Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mitä ostaa 2-vuotis lahjaksi?

18.04.2006 |

Siis omalleni mietin lahjaa. Ollaan tykätty ostaa joku isompi juttu. Viime vuonna ostettiin kolmipyörä jolla on saanu harjotell nyt vuoden sisällä ja nyt siirretään ulos. En halua ostaa hirveesti mitään lelua kun saa varmasti muutenki. Ehkä jotain brion rautatie sarjaa, tai ehkä fisher pricen parkkitalokin olis kuiten kiva. Keksiikö kukaan mitään järkevämpää?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

viime vuonna meillä oli käytössä sellainen uimarengas, jossa pohja ja pohjassa aukot jaloille, tykättiin kovasti. Mutta eikös tänä vuonna jo käy ne käsiin laitettavat puhallettavat kellukkeet?

Vierailija
2/20 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin vielä ei niitä kun asutaan rivarissa jossa ei juuri lainkaan pihaa. Ens kesänä sitten kun saadaan talo valmiiksi ja oma iso piha, niin sinne vois sitten vaikka hankkia tytölle leikkimökin, keinut ym.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan järkyttävältä määrältä kuulostaa teidän lelumäärä ja vasta parivuotiaalla lapsella! Joten ei todellakaan kannata minkäänlaista lelua edes harkita. Itsekin kannattaisin synttärilahjaksi esim. eläintarhassa käyntiä tmv. konkreettista. Tuskin tuon ikäinen lapsi osaa edes vaatia ja toivoa mitään lahjaa, vai kuinka? Meillä ei ainakaan 2-vuotiaat ole olleet vielä niin tietoisia juhlastaan ja lahjoista. Ei millään pahalla nämä kommenttini, havahduin vain kauhistelemaan tuota materiaalin paljoutta, jos tosiaan vain yksi lapsi kyseessä, ettei isompia sisaruksia ole.

Vierailija
4/20 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis en halua mitään turhaa lelua. Meillä tavaramäärän selittää mun 7vuotias sisko jonka vanhat lelut on meille periytyneet. Lisäksi mun miehen puoleinen suku on iso ja sieltä lahjaksi yleensä leluja. Ja lapsella 6kummia, jotka muistaa... Ja kuten sanoit niin typy ei itse vielä juurikaan välitä lahjoista. Siks juuri me varmaan ostetaan se turvaistuin. Ja pyysin mun vanhemmilta raha-lahjaa, joka myös menee siihen istuimeen.

Vierailija
5/20 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä suosittuja lahjoja on olleet omat astiat. Eli esim muumi-aterimet ja keraamiset kuppi ja lautanen (sitä lastensarjaa).

Muumi-talokin on aivan huippu kuten myös jo edellä mainittu leikkikeittiö. Vai lasketko nämä roinaksi ;) pitkäikäisiä leluja ne kuitenkin ovat.

Onko teillä jo lasten leikkipöytä sekä pikkutuolit? Voisivat olla semmoinen kiva, isompi lahja.

Toivottavasti keksitte jotain kivaa, tyttärellenne mieleistä lahjaksi :)

Vierailija
6/20 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on pöytä ja nalle puh -tuolit, baby born (ja pari muuta nukkea) ja vaunutkin löytyy, isommat vaunut kyllä ostetaan jossain vaiheessa, mutta vielä ei tarvi. Brion hellan tyttö saa mummoltaan (mun nuorin sisko on 7v, ja sieltä olis saatu koko keittiö [fisher price?], muttei taida mahtua). Astioita (leikkiin) sai jouluna, ja muumiaterimet (Hackman) vauva-lahjaksi, muumi-astioita (arabia) sai viime jouluna ja synttärinä... Alan enemmän ja enemmän kallistua sen parkkitalon kannalle, mutta saas nähdä. Lisää ideoita otetaan vastaan! Ohhoh. Huomaan tässä kirjotellessa että taitaa tytöllä olla kaikkea. Ollaankohan hemmoteltu pilalle, ei vaan ei itse olla juurikaan osteltu vaan iso suku.

Vierailija
7/20 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikaa jolloin se kiinnostaa, mun vaan ekaks pitää tapetoida se uudestaan ja varmaan vähän maalatakin. Mut ei se ihan vielä ole ajankohtainen.

Vierailija
8/20 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai siis lelua. Muumitapahtumien näytelmät taitaa olla ohi tältä vuodelta, mutta vaikka liput johonkin vastaavanlaiseen tapahtumaan. Tai koru, Kalevala-koruilla on ihanat muumikorut, niitä löytyy ainakin käsi- ja kaulakoruina.

Ehdotuksistani paistaa ehkä että oma 2-vuotiaani on täysin muumifriikki :-)

Säästä parkkitalo-idea jouluun.

Vierailija
9/20 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kiehtoo sellanen käsikoru, mihin kerätään sitten sellasia killuttimia roikkumaan. Olen kylläkin nähnyt sellasia viimeksi kun olin itse pieni, vieläköhän niitä myydään? Me asutaan täällä kaukana pohjosessa, eikä meillä täällä ole mitään teatteri-esityksiä kuin harvoin, joten ´lippuja en voi ostaa.

Vierailija
10/20 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

medaljonki vois olla kans hyvä, tuttavien 2,5-vuotiaalla on medalgongissaan oma kuva sekä vanhempiensa kuva ja sitä aina tyytyväisenä esittelee. Kesän aikana sinne ilmestyy varmaan pikkusiskon tai veikan kuva :-)

Vierailija
11/20 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen H&M:n tuhkimo (tms). Tosin ei oo vielä sitä käytetty, tuolla se on korurasiassa odottamassa. Lisää hyviä ehdotuksia otetaan edelleen vastaan!

Vierailija
12/20 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

aion ostaa omalleni sitten kun 2-v tulee täyteen.

