Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aktiivimalli teettää Kelalla ylitöitä

Vierailija
24.02.2018 |

Sain tänään kelalta viestiä omaan asiointiin. Näköjään siellä paiskitaan viikonloppunakin töitä.
Itse saan korvaukset myöhässä, koska osallistun te-toimiston verkkokurssille (ihan turha cv-kurssi minulle viestintäalan akateemiselle, vain aktiivimallin takia) ja sen raportointi kelalle aiheuttaa aina maksuesteen, joten kela joutuu käsittelemään korvaukseni osissa. Hurraa, byrokratia elää ja voi hyvin. Minä ja vuokranantaja saadaan odotella.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi Kela on kuitenkin hyvä työnantaja, ja heidän työntekijöillään on erittäin runsaat työsuhde-edut.

Vierailija
2/14 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvä vaan, riittääpähän töitä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi Kela on kuitenkin hyvä työnantaja, ja heidän työntekijöillään on erittäin runsaat työsuhde-edut.

Töihin pääsee, jos tuntee jonkun, joka on jo Kelalla töissä. Tätä kysytään jo hakemuksessa. Ilman tuttua Kelalla ei taida edes päästä haastatteluun.

Vierailija
4/14 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykö verkkokuessi aktivoinmista? Itse kysyin.liiton kassasta eivätkä tienneet. Olisi pitänyt toimittaa työkkärin yhteyshenkilön nimi ja tiedot kurssista. Sitten olisivat tutkineet. No en toimittanu kun kurssille olis pitäny verkossa ilmottautua parin.päivän sisään.

Vierailija
5/14 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa Sulla rankkaa....

Vierailija
6/14 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käykö verkkokuessi aktivoinmista? Itse kysyin.liiton kassasta eivätkä tienneet. Olisi pitänyt toimittaa työkkärin yhteyshenkilön nimi ja tiedot kurssista. Sitten olisivat tutkineet. No en toimittanu kun kurssille olis pitäny verkossa ilmottautua parin.päivän sisään.

Pommitin kelaa kysymyksillä ennenkuin ilmoittauduin, ja sain kiskottua vastauksen että tämä kurssi lasketaan aktiivisuudeksi. Ensin tietenkin yritettiin tarjota ei tietoo-korttia. Tietenkin kelaan piti toimittaa kurssin tiedot. 

Eri kassoilla voi olla hyvinkin kirjavat käytännöt, voin vaan kuvitella... 

Vierailija
7/14 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista, koska kertomasi asia ei mitenkään ilmene kassalle menevistä tiedoistasi eikä sitä edes tarvitse erikseen mainita. Olen koko ajan työtön, ei tule mitään katkoja etuuksiin, te-toimisto ei anna uutta lausuntoa jne.

Olisi hauska tietää, miten päädyit ko. tilanteeseen. Maksajan suunnasta tuohon ei ole päädytty, joten olet itse tehnyt ohjeenvastaisia kirjauksia.

Vierailija
8/14 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

niin pitääkin olla, koska koulutus on kuitenkin rankka ja työ vaativaa

Vierailija
9/14 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylitöitä tehdään vain toimeentulotuen puolella. Aktiivimalli ei teetä siellä vielä mitään töitä. Toimeentulotuen vuoksi oli tehty töitä viikonloppuisin jo yli vuoden.

Vierailija
10/14 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Töihin pääsee, jos tuntee jonkun, joka on jo Kelalla töissä. Tätä kysytään jo hakemuksessa. Ilman tuttua Kelalla ei taida edes päästä haastatteluun.

Minä ainakin pääsin töihin ilman, että tunsin yhtään ketään. Mutta on tuossa jotakin perää, koska hakemuksia työpaikkoihin tulee satoja ja esimiesten on jotenkin sieltä karsittava, niin usein kysyvät että tunteeko joku hakijoiden joukosta jonkun, jota kannattaisi haastatella. Paljon hyviä hakijoita, niin vaikea valita. Uudet palkatut on usein maisterin tutkinnon suorittaineita, joka minusta kertoo siitä, että työnantajalla tosiaan vara valita parhaat päältä.

Vierailija
11/14 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoista, koska kertomasi asia ei mitenkään ilmene kassalle menevistä tiedoistasi eikä sitä edes tarvitse erikseen mainita. Olen koko ajan työtön, ei tule mitään katkoja etuuksiin, te-toimisto ei anna uutta lausuntoa jne.

Olisi hauska tietää, miten päädyit ko. tilanteeseen. Maksajan suunnasta tuohon ei ole päädytty, joten olet itse tehnyt ohjeenvastaisia kirjauksia.

Ei, vaan nimenomaan asiaa kysyessäni kela käski raportoimaan kurssin ajat työttömyysajan ilmoitukseen. Tiedän olevani työtön työnhakija kurssin ajan koska kysyin sitä etukäteen erikseen sekä kelasta että te-toimistosta. Niin vaan kun laittaa ilmoitukseen mitä tahansa muuta kuin "työtön" millekään päivälle, maksueste tulee.

Ja siis nimen omaan käskettiin raportoimaan, mitenkäs muuten sitä aktiivisuutta muuten maaliskuun lopussa pystyttäisiin arvioimaan?

Vierailija
12/14 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha byrokratiahan on aktiivisuutta joten miksi valitat?

Vierailija
13/14 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Norminpurkutalkoot"

Vierailija
14/14 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylitöitä tehdään vain toimeentulotuen puolella. Aktiivimalli ei teetä siellä vielä mitään töitä. Toimeentulotuen vuoksi oli tehty töitä viikonloppuisin jo yli vuoden.

Tämä viesti tuli näin lauantaina työttömyysturvan puolelta, joten jokuhan siellä nytkin töissä on. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yhdeksän