Pika-apua, pliis: Mikä on lyhyen ja pitkän kaavan IVF:n ero ?
Heips !
Tänään soittelin sairaanhoitajalle klinikalle, että mitäs tehdään kun kolmas inssi nega ja IVF olisi seuraava vaihtoehto. Oli puhetta, että nyt ehdittäisiin tehdä vielä lyhyen kaavan IVF tähän kiertoon. Aikamme pähkäiltiin ja päätettiin, että lääkäri soittaa minulle vielä huomenna, koska hänen arvio on tässä paikallaan. Haluaisin kuitenkin tietoa enemmän jo etukäteen, koska päätös pitää tehdä nopeasti. Sen ymmärsin, että lyhyessä kaavassa sumut jää pois. Maallikkona tuntuisi jotenkin siltä, että pidempi olisi parempi, mutta tietoa minulla ei näistä hommista ole ollenkaan.
Eli kuinkas nämä pitkä ja lyhyt kaava tarkalleen ottaen eroavat ? Kumpaa teillä käytetään ?
Anno
Kommentit (3)
Kerropa, kumpaan vaihtoehtoon päätyitte ja saitko " ongittua" muita " tiedonjyväsiä" ?
Terkkuja
Eemeli
Lääkärin suosituksesta syön nyt kuitenkin clomit ja yritetään tehdä neljäs inssi joulukuussa, kun kerran on jo inssillä tärpännyt. Jos ei onnistu ja vuoto alkaa joulun alla, sumutellaan siihen kiertoon ja h-hetki tulee helmikuulle.
... pitkässä kaavassa laitetaan jarru kp. 23, kuukautiset myöhästyy usein viikonkin, hoito aloitetaan kuukautisten alettua... (taidetaan tehdä Suomessa usein " sumuilla" ???)
... lyhyessä kaavassa aletaan piikittään hormonia kp. 2 (jolloin myös ultra ja verikoe (?)), jarru tehdään usein Orgalutran-pistoksilla hoidon loppuvaiheessa, piikittelyä n. 10 pv & punktio päälle... lyhyttä kaavaa käytetään usein ainakin vanhemmille naisille, ettei omaa hormonitoimintaa liiaksi vähennetä... meidän klinikan sairaanhoitaja väitti, että jos meillä on lyhyen kaavan hoidossa, niin sitä ei enää pitkään kaavaan " vaihdeta" myöhemmin...
Terkkuja,
Eemeli
(mun yleinen mainospätkä: 4*ICSI takana, otetaan lahjoituksena vastaan ylijäämälääkkeitä ulkomailla joulukuun puolessavälissä alkavaan hoitoon: Menopur tai Menogon ja Orgalutran... mailaile:
eemelikaksi@hotmail.com)