Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nää pakkaset on aivan hirveitä

Vierailija
24.02.2018 |

Ei tätä kylmyyttä kestä. Eikä todellakaan ole pukeutumiskysymys. Henki ei kulje, iho kuivaa ja halkeilee ja muutenkin vaikee olla.

Kommentit (96)

Vierailija
41/96 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Levander kirjoitti:

Pakkanen tappaa loiset ja pöpöt.

Kyllä se kesä sieltä saapuu.

Kylmä, viimainen talvi ja kuuma, tunkkaisen painostava kesä ovat perseestä. Rakastan ihanan raikkaita syksyä ja kevättä.

Vierailija
42/96 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missähän ne kaikki pakkasesta tykkäävät oikein piileksii? Tänään siirryin kaupungista toiseen,matka noin 40km. Eipähän ollut hiihtäjiä sen paremmin kuin käveliöitäkään liikkeellä. Ei niin ensimmäistäkään. Helppo se on talvesta ja pakkasista tykätä,kun ikkunasta ulos katselee. Lämmityskustannukset tulee olemaan aikamoiset,kun lupailevat vielä koko maaliskuunkin olevan tavanomaista kylmenpää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/96 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän vielä ole ollut edes kovia pakkasia.

Vierailija
44/96 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitä! Vaikka olen ehdoton kevät- ja kesäihminen, niin kyllä nyt kelpaa, kun on ihan oikea talvi! Näitä ei olla saatu vuosiin. Ihana kirpsakka ja vielä aurinkoinen sää! Ennemmin tätä x 1000 kuin ankeaa ja harmaata vesiloskasäätä. Pukeutua pitää tietty hyvin ja ihoa voi huoltaa ja rasvata tavallista enemmän. Astmaatikot lisätkää hoitavan lääkkeen annostusta. 

Kaikki kuivasta ilmasta kärsivät eivät ole astmaatikkoja. Itse en esimerkiksi ole astmaatikko, eikä näin ollen ole lääkitystä, mutta kuiva ilma tekee hengittämisestä todella vaikeaa ja muutenkin tukkoiseksi.

Vierailija
45/96 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuta vaikka Ugandaan!

Kylmästä ilmastosta saamme kiittää nykyistä elintasoamme ja älykkyyttämme. Lämpimistä maista ei tule kuin paskaa. Fakta.

Tämä. 

Ja lisäisi vielä että kylmyyden ansiosta meillä ei ole mitään kehitysmaa-tauteja täällä. Eikä iljettäviä eläimiä ja hyönteisiä -  vain söpöjä. 

Onneks täältä kuitenkin löytyy söpöjä itikoita ja mäkäräisiä, jotka ovatkin valloittaneet puolet Suomen pinta-alasta ja tehneet Pohjois-Suomesta asuinkelvotonta. Liittää lääniä mitä rellestää. Niille söpöille itikoille.

Mieluummin niitä kuin malariasääskiä ja myrkkyhämähäkkejä

Vierailija
46/96 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi ehdoton on Canada Goose-untsikka. Ostin pari vuotta sitten, maksoi ihan liikaa (800e),on painava ja laatikkomainen päällä,mutta ihanan lämmin. Tarkenee millä kelillä vain, eikä tarvitse olla alla paljoa vaatetta. Varsinkin aikaisilla ja myöhäisillä koiraalenkeillä ennen aurinkoa ehdoton, koira saa haistella rauhassa kun emäntä tarkenee. Hikilenkeille toki jotain muuta päälle. Mutta suosittelen kirjaimellisesti lämpimästi.

Vierailija
47/96 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säästä valittajia löytyy aina olipa sää miten hieno tahansa. 

Nyt ei ole edes paljon pakkasta eikä pakkasjakso ole kestänyt kauaa. 

Muistelkaapa ihmiset vaan 09-10, 10-11 ja 11-12 talvia ja lopettakaa kitinä! 

