Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ahdistunko turhasta? Liittyy lapsuuteen

Vierailija
23.02.2018 |

Minua on nyt muutaman kuukauden ajan vaivannut muutama asia, jotka tapahtuivat ollessani ala-asteella tai mahdollisesti sitäkin nuorempi. Ne liittyvät minua 3 v. vanhemman veljeni käytökseen:

1. Hän uhkasi kerran raiskata mut jos en tee/teen asian x. En muista enää mikä asia oli kyseessä. Hän tuskin oli kuitenkaan tosissaan enkä tiedä ymmärsikö hän täysin sanomaansa.

2. Kerran saunan jälkeen leikimme jotakin leikkiä emmekä olleet vielä pukeneet vaatteita. Leikin yhteydessä hän tuli osittain päälleni ja teki yhdyntäliikkeitä, mutta ei kuitenkaan koskenut minuun. Olin silloin korkeintaan ala-asteen 4. luokalla. Leikkimme ei mitenkään liittynyt seksiin, joten teko tuli yllätyksenä.

3. Makoilin kerran sängylläni suihkun jälkeen ja hän tuli luokseni. Luulin että hän aikoo kutittaa, mutta hän tulikin taas osittain makaamaan päälleni. En muista oliko meillä vaatteita vai ei.

Kaikki nämä kerrat ovat tuntuneet epämukavilta tapahtumahetkellä, mutta ne ovat alkaneet vaivata mua vasta nyt ihan äskettäin. En ole koskaan oikein viihtynyt veljeni seurassa enkä ole keksinyt syytä. Nyt kuitenkin mietin, johtuuko se tästä? Olenko liian herkkä vai en? En ole kertonut kenellekään, koska en osaa kunnolla selittää esim. 2 kohdan tapahtumia enkä tiedä onko tämä syy ahdistua. Veljeni on myös kosketellut rintojani ollessani ala-asteella. En usko, että hän muistaa näitä asioita. Tarkoitukseni ei ole siis väkisin vääntää tästä mitään syytä olla ahdistunut, vaan asia oikeasti vaivaa mieltäni. Olen nyt 18 v. Sanokaa joku jotakin!

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
22/28 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Loukkaantuminen on loukkaantujan oma päätös.

Muistakin tämä, kun tyttönen antaa seuraavan kerran pakit.

Vierailija
24/28 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
25/28 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
26/28 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ahistu

Vierailija
27/28 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin, ahdistus ei ole koskaan turhaa.

Toisekseen, veljesi käytös on poikkeavaa.

Kolmanneksi, sinun kannattaisi ehkä puhua jollekin asiantuntijalle (esimerkiksi Naisten linja?) kokemuksistasi. Ulkopuolisen perspektiivi voisi auttaa tässä.

En menisi heti puhumaan vanhempien tai veljen kanssa asiasta. Onko veljelläsi puoliso/lapsia?

Vierailija
28/28 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensinnäkin, ahdistus ei ole koskaan turhaa.

Toisekseen, veljesi käytös on poikkeavaa.

Kolmanneksi, sinun kannattaisi ehkä puhua jollekin asiantuntijalle (esimerkiksi Naisten linja?) kokemuksistasi. Ulkopuolisen perspektiivi voisi auttaa tässä.

En menisi heti puhumaan vanhempien tai veljen kanssa asiasta. Onko veljelläsi puoliso/lapsia?

Hänellä on tyttöystävä. Olen käynyt psykologilla muista syistä aikaisemmin ja mainitsin asiasta siellä.

-ap