minkä ikäiselle antaisit suklaata?
Kommentit (13)
Sanosiin vaan ettei sovi pienen mahalle, onhan sitä juomiakin ja muita ruokia joita ei lapset saa syödä.
nyt 1½-vuotiaana sai pääsiäisenä pari suklaamunaa jälkiruoaksi.
ei se makea tapa, jos muistaa hampaita pestä :)
Ja ennen kuin joku älähtää, niin ihan ravitsemusterapeutin määräyksellä
Vierailija:
Ja ennen kuin joku älähtää, niin ihan ravitsemusterapeutin määräyksellä
Miksi ravitsemusterapeutti on määrännyt suklaata??
tämmöiseksi makeanarkkariksi kuin itse olen... en tiedä olisiko apua, mutta siksi en haluaisi kovin pienelle antaa. Muuten en pidä pahana.
Vierailija:
Miksi ravitsemusterapeutti on määrännyt suklaata??
Ruokalistalla on ihan määräyksellä myös vanukkaat, jätski, mäkkäriruoka(lapsen nesteenpoistolääkityksen takia suolamääräkään ei haittaa, päinvastoin, ei tarvitse antaa natriumkloridia ravintolisänä), sokeriset jugurtit jne. ja mikään näistä em ruuista ei ole haitallinen kohtuullisina määrinä terveellekään lapselle jos ruokavalio on muuten kunnossa
Vierailija:
tämmöiseksi makeanarkkariksi kuin itse olen... en tiedä olisiko apua, mutta siksi en haluaisi kovin pienelle antaa. Muuten en pidä pahana.
jota itse vedän kuin mielipuoli. T: 8
Ja yhdessä pääsiäismunassa esimerkiksi on suklaata todella vähän muutenkin ja se vielä monesti hajoaa silpuksi. Joten kyllä mä antaisin mummojen antaa lapselle suklaamunan pääsiäisherkuksi
että ihmiset, jotka eivät ole lapsina saaneet herkkuja ovat niitä jotka aikuisena vetävät niitä kaiket päivät (like myself)
ja ne ihmiset jotka lapsena saavat herkkuja, eivät pidä niitä niin kummoisena juttuna että niitä pitäisi olla jatkuvasti syömässä.(Tämäkin tullut huomattua omin silmin)
Vierailija:
että ihmiset, jotka eivät ole lapsina saaneet herkkuja ovat niitä jotka aikuisena vetävät niitä kaiket päivät (like myself)
ja ne ihmiset jotka lapsena saavat herkkuja, eivät pidä niitä niin kummoisena juttuna että niitä pitäisi olla jatkuvasti syömässä.(Tämäkin tullut huomattua omin silmin)
Mulla on kavereita, jotka on saanu karkkia tosi myöhäisellä iällä ja pitävät sitä syynä siihen, että eivät välitä makeasta. On kavereita, jotka ovat saaneet karkkia myöhäisellä iällä ja pitävät sitä syynä ylettömään karkinsyöntiinsä.
Itse uskon, että eniten ehkä vaikuttaa vanhempien esimerkki. Ja se perimä. Uskon, että mieltymys makeaan on jotenkin perinnöllistä.
Ja mitä alkuperäiseen kysymykseen tulee: En antais kovin pienelle suklaata. Onhan se aika helposti allergisoivaa, eikä mun mielestä mitenkään tarpeellista alle vuosikkaalle. Meillä on n. kaksi vuotiaana aloitettu karkit ja suklaat.
jo suklaata, ja myös monia muita herkkuja, keksiä, jäätelöä. Mutta kyseessä onkin " hyvävatsainen" . Mä oon sitä mieltä, että allergioitakin vähemmän, kun antaa kaikenlaista maistaa.
Vierailija:
Ihana.. :D
Muakin itseasiassa kiinnostaa tämä aihe. Kotona melkein 1,5v taapero. Olen ajatellut että antaisin mahdollisimman myöhään turhaa karkkia. Vaivaa vain se että nytkin oli pääsiäinen ja tuli mässytettyä itse suklaata ja lapsi tietysti ihmettelee että mitä se on. Ei kuitenkaan kiellon jälkeen enää halunnut koska ei hän tiedä kuinka hyvää se on. Onkohan haittaa itse syödä eikä anna toisen maistaa?