Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

JOULUNTÄHTÖSET vk16

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai puuttuiko meiltä vielä kokonaan viikkopino?

Kuis teillä kulkee? Täällä vietellään lomaviikkoa oireiden ollessa kiitettävää tasoa. Jaksoimme kuitenkin pojun kanssa lähteä tänään avoimeen päiväkotiin ja voi, että oli kiva nähdä pitkästä aikaa tuttuja. Sitten tässä vedettiin kunnon päikkärit ja nyt mies on ulkona pojun kanssa ja minä jäin siivoamaan...mutta pitihän se vähän päästä koneelle...

Oksentelen ihan jatkuvasti, mutta koitan myös syödä kaiken aikaa. Muuten tuo sokerini laskee niin että päässä huippaa. Sängyn pohjaan en millään jaksaisi jäädä (vaikka nyt olisi aika hyvä mahdollisuus siihen) sillä lötköttelypäivän jälkeen tunnen itseni tosi masentuneeksi ja sairaaksi.

Tulkaapas kertomaan kuulumisianne, eikös tänään pitänyt jollain alkuraskauden ultrakin, hatara pääni ei vaan ikinä muista nimimerkkejä....

t.päivikki 6+2

Vierailija
2/54 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...toista pinoa. Joudun liittymään pahoinvoivien joukkoon. Kaikki hajut käy nenään ja ällöttää tosissaan. Vaikka on vähän nuhaakin, niin nenä tuntuu jotenkin virittyneen äärimmilleen hajujen suhteen. Voisin elää greipillä ja pakastemarjoilla, jääkaappia en edes halua avata ja kaupassakin käyn vain jos on pakko.

Torstaina mulla on eka neuvolakäynti. Täällä meillä seurataan tiiviimmin, kun edellinen raskaus on mennyt kesken. Puhelimessa terveydenhoitaja sanoi, että ultrakin tehdään jo 6. viikon jälkeen eli ehkä jo nyt torstaina. Silloin on muuten sama päivä (6+4), kuin edellisen mennessä kesken. En ole sitä erityisemmin halunnut ajatella, mutta aina välillä tulee väkisinkin mieleen.

Taitaa olla tämmöinen tiivis seuranta aika etuoikeutettua? Ihan mahtavaahan se on. Malttamattomana odottelen torstaita.

Auringonpaistetta kaikille toivottelee

nasuli

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tähän jouluisten pinoon.Raskaana taidan olla.Menkkoja ei oo kuulunut ja ällö olo tullut tilalle.kauhulla odotan niitä oksentamisia mitä ollut kummassakin raskaudessa.Ihan kiva olisi taas alkaa katseleen tänne odotus palstalle,vaikka tuntuu että ihan vastahan täällä pyöri.En ole vielä testiä tehnyt,mutta vauvalaskurin mukaan katsoin että LA ois 16.2 eli mitä lie 5+ jotain viikkoja olisi.Ajattelin tällä viikolla testin tehä,kunhan joskus apteekkiin ennätän.On tässä muuttohommatkin just käsillä.Mulla täällä kotona temmeltää lapset 2v 5kk ja 10.5kk.

Nyt ei ehdi muuta,mutta ehkä toisella kertaa.

Vierailija
4/54 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kaikki...ihanaa olla kaupassa töissä kun joka kerta lihatiskin ohi kävellessä on oksennus kurkussa! Olo on kumma joko on nälkä tai kuvottaa kamalasti. Eli loputon kierre tuntuu olevan. Ei voi uskoa, ensimmäistä odottaessa ei ollut minkäänlaista oiretta, ensimmäisten liikkeiden jälkeen vasta uskoi masussa tosiaan jonkun asustavan. No, tällä kertaa ei oireista ole pulaa. Meinasin vetästä ukkoakin päin näköä kun rohkes todeta " että taidat vaan teeskennellä, että voit nukkua päikkäreitä rauhassa.." Voi jummi.

Minullakin on torstaina ensimmäinen neuvola, viikot on silloin kai 6+4. Hassua näin ajoissa mennä, mutta korkean verenpaineen (lääkkeillä hoidossa) vuoksi seurataan tarkemmin. Ehkä saan jopa ultrankin kiristettyä! Olisi se kiva saada varmistus, että siellä tosiaan joku asustelee.

