Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käynti kahvilassa maksoi 9 euroa

Vierailija
24.02.2018 |

Yksi tuplaespresso, pieni suklaamuffinsi ja tavallinen kahvi. Halpaa vai kallista?

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtavaa tuhlausta. Kahvit voi juoda kotona tai ottaa termariin ja juoda puistossa yhdessä kaverin kanssa.

Vuoden mittaan noilla summilla sais kaukomatkan maksettua!

Vierailija
42/56 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on kuntouttavan työtoiminnan päiväpalkka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huh olen jo unohtanut miten kallista Suomessa on. 😱 Asun Briteissä ja täältä saa £5-6:lla ison lautasellisen ruokaa ja juoman päälle pubista.

Mutta muu eläminen ja esim. terveydenhuolto maksaakin sitten enempi? Suhteessa ei taida rahaa jäädä yhtään enempää kuin suomessakaan. Korjatkaa toki jos olen väärässä.

Vierailija
44/56 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt 9e tunnu missää!

Vierailija
45/56 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valtavaa tuhlausta. Kahvit voi juoda kotona tai ottaa termariin ja juoda puistossa yhdessä kaverin kanssa.

Vuoden mittaan noilla summilla sais kaukomatkan maksettua!

Jos käyt vuodessa sen about 5 kertaa kahvilassa herkuttelemassa ja hemmottelemassa itseäsi? Ei kyllä kovin pitkälle pötkitä 😀

Vierailija
46/56 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kallis. Olen lopettanut kahviloissa käymisen aikoja sitten. Ottaa kahvin termariin ja pullan hakee prisman paistopisteestä. Sit vaan vaikka puiston penkille kahvittelemaan. On itseasiassa mukavampaakin kuin kahvilassa kökkiminen.

Nyt on vain vähän kylmä ilma puistokahveille. Lämpimällä ilmalla taas penkit ovat täynnä ja ei ole oikein mukava kahvitella paikallisen nuorison tai sitten spurgujen kanssa.

Vierailija
47/56 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä käyn nykyään subwayssa. Olen vasta muutaman kerran käynyt ja olin ihan ällistynyt, kuinka halpaa siellä oli. Siis jos haluan kahvin kanssa suolaista ja vähän tuhdimpaa syötävää. En edes tiedä saako sieltä jotain makeaa? Iso kahvi ja puolikas leipä, noin 5e. Käy melkein lounaasta. Ja kahvi on ihmeen hyvää, vaikka tuleekin automaatista.

Subwaysta saa eri makuisia keksejä. Välillä subin kahvi on kuraa kun välillä taas ihan hyvää. Mistä johtuu? Subissa saa ilmaisia kahveja tai leipiä/salaatteja kun kerryttää pisteitä käynneistä kortille.

Vierailija
48/56 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki mita rakastan kirjoitti:

Mun kahvila ostos tämän maksoin 9.60e 0.5 l limsa ja kakku pala.

Oletko robotti?

Vierailija
49/56 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No Suomessahan tuo on lähes halpa. Monessa muussa maassa olisi kallis. Nauratti, kun oltiin joku aika sitten Vilnassa ja kolme cappucinoa ja leivosta hyvässä kahvilassa maksoi alle 11 euroa. Suomessa ei tuolla hintaa ei sais kuin yhdelle. Ja tuo ei ollut siis mikään kämänen paikka.

Vierailija
50/56 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kallis. Olen lopettanut kahviloissa käymisen aikoja sitten. Ottaa kahvin termariin ja pullan hakee prisman paistopisteestä. Sit vaan vaikka puiston penkille kahvittelemaan. On itseasiassa mukavampaakin kuin kahvilassa kökkiminen.

Nyt on vain vähän kylmä ilma puistokahveille. Lämpimällä ilmalla taas penkit ovat täynnä ja ei ole oikein mukava kahvitella paikallisen nuorison tai sitten spurgujen kanssa.