Vierailija
13/20 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö tykkää myös auttaa ruoanlaitossa, joten oma essu ja leivontahuivi ja muuta asiaan liittyvää ovat kans hyvät.

Kunnollinen, pehmeä muovailuvahat + tarvikkeet ovat myös mieluiset.

Vierailija
14/20 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukaan ei ollut ehdottanut kirjoja !

Nehän ne vasta on koko elämän kestäviä lahjoja ja hyödyllisiä. En kyllä tiedä, jos teillä ostetaan kirjoja paljon muuten, mutta minä en itse kyllä raaski ostaa lapselle kirjoja kaupasta kuin alennusmyynneistä tai lahjaksi, muuten hankin kirjat kirppiksiltä jne.

Tyttöjen kirjoista tai kirjamausta ei ole kokemusta, kun meillä on poika (nyt reilu 2,5 v), mutta Kristiina Louhen Tomppa-kirjat ja Aino-kirjat ovat kummallekin sopivia (Tompat sopivat paremmin mielestäni pienemmille ja Ainot vähän vanhemmille), myös Mauri Kunnaksen kirjat ovat ihania, samoin meidän poika pitää toki Suuresta Autokirjasta ja saman kuvittajan (en nyt muista nimeä yhtäkkiä) muistakin kirjoista, joista löytyy myös tytöillekin sopivia kirjoja.

Toinen mitä kannattaa alkaa harkitsemaan ovat palapelit ja helpot lautapelit. Meidän poika on ainakin niiden suurkuluttaja! Palapelejä tekee jo itse suvereenisti ja isompia jopa 40 palan pelejä yhdessä äidin kanssa :)

Sitten ihan erilainen lelu voisi olla sellainen kesällä ulkona kiva tunneli/teltta yhdistelmä tai pomppulinna (puhallettava).

Että tässä nyt jotain :) Kyllä parkkihallikin kuulostaa kivalta, mutta minäkin varmaan säästäisin sen jouluksi :)

Vierailija
15/20 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjat on kyllä tosi ihania!!! Meillä ostetaan kirjoja paljon, niin aikuisten kuin lastenkin, kuulumme kaikkiin suomalaisiin kirjakerhoihin ja tyttö ei taida pitää kirjaa mitenkään erikoisena lahjana, kun tosiaankin ostelen niitä paljon (myös kirppareilta ja alesta), esim. jouluna tyttö sai toistakymmentä lasten kirjaa ja viime synttäreiksi ostettiin ihana keiju-kirja.

Niin kuin aiemmin jo mainitsin niin emme ole juurikaan ostanut leluja tytölle, vain kirjoja, palapelejä (muumit on hyviä ja puiset ainakin), brion junarata-sarjaa ja isompia juttuja kuten polkutraktori ja-mopo.

Mutta nyt näyttää siltä että tyttö saa lahjaksi varmaan omasta mielestä maailman tylsimmän lahjan; uuden turvaistuimen. Kun sellainen on pakko hankkia, ja kun on tämä lahja-ongelma... Niin ja saa kai typy muilta leluja lahjaksi. Ja jos sitten lisäksi itsekin ostaisimme jonkun pienemmän jutun, kuten vaikka kirjan tai uuden palapelin (meillä myös kootaan niitä joka päivä, monta kertaa peräkkäin uudestaan ja uudestaan).

Kiitän kovasti kaikkia vastanneita! =) Ja tietty lisääkin ehdotuksia saa antaa.

Vierailija
16/20 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

... harkitsisin ehkä kelluntaliiviä, mikäli tyttönne tykkää vedestä.

Meidän pojalla (nyt 2,5 v) on kummivanhemmilta lahjaksi saatu Swimcoach-kelluntaliivi. Liiviä on kokeiltu aiemmin, mutta nyt luulen, että poika saattaisi sitä kesällä hyvinkin käyttää. Liiviä suositellaankin kahdesta ikävuodesta ylöspäin.

http://www.pikkudelfiinit.fi/Swimcoach.htm

Vierailija
17/20 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et halua varsinaisesti mitään lelua. Miten olisi jokin lehti? Esim Popi-lehti tulee meidän 2-vuotiaalle ja poika innostuu aina, kun se postissa tulee. Tosin ei aina jaksa lukea/kuunnella siis kaikkea, mutta siinä se kehittyy. Se on tarkoitettu 1-3vuotiaille. Musiikki on myös hyvä vaihtoehto, esim. joku Fröbelin palikat cd.

Vierailija
18/20 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meille tuli kokeeksi pari ilmaisnumeroa popia, mut meidän tytöllä ei juuri kiinnostanu, repi vain, ja turhan kallis lehti se on revittäväksi. Filmejä ja cd-levyjä löytyy läjäkaupalla, ja siis kaikkea muutakin leluja vaatteita ja roinaa (vaikkakaan leluja ei juurikaan olla itse ostettu), joten olin ajatellut jotain isompaa, mutta en kyllä keksi mitä. Ehkä se parrkitalo ois kiva. Sellasta itse aina toivoin pienenä, enkä saanu ku oon tyttö.

Vierailija
19/20 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidan muksut ovat molemmat leikkineet tosi paljon keittiolla. Meilla on tilan puutteen vuoksi ollut sellainen karsittu malli (lahinna hella johon sitten lapset itse ovat pahvilaatikoista kyhailleet jatko-osia). Meilla se on ehka ollut se kaikkein eniten kaytetty lelu.

Vierailija
20/20 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän neiti sai 1-vuotis lahjaksi nukenvaunut ja nuken ja niillä on kovasti tykännyt leikkiä siitä asti ja nyt vielä enemmän kun ikää on 2v2kk.

Ja niitähän on kiva pukata ulkonakin kesällä.