Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vauvaryhmä. Paremminkin neuvolaryhmä

Vierailija
25.02.2018 |

Kysellään asioita joita yleensä kysellään neuvolassa eikä missään nettiryhmässä.
Yksi mikä on pistänyt silmään niin samat aiheet pyörii koko ajan ja samanlaisia päivityksiä tulee 20 päivässä.
Toinen minkä huomasin mikä nykyäideiltä puuttuu kokonaan on sen kuuluisan maalaisjärjen käyttö. Sitä ei itseasiassa ole lainkaan.

Se mitä opin ryhmää seuranneena, että älä kirjoita mitään mikä vituttaa just sillä hetkellä tai älä sano olevasi väsynyt.
Moni ehdotti moneen kertaan hakemaan ammattiapua, josta ei aina mitään hyötyä ole ja ammattilaiset nostavat vain muhkean tilin ja yksi jo kommentoi eikö kukaan tee lasua erään väsyneen ja vittuuntuneen äidin kirjoituksen perusteella, perhetyöntekijät tulevat syynimään kämppäsi ja istumaan sohvalle vain ja ainoastaan puhumaan ja puhumaan, tekoja ei muita ole kuin huostaanotto.
Miten joku perhetylntekijäkaakatin auttaa siihen, että kuten tässä tapauksessa mieskin heräisi todellisuuteen ettei sitä omaa aikaa ole sen enempää vaimollakaan kuin itselläänkään.
Ei tullut sitten mieleen antaa sitä mainostettua vertaistukea.
Missä oli se ryhmässä mainostettu vertaistuki tähän aloitukseen?

Juurikin niin. Älkää mainostako vertaistukea kun sitä ei ole.

Ainoastaan keskusteluihin kumpi on parempaa bona vai tutteli ja merkkivaatteisiin löytyy vertaistukea monen sadan aloituksen verran.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo äiti joka tuon valituksen teki on täälläkin useaan otteeseen miehestään valittanut. En tajua miksi ei ota eroa jos tilanne on ollut tuo jo kuukausia? Tai miksi edes kyseiselle miehelle edes lapsia tehdä. Valittaa ja purkaa mutta mitään ei tee asian eteen ei edes niitä jo miljoonaan edelliseen aloitukseen ehdotettuja parannuksia. Onko ihme että ihmiset turhautuu ja ymmärrys loppuu kesken.

Vierailija
22/37 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm... Ei ne ammattilaisetkaan kaikkeen pysty vaikka niin kuvitellaankin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olen väsynyt niin en jaksa meikata ollenkaan. Jos jaksaa meikata niin jaksaa myös kotiaankin hoitaa. Vai käykö heillä äidit hoitamassa kotityöt? Ja ehkä vauvankin?

Sinäkö se määrität mitä kukin jaksaa? Mahtaa olla hienoa olla malli ja mittari muille.

No eikö siinä tilanteessa jossa äiti on väsynyt ja uupunut,ole tärkeämpää hoitaa vauva hyvin ja koti jotenkuten kuin puunata itseään? Onko muka täysin ok sanoa,että jaksan meikata ja laittautua mutta en hoitaa vauvaani? Minun mielestäni siinä tilanteessa on tärkeysjärjestys pielessä.

No ainakin itse meikkasin, hoidin vauvani ja tein kotitöitä. Silti olin masentunut, vaikka jaksoin ja jaksoin vaikka joku muu ei päässyt sängystä ylös. Aivan ihmeellistä niputtaa kaikki samaan malliin.

Vierailija
24/37 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä sitä ryhmää kyllä yhtään. Samoja asioita kysellään monta kertaa päivässä eikä kukaan tunnu ottavan kenenkään neuvoja ja vinkkejä vastaan.

Kyselkää sieltä neuvolasta kun siellä käytte yhtenään. Ja missä on oma maalaisjärki?