Kylmässä lämmin kahvi ja pulla maistuu itseasiassa vielä paremmalle! Nyt on niin kauniit kelitkin olleet, suora auringonpaiste. Istuinalusta vaan messiin.

En tiedä missä asut, mutta itse en ole törmännyt samaan ongelmaan lämpimillä keleillä kuin sinä.

Vierailija
51/56 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prahan ruoka- ja juomaindeksi:

- Illallinen 6-10e

- Lounas 3-5e

- Cafe latte 3dl 2-3e

- Kakku/leivos 1-3 e

- Viini 2dl 2e

- Olut 5dl 1e

Mulla jää palkasta käteen 1400e ja asumiskulut kaikkineen on 350, eli melko kivasti täällä elelee.

Vierailija
52/56 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- Illallinen 6-10e

- Lounas 3-5e

- Cafe latte 3dl 2-3e

- Kakku/leivos 1-3 e

- Viini 2dl 2e

- Olut 5dl 1e

Mulla jää palkasta käteen 1400e ja asumiskulut kaikkineen on 350, eli melko kivasti täällä elelee.

Kiinnostais kyllä tietää millaista katetta tekee firma, joka kykenee myymään euron kakkupaloja, saati millaisista raaka-aineista ja miten ne valmistetaan.

Vierailija
53/56 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän kakkujen ainekset maksa juuri mitään eikä se kahvikaan eli aika paljon Suomessa menee juurikin kahvilanpitäjälle josta sitten makselee vuokria, palkkoja ja mitä niitä nyt on. Toki muuallakin maailmassa joudutaan samat maksut maksamaan mutta hinnat pidetään edullisina jotta asiakkaita riittää. Suomessa kahviloissa käyvät vain ne hölmöt jotka luulevat että on ookoo maksaa niistä käntyistä ja siitä kurasta se hinta. Vielä kun suomalaisen kahvilan kahvi on yleensä pahaa kun on tottunut ulkomailla (eri maissa) käymään. Ne suomalaiset leivoksetkin ovat todella ylisokerisen makeita. Suklaa ei ole suklaata nähnytkään.

Vierailija
54/56 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Illallinen 6-10e

- Lounas 3-5e

- Cafe latte 3dl 2-3e

- Kakku/leivos 1-3 e

- Viini 2dl 2e

- Olut 5dl 1e

Kiinnostais kyllä tietää millaista katetta tekee firma, joka kykenee myymään euron kakkupaloja, saati millaisista raaka-aineista ja miten ne valmistetaan.

En tiedä mutta lähimmässä leipomo-kahvilassa mustikkapiirakkatyyppiset maksaa 1.20e. Ja täytetyt leivät (esim. yksi viipale leipää, levite, salaatti, kinkku, juusto, kananmuna) euron. Kyllä, yhden euron.

Ketjukahviloissa croissant on 1e, muffinssi 2e ja juustokakku 3e.

Vierailija
55/56 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun Virossa ja täällä hinnat alkaa olla Suomen tasoa, vaikka palkat ei. Moni asia on Suomessa halvempaa.

Tuo on ihan totta. Kävin pari kk sitten Virossa käydessäni ruokakaupassa. Ihan järkytyin nähdessäni ne hinnat. Joku leipä oli vielä halpaa, mutta muuten monissa tuotteissa oli joko lähes tai täysin Suomen hinnat. Mitään erityisen halpaa ei oikein sattunut silmään. Mietin paikallista palkkatasoa ja huokaisin. Eipä Viro ole enää myöskään mikään ostosparatiisi suomalaisille...

Sori ohis. :)

Vierailija
56/56 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu miten katsoo. Mieti että tolla ei kata edes työntekijän tuntipalkkaa saati kiinteistön kuluja ja toki se kahvi ja pullakin maksaa firmalle.

Ni meinaat että kahvilassa käy vain yksi asiakas tunnissa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi neljä