Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Painon pudotus-herkuttelu?

Vierailija
25.02.2018 |

Miten usein? Mitä määriä?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/18 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä joka aterialla. Haluan syödä herkullista ruokaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei sillon varmaan kannata herkutella ollenkaan. Itsenikin pitäisi pudottaa muutama kilo, mutta eipä ole niin helppoa, kun joka kauppareissulla kannan karkkia ja muita herkkuja kotiin...

Vierailija
4/18 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryhdyin pudottamaan painoa muutama kuukausi sitten. Herkuttelen vapaapäivillä.

Muuten en syö sokeria ollenkaan, tai sipsejä yms. Paino putoaa ihan itsekseen :) Liikunnaksi riittää mulla juoksumatolla ylämäkeen kävely ja kevyt hölkkä.

Vierailija
5/18 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön rahkaa kera hedelmäsoseen 😋 Saa herkutella joka ilta

Vierailija
6/18 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan itse saat päättää, mikä nyt sopiikaan sinulle parhaiten. Itse herkuttelen kahdesta neljään kertaan viikossa ja pysyn kalorirajani alapuolella. Paino putoaa ihan hyvää tahtia, minulla ei ole mitään kiirettä pudottaa painoa kun kuitenkin normaalin painon sisällä mennään

Vierailija
7/18 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasketteko kaloreita?

Vierailija
8/18 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan itse saat päättää, mikä nyt sopiikaan sinulle parhaiten. Itse herkuttelen kahdesta neljään kertaan viikossa ja pysyn kalorirajani alapuolella. Paino putoaa ihan hyvää tahtia, minulla ei ole mitään kiirettä pudottaa painoa kun kuitenkin normaalin painon sisällä mennään

Ja herkuttelen siis enimmäkseen suklaalla ja kekseillä tai muilla leivoksilla. Määristä sen verran että suklaata joko pandan tai fazerin perus levy. Keksipaketti saattaa mennä päivän aikana kahvin kanssa. Näinä päivinä en sitten välipaloja syö ja muutenkin vähemmän, ettei kaloreita tule hurjasti.

Vierailija
9/18 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasketteko kaloreita?

Laskin kaloreita laihdutuksen ensimmäiset kaksi kuukautta. Nyt en enää laske kun osaan arvioida kaloreiden määrän jotenkuten ilman laskemistakin. Suosittelen aluksi laskemaan kalorit ihan vaan senkin takia että käsittää kuinka paljon tulee syötyä. Sitten kun on käsitys muutaman viikon/kuukauden jälkeen kalorimääristään niin voi jättää laskemisen pois

Vierailija
10/18 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja herkuttelen siis enimmäkseen suklaalla ja kekseillä tai muilla leivoksilla. Määristä sen verran että suklaata joko pandan tai fazerin perus levy. Keksipaketti saattaa mennä päivän aikana kahvin kanssa. Näinä päivinä en sitten välipaloja syö ja muutenkin vähemmän, ettei kaloreita tule hurjasti.

Keksipaketti saattaa mennä päivän aikana kahvin kanssa? :O Suonet ainakin tukkeutuu, kun eiks noissa ole jotain transrasvaakin ihan älyttömästi? Asiasta en tiedä, mutta olen lukenut, kun itsekin täällä laihdutan. Miksi noin paljon tarvitsee syödä makeaa? Sokeriarvot?

Vierailija
11/18 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keksipaketti saattaa mennä päivän aikana kahvin kanssa? :O Suonet ainakin tukkeutuu, kun eiks noissa ole jotain transrasvaakin ihan älyttömästi? Asiasta en tiedä, mutta olen lukenut, kun itsekin täällä laihdutan. Miksi noin paljon tarvitsee syödä makeaa? Sokeriarvot?

Sokeriaevoista en tiedä. Kahvia saatan juoda useaan otteeseen päivän aikana ja kaksi keksiä per kuppi ei tunnu pahalta. Ostan siis keksipaketteja joissa on siis 8 keksiä. En todellakaan mitään kahtakymmentä keksiä vedä

Vierailija
12/18 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kokeilin aluksi herkkupäivää kerran viikossa eikä se sopinut minulle ollenkaan. Kuusi päivää meni hirveissä herkkuhimoissa ja isolla repsahduksen riskillä. Sitten taas seitsemäntenä päivänä ei välttämättä tehnytkään juuri mieli, mutta kuitenkin niitä söi sellaisella ”kun nyt on kerran lupa” -asenteella. Kaiken kaikkiaan jatkuva epämukava olo ja morkkis.

Nykyään syön herkkuja juuri silloin kun eniten niitä himoitsen. Kuitenkin aina ensin juon vettä ja syön mahan täyteen, jotta tunnistan oikeasti herkkuhimon nälästä. Sitten käyn ostamassa jonkun pienen herkun. Ikinä ei tule morkkista ja kokonaisuudessaan kaloreita tulee vähemmän, koska ei niistä yksittäisistä patukoista tai minisipsipusseista juurikaan ylimääräistä kerry. Tämä toki ei toimi sellaisella, joka ei pysty sitä määrää jättämään riittävän pieneksi.

Nyt takana -30 kiloa vaikeasta ylipainosta normaalipainoon :) ja samalla hyvin opittu uusi elämäntapa, jota on helppoa jatkaa lopun elämää.

