Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

^^^^^^^3-KUUMEILIJAT, VKO 29^^^^^^^^^^^^^^

14.07.2008 |

Uuteen viikkoon kolmannen kuumeilijat.

Toivottavasti plussia alkaa tulla. :) Tsemppiä kaikille! =)

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
17.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivotaan että tärppää tästä kierrosta!

mimosakukka: varovaiset onnittelut! Toivottavasti uudessa testissä on vahva viiva! Ja jännä juttu tuo akupiste-pahkura, en ole kuullut ennen moisesta! Täytyypi tarkkailla omia jalkoja kierron lopulla! :)

).( Loppuisi jo menkat, ne tuntuu aina kestävän niiiiiiin kauan. Se, että ne alkaisi ees kunnolla ja sitten ne loppuu niin hiipumalla, monesti menee se viikko helposti, ennen kun pääsee niistä eroon. Taidan olla vähän kärsimätön...

Vierailija
22/31 |
17.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä olisi uusi kolmoskuumeilija, tai siis, kolmannen lapsen yrittämistä aktiivisesti pähkäilevä ja useimpina päivinä myös kuumeileva tapaus.

Ihan kiva lukea, että muillakin on epävarmoja hetkiä tai jännityksiä kolmannen suhteen. Itse pohdin, meneekö raskaus ja synnytys hyvin, miten aika ja voimat riittää ensin kolmen alle kouluikäisen kanssa ja myöhemmin kaikkien harrastusten ja perheen yhteisten menojen sumplimisen kanssa. Työelämään paluun lykkääntyminenkin mietityttää...

Periaatteessa kai nuo kaikki samat asiat olisivat olleet mielessä kakkosenkin kohdalla, jos vaan olisi antanut itsensä ajatella niitä.

Mutta meille oli aivan itsestään selvää, että yritämme saada vähintään kaksi lasta, siksi ei ehkä noita epäilyksiä ei kakkosen kohdalla edes päästänyt mieleensä.

Jotain kommentteja tai ajatuksia tästä?

Suurimman osan aikaa olen iloissani siitä, että meille tulisi kolmas lapsi. Varsinaista yrittämistä ei olla vielä aloitettu, tosin tässä kierrossa oli pari keskeytettyä yhdyntään oviksen aikaan, joten tietoinen riski on otettu. Nyt kp19 eikä ainakaan vielä ole minkäälaista piinailua ilmassa. Toisaalta kyllä vähän kutkuttaa se, että jos kuitenkin tuo huoleton "ehkäisy" olisi pistänyt idun kasvamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varovaiset onnittelut mimosakukka! =)

Ja kiitos tsempeistä.

ON: On muuten omituiset menkat taas... kp 3 eilen ja oli tosi niukat. Mitä ihmettä..?? Ja rintojen kipuilu jatkuu... Selvisihän se eilen: maitotippoja on alknut taas tulla. Minkä takia taas maidontuottohormoonion alknut toimimaan...? Yleensä se on ollut yhteydessä kilpirauhasen vajaatoimintaan, mtuta juurihan se oli ok vähän aikaa sitten. Taidan pistää pillit pussiin kohta ja aloittaa laihduttamisen niinkun olen suunnitellut jo jonkin aikaa. Voi himskatti sentään! Ei tässä mitään lasta ikinä tule tällä lailla! :( No, jos tämä kierto vielä ja sitten riittää jos ei tärppää.

Kyllä ottaa pattiin kun hormoonit temmpuilee... :-/

kp 4/26-30, yk 12

Vierailija
24/31 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmannesta hermoromahduksen aiheesta haaveileva toivoopi päästä mukaan. Yritys alkaa heti elokuussa. Jännittää...

Vierailija
25/31 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut vaikeuksia päästä näillä sivuille ja sitten, kun kone viimeinkin ne suostuu avaamaan, eivät tunnukset kelpaa tms. Ärsyttävää! Olen muutenkin tosi kärsimätön kaikkien tietokoneasioiden kanssa. Kaiken pitäisi tapahtua nopeasti ja ilman hankaluuksia:) Jotain samaa näissä vauvahaaveissakin....

Muutama päivä sitten joku teistä pohti lasten ikäeroja. Meidän lasten ikäero on 2v1kk ja koska kokemusta muusta ei ole, se tuntuu ihan hyvältä ikäerolta. Tosin vaihdoin vaippoja melkein vuoden molemmille, kun esikoisen kuivaksioppiminen eteni todella pitkän kaavan mukaan. Nyt tuntuukin, kun toinen on päässyt vaipoista eroon, että työt on vähentyneet ihan huimasti.