Ne olikin ihania talvia, lisää sellaisia, kiitos. Tämmöinen kirpsakka ja aurinkoinen sää on omiaan kohottamaan mielialaa. Ei tekisi mieli muuta tehdäkään kuin ulkoilla. Ei ole ollenkaan ikävä mustia mutaisia vesikelejä.

Vierailija
48/96 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokenut itse liki -50 asteen pakkaset 80-luvun loppupuolella ja väitän, että kyllä se on mitä suurimmassa määrin pukeutumiskysymys, tarkeneeko vai ei. Töihin oli mentävä ja kaupassa oli käytävä. Ne hoidettiin jalkaisin, sillä oli turha kuvitellakaan, että auto olisi lähtenyt liikkeelle. Ja jos olisi lähtenytkin, niin olisi hyytynyt matkalle. Ei muuta kuin riittävästi vaatetta päälle, luonnonkuituja, joku liina hengityssuojaksi ja metalliset silmälasit laukkuun, ja ei kun menoksi. Olen paljon pienemmässä pakkasessa palelluttanut lapsen anorakin metallivetoketjulla leuan alustan ja myöhemmin metallisankaisilla silmälaseilla poskipäät. Eli kantapään kautta on pitänyt oppia, mutta vammat paranivat ajastaan, vaikka reagoivatkin varsin kauan kylmässä, mutta eivät enää. Kerrospukeutuminen on poikaa!

Vierailija
49/96 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvesta tykkääjien ei vissiin tarvitse käydä töissä ja/tai eivät omista autoa. Sillä autoilevalle työssäkäyvälle aamuisin kylmään väkisin raahautuminen ja jähmeän auton kanssa taisteleminen on kaikkea muuta kuin ihanaa.

Vierailija
50/96 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä Turussa on nyt -12. Olisko kylmimmillään ollut -18 joku päivä. Ei tunnu sen kylmemmältä kuin vaikkapa -3 ja tuuli. Nyt ei tuule, niin ei ole niin hyytävää. Mieluummin nämä kelit kuin se kostea nollakeli.

Vierailija
51/96 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Levander kirjoitti:

Pakkanen tappaa loiset ja pöpöt.

Kyllä se kesä sieltä saapuu.

Juu niin tappaa joo. Yllättäen kaikki pahimmat flunssa- ja influenssakaudet ajoittuu talveen. En normaalisti ole juuri koskaan kipeänä ja jos olen, kärsin pikku nuhasta. Nyt oon maannu kohta viikon sängyn pohjalla ja räkää tulee loputtomasti. Kaulan imusolmukkeet niin kipeet ja turvoksissa ettei mitään rajaa ja nielun/poskionteloiden limakalvot niin kipeet, että kipu estää nukkumisen. Juu tappo joo nämä pakkaset pöpöt, juujuu. Työpaikalla sama paska kiertää työntekijästä toiseen. Tähän vielä astma päälle ja tosiaan kova pakkanen sekä kuiva ilma niin avot! Vihaan talvea...

Vierailija
52/96 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on 6-10 astetta normaalia kylmempää. "Ihana talvi" tuli 2 kk myöhässä! Ja koko maaliskuu kylmä viimeisten tietojen mukaan. Jipii, on taas "hieno" kevät...

Miten niin 2kk myöhässä? Vaasan korkeudella tuli lumet joulukuun alussa ja samalla alkoi pakkasjakso, joka on hellittänyt vain paristi nollan tai plussan puolelle. Sitten on pakastanut taas heti sinne -5 tai -10 paikkeille. Lumet ei oo missään vaiheessa sulaneet pois, lisää on vain tullut. Ensimmäinen talvi vuosikausiin, että on oikeasti talvi. Pääsee hiihtämään ja luistelemaan milloin tahansa eikä vaan kahtena päivänä talven aikana. Ihanaa <3 Sata kertaa mielummin tätä ja välillä näitä -25 pakkasia pari päivää kuin sitä harmaamustaa loskapaskaa, missä eteläsuomalaiset ilmeisesti haluaisivat kieriä vuodesta toiseen.

