Nää pakkaset on aivan hirveitä
Ei tätä kylmyyttä kestä. Eikä todellakaan ole pukeutumiskysymys. Henki ei kulje, iho kuivaa ja halkeilee ja muutenkin vaikee olla.
Kommentit (96)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On tämä silti parempi kuin ne hellejaksot kesällä.
Tätä pääsee sisälle suojaan.
Ainoastaan autoa käy sääliksi.
Ei todellakaan ole parempi, eikä se sisälle menokaan mitään auta kun pelkästään perseen sulattaminen kestää sen 12 tuntia.
Hanki pienempi perse niin sulaa nopeammin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On tämä silti parempi kuin ne hellejaksot kesällä.
Tätä pääsee sisälle suojaan.
Ainoastaan autoa käy sääliksi.
Ei todellakaan ole parempi, eikä se sisälle menokaan mitään auta kun pelkästään perseen sulattaminen kestää sen 12 tuntia.
Hanki pienempi perse niin sulaa nopeammin.
Helpommalla pääsen kun en ulostaudu muuta kuin silloin kun on pakko. Eikä kylmyys ole edes se pahin, vaan kuiva ilma. Henki ei kulje.
Vierailija kirjoitti:
Muuta vaikka Ugandaan!
Kylmästä ilmastosta saamme kiittää nykyistä elintasoamme ja älykkyyttämme. Lämpimistä maista ei tule kuin paskaa. Fakta.
Mistäköhän kohtaa haluaisit aloittaa uusiksi :) Lapset oikeasti nyt.
Uskalla enään sanoa että tännekin aikoinaan valikoitunut neuvokkaampaa sakkia riistan ja kalastuksen perässä ja looginen elämäntapa tuotantoeläinten sekä elintarvikkeiden varastointi talveksi.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tää on etniselle suomalaiselle juuri paras keli. ♥
Tähän on elimistömme luotu. Pienet viirusilmät ja korkeat poskipäät, leveä matala luustorakenne ja vahvat jalat.
Pohjoisin luonnossa elävä kädellinen on japaninmakaki 36. leveyspiirillä. Että ei ihan kauhen korkealla. Ja sillä on karvoja ja kuumia lähteitä siellä ja ne halailee lämpimikseen. Jottanii.
Pakkanen on hyväksi edes muutama viikko. Sideharsorätti suun eteen jos vaikea hengittää.
Ostin uudet talvikengät, näillä tarkenee hyvin kun villaiset sukat.
Eihän täällä Etelä-Suomessa oo vielä edes kylmä. Jotain -15 - -20 astetta vain. Pohjoisessa voidaan sanoa olevan kylmä, kunsiellä on -30 - -35 astetta.
Tämmöinen -20 on ehkä pikkuisen vilpoinen, rapsakka keli. Nautitaan nyt näistä, kun vielä voidaan. Pian tulee taas ne helvetil#iset helteet. Vaatetta voi aina lisätä, mutta kun on riisunu jo alasti itsensä, ei oikein voi ottaa enää vaatetta pois.
perkele kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tähän on elimistömme luotu. Pienet viirusilmät ja korkeat poskipäät, leveä matala luustorakenne ja vahvat jalat.Pohjoisin luonnossa elävä kädellinen on japaninmakaki 36. leveyspiirillä. Että ei ihan kauhen korkealla. Ja sillä on karvoja ja kuumia lähteitä siellä ja ne halailee lämpimikseen. Jottanii.
Myös magotti elää samalla leveyspiirillä, Marokossa ja Gibraltarilla.
Tämähän on nyt ihan normaali talvikeli. Paljon mieluummin kunnon talvi kuin sitä iänikuista loskapaskaa, mitä on viime talvina nähty. Ei tarvitse pelätä liukastumistakaan kun lumi narskuu mukavasti saappaiden alla 😊
Mulla on astma, mutta silti järkeä käyttämällä olen pärjännyt ihan hyvin. Muistaa vaan käyttää huivia kasvojen suojana.
Vierailija kirjoitti:
Tähän on elimistömme luotu. Pienet viirusilmät ja korkeat poskipäät, leveä matala luustorakenne ja vahvat jalat.
Olen tietääkseni etninen suomalainen enkä vastaa kuvaustasi. Palelen todella helposti. En oikein usko että minkäänlainen ihminen on soveltuva koville pakkasille.
Nyt kun aamuisin on ollut -23* - -25*, on nuo paljas nilkkaisten ja kangastossu tyttöjen määrä hieman vähentynyt.
Onhan se ikävää kun pitää alkaa talvikenkiä pitämään.
Ensi viikoksi luvassa yhä kylmenevää.
Kainuussa tätä pakkasta en kestänyt jo kohta 2kk putkeen. Alkaa jo riittämään.
Koko ensi viikko ollaan sisällä.
Teinit ja minä lomalla.
Onneksi nyt pakkaset, kun on koulusta lomaa.
Toivotaan että lämpimämpää, kun lomat ohi.
Mä oon ollut ihan ekstaasissa viime päivät! Aurinko paistaa! Ei pilven hattaraakaan taivaalla, -17 - -22 pakkasta, jäällä kävellyt joka päivä!
Oon näin vanhemmiten huomannut, että kylmyys on pukeutumiskysymys. Hyvät kengät, parit sukat ja kalsarit sekä hyvät ulkovaatteet tekee ulkoilusta nautintoa.
Viimeinkin oikea ihana talvi<3
Joo, pakkaset kuuluu kyllä talveen mutta nyt riittää jo. Ainoa positiivinen asia on että aurinko sentään paistaa ja päivällä on jopa siedettävää.
No mitä! Vaikka olen ehdoton kevät- ja kesäihminen, niin kyllä nyt kelpaa, kun on ihan oikea talvi! Näitä ei olla saatu vuosiin. Ihana kirpsakka ja vielä aurinkoinen sää! Ennemmin tätä x 1000 kuin ankeaa ja harmaata vesiloskasäätä. Pukeutua pitää tietty hyvin ja ihoa voi huoltaa ja rasvata tavallista enemmän. Astmaatikot lisätkää hoitavan lääkkeen annostusta.
Vierailija kirjoitti:
perkele kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tähän on elimistömme luotu. Pienet viirusilmät ja korkeat poskipäät, leveä matala luustorakenne ja vahvat jalat.Pohjoisin luonnossa elävä kädellinen on japaninmakaki 36. leveyspiirillä. Että ei ihan kauhen korkealla. Ja sillä on karvoja ja kuumia lähteitä siellä ja ne halailee lämpimikseen. Jottanii.
Myös magotti elää samalla leveyspiirillä, Marokossa ja Gibraltarilla.
Kyllä. Asiayhteydestä oletusomin pohjoisen pallon puolen. My bad.
Nyt on 6-10 astetta normaalia kylmempää. "Ihana talvi" tuli 2 kk myöhässä! Ja koko maaliskuu kylmä viimeisten tietojen mukaan. Jipii, on taas "hieno" kevät...
Säästä valittajia löytyy aina olipa sää miten hieno tahansa.
Nyt ei ole edes paljon pakkasta eikä pakkasjakso ole kestänyt kauaa.
Muistelkaapa ihmiset vaan 09-10, 10-11 ja 11-12 talvia ja lopettakaa kitinä!
Pakkanen tappaa loiset ja pöpöt.
Kyllä se kesä sieltä saapuu.