Joko muuten olette töissä kertoneet odotuksesta, vai aiotteko vasta myöhemmin. Itse olen pomolle kertonut ja parille läheisimmistä työkavereistakin oli pakko myöntää..kuulemma näkee kilometrien päähän miten on asianlaita. Mistä senkin muka näkee..???

Kuvottunut mutta onnellinen Tupulainen 6+2

Vierailija
5/54 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis LA olisi 16.12 eikä 16.2 :=)

Vierailija
6/54 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittauduin sinne esittely juttuun.. Oon vähän uus tässä,

menikö oikein?

Mulla on nyt rv 7+0

Aamupahoinvointi on vissiin alkanut. En kyllä oksenna

tai mitään, mutta ihan järkyttävä olo, varsinki kun

joutuu aamulla mennä ensi töikseen päätteelle tekemään

jotain excel-taulukoita..:O

Tuntuu ettei töistä tuu mitään, ja työkaverit kattoo

pahalla kun " lusmuan" .. Oikeestihan vaan yritän

selvitä oksentamatta niiden syliin.. Onko kellään

muuten tietoa aikarajasta, milloin pitää viimeistään

kertoa työnantajalle?

Mulla eka neuvola vasta 4.5 ja kysyn sieltä ellei

kukaan täällä vastaa :)

Ihanaa illanjatkoa <3

Venla ja NapaNasu 7+0

Vierailija
7/54 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä täällä onnellisena oireettomana jos ei jatkuvaa nälkää oteta huomioon.. ihanaa joskus näinkin päin kun edellisessä raskaudessa oli oksentelut sun muut voimakkaita. Me tossa käytiin tänään esikon kanssa 1-vuotis kuvissa, tosin hieman myöhässä ku joha sitä ollaan 3 viikkoa oltu 1-vuotias :) Niitä nyt jännätään että miten onnistu.

Mä tossa tänään varasin ekan neuvolan ja sainkin sen jo 3.5.06. Mut eipä tässä kummempia. Tsemppiä kaikille!

terkuin Jonna, Eve& masuasukki rv6

Vierailija
8/54 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plussatesti on tehty ja kuvotus on vallannut maailman. La olisi 2.12. se on sinänsä hyvä päivä, että jos ja kun menee sinne viikolle 42 ehtii kuitenkin vielä jouluksi kotiin =). Odotamme siis meidän perheen neljättä lasta! Vähän hirvittääkin, että mihin sitä on tullut nenänsä tuupattua, mutta kai sitä tästäkin selvitään...

Ensimmäinen neuvola on vapun jälkeen ja tämän viikon torstaina menen ultraan, en millään malttanut odottaa, vaikka olin kuinka päättänyt säästää nämä rahat...

Mutta tämä pahaolo on ihan kamalaa, aamusta yöhön kuvottaa, en vielä ole varsinaisesti oksentanut, mutta ei sekään kaukana ole... Päivät koitan jollakin tavalla selviytyä töissä, mutta työteho on kyllä kaukana... Kaikki voimat menee siihen, että koitan olla oksentamatta...

Niin ja sen verran vielä itsestäni, että vanha olen jo, täytän syksyllä 38... Ja silti täällä palstailen, eli en todellakaan tunne itseäni noin vanhaksi, kenen lie ikä tuokin...

Nyt täytyy mennä, palaillaan!

Vierailija
9/54 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etoo,etoo täälläkin!Tulin juri esikon kanssa ruokakaupasta ja olipas ällö reissu (voin vain kuvitella millaista olla kaupassa töissä raskaana!?)

Ensimmäinen oksu meinas tulla kun ohi käveli somalinainen sen hajuvetensä kanssa..sitten oli edessä lihatiskit ja muut *jaiks*.Viimeisenä pelastuksena löysin mehuhyllylle ja mukaan lähti ihania vital-täysmehuja.

Onko muilla yölläkin etovaa oloa?

Minulla olisi torstaina alkuraskauden ultra,pelottaa ja jännittää,onko masussa oikeasti joku vai onko taas tyhjä...toisaalta kokemassani tuulimunassa oireet olivat kaukana tästä enkä muista että masua olisi edes nipistänyt mistään.

Meillä mies on työmatkalla joten nautitaan esikon kanssa ja koitetaan " herkutella" jäätelöllä illalla.Nyt alan ahmimaan tekemääni herkkupatonkia,nam!!

