SAIRASLOMATODISTUS JA VAIKEA TYÖNANTAJA!!
Vein työnantajalle sovitusti sairaslomatodistuksen ja hän alkoi epäillä sen aitoutta kun diagnoosikohta oli jätetty tyhjäksi kun kyseessä oli erittäin henkilökohtainen syy, onko työnantajalla nyt oikeus etsiä lääkärini käsiinsä ja soittaa hänelle tai terveyskeskukseen ja kysellä siitä, onko todistus aito? Tai syytä miksi olen pois? Eikö lääkäreillä ole 100% vaitiolovelvollisuus siitä, keitä he ovat hoitaneet ja minkälaisia lappusia ovat kirjoittaneet. Ärsyttää todella paljon kun pari viimeistä kuukautta ovat olleet suunnattoman raskaita ja nyt vielä tämmöinen työnantaja...
Kommentit (45)
Pomot on vihaisia jos on mt-puolen koodit saikkulapussa. Ajattelevat että se on pelkkää laiskuutta ja valittamista. Ja masennuksesta voi joutua jopa puolen vuoden saikulle, tietty se pomoja keljuttaa. Ja sitten miettivät että onko työntekijä valittanut lääkärille työoloista.
Eli mt-puolen koodeilla kannattaa varautua syrjimiseen, vihaan ja erottamiseen.
Aloittaja kirjoitti:
Siinä on kyllä se diagnoosin koodi vieressä, mutta lääkäri itse totesi että syyn ei tarvitse olla näkyvissä. Ja rehellisesti sanottuna en jaksa edes piitata palkastani tässä vaiheessa vaan yksityisyyteni ja työpaikkani turvaamisesta..
Suurimman osan diagnooseista löytää koodin perusteella netistä.
Minun työnantajani pilkkasi aikoinaan minua, kun koodini kertoi traumaperäisestä stressihäiriöstä erittäin musertavan tapahtuman seurauksena...
Vierailija kirjoitti:
Pomot on vihaisia jos on mt-puolen koodit saikkulapussa. Ajattelevat että se on pelkkää laiskuutta ja valittamista. Ja masennuksesta voi joutua jopa puolen vuoden saikulle, tietty se pomoja keljuttaa. Ja sitten miettivät että onko työntekijä valittanut lääkärille työoloista.
Eli mt-puolen koodeilla kannattaa varautua syrjimiseen, vihaan ja erottamiseen.
No veemäisen pomon kanssa syrjimiseen riittää jo sekin, että on aina sillontällön (ei nyt mitenkään erityisen paljon) saikulla flunssan, kuumeen, selkäkivun, lapsen sairauden.... pois.
Meillä on mahdollista lähettää saikkulappu itse palkanlaskuun jolloin lähiesimies ei saa tietää syytä. Ei ehkä mahdollista pienissä firmoissa mutta isoissa työpaikoissa voi ollakin.
Mun työpaikalla voi olla kolme päivää sairauslomalla omalla ilmoituksella. Kun multa leikattiin tulehtunut viisaudenhammas niin olin sen yhden päivän poissa omalla ilmoituksella. Olisin varmasti saanut lääkäriltä todistuksenkin, mutta ajattelin säästää paperinpyöritystä kun se oli mahdollista. Kyllä töissä kaikki tiesi miksi olin poissa, eikä kukaan sanonut että olisi pitänyt ottaa palkatonta. Ja toisaalta en tiedä olisiko työnantaja halunnut minua töihin samana päivänä, naama niin tunnottomana etten pystynyt puhumaan kunnolla, vähän pöhnässä kipulääkkeestä ja verta syljeskellen. Mutta jos vaihtoehto olisi ollut palkaton, niin olisin todellakin mennyt töihin.