Miehen lapset, hankala kuvio. Apua?
Seurustelen miehen kanssa, jolla on kaksi pientä lasta (kumpikaan ei ole koulussa vielä). Itse olen lapseton. Emme asu yhdessä, mutta olemme olleet yhdessä nyt muutaman vuoden, ja olen pikkuhiljaa tutustunut miehen lapsiin. Pidän heistä paljon ja he pitävät minusta paljon, tullaan juttuun erittäin hyvin. Ongelmana on nyt kuitenkin se, että meidän porukka on jakautunut vähän kahteen leiriin: minä ja miehen lapset vastaan mies. Alussa tällaista ei ollut, olin aika sivussa ja lapsille kuin kuka tahansa aikuinen tuttu. Mies on aika ankara ja aika epäjohdonmukainen lapsiaan kohtaan eikä oikein lohduta lapsiaan. Minä taas olen ihmisenä sellainen kai aika lämmin, niin miehen lapset alkoivat jotenkin turvautua minuun. Ja minä tietenkin otin heitä syliin jne jos he itkivät tms. En lellittele lapsia mitenkään erityisesti tai lahjo heitä, mutta kyselen heiltä heidän juttuja ja luen heille ja olen läsnä ja sellaista, kun isänsä taas pakenee kännykkään. Mielestäni mieheni kasvattaa lapsiaan väärin. Olen alkanut jotenkin puolustaa lapsia isäänsä vastaan, ja nyt olemme sitten kaksi leiriä. Olen puhunut tästä aiheesta miehelle vaikka kuinka monta kertaa, mutta hänen mielestä hän kasvattaa lapsiaan hyvin eikä näe mitään ongelmaa. Mikähän tässä auttaisi?