Vierailija
10/54 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin on erityisesti yöllä huono olo, ei niinkään aamulla. Mies osti mulle ison kasan pillimehuja, niitä kun voi pitää hyvin yöpöydällä eikä kissat pääse käsiksi :) Useinmiten mehun juominen on auttanut ja olen päässyt jatkamaan unia.

Vierailija
11/54 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, pahoinvointia piisaa.. Aamusta iltaan :-/ Heti sen jälkeen, kun on syönyt jotain, on ehkä tunnin verran ihan ok olo ja sit se alkaa taas.

Esikon kanssa mulla oli vain pientä pahoinvointia ja sekin yleensä iltaisin. Mies sanoi äsken, et sitä se ikä varmaan teettää. Mä sille sähähdin, ettei iällä ole mitään pahoinvoinnin kanssa tekemistä, kyllä ne parikymppisetkin voi pahoin ;-) Mut onhan näitä kaikenlaisia " vanhankansan sananlaskuja" - esmes, että tyttö aiheuttaa iltapahoinvointia ja poika aamu. Esikko on tyttö, joten poikaa varmaan sit odotan, heh ;-)

Huomenna meinasin tilata neuvolan, meilläpäin neuvottiin ottamaan yhteyttä vasta viikolla 8 eli siis ny..

Caroline 7+4

Vierailija
12/54 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olo on suht siedettävä, kuitenkin jotenkin ällö... Edellisissäkään raskauksissa en ole pahemmin kärsinyt pahoinvoinnista, sukuvika :D Mutta kamalan väsynyt olen, en jaksa tehdä yhtään mitään. Koulussa alkaa olla kiireitä, mutta kun ei ole tarpeeksi voimia...

Kuopuksen neuvola on toukokuun 8. päivänä, ajattelin soittaa, jos saisin ajan itselleni kans :) haluaisin kuulla sydänäänet heti ensimmäisellä käynnillä...

Ei olla vielä kerrottu kenellekkään. Lapsillekaan ei oikein voi kertoa, varmasti kertoisivat heti mummille :) En oikein osaa sanoa miks, mutta haluaisin pitää salaisuutena mahdollisimman kauan. Jos vaikka pari kuukautta vielä. Mutta saattaa olla, että maha pompsahtaa ulos aikasemmassa vaiheessa, kuin edellisissä raskauksissa. Onhan tämä kuitenkin jo kolmas kerta (uskomatonta sinäänsä!).

Vierailija
13/54 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ultrassa käyty ja pieni sydän sykki :))

Voi jestas että tippui taakka harteilta jota jo kolme viikkoa on saanut kantaa. Yksi etappi on saavutettu ja vielä pitkä matka edessä ja ei voi kuin toivoa, että nyt tämä jatkuisi loppuun asti.

Ja yksi asukki näytti olevan, mulla kun follikkeliultrassa oli kolme isoa kehittymässä, niin kyllä ehti jo asennoitua mahdollisiin tupliin.

Huomenna pitänee varata neuvolaakin jo...

vilis 7+1

Vierailija
14/54 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En niinkun viittis mitään tehdä. Huusholli alkaa olla siinä kunnossa, että pitäis vähän pikaisesti alkaa jotain tekemään!! On vaan ollut muutenkin raskasta ton perheen pienimmän keuhkokuumeen kanssa. Alkaa jo onneksi parantua, nyt vaan on aikamoista känkkäränkkää ilmassa!

Onnee Viliweera hyvästä ultrauutisesta! Varmasti oli ihanaa kuulla sen pikkusydämen sykintä! Voi kun itsekin pääsis pian kuulemaan, mutta kun en ole ultraan menossa, niin täytyy oottaa, etta lääkärillä sitten kuulee. Täytynee vaan malttaa sitä lääkärillä käyntiäkin vielä venyttää, että sitten ois jo raskaus siinä vaiheessa, että VARMASTI kuuluis jos on syke mitä kuulla. Missäs vaiheessa sen siis pitikään alkaa varmemmin kuulumaan? Kumma miten nää jutut unohtuu, vaikka jo kolmas on tulossa! :o)

Tervetuloa joukkoomme vaan uusille! Kiva, että olette päässeet mukaan! Tarrasukkia pikkuisille!

