Kuinka te muut kestätte suihkussa käymistä pakkasella?
Ennestäänkin kuiva iho on suorastaan tuskallisen kuiva, vaikka kuinka rasvaa. Suihkussa on kuitenkin pakko käydä oikeastaan päivittäin, hiuksia tosin en ole pessyt joka päivä, tänään oli pakko ja nyt hiuspohjaa ja jopa korvalehtiä kihelmöi. Kokeilin jo käyttää suihkugeelin tilalla kosteusvoidetta, ei mitään eroa. Säärikarvat rehottaa, kun ei uskalla lotrata veden kanssa niin kauan että sheivaisi. Onko tähän muuta apua kuin ilman lämpeneminen?
Kommentit (13)
Syö enemmän hyviä rasvoja. Ihon kosteus lähtee sisältäpäin
Täällä ei ole ongelmana talvikuiva iho, vaan sietämättömän kylmä wc/suihkutila järkkypakkasilla.
Koitetaan kestää, me molemmat :)
Hyvin, ei mun iho kuivu paljoakaan. Käyn joka päivä suihkussa, pahimmilla pakkasilla rasvaa ehkä kaksi kertaa viikossa.
Levitä reilusti kosteusvoidetta vartalolle ja kasvoihin, anna imeytyä hetki ja sitten vasta suihkuun. Vaihda myös suihkugeeli hoitavaan suihkuöljyyn talvipakkasten ajaksi.
Ei minulla kuivu yhtään, mutta en kyllä saippualla pese, enkä rasvaile
Ruokavalio on kunnossa. Tämä ihon talvikuivuus vaan tuntuu pahenevan vuosi vuodelta kun tulee lisää ikää.
ap
En käy ollenkaan suihkussa kylmään aikaan. Keväällä sitten taas.
Pakko mennä kun töistä tarttuu ikävä ominaishaju hiuksiin ja ihoon, enkä halua sitä hajua tartuttaa tyynyyn ja peittoon. Joskus joutuu päivälläkin suihkuun jos on joku asiointi keskellä päivää, eikä halua mennä haisulina. Suihkussakäynti kylmällä ilmalla on ihan hirveetä, jälkeen päin vaan paleltaa ja olo on kaikinpuolin kurja.
Mulla ei iho kuivu, kuin ihan vaan vähän jostain kulmakarvojen seudusta ja sormista/kämmenistä, eli niitä kohtia vaan rasvaan. Mutta mulla onkin sisäinen rasvaus perusteellisesti hoidettu.
Vierailija kirjoitti:
Täällä ei ole ongelmana talvikuiva iho, vaan sietämättömän kylmä wc/suihkutila järkkypakkasilla.
Joo! Ja vielä kylmempi meillä on muualla kämpässä! On ihan hirveää tulla ensin sieltä lämpimän suihkun alta pois kylmään kylppäriin, ja sitten se sama painajainen vielä uudelleen kun poistuu kylppäristä vielä kylmempään muuhun huusholliin! Hyi että. Jos sitä menisi seuraavan kerran suihkuun joskus toukokuussa.
Mm. juo enemmän vettä, rasvaisempaa rasvaa tai öljyä, rasvaa kostea iho heti suihkun jälkeen, atooppisen ihon pesuaine jne. Apteekista saa kaikenlaisia allergia/atooppisen ihon rasvoja, joissa on potkua enemmän kuin Niveassa.
Muistuu mieleen se ikimuistoinen talvi, kun asuttiin asuntovaunussa tallin pihassa kun talo oli täysremontissa vesivahingon takia. Peseytyminen suoritettiin tallissa hevosten vesikarsinassa. Arvatkaa vaan oliko kylymä??!! Pakkasella tallissa oli vain muutama plus aste, sen verran että vesiputket sulana pysyi.
Ruokavalio kuntoon.