Vierailija
53/96 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missähän ne kaikki pakkasesta tykkäävät oikein piileksii? Tänään siirryin kaupungista toiseen,matka noin 40km. Eipähän ollut hiihtäjiä sen paremmin kuin käveliöitäkään liikkeellä. Ei niin ensimmäistäkään. Helppo se on talvesta ja pakkasista tykätä,kun ikkunasta ulos katselee. Lämmityskustannukset tulee olemaan aikamoiset,kun lupailevat vielä koko maaliskuunkin olevan tavanomaista kylmenpää.

Kyllä ainakin Pyhäselän jäällä oli kävelijää ja hiihtäjää nauttimassa keskipäivän auringosta. Pakko oli itsekin mennä:)

Ihmiset, hyvä kerrasto on loistava investointi. Itse ostin tarjouksesta merino-Hellyt, oli silloinkin kalliit, mutta olen aivan rakastunut niihin. Toinen on merinovillasukat, sellaiset paksumman joita saa XXL:stä kympillä. Alle vielä perus tennissukat ja kunnon talvikengät:)

Vierailija
54/96 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Talvesta tykkääjien ei vissiin tarvitse käydä töissä ja/tai eivät omista autoa. Sillä autoilevalle työssäkäyvälle aamuisin kylmään väkisin raahautuminen ja jähmeän auton kanssa taisteleminen on kaikkea muuta kuin ihanaa.

Ei minulla ole ainakaan ollut mitään ongelmia vuoden 96 corollani kanssa.

Vierailija
55/96 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on 6-10 astetta normaalia kylmempää. "Ihana talvi" tuli 2 kk myöhässä! Ja koko maaliskuu kylmä viimeisten tietojen mukaan. Jipii, on taas "hieno" kevät...

Nämä ihquuu talvi!111!  pakkasukot ja -akat eivät tajua että tällainen myöhäinen ja pitkään keväälle ulottuva ydintalvi on EKOLOGINEN KATASTROFI. Mitenkähän mahtaa käydä kasvukauden ja eliöstön kanssa, mitäpä veikkaatte...?  Maa roudassa varmaan vielä toukokuussa :(

Aika kova hinta maksettavaksi siitä, että pari huurusilmää pääsee hiihtämään.

Vierailija
56/96 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olin tänään asoilla kaupungilla kiertelemäs. Eikä ollu pipoo, kaulaliina, takki, talvikengät oli. Olen ennenkin mennyt tällaisilla keleillä ollut tällatti ulkona, enkä sen takii ikinä oo ollu kipee.

Vierailija
57/96 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä ihquuu talvi!111!  pakkasukot ja -akat eivät tajua että tällainen myöhäinen ja pitkään keväälle ulottuva ydintalvi on EKOLOGINEN KATASTROFI. Mitenkähän mahtaa käydä kasvukauden ja eliöstön kanssa, mitäpä veikkaatte...?  Maa roudassa varmaan vielä toukokuussa :(

Ei me nälkään kuolla vaikka koko kesän sadot jäisi saamatta.

Vierailija
58/96 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama mulla.

Vierailija
59/96 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kasvot, kädet ja päänahka ihan rutikuivat, rasvaan aamusta iltaan ja silti on hetikohta taas kuivat ja kutisevat ja rasvaaminen kirvelee 😩 Asuttiin vuosia ulkomailla missä mittari ei mennyt koskaan alle +15, siellä ei ollut mitään ongelmia ihon kanssa. Olenkin alkanut miehelle ”vinkumaan”, että muutettais takas etelän lämpöön kun tuun ihan hulluks tän kuivuuden ja kutinan kanssa.

Vierailija
60/96 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin se luonto toimii, ihan tavallista täällä pohjolassa. Eipähän vieraslajit rellestä ja aiheuta ahdinkoa alkuperäislajistolle. Lämpimät ja lumettomat talvet ne vasta ekologinen katastrofi ovatkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kolme