Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onks teillä kotona siistiä?

Vierailija
18.04.2006 |

Miten usein siivoot?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen siivosin lastenhuoneen, otin 1/3 pois ja laitoin roskiin. Imuroin sen ja pyyhin lattian. Tänään imuroin ja pesin keittiön lattian. Sunnuntaina vaihdoin lakanat ja pesin makkarin lattian. Kyllä täällä pölytöntä on suht aina, pakkokin olla, kun on astmalapsi, mutta sellainen pieni sekasotku aina... Nykyään onneksi lelut pysyy leikkihuoneessa ja siitä saa mielenrauhan laittamalla oven kiinni, mutta siis kliinisen siistiä ja superjärjestyksessä olevaa tästä ei tunnu saavan. Vai oisko yrityksen puutteesta kiinni?

Tiskivuoria ei ole, eikä roskikset haise nurkissa. Vessa ja keittiö miltei aina tahrattomina, olkkari onkin toinen juttu.

Vierailija
2/16 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä on " perussiistiä" , siis silleen että lapsen leluja ja päivittäisroinaa voi ajelehtia lattialla ja pöydillä, mutta ei mitään kovin kaoottista. Joskus kyllä repsahtaa siten, että saattaa viikonkin olla niin sotkuista ja hirveän näköistä, ettei mikään pikasiivous enää auta. Yleensä imuroin n. joka toinen päivä ja n. kerran viikossa pyyhin keittiön lattian kostealla. Meillä käy siivooja kerran-pari kuussa, hän pyyhkii pölyt, tuulettaa matot ja pesee lattiat koko talossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kyllä sillä tavalla aina puhdasta, että lattioilla ei ole murusia/roskia, ikkunat kiiltää, wc kiiltää ja keittiö kiiltää ja tuoksuu hyvät puhdistusaineet. Pölyä/hämähäkinseittejä tms ei ole. Siis lattiat/tasot/peilit yms siivoon joka päivä jne.

Mutta meillä saa näkyä elämisen jäljet, kahvikuppi saa olla eteisen lipaston päällä, vaateläjä olohuoneen lattialla, lasten maja leikki aulussa vaikka viikon jne Enkä mä niistä hermostu.

Hyvin ristiriitaista, mutta periaatteessa hyvä siivo aina, mutta kuitenkin aina kaaos :)

Vierailija
4/16 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoan kunnolla kerran viikossa ja nyt kun lapset ovat jo isoa niin paikat pysyy myös kunnossa.

Opettakaa niitä lapsia laittamaan tavarat takas paikalleen jo pienestä pitäen

Vierailija
5/16 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keittiöö siivotaan kokoajan, lattia ja tiskit pöydäe..kokoajan...äh ja huh huh. Olkkaris on leluja ja epäjärjestystä minkä kimppuun silloin tällöin käyn kun viitsin n. kerran viikossa. Imuroimme n. kerran viikossa joskus useammin. Pyykkiä pestään päivittäin ja astianpesukone on päivittäin päällä. Lapsemme on ihan kohta 2.v mä olen opiskelija ja mies töissä. Aina ei jaksa vaan siivota.

Nii joo ja lasten huonetta siivoon usein.

Huh.. kylläpäs sitä tuleeki siistittyä päivän mittaan mä kun luulin et en te tarpeeks, mut tuossahan on vieressä yks täystuho=) Ja mies päälle. Joka kyl kans siivoo mut osaa sotkeekki.

Pidän eniten putituhtaasta ja avarahkosta kodista. Mutta sitä en nyt jaksa tavoitella.

Vierailija
6/16 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä siivoillaan jotain ja pidetään yllä siisteyttä. Viikonloppuisin sitten ainaperusteellisempi siivous...

Vierailija
7/16 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aivan kypsä tähän sekasotkuun, puolet kämpästä on remontissa ja täynnä muutto- ym. rojulaatikoita. (Toinen puoli on jo saatu tehtyä tämän parin vuoden aikana.) Eteisen raivasin eilen ja nyt pääsee harppomatta sisälle, samoin siivosin perusteellisesti alakerran vessan. Muutama viikko sitten siivosin 5 tuntia (!) makuuhuonetta ja sain sieltä raivattua ylimääräiset tavarat pois, seuraavana päivänä käytin saman ajan kylppärin perusteelliseen siivoamiseen. Sen jälkeen olen siivonnut ne kerran viikossa, samoin aion tehdä nyt eteisen&pikkuvessan suhteen - enää en päästä niitä räjähtämään. Toiveena olisi että siistinä pysyvä alue pikkuhiljaa laajenisi käsittämään koko kodin.