Vierailija
25/37 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo äiti joka tuon valituksen teki on täälläkin useaan otteeseen miehestään valittanut. En tajua miksi ei ota eroa jos tilanne on ollut tuo jo kuukausia? Tai miksi edes kyseiselle miehelle edes lapsia tehdä. Valittaa ja purkaa mutta mitään ei tee asian eteen ei edes niitä jo miljoonaan edelliseen aloitukseen ehdotettuja parannuksia. Onko ihme että ihmiset turhautuu ja ymmärrys loppuu kesken.

Jos muuten on kaikki hyvin mutta on tilanteita jotka just sillä hetkellä turhauttaa joten miksei sitä voisi jonnekin avautua kun siltä tuntuu?

Itselläni ei ymmärrys riitä kun joku tekee samasta aiheesta esim nukkumisongelmat uuden aiheen vaikka tunti sitten oli samanlainen aloitus ja sama tilanne. Näihin kyllä näyttää ymmärrystä riittävän loputtomiin ilman turhautumista ;)

Vierailija
26/37 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen minkä me ollaan myös opittu on kirjoitus asussa.

Vierailija
27/37 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on miljoonia miesvalitusaiheita eikä ne lopu koskaan ja varmasti monella muullakin foorumilla

Vierailija
28/37 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ette itse kysele asioita sieltä neuvolasta? Sitä vartenhan se on olemassa

Vierailija
29/37 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyhän henrikin pedofiala.

Vierailija
30/37 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Neuvolassa töitä tekevänä hämmästelen sitä, miten nykyäidit olettavat vauvaperheen kodinhoidon kuuluvan jollekin muulle kuin perheen vanhemmille. Ollaan väsyneitä eikä oikein jakseta, mutta lapsella on täydellisesti äidin kaulahuiviin sointuva tahraton merkkivaatekokonaisuus ja äidillä siisti meikki. Kun kysyy, että miten jaksat, saa selkeästi harjoitellun vastauksen kodin kaaoksesta, omasta masennuksesta, oman ajan puutteesta ja vaatimuksesta saada apua kotiin. Jos ehdottaa, että keskustelisi puolison kanssa työnjaosta, saa halveksivan katseen ja tiedon siitä, että mies tekee jo nyt osansa. Silti 2 aikuista ei kykene tiskaamaan tai imuroimaan, vaikka vauva on rauhallinen ja tyytyväinen.

Ei tällaista ollut 15 vuotta sitten, jolloin aloitin työurani. Silloin väsynyt äiti oli aidosti väsynyt.

Neuvoiloissa käyneenä huomannut saman. Täydellisessä, miltein juhlameikissä ja kampauksessa istutaan merkkilaukut olalla ja vauva hienoissa vaatteissa kopassaan hipihiljaa.

Ja sitten minä. Hiukset juuri ja juuri harjan nähneet, ei meikkikerrosta, pieni drama queen kirpparihaalarissa sukulaiselta ostetussa kopassa ja minä cillareissa ja hupparissa, ja voi sitä paheksuvaa katsetta kun oikeasti näytän aivan räjähtäneeltä.

Kun multa kysytään neuvolassa miten jaksan ja voin, vastaukseni on että hyvin. Koska kaikki on hyvin. Vaikka välillä perseestä onkin, muuten kaikki on hyvin. Meillä on perussiistiä. Ei nyt mitenkään sisutuslehtien kuvien kaltaista. Normaali elämä näkyy. Ja koiran karvaa kaikkialla. Sitä vaan tulee. Vaikka lyhytkarvainen koira onkin.

Ja ei. Ei meillä ole vauvalla merkkivaatteita. Perusmarkettitavaraa vaan.

Minulla on mieskin joka on yhtä kykenevä siivoamaan vaikka töissä käykin vaikka melko laiskan puoleinen tuppaa olemaan

😂😂😂😂😂😂

No nyt selvisi, miksi vauva-aikana neuvolaterkka oli jatkuvasti huolissaan jaksamisestani ja osaamisestani. Minä kun kävin siellä aina meikittä, hiukset pikaponnarilla ja päällä verkkarit. Enpä ollut tullut ajatelleeksi, että neuvolaan pitäisi tälläytyä 😁

Vierailija
31/37 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuhansia valituksia miehistä ja yhden kimppuun käydään.