Vierailija
13/18 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teitä löytyy jonoksi asti jotka haluatte laihduttaa, mutta sitten se ainut polttava kysymys on "miten usein saan upottaa kuontaloni suklaaseen vaikka laihdutan". Jos haluaa laihtua, niin unohtaa ne herkut ja keskittyy puhtaaseen ruokavalioon.

Vierailija
14/18 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

TheTruth kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teitä löytyy jonoksi asti jotka haluatte laihduttaa, mutta sitten se ainut polttava kysymys on "miten usein saan upottaa kuontaloni suklaaseen vaikka laihdutan". Jos haluaa laihtua, niin unohtaa ne herkut ja keskittyy puhtaaseen ruokavalioon.

Entisenä syömishäiriöisenä sallin itselleni herkkuja. Täysi herkkukielto aika varmasti laukaisisi vanhat anoreksiset ajatukset

Vierailija
15/18 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on aika iso laihdutusurakka menossa, -35 kg on tavoite. Kohta olen puolivälissä, tällä hetkellä pudottanut painoa 15,5 kg. Olen päättänyt tehdä tämän rauhassa ja fiksusti eli niin, että laitan elämäntavat sellaiseen kuntoon, jollaisina voin pitää ne loppuelämäni. Ja ilman herkkuja en halua ikuisesti olla, joten en ole kieltänyt itseltäni kokonaan mitään, vaan joka viikko joko pe tai la on herkkupäivä. Niinä päivinä syön tietenkin ihan normaalisti terveellisen aamupalan ja terveellisen lounaan, jonka jälkeen voin sitten ottaa vapaammin. Kuitenkin pidän herkkumäärän kohtuullisena, jolloin kalorimäärä ei nouse liian korkeaksi vaan kulutan silti enemmän kuin syön myös herkkupäivinäni.

Lisäksi olen tietysti opetellut löytämään sellaisia terveellisiä vaihtoehtoja ruokavaliooni, jotka menevät osittain herkusta. Eiväthän ne nyt rehellisesti sanottuna ole sama asia kuin irtokarkit tai pizza, suurimmat paheeni, mutta kuitenkin helpottavat sitä herkuista kieltäytymistä muina kuin herkkupäivänä. Esimerkiksi smoothiet, proteiinivanukkaat ja hedelmäsalaatti ovat toimineet makeanhimon yllättäessä ja monet terveelliset ruokareseptitkin ovat aika maukkaita, kuten uunilohi, bataattiporkkanakeitto tai kanasalaatti. Pitää vaan opetella löytämään omat suosikit ja maustamaan yms oman maun mukaan :)

Vierailija
16/18 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sokeriaevoista en tiedä. Kahvia saatan juoda useaan otteeseen päivän aikana ja kaksi keksiä per kuppi ei tunnu pahalta. Ostan siis keksipaketteja joissa on siis 8 keksiä. En todellakaan mitään kahtakymmentä keksiä vedä

Hahaaa :D ok. Luulin, että sun "herkutteluun" kuluu noin valtava määrä makeaa. Ei tuo paha ole, vaikka tietenkin "liikaa", jos joltain asiantuntijalta kysytään. Mutta on aina hyvä, kun itse tietää omat rajansa ym. mitä voi ja mitä ei voi syödä! :)

Vaikeaa tämä on, mulla just tuli diabetes-diagnoosi :( Silti kroppa huutaa makeaa, vaikka järki yrittää kieltää. On arvot kyllä jo laskeneet lääkityksellä. Petollinen sairaus, itse ei välttämättä huomaa mitään, vaikka ois pahakin tilanne. Mun alkuarvo 26, mikä tarkoitti melkein sairaalaan lähtöä, mutta nyt oli 16 aamulla, huh huh, alenee. Joten varovaisuutta!!

Vierailija
17/18 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

TheTruth kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huvittavia ovat tosiaan nää aloittavat laihduttajat. Tärkein asia laihdutuksessa tuntuu olevan herkkujen määrä ja herkuttelupäivät. Aito puhdas ruoka on sitten ihan toissijainen asia. Ei ilman "herkkuja" tarvitse olla, mutta ei ne herkut pidä olla pääosassa ja mielessä kaiken aikaa.

Vierailija
18/18 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

TheTruth kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huvittavia ovat tosiaan nää aloittavat laihduttajat. Tärkein asia laihdutuksessa tuntuu olevan herkkujen määrä ja herkuttelupäivät. Aito puhdas ruoka on sitten ihan toissijainen asia. Ei ilman "herkkuja" tarvitse olla, mutta ei ne herkut pidä olla pääosassa ja mielessä kaiken aikaa.

Ai jai, kun on varmaan täydellinen olo nyt. "Aloittavat laihduttajat", just. Mistä muuten luit, ettei ruokavalio olisi oikeanlainen? Mä olen laihduttanut TERVEELLISESTI ison määrän, vaikka on varattuna pikku makea joka päivälle, jos niin haluan, eli ei ole pakko vetää.

Ruokavalio on juuri oikea, olen asiantuntijataholta tämän kysynyt ja muokannut. Oikeanlaisen ruuan ohella laihduttajakin saa nauttia joskus jostain "kielletystä", olkoon se sitten viinilasillinen tai suklaakonvehti. Jos olet eri mieltä, et asioista oikeasti mitään tiedä tai ylimielisyys on ainoa mitä voit tarjota, voit poistua. Vaikka sinne yhtä täydellisten joukkoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kahdeksan