Tällä hetkellä on keittiö kesken, siellä voi just ja just tehdä ruokaa mutta syömään sinne ei mahdu. Olohuone on puoliksi varastona, aika kamalan näköinen siis. Toinen lastenhuone on myös varastona eikä sinne pääse kunnolla edes sisälle. Lasten käytössä oleva huone on kuin pommin jäljiltä, nyt olisikin tarkoitus aloittaa sen siivoaminen ja sisällyttää se sitten tähän " kerran viikossa" -systeemiin.

Kun saisi tuon melkein 20-neliöisen pihavaraston taas käyttöön (on ollut melkein vuoden remontissa, onneksi sitä ei tarvitse itse tehdä) niin johan kevenisi nämä sisätilat ja pääsisi tekemään remonttia loppuun.

Ikipäivänä emme enää muuta täysin remontoitavaan asuntoon, kun tämän valmiiksi saamme asumme tässä hamaan loppuun asti. Tämä on tällainen " kerran elämässä" -projekti.

Niin että terveisiä täältä rojukasan keskeltä! Onneksi kevät toi tullessaan pesänrakennusvietin ja uutta puhtia tähän, ehkä tämä tästä...

Tuntuu vaan että kenelläkään ei voi olla tämän sotkuisempaa kuin meillä, oikein hävettää välillä... Liat tosin yritetään pitää mahdollisimman vähissä, joskus suht kehnoin tuloksin kun alkaa koko homma ketuttaa sen verran ettei jaksa niitä heti siivota.

Vierailija
8/16 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kolme lasta ja minä aikalailla epäjärjestelmällinen -> kaaos syntyy alta aikayksikön.

Vierailija
9/16 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikäpä suuremmin haittaakaan.

Vierailija
10/16 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imuiroin pari kertaa viikossa/tarpeen mukaan, eikä tavaroita loju missään. Eli aina kun tulee yllätysvieraita ei hävetä kutsua sisälle, kun perussiisteys on kunnossa.

Vierailija
11/16 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kerta kaikkiaan jaksa tehdä muuta kuin välttämättömimmän, eli tiskit ja pyykit hoidan (ja ruoan tietysti, muttei se nyt varsinaisesti liity siivoukseen, kotityö kuitenkin). Miestä ei vaan huvita, se vie roskat, eikä tee muuta. Joten pölystä on ja likasta :(

Vierailija
12/16 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just vähän aikaa sitten mietin tätä, kun eräs perhekerhon nainen aina muistaa mainita, mikä kaaos heillä on kotona ja miten mikään ei pysy järjestyksessä kolmen lapsen kanssa, mutta olkoon, sitten ehtii elää siististi kun lapset ovat isoja. Jotenkin siis mulla on aina ollut sellainen kuva, että heillä on sekaista kotona. Kävin joku aika sitten kahvilla heillä, ja heillä oli mun mielestä tosi siistiä kolmen pienen lapsen perheeksi; putipuhdasta, ja hyvinjärjesteltyä (ylimääräistä romua ei missään) ja ainoa " kaaos" oli lasten lelut olohuoneen lattialle lelulaatikosta kaadettuna.

Toisaalta taas sitten lapseton ystäväni, joka asuu aika kaukana emmekä tapaa usein, on viimeisen vuoden aikana hehkuttanut sisustamistaan uudessa kämpässään ja kuinka kivaa on kun vihdoinkin on oma kämppä, jota viitsii sisustaa ja pitää kaiken tiptop-kunnossa (edellinen opiskelijakämppä oli kaaos!) Käydessäni nyt vihdoin siellä kylässä odotin hänen puheittensa perusteella lapsettoman ihmisen harmonista, minimalistista modernia kotia, mutta kattia kanssa. Vielä kahden vuoden jälkeenkin pahvilaatikoita nurkissa, joka ainoa taso täynnä kaikenlaista pikkutavaraa (pölyn keskellä) ja ehkä siivottomin näkemäni vierashuone...

Vierailija
13/16 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vessat ja keittiön pidän siistinä ja imuroin pari kertaa viikossa, mutta muuten on kamala kaaos. Lapset kyllä keräävät lelunsa, mutta aikuiset tässä talossa tuntuvat jättävän papereitaan ja muita rojuja epämääräisiin pinoihin ja kasoihin. Niin ja eteisen kenkävuori on järkyttävä.

Vierailija
14/16 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

RisaMaya:

Joka päivä siivoillaan jotain ja pidetään yllä siisteyttä. Viikonloppuisin sitten ainaperusteellisempi siivous...

Vierailija
15/16 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en osaa elää jos sotkuista!

äiti30v

Vierailija
16/16 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä sitten siivoan jäljet näiden kaikkien perästä :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kolme