Tuhansia kysymyksiä soseista, nukuttamisesta, vaipoista ynnä muusta ja aina löytyy ne samat vastauksetkin. Jospa vaikka kyselijät etsivät onko samasta aiheesta jo tehty aloitusta.

On se jännä kun mistään muusta ei ilmeisesti saa aloituksia tehdä kun kyseisistä aiheista. Sen olen huomannut. Huomasin sen kun Sini teki päivityksensä ryhmään ja sanoikin suorat sanat että pettyi ryhmään ja siihen että ei todellakaan väsymiseen jne ymmärrystä ole. Minä en ymmärrä teitä ollenkaan kun aiheet eivät vaihdu lainkaan ja jos joku poikkeaa säännöstä, voi elämä niitä neuvoja, että ottaa neuvolaan yhteyttä ja ottaa siellä asiat puheeksi. Itsellenikin herää kysymys;

Ettekö itse kysele samoja asioita neuvolasta joista tulee päivittäin kymmeniä aloituksia?

Todella negatiivista vertaistukea tulee kun kirjoittaa poikkeavasta aiheesta mihin on totuttu.

Sen minkä huomasin kommenteista että se jopa rohkaisi joitakin avautumaan omasta tilanteestaan, ilman syyllistämistä apta kohtaan ja ilman että tuli tuhat neuvoa ottaa neuvolaan yhteyttä tai mennä pariterapiaan.

Tuntui että innokkaimmat neuvojat olivat itse onnekkaita että se mies myös osallistuu kaikkeen mahdolliseen omalla kohdalla. Kenellä näistä neuvojista on sitten kokemusta pariterapiasta, se ei ole selvinnyt koskaan. Onko se vaan että istutaan jossain ammattilaisen luona puhumassa ja puhumassa? Ei pelkällä puhumisella mikään välttämättä ala toimia ellei myös ala tulla niitä tekojakin mitä enemmän varmaan ap kaipaisi kuin silkkaa puhumista, puhumista ja puhumista jos jo kaikki puheet on jo pidetty?

Itse käytännön ihmisenä kaipaan enemmän niitä tekoja kuin sanoja

Vierailija
32/37 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Neuvolassa töitä tekevänä hämmästelen sitä, miten nykyäidit olettavat vauvaperheen kodinhoidon kuuluvan jollekin muulle kuin perheen vanhemmille. Ollaan väsyneitä eikä oikein jakseta, mutta lapsella on täydellisesti äidin kaulahuiviin sointuva tahraton merkkivaatekokonaisuus ja äidillä siisti meikki. Kun kysyy, että miten jaksat, saa selkeästi harjoitellun vastauksen kodin kaaoksesta, omasta masennuksesta, oman ajan puutteesta ja vaatimuksesta saada apua kotiin. Jos ehdottaa, että keskustelisi puolison kanssa työnjaosta, saa halveksivan katseen ja tiedon siitä, että mies tekee jo nyt osansa. Silti 2 aikuista ei kykene tiskaamaan tai imuroimaan, vaikka vauva on rauhallinen ja tyytyväinen.

Ei tällaista ollut 15 vuotta sitten, jolloin aloitin työurani. Silloin väsynyt äiti oli aidosti väsynyt.

Neuvoiloissa käyneenä huomannut saman. Täydellisessä, miltein juhlameikissä ja kampauksessa istutaan merkkilaukut olalla ja vauva hienoissa vaatteissa kopassaan hipihiljaa.

Ja sitten minä. Hiukset juuri ja juuri harjan nähneet, ei meikkikerrosta, pieni drama queen kirpparihaalarissa sukulaiselta ostetussa kopassa ja minä cillareissa ja hupparissa, ja voi sitä paheksuvaa katsetta kun oikeasti näytän aivan räjähtäneeltä.

