Sain tänään kilpirauhasen kokeiden tulokset
Puoli vuotta sitten P-tsh 3.5 ja nyt 4.25
25mikrog. päivässä. Lääkäri kirjoitti kantaan, että vuoden päästä uusi koe. Jatketaan samalla annoksella.
Kommentit (19)
Siinäpä taas yksi puoskari, joka ei osaa hoitaa tätä sairautta :(
Vierailija kirjoitti:
Puoli vuotta sitten P-tsh 3.5 ja nyt 4.25
25mikrog. päivässä. Lääkäri kirjoitti kantaan, että vuoden päästä uusi koe. Jatketaan samalla annoksella.
Kontrolli pitäis olla aikaisemmin. Et jää turhaan kitumaan kilpparisi kanssa.
Siis törkeetä välinpitämättömyyttä lääkäriltä. Toi kilppari vaikuttaa koko kehon toimintaan.
Vaikuttaako kolesteroli lääke kilpirauhasen vajaatoimintaan?
Ap.
Vierailija kirjoitti:
Ap.
En tiedä miten vaikutus on toisinpäin, mutta kilpirauhasen vajaatoiminnalla on vaikutus myös kolesteroliarvoihin. Lääkärin pitäisi ehdottomasti hoitaa kilpirauhasen vajaatoimintaa, eikä erillisillä lääkkeillä vajaatoiminnan aiheuttamia ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
:DD Kandee vaihtaa lääkäriä, noi arvot on päin persiitä. Eli ton TSH:n kuuluisi lääkityksellä mennä 1 pintaan. Kandee varmaan käydä yksityisellä endokrinologilla ym.
Voinko kysyä poliklinikkan gynekologilta?
Ap.
Kilpirauhasen vajaatoiminta nostaa pahaa kolesterolia. Liikatoiminta taas laskee kolesteroliarvoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap.
En tiedä miten vaikutus on toisinpäin, mutta kilpirauhasen vajaatoiminnalla on vaikutus myös kolesteroliarvoihin. Lääkärin pitäisi ehdottomasti hoitaa kilpirauhasen vajaatoimintaa, eikä erillisillä lääkkeillä vajaatoiminnan aiheuttamia ongelmia.
Mä sanoin vastaanotolla, että eikö tämä kilpirauhasen vajaatoiminta pitäisi ensin hoitaa kuntoon ja katsoa miten vaikuttaa muihin arvoihin.
Ap.
Minä sain myös labravastaukset. Minulla on ihan hyvä olo, kun TSH 3.5 ja T4V 15.5.
Kaikilla ei voi olla TSH lähellä yhtä, silloin minulla ainakin on jo liikatoiminnan oireita. On hyvin yksilöllistä, millä arvoilla on se paras olo.
Kun aloitin kolesteroli lääkkeen, niin maksa-arvot koholla. Taidan lopettaa kolesteroli lääkityksen.
Ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
:DD Kandee vaihtaa lääkäriä, noi arvot on päin persiitä. Eli ton TSH:n kuuluisi lääkityksellä mennä 1 pintaan. Kandee varmaan käydä yksityisellä endokrinologilla ym.
Voinko kysyä poliklinikkan gynekologilta?
Ap.
Voit tietysti kysyä.
Minun tyroksiinilääkitykseni aloitettiin nimenomaan gynekologin vastaanotolla yli 10 vuotta sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap.
Mä sanoin vastaanotolla, että eikö tämä kilpirauhasen vajaatoiminta pitäisi ensin hoitaa kuntoon ja katsoa miten vaikuttaa muihin arvoihin.
Ap.
Mitä lääkäri sanoi? Olen utelias, koska söin masennuslääkkeitä ennen Thyroxinia ja lääkäri olisi mieluummin määrännyt lisäksi myös verenpaine- ja kolesterolilääkkeet kuin suostunut tyroksiinikokeiluun.
Niin ja lääkäri uhkaili myös diabeteslääkityksellä, jos sokeriarvo ei lähde laskuun.
-14
Vierailija kirjoitti:
Minä sain myös labravastaukset. Minulla on ihan hyvä olo, kun TSH 3.5 ja T4V 15.5.
Kaikilla ei voi olla TSH lähellä yhtä, silloin minulla ainakin on jo liikatoiminnan oireita. On hyvin yksilöllistä, millä arvoilla on se paras olo.
Jatkan tuohon vielä, että myös kolesteroli- ja muut labra-arvot hyvät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap.
Ap.
Mitä lääkäri sanoi? Olen utelias, koska söin masennuslääkkeitä ennen Thyroxinia ja lääkäri olisi mieluummin määrännyt lisäksi myös verenpaine- ja kolesterolilääkkeet kuin suostunut tyroksiinikokeiluun.
Ei kommentoinut mitenkään.
Ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap.
Ap.
Ei kommentoinut mitenkään.
Ap.
Yritä saada aika ammattitaitoisemmalle lääkärille. Vuosi on pitkä aika elää ilman kunnollista hoitoa ja sairaus myös tekee kropallesi pahaa koko ajan. En käsitä, miten tuollainen "hoito" voidaan sallia. Onkohan kukaan tehnyt valitusta potilasasiamiehelle hoitamatta jätetystä vajaatoiminnasta? Vuosikaudet löysässä hirressä roikkuneena olisi tehnyt mieli.
Tarkoittaako tämä lisää julkisen sektorin sairauspoissaoloja?