Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viikko mummolassa - telkka päällä koko viikon ja urheiluselostukset huutaa

Vierailija
24.02.2018 |

Olemme olleet koko perheen kanssa mummolassa hiihtolomaviikon. Isovanhemmat avaavat tekevision viimeistään seitsemältä ja urheilua katsotaan koko päivä aamusta iltaan. Kauhean stressaavaa.
Lapset tietysti liimautuivat ruudun eteen.
Urheilun katsominen on minusta äärimmäisen junttia ja sivistymätöntä enkä haluaisi kasvattaa lapsiani moiseen. Onneksi mummolasta pääsee hiihtämään, uimahalliin, pulkkamäkeen ja muihin kivoihin hommiin lasten kanssa.
Kasvatamme lapsemme urheilemaan itse, lukemaan, keskustelemaan, leikkimään ja pelaamaan, ajattelemaan, tuntemaan musiikkia ja kulttuuria jne. Oksettaa suorastaan, miten joillekin urheilun katsominen on kuin joku uskonto. Mitä hemmetin väliä sillä on, miten joku hiihtäjä pärjää? Miten se vaikuttaa elämäämme mitenkään?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenen leipää syöt sen lauluja laulat. Tai: talo elää tavallaan, vieraat tulee ajallaan (ja jotkut ymmärtävät lähteäkin). 

Jos isovanhemmat haluavat seurata urheilua niin saavat seurata, mitvit te siellä olette olleet pilaamassa heidän olympialaisten seurantaa. Miten olis jos keksisitte jonkun muun paikan lorvia, esim. vaikka omissa nurkissanne.

Vierailija
2/24 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet lapset innostuvat urheilusta nimenomaa seuraamalla kilpaurheilua. Varsinkin näin olympialaisten aikaan voi löytyä uusia kiinnostavia lajeja joita voisi kokeilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi nuohoat toisten nurkissa? Mä pysyn kotona ja teen mitä haluan. Lapset myös.

Vierailija
4/24 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa juntti ajatusmaailman ap:llä. Myös urheilun seuraaminen on eräänlaista kulttuuria. Myös itse ehtii urheilla, jos halua ja intoa on.

Vierailija
5/24 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olemme olleet koko perheen kanssa mummolassa hiihtolomaviikon. Isovanhemmat avaavat tekevision viimeistään seitsemältä ja urheilua katsotaan koko päivä aamusta iltaan. Kauhean stressaavaa.

Urheilun katsominen on minusta äärimmäisen junttia ja sivistymätöntä enkä haluaisi kasvattaa lapsiani moiseen. Onneksi mummolasta pääsee hiihtämään, uimahalliin, pulkkamäkeen ja muihin kivoihin hommiin lasten kanssa.

Kasvatamme lapsemme urheilemaan itse, lukemaan, keskustelemaan, leikkimään ja pelaamaan, ajattelemaan, tuntemaan musiikkia ja kulttuuria jne. Oksettaa suorastaan, miten joillekin urheilun katsominen on kuin joku uskonto. Mitä hemmetin väliä sillä on, miten joku hiihtäjä pärjää? Miten se vaikuttaa elämäämme mitenkään?

Käytöstapoja ette silti näköjään opeta!

Vierailija
6/24 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun isä kuuntelee uutisia joka halvatun tunti, ja tv huutaa niin, että korvat meinaa haljeta :)

Vierailija
7/24 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai sinne pakko ole mennä?

Vierailija
8/24 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sä kuule vaikutat kasvattavasi lapsesi nimenomaan juntteuteen ja sivistymättömyyteen ihan itse.

Vierailija
9/24 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tv n huudattamista voisi tosiaan vähentää kun on vieraita, ainakin rauhoittaa ruoka- ajat ja keksiä jotain yhteistä menemistä tai tekemistä. Ei omaa elämää nyt vieraiden takia tarvitse täysin mullistaa, mutta huomaavaisuus olisi kiva myös lähisuvun kesken. Lyhentäkää kyläilyaikoja?

Vierailija
10/24 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tv n huudattamista voisi tosiaan vähentää kun on vieraita, ainakin rauhoittaa ruoka- ajat ja keksiä jotain yhteistä menemistä tai tekemistä. Ei omaa elämää nyt vieraiden takia tarvitse täysin mullistaa, mutta huomaavaisuus olisi kiva myös lähisuvun kesken. Lyhentäkää kyläilyaikoja?

No jos joku tulee VIIKOKSI kakaroineen menoineen ja tuloineen, niin ei noita enää voi "vieraiksi" sanoa. Ovat nurkkiin invasoituneituneita loisia.

Vierailija
11/24 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidät pyydettiin kylään. Koko viikoksi.

Ap

Vierailija
12/24 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos oma lapsi ja lapsenlapset ovat vieraita, niin silloin voisi olettaa, että eivät majoitu viikoksi.

Vierailija
13/24 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on mummolassa sen verran monta huonetta, että vaari saattoi mennä yksinään katsomaan kisoja ja mummi katseli läppäriltä kuuloke korvassa. Hiihtolomalaisete ulkoili 20 asteen pakkasessa 8 tuntia päivässä ja minä katselin ikkunasta, että eivät tee pahojaan. Vähän ne lapset valitti jäätyviä kasvoja,mutta neuvoin vetämään kauluria kasvojen suojaksi.

Vierailija
14/24 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidät pyydettiin kylään. Koko viikoksi.

Ap

Aina voi kieltäytyä.

Vierailija
15/24 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olympialaiset ovat neljän vuoden välein. Minä sanoin mun läheisille, että minä katson kisoja koko ajan, mua ei saa häiritä. On yksi mun harvoja huveja, kun raha ja terveys ei paljoa salli. Tiedän, että on paljon samassa tilanteessa olevia, suokaa tämä meille.

Vierailija
16/24 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vaari oli intohimoinen urheilija ja penkkiurheilija.

Mulla on hienoja muistoja lapsuudesta, monet niistä kesämökiltä. Muistan kun se tyyliin 40 cm x 40 cm TV vedettiin juuri valmistuneen mökin terassille ja katsottiin Moskovan olympialaisia. Muistan vieläkin kun vettä satoi, vaari teki vihtoja saunaan ja Pertti Karppinen souti kultaa. Vaarilla oli sodan vuoksi hieman huono kuulo, joten se telkkari todella huusi.

Minusta tuli SM-tason urheilija ja vaari oli suurin tukijani. Mulla on edelleen tallessa sähkösanoma jonka vaari lähetti kun voitin ensimmäisen junioreiden SM-kullan.

Innostuin lajistani nimenomaan katsomalla olympialaisia pikkutyttönä.

Vierailija
17/24 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villi veikkaus, että ap on appivanhempien luona.

Vierailija
18/24 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Villi veikkaus, että ap on appivanhempien luona.

Just meinasin kirjoittaa saman. Että satavarmasti kyseessä on anoppi ja appi.

Vierailija
19/24 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Urheilun seuraaminen on sivistynyttä. On noloa olla tietämätön suomalaisten menestyksestä

Vierailija
20/24 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin kanssa lpsen kanssa mummolassa, jossa katsottiin olympialaisia. Kyllä me sovussa löydettiin sopivat ajat käydä kaupungilla, parissa harrastuskohteessa, uimassa. Sen verran oli pohjoisessa pakkasta, ettei kuhean kauan ulkona viitsinyt olla. Kyllä silti voitiin rauhassa syädä, pelata lutapeliä, korttia ja jutella rauhassa. Ja ei tarvinnut isäntäväenkään luopua urheilun katsomisesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kaksi