En uskalla mennä naimisiin ja hankkia lapsia
Koska en usko että mies jaksaisi olla minusta seksuaalisesti kiinnostunut niin pitkään kuin lasten aikuiseksi kasvattamiseen menee.
Kommentit (9)
Nykyään lastensuojeluilmoitukset ovat niin yleisiä, että on vaikea suositella lasten tekoa yhtään kenellekään. Ainakaan jos ei ole valmis muuttamaan niiden kanssa esim. Viroon joka on vielä vapaa maa.
Vierailija kirjoitti:
Hanki sitten lapset avoliitossa.
No öhh.. lapsen teko jonkun miehen kanssa on isompi sitoumus kuin avioliitto joten en pysty, en halua ottaa sitä riskiä että jäisin yh:ksi tai elämään 20 vuotta selibaatissa. Ap
Hämmästelen jatkuvasti miten moni uskaltaa. Ja toki pilaakin elämänsä sitten. Ap
Lasten saaminen saati avioliittoon menenminen ei ole kenellekään pakollista. Mutta toisaalta niin isoja kysymyksiä, että hyvin moni joutuu tai saa vastata elämänsä aikana, että haluaako yrittää kumpaakaan itse. Muitakin vaihtoehtoja onneksi on. Vaarallista on silloin, jos jättää ja uskoo kokonaan oman elämänlaatunsa riippumaan siitä löytääkö ja saako itselleen kumppanin vai ei. Tai onnistuuko saamaan jälkikasvua vai ei. Sen sijaan, että koksi tai tuntisi, että itse on ensi-sijassa vastuussa omasta onnestaan ja siitä, että voi hyvin. Hyvä parisuhde ja lapset ovat "vain" oman onnen täydennystä. - Ja, jotta niiden tuoma onni ja ilo voisi jatkua se vaatii usein työtä. Mutta kuitenkin vain itseään voi muuttaa, joten tulisi voida tai pystyä erottamaan ne asiat, joille voi tehdä jotain, tai mille pitää ja tai ainakin pitäsi tehdä jotain. Erotuksena niistä, joille ei voi mitään tai voi korkeinaan hyvin vain hyvin vähän. - Ei näiden asioiden erottaminen toisistaan aina helppoa ole. Usein onkin vain toivottava ja uskottava, että toimii ja tekee, ainakin enimmäkseen oikein ja kuka ties vielä viisaasti ja järkevästi.
No mikä on ongelma jos olet sisäistänyt tämän asian jo itsellesi?
Vierailija kirjoitti:
Koska en usko että mies jaksaisi olla minusta seksuaalisesti kiinnostunut niin pitkään kuin lasten aikuiseksi kasvattamiseen menee.
Ja sekö sulle on elämässä tärkeintä, että mies on susta seksuaalisesti kiinnostunut? No silloin toden totta kannattaa pysyä naimattomana ja lapsettomana.
Itse en uskalla siitä syystä, että eivätpä suhteet kestä tänä päivänä. Siihen päälle lapset ja viikko-viikko-systeemit ja uusperhekuviot. Ei kiitos.
Hanki sitten lapset avoliitossa.