Oma olotila on ennallaan. Pitkä kierto, niin ei ole oikein tietoa siitä, milloin menkkojen pitäisi tulla. Yhtenä päivänä olin jo ihan varma siitä, että oon raskaana, kun muka kaikenlaisia oireita suorastaan sateli (aamulla kuvottava olo yms.). No, ne "oireet" kestivät tasan yhden päivän, joten lienevät pelkän innokkaan mielikuvituksen tuotteita. Jostain syytä kaikki halutkin tuntuvat olevan tällä hetkellä tipotiessään, joten sängyssä kiinnostaa vain nukkuminen. Oon päättänyt tehdä testin kuun lopussa, jos menkkoja ei siihen mennessä näy.

Päikky kp jotain ja yk 1tai 2

Vierailija
26/31 |
19.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvakseltaan olen kirjoitellut, kun nämä sivut ei vain suostu olemaan yhteistyössä kanssani.

Hormonikierukkahan poistettiin toukokuussa ja sen jälkeen ollaan oltu sillä linjalla, että saapi tulla, jos on tullakseen. Mutta ei ole ollut mikään kova yritys päällä. Toisaalta tuo oma ajatuskin kääntelee kelkkaa tiheään tahtiin. Onko ollenkaan järkevää ryhtyä kolmannen hankkimiseen.

Torstaina oli tarkoitus lähteä viihteelle, joten ajattelin varmuuden vuoksi testata. Ja tulos oli plussaa! Hieman haaleampi kuin testiviiva, mutta kuitenkin kaksi selvää viivaa. Joten tämä ei niin aktiivinen asenne näyttäisi tuottaneen tulosta.

Toisaalta harmittaa teidän pitkään oikeasti yrittäneiden puolesta, kun itsellä asia kävi noinkin "helposti". Joskin en ole ollenkaan varma, että tuolla masussa on kaikki kunnossa ja, että kaikki menisi onnellisesti loppuun asti.

No oireita ei ole, paitsi kipeät rinnat, jotka tuntuu repeävän liitoksistaan.

LA näyttäisi olevan 23.3.09. En kuitenkaan uskalla vielä siirtyä maaliskuisten pinoon.

Joku muuten kyseli parin vuoden ikäerosta. Meillä pojilla ikäeroa tasan kaksi vuotta ja homma on toiminut erittäin hyvin. Varsinkin, kun uskaltaa antaa "vastuuta" tälle kaksi vuotiaalle vauvan hoidossa.

Vierailija
27/31 |
19.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei painon tällä kertaa, vaikka sitäkin ahkerasti harrastan :) Vaan tätä vauva-asiaa. Louhdullista kuulla, ettei asiat aina muillekaan ole niin yksinkertaisia. On plussia ja miinuksia ja ehkä suurin epäilyttävä tekijä on epävarmuus. Nyt on kaikki niin hyvin. Aivan loistavasti. Miksi sitten ei tyytyisi tähän? Vauvakuume on ovela tauti, joka ei paljon järkeä kuuntele. Siksi.

Pariin päivään ei olla vauvoista paljoa keskusteltu. Päätin itse rauhoittaa tilanteen ja antaa meidän molempien kuulostella rauhassa. Se ensi viikon gyneaika vaan pukkaa päälle. Ei haittaisi, vaikka se olisi vasta parin viikon päästä. Mutta nyt jos perun, siirtynee aika ainakin kuukaudella ellei kahdella. Tylsää sekin. Ja onhan se päätös periaatteessa tehty. Jännittää vaan. Ja voisihan sen mielen vielä muuttaa, vaikka kierukan poistaisikin. Tosin se on kyllä niin hyvä väline, että mielelläni en siitä luovu käytännöllisyyden kannalta (=ei menkkoja, ihan minituhrua vain) eli jos ei yritettäisi vauvaa niin ehdottomasti sen pitäisin, vaikka ei edes ehkäisylle olisi tarvetta.

Tätä samaa jauhamista käyn päivästä toiseen ja totuuden hetki lähenee!

Aurinkoista viikonloppua!

Vierailija
28/31 |
19.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uhura ja Goikin, tervetuloa!

kaarna@laiva, ihania uutisia! Onnittelut! :)

Niisk, kesäinen nuha iski! Silmät on ihan sikkuralla flunssasta. Toivottavasti tää duha loppuu pian, olisi hirveä hinku päästä juoksulenkille..

