Opettaja pilkkasi lastani hänen R-viastaan. Miten te toimisitte tässä tilanteessa?
Oli siis lapsen ja koko luokan edessä alkanut nauramaan ja matkimaan lapsen R- vikaa.
Mielestäni todella asiatonta.
Tein valituksen rehtorille.
Kommentit (65)
Kuka opettaja riskeeraisi työpaikkansa moisella käytöksellä? Lapsesi kusettaa, ap.
Vierailija kirjoitti:
Niin, mitenkö toimisit tässä tilanteessa. OPETA LAPSELLESI R, HELPPOA.
Ei se nyt ole niin helppoa. Minulla on paha r-vika. Useampi lääkäri ja puheterapeutti kertoi vanhemmilleni, etten tule r-äännettä koskaan oppimaan. Tähän oli joku fyysinen syy, en muista mikä. En ole valitettavasti r:ää oppinut. Onneksi en ole törmännyt kiusaajiin.
Eikös rehtorille tapahtuneen todistaminen pitäisi olla helppoa, rehtorin tarvitsee vain kysyä ko. luokan oppilailta. Silloin selviää tapahtuiko näin vai ei.
Mun käly on juuri tuota ihmistyyppiä. Erityisopettajan paperit taskussa ja nauttii kiusaamisesta. Pilkkaa yhtälailla aikuisia kuin lapsia, esimerkiksi mun lasta: Mä luulin, että osaat pyöräillä, mutta et osaakaan, hah hah jne. Arvottaa ihmiset ihonvärin mukaan ja käyttää todella rasistista kieltä esim tummaihoisista lapsista. Kirpparin kassajonossa halusi ohittaa maahanmuuttajanaisia, koska 'hän on sentään työelämässä'.
Tunnen monta erittäin hyvää ja pätevää opettajaa ja myös loistavia erityisopettajia. Onneksi.