Ihme kerhotouhua. :(
Lapsemme ovat kerhossa, ja minulle äitinä on tullut ristiriitaisia tunteita koko touhusta. Ohjaajat ovat varmasti ammatti-ihmisiä (kunnallinen kerho), mutta kerhotädit ovat outoja. En saa heihin luontevaa keskusteluyhteyttä. Oudoin tyyppi ei koskaan tervehdi lapsia, kun tuon heidät kerhoon. Minulle hän sanoo vaisun hein. Siinä hän sitten seisoa toljottaa eteisessä eikä sano mitään, ellei häneltä kysy. Sitä miten kerhon aikana menee en tiedä, mutta lapsia pois hakiessa täti on tuppisuuna taas. Kerhokuulumisia ei kerrota ja jos niitä kysyy, on vastaus niukka " ihan hyvin meni" .
Entä onko ihan normaalia, että lasten annetaan leikkiä pihalla pissat housussa (ei siis vaipassa, vaan housuissa)?? Kun menin eräänä päivänä hakemaan lapsiani kerhosta, täti totesi ykskantaan että kuopuksellamme taitaa olla housussa tavarat. Tyttö istui hiekkalaatikolla leikkimässä ja kun kurkkasin hänen housuihinsa, ne olivat pikkareista ulkohousuihin asti läpimärät pissasta! En osannut siinä edes kysyä että no kauanko pissa on ollut housussa, mutta ihmetyttää kyllä, etteivät tädit voineet vaihtaa tytön vaatteita. Mitenkään harvinaista ei ole sekään, että kuopus on ollut haettaessa pihalla ihan yksin, esim. pysähtyneessä vauvakeinussa istumassa eikä vauhdin antajia lähimaillakaan. Tai kuten kerran, itkemässä liukumäen alla satutettuaan itsensä, eikä ketään ollut lohduttamassa.
Onko teidän kerhoissanne tai päiväkodeissanne tällaista?
Kommentit (5)
ihmiset pyörittää . Lapset on heidän vastuulla kuitenkin !
Eikö lapsen pidä olla oppinut kuivaksi mennessään kerhoon?
Ei meidän kerhoissamme ole mitään kuivaksioppimisvaatimuksia ollut. Tyttö oli vaipoissa aloittaessaan kerhon 2-vuotiaana. Nyt hän on kyllä periaatteessa päiväkuiva, mutta vahinkoja voi sattua, kuten tuossa tapauksessa. Viimeksi vahinko sattui kerhossa, kun tädit eivät muistaneet viedä tyttöä potalle, vaikka olin pyytänyt. Se oli sinänsä harmiton juttu, mutta kuitenkin tätä samaa rivien välistä tulevaa " ei me ehditä kaikkia koko aikaa paimentamaan"
ap
Vaihda kerhoa!