Työtön osti 100 euron hupparin!
Olin itse kaupassa kun nuori, työtön mies, käveli ohi kassalle, puhui nöyristellen myyjälle huokaillen siitä miten huppareita oli onneksi vielä jäljellä ja kertoi säästäneensä siihen kuukausia. Miksi joku 10 tai 20 perus huppari ei kelpaa? Miksi köyhän pitää ostaa jotain kallista?
Kommentit (39)
Sillä luki otsassa työtön😅 voi vittu näitä paskoja aloituksia
Vierailija kirjoitti:
Köyhän ei kannata ostaa halpaa, koska halpa on paskaa ja kestää vähän aikaa. Siksi.
Mutta eikö olisi järkevämpää ostaa joku halpa rätti, niin ei tarvitse valittaa ja itkeä miten rahat ei riitä elämiseen?
haha ite ostin työttömänä 700 euron talvitakin. Nyt jo viidettä talvea käytössä, ja varmaan vielä ainakin ensi talven. Edellinen takki oli kans melkei 10 vuotta käytössä, ja se oli vielä melko halpakin.
Huppari tuotti miekkoselle iloa - hän oli sitä varten säästänyt ja nyt sai haluamansa. Sinusta se voi olla turha ostos, tyypille ei. Epäilemättä sinä laitat 100 euroa johonkin asiaan mitä tämä kyseinen nuori mies ihmettelisi....
Vierailija kirjoitti:
Typerämpää on tehdä työttömyydestään numero ja kertoa siitä jokaisen kaupan kassalla.
4 jatk
Samoin farkut ostan aina yli satasella. Yhden parin kerran kahdessa vuodessa.
Miten joku voi pahoittaa mielensä tuollaisesta? Kaveri on säästänyt kuukausitolkulla tuollaista pientä summaa, että on voinut ostaa jonkun vaatteen, josta kovasti pitää. Ja joutunut vielä jännäämään, ehtivätkö ne loppua kaupasta ennen kuin säästetty summa on koossa! Minusta hieno tarina, ei edes hairahtunut pikavippiin vaan sinnillä säästi, pääsi tavoitteeseensa ja sai ostettua huppari. Happy end!
Minä, pitkäaikaistyötön ostin saksalaisen laadukkaan paistinpannun hintaan 190 euroa ja pari kattilaa hintaan 300, eikä itseäni itkettänyt yhtään - kanssasisaria kylläkin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Typerämpää on tehdä työttömyydestään numero ja kertoa siitä jokaisen kaupan kassalla.
Ei välttämättä, voi olla myös keino saada jalka ovenväliin - siis jos on kiinnostunut kaupan alan töistä.
Miksi luulet,että kaikki työttömät ovat vähävaraisia. Mulla oli hyvä ansiosidonnainen päiväraha. Ostin mm Longchamp laukun, Chanel in aurinkolasit ym. Kävin matkoilla, söin ravintoloissa. Nyt mukavalla eläkkeellä.
Mä ostin 10 vuotta sitten, kun olin työtön, Sievin talvikengät. Mulla on ne samat kengät käytössä yhä ja nyt kun olen työssä, voin säästää rahaa seuraavaa työttömyyskautta varten. Muutenkin mulla on vaatteita vähän ja laatua. Paljon vähemmän menee rahaa kuijn halpaan ja paljoon.
Vierailija kirjoitti:
Miten joku voi pahoittaa mielensä tuollaisesta? Kaveri on säästänyt kuukausitolkulla tuollaista pientä summaa, että on voinut ostaa jonkun vaatteen, josta kovasti pitää. Ja joutunut vielä jännäämään, ehtivätkö ne loppua kaupasta ennen kuin säästetty summa on koossa! Minusta hieno tarina, ei edes hairahtunut pikavippiin vaan sinnillä säästi, pääsi tavoitteeseensa ja sai ostettua huppari. Happy end!
Ainahan joku pahoittaa, nykyään vielä enemmän. Itseän puistuttanut tämä nykyajan trendi että työttömällä ei saa olla mitään iloja ja nautintoja. Jollekkin tämä voi puolestaan olla myös merkki siitä että työttömullä on käytös liikaa rahaa kun ostavat kalliita merkkivaatteita.
Miksi luulet,että kaikki työttömät ovat vähävaraisia. Mulla oli hyvä ansiosidonnainen päiväraha. Ostin mm Longchamp laukun, Chanel in aurinkolasit ym. Kävin matkoilla, söin ravintoloissa. Nyt mukavalla eläkkeellä.
Olen käynyt työttömänä Pattayalla. :)
Koska ostan itse mieluummin 100 euron hupparin joka kestää vuosia kun H&M:n paskasta matskusta tehtyjä monta, jotka menee nukkaseks yhdessä pesussa.
Vierailija kirjoitti:
Minä, pitkäaikaistyötön ostin saksalaisen laadukkaan paistinpannun hintaan 190 euroa ja pari kattilaa hintaan 300, eikä itseäni itkettänyt yhtään - kanssasisaria kylläkin...
Ja mikä oli perustelu miksi noin arvokkaat?
Teen ruokaa paljon ja ammattitaidolla, mutta ikean paistinpannulla ja kattiloilla eikä itkeä ole tarvinnut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Köyhän ei kannata ostaa halpaa, koska halpa on paskaa ja kestää vähän aikaa. Siksi.
Mutta eikö olisi järkevämpää ostaa joku halpa rätti, niin ei tarvitse valittaa ja itkeä miten rahat ei riitä elämiseen?
No niitä halpoja rättejä pitäis ostaa sit kerran kolmessa kuukaudessa. Laadukas kestää vuosia!
Olen työtön, ja ostin juuri 200€ talvitakin. Ei ole taloudellisia ongelmia. Mistä tulee käsitys, että kaikki työttömät olisivat vähävaraisia (?)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No niitä halpoja rättejä pitäis ostaa sit kerran kolmessa kuukaudessa. Laadukas kestää vuosia!
Nuorille suunnatut 80-300 euron vaatteet kestää sen hetken muotikvarttaalin ajan, sitten ne unohtuu kaapinperälle.