Kun multa kysytään neuvolassa miten jaksan ja voin, vastaukseni on että hyvin. Koska kaikki on hyvin. Vaikka välillä perseestä onkin, muuten kaikki on hyvin. Meillä on perussiistiä. Ei nyt mitenkään sisutuslehtien kuvien kaltaista. Normaali elämä näkyy. Ja koiran karvaa kaikkialla. Sitä vaan tulee. Vaikka lyhytkarvainen koira onkin.

Ja ei. Ei meillä ole vauvalla merkkivaatteita. Perusmarkettitavaraa vaan.

Minulla on mieskin joka on yhtä kykenevä siivoamaan vaikka töissä käykin vaikka melko laiskan puoleinen tuppaa olemaan

😂😂😂😂😂😂

No nyt selvisi, miksi vauva-aikana neuvolaterkka oli jatkuvasti huolissaan jaksamisestani ja osaamisestani. Minä kun kävin siellä aina meikittä, hiukset pikaponnarilla ja päällä verkkarit. Enpä ollut tullut ajatelleeksi, että neuvolaan pitäisi tälläytyä 😁

En tiennyt minäkään

Vierailija
33/37 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://vastaamo.fi/synnytys-masennus/?gclid=Cj0KCQiA2snUBRDfARIsAIGfpq…

Ei taida nämä masennuksesta kommentoijat olla kommenttien perusteella masentuneita koska mielenkiinto tavallisiin asioihin ei ole mennyt. Taitavat olla vain muuten vaan kyllästyneitä ja sekoittavat kyllästymisen tunteen masennukseen.

Kiinnostuksen loppuminen tavallisiin asioihin on ensimmäinen oire eli jos tavalliset asiat kuten meikkaaminen ja siivoaminen vielä kiinnostaa niin ei sitä silloin kovinkaan masentuneelta kuulosta. Kannattaisi perehtyä noihin oireisiin paremmin ennen kun kommentoi mitään. Ja miettiä että onko sitä vain kyllästynyt tekemään samoja asioita päivästä toiseen. Itseltäni täyttyy kolme oiretta, tuo ensimmäinen eli tavallisten asioiden tekeminen ei kiinnosta, painon raju nousu ja huoli vauvasta ja vauvan hyvinvoinnista.

Enemmän kyllästyttää se oman ajan puute, ei masenna vaan nimenomaan kyllästyttää joka on täysin eri asia ja tunnetila kuin masennus

Vierailija
34/37 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei kiinnosta niin mikset vain rullaa ohi? Ei tarvitse alkaa lukemaan koko postausta eikä kommentoida yhtään mitään koko asiaan.

Ei se ero aina ole ratkaisu eikä terapiat. Joihinkin auttaa vain aika. Ajan saatossa varmaan apn tilanne parisuhteessaan on aivan erilainen.

Vierailija
35/37 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun ymmärrys ei riitä siihen että soseista on miljoona uutta aloitusta eikä niistä kukaan nillitä. Ottakaa neuvolaan yhteyttä. Ja turvaistuinasiaan on ratkaisu; kysykää saatteko sovittaa sitä kaukaloa autoonne ennen ostoa että mahtuuko se sinne.

Ettekö itse saa suuta auki muualla kun jossain nettiryhmässä?

Sama pätee vaunuja ja rattaita. Jumaliste kun niitäkin on kirpparit puolillaan ihan uusiakin ja ihan kun sillä merkilläkin olisi joku helvetin väliä vauvalle itselleen. Sama pätee vaatteisiinkin. Ei ne vauvat tajua onko päällä euron body ja 50 euron merkkivaate.

Ja tosiaan aina voi skrollata ohi jos ei kiinnosta

Vierailija
36/37 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kokemuksia- aloitukset ovat 👎

Vierailija
37/37 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No. Kumpi on parempaa, bona vai tutteli?