sitten vasta lastenvaatteita. Tää sininen olisi mennyt mustien kanssa eikä värillisten.
Ymmärrän sinua ja ymmärrän vaimoasi. Yleensä suunnittelen pyykkipäivät ja esim. Että laitan saunan jälkeen kaikki vaatteet koneeseen ja juuri se yksi paita ehtii kuivua seuraavaksi päiväksi kun tarvitsen sitä taas. Vähän harmittaa jos mies on aamupäivällä pessytkin koneellisen.. En sitä yhtä paitaa ala yksinään pesemään. Tai jos lakanat on pesty ja heti perään normipyykki. Eivät mahdu kuivumaan yhtaikaa.
Kyllä minäkin vaimoa tässä ymmärrän. Tiskikone on minun valtakuntaani ja ärsyttäähän se, jos joku sinne on lastannut VÄÄRIN. Tiedostan miten naurettava asia ja en siitä koskaan sano, mutta pieni ärsytys. Vähän kuin vessapaperirulla väärin päin.
Siksi tekisikin mieli vain antaa vaimon hoitaa pyykit yksin. Toisaalta kuitenkin haluaisin tehdä osani.
Vierailija kirjoitti:
Myötätuntoni. Kaikki vaimot eivät luettele miehilleen pyykkäämisen järjestystä. Meillä kumpikaan ei seiso toisen vieressä neuvomassa ellei erikseen pyydetä neuvoa.
T. Vaimo
Minun älykäs vaimoni (yksi perkeleen puhtausnarkomaani :-) pesi muutamia vuosia sitten 300 euron untuvatakkini salaa ja laittoi vielä liian kuumaan kuivuriin kuivumaan.
Kertapesulla pilasi hyvän puhtaan takin. Osti kyllä uuden, mutta alkuperäisen spekseillä olevaa ei enää löytynyt, joten oli tyydyttävä huomattavasti vähemmän käytännölliseen.
Onko se vaatteiden värjäytyminen muka yleistä? Olen poikamies ja 15 vuotta pessyt pyykkiä. Kaikki rytkyt väristä piittaamatta koneeseen ja mylly pyörimään. Kertaakaan ei ole mikään värjääntynyt 👍
Itselläni ei ole juuri vaateet värjääntyneet. Olen pessyt pyykit korkeimassa lämpötilassa mitä ohje on ollut. Eivät ole myöskään muuttaneet muotoa millä lailla. Pesen pyykit nykyisinkin vanhalla pulsaattoripesukoneella. Olen pessyt näin poikamiehenä reilut 10 vuotta. Siksi nuo lämpötilat eivät ole tarkkoja.
Mies pesi kaikki vaalealta näyttävät vaatteet 60 asteessa. Mukana muun muassa minun lähes 200 euron mekko. Kyllä vitutti. Käskin olla ikinä koskematta pyykkeihin
Hei ap.
Teet niinkuin kunnon av-mamman kuuluukin ja pihtaat pari vuotta, mökötät ja natkutat. Sitten kun jäät yksin lasten kanssa, voit tulla tänne valittamaan kamalasta exästä
Vierailija kirjoitti:
Hei ap.
Teet niinkuin kunnon av-mamman kuuluukin ja pihtaat pari vuotta, mökötät ja natkutat. Sitten kun jäät yksin lasten kanssa, voit tulla tänne valittamaan kamalasta exästä
Eiköhän ap ole jo eronnut pyykkärimiehestään, kun ketju on jo yli pari vuotta vanha.
Vierailija kirjoitti:
Ei tuosta pidä rangaista. Ota opiksesi ja pese miehen vaatteet tästä eteenpäin samalla tavalla, sinne samaan koneeseen valkoiset t-paidat ja farkut. Miehesi arvostaa haaleanharmaita vaatteitaan, olethan rakkaudella ne pessyt.
Olen aina pessyt kaikki vaatteeni väreistä ja materiaaleista piittaamatta eikä mikään ole värjääntynyt. Olen kai sitten propyykkääjä 👍
M33
Kyllä sun pitää kehua pyykinpesun yrityksestä ekana ja sitten mutta ja opastaa ei rankaista. Rakasta ja selvitä tilanne.
Ostat viisi pyykkikoria. Yksi mustille vaatteille, yksi valkoisille / vaaleille vaatteille, yksi värillisille vaatteille, yksi lakanapyykille, yksi pyyhkeille.
Jos korit eivät mahdu, pitää miehen remontoida asunto sellaiseksi, että mahtuvat.
Minä tekisin näin ja jos sana ei kuulu, alkaisin itse tekemään remonttia. Moukaroimaan kodinhoitohuoneen.
Vaatteet ovat kalliita.
Kalliiksi tulee seinätkin.
Ymmärrän ap sinua täysin. Minäkin olisin raivoissani. Miehen pitää korvata tämä asia jotenkin.
Kertoo aika paljon teistä itsestänne, kun huolitte miehen, jonka pyykinpesutaidot on alle kymmenenvuotiaan tasolla
Ja entäs miesten tiskikoneen täyttö!?! En vaan vieläkään ymmärrä että miksi sitä tiskikonetta pitää ruveta täyttämään edestä, niin että viimeisiä astioita ei meinaa sinne taakse enää saada!?! Muutenkaan se miehen astioitten laittaminen sinne koneeseen ei ole loogista.
Aina se sama tiskikonepeli käynnissä, hän laittaa ensin ja minä siirrän.
En yhtään ihmettele, että miehet katselevat muita, kun naiset raivoavat pikkuasioista. On se mieskin harmissaan, kun vaatteet värjäytyivät. Voisiko sanoa vaikka, että nyt päästään vaateostoksille. Onko muka joku värjäytynyt vaate niin tärkeä, että miehen mieli pitää painaa alas. Lempeyttä kehiin.
Tai no menkööt nyt. Ei tässä juuri nyt parempaakaan tekemistä ole kuin provosoitua vauvafoorumilla.
Et todellisuudessa edes tiedä mistä puhut. Kuvailemani tilanteet ei farkkuja lukuunottamatta olleet materiaaleista kiinni vaan mieltymyksistä ja mielipiteistä. Onko sininen paita nyt niin tumma, että pitäisi mustan kanssa pestä? Mielestäni ei kun musta on mustaa ja tuo oli selvästikin sininen. Lakanat ennen lastenvaatteita oli mun mielestäni järkevämpi järjestys kun ohjelmien keston perusteella olisi ehtinyt sillä tavoin paremmin ripustamaan lakanat. Toisessa järjestyksessä piti tulla vartavasten paikalle. Farkut tosiaan oli ainut materiaalijuttu, mutta nekin oli jo pesty lukuisia kertoja, pyykissä ei muita farkkuja ollut ja olisin tarvinnut ne puhtaaksi. Siitä, missä järjestyksessä vaimo haluaa omat vaatteensa pestäväksi en tiedä kysymättä ja siitä se tilanne tulikin.
Oi normaalijärjellä varustettu keski-ikäinen mies, kerro miten netistä olisit etsinyt paremmat vastaukset näihin esimerkkeihin.