Mikä on muuten yleisin lapsiluku teiän ystävä-, tuttava-, ja sukulaisperheissä? Meidän ympyröissä tuntuu olevan se kaksi lasta aika yleinen luku. Jotenkin tuntee olevansa tekemässä jotain ihan uutta ja erikoista, kun tätä kolmatta halutaan, kun se 0-2 lasta tuntuu olevan niin vallitseva lapsimäärä meiän ystävillä ja tutuilla..

Ei ole kovasti semmosta tuntumaa, että millaista on elämä 3 tai useamman lapsen perheessä. Yhdessä sukulaisperheessä on 4 lasta, kaikki syntyneet 2 vuoden välein. Kyllä niillä on hyvin mennyt, kun välillä äitikin on ollut yksinhuoltajana niiden neljän kanssa, huh!

Nyt täytyy mennä antamaan lapsille jädeä pakkasesta, kun tuli luvattua, ja tuolla ne jo roikkuu pakastimen ovella siihen malliin, että kohta ovi irtoaa..

Plussatuulia kaikille!

Vierailija
29/31 |
20.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

MammaMia pohti, että uskaltaako sitä ruveta kolmannen tekoon jne. Meillä kahdella ekalla on ikäeroa 1 v. 8 kk ja minä ilmoitin kuopuksen synnyttyä, että en edes harkitse kolmatta ennenkuin kuopus on n. 2 -vuotias. Vähän ennen kuopuksen kaksivuotispäiviä sitten kierukka poistettiin (sen verran annoin sitten periksi periaatteilleni), mutta kas vain, tässähän on vierähtänyt kohta vuosi, eikä kolmatta näy, ei kuulu! Yksi alkuraskauden keskenmeno on ollut, mutta ei muuta. Tosin osasyynä on nyt ollut se, että mies oli lähes 4 kk työkomennuksella (vain viikonloput ja aina ei niitäkään kotona) tuosta yritysajasta ja minulla taas oli voimakas stressi, jonka takia olin mm. sairaslomalla ja kroppa on nyt ollut maaliskuun lopusta sekaisin kuin käkikello (gyne sanoi, että tuo stressi on todennäköinen syy, kun ei ole mitään muutakaan). Nyt olen ollut ikionnellinen, kun viime kierto oli jo 27 päivää (lyhyimmillään 15 päivää) ja nyt ollaan jo kp 28! Vielä kun pari päivää eteenpäin, niin ollaan normaalissa! Kesäloma on siis tehnyt hyvää :-)

Siis sitä tässä yritän sanoa, että jos elämäntilanne vain sallii ja jos yhtään tuntuu siltä, että kolmas saisi tulla, niin anti tulla vaan! Ikinä ei voi tietää, jos syystä tai toisesta se ei sitten tulekaan ihan heti ja ikäerot vain kasvaa... Meilläkin ikäeroa tulisi kuopukseen melkein 3,5 v., vaikka olisi nyt tärpännyt (mitä en kyllä oikein usko).

Mutta mukavaa kesän jatkoa kaikille!

Vierailija
30/31 |
20.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies olisi sen kolmannen halunnut jo aiemmin kuin minä. Minusta taas tuntui, että lähinnä olen ollut viimeiset vuodet joko raskaana tai imettänyt, niin ainakin yksi TÄYSI vuosi ilman noita kumpaakaan pitää olla :-) Nyt vähän harmittaa, ettei tullut aloitettua yritystä jo aiemmin, kun on ollut näitä kaikkia ei-niin-raskauttavia-esteitä tässä. Ja kaiken lisäksi, en minä enää tästä nuorru. Ilmoitin miehelle, että jos ei 8 kk:n sisällä nyt tärppää, niin anti olla, sitten meillä on kaksi ihanaa typyä!

Vierailija
31/31 |
20.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen nimittäin, tänään on sitten satanut senkin puolesta, plääh!

Täällä ei mitään uutta, menkkoja odotellessa ja ei tunnut tulevan, rinnat on ehkä jonkin verran muhkuraiset, pitää varmaan reissun jälkeen alottaa ne terolutit. Tai siis kun näin pohdin menkat tulee varmasti silloin kun ollaan reissussa, eikös se olisi aivan tyypillistä?

Tervetuloa uusille kuumeilijoille minunkin puolestani ja edelleen toivottelen lyhyttä visiittiä!