UM 7+3

Vierailija
15/54 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Vilis!!!! Hieno homma. Käytiin mekin tänään " hakemassa pisteet kotiin" eli ultrassa ja varsin mukavia uutisia tuli! Viikot just kun ajattelinkin eli laskettu aika 7.12... Siellä se pieni sydän pulputti, ihanan söpöä vaikkei siitä toukasta ihmisen näköistä saa vaikka mistä suunnasta kurkistelisi. Esikoinenkin kävi kurkistamassa masuasukkia kun saatin kaiku ja sydän näkyviin myös vatsanpeitteiden päältä. Olen ihan älyttömän onnellinen, ei ollut tyhjää masussa niinku oli syksyllä 03.

Aloitin tänään myös uudessa työpaikassa eli jännä päivä on ollut! Sinne en tiettykään ole vielä kertonut mitään, kaikki aikanaan. Tosin esikoista en kyennyt enää salaamaan viikolla 13 ja jos seuraava näkyy helpommin niin eipä tässä näitä viikkoja ole paljoa jäljellä.... Neuvola mulla on ens viikon perjantaina eli 28.4, saakohan doplerilla äänet kun meidän neuvolassa oli ainakin vuosi sitten aika surkee vehje.

Jollakin oli (sori, en vielä muista nimimerkkejä ja nimiä) ihana etuoikeus päästä erikoistarkkailuun kun edellinen oli menny kesken, hieno homma, että tuollaistakin löytyy!!!!

Tsemppiä elämään kanssasisaret!

Tiina (edelleen lähes oireeton) 6+5

Vierailija
16/54 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, että tuli hyviä uutisia!!

Vierailija
17/54 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä onkin ollut porukkaa tänään. Tervetuloa mukaan uudet. PAHOINVOINTIA siis miltei kaikilla. No mutta eikös se pahoinvointi ole hyvä asia tässä tilassa, vaikka pystyn kyllä kuvittelemaan miltä tuntuu kun kaikki etoo.

Ihana juttu että (unohdin nimimerkin) ultrasta tuli hyviä uutisia. Voi, täytyy sanoa että kyllä mullakin sormet nyt syyhyää ja melkein tartun huomenna puhelimeen ja soitan lääkärille ajan. Noh, katsotaan nyt. Vähän mua vaan ihmetyttää että miksi se etova olo loppui just ennen pääsiäistä kun mua oli äklöttänyt jo muutaman päivän mutta sit se olo vaan katosi. Hmmm, käsittämätöntä että ihminen TOIVOO pahoinvointia. Tosin tilalle on tullut sellainen vihlova tunne alavatsalle jollaista ei ollut esikoista odottaessa. Alavatsa tuntuu vähän niin kuin hellältä ja välillä lievästi vihlaisee, kellään muulla samanlaista? Noh, toisaalta olen lähdössä torstaina työmatkalle joten ihan hyvä jos silloin ei kovasti yökötä.

senna (joka pohtii varatako ultra vai ei, soittaako neuvolaan nyt vai ensi viikolla, jos menis ultraan vai....)

Vierailija
18/54 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Tiinalle myös onnea hyvistä ultrauutisista!!!

Mä taidan olla onnellinen tuon pahoinvoinnin suhteen, kun sitä ei oikeastaan ole lainkaan. Ehkä aamulla saattaa käydä hetkellisesti hieman huono olo, mutta menee kyllä nopeesti ohi.

Hmm, oiskohan se kolmas tyttö kun sama juttu ollut aiemminkin ettei olotilassa ole ollut valittamista :)

Vierailija
19/54 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Tiinalle ja muille onnellisten ultratulosten saaneille.. Meillä kärvistellään (oma aloitus sivulla).... Te jotka olette jo käyneet ultrassa niin hassu kysymys mutta " runnoiko" lääkäri ultralaitteen mahdollisimman lähelle kohtua? kun mulla on sellainen muistikuva että se olis ollut aikaisemmin sellaista ja nyt tuntui et hyvä kun se koko toosa edes oli mun sisällä... hmmm...

Olo on super väsynyt ja etova... nälkä on seurana koko vuorokauden ympäri ja hajut haistaa jo kauempaakin...

vessahätä on myös uusi kaveri joka yllättää päivässä noin 20 kertaa....

nyt on pakko mennä nukkumaan raskaan työpäivän jälkeen (ihan kuin uni tulis silmään) mutta huomiseen!

Ilmis rv 6+5

Vierailija
20/54 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti aluksi: muistaakseni pikkuneito (?) kyseli, että milloin viimeistään pitää kertoa työnantajalle raskaudesta. Oma käsitykseni on, että viimeistään 4 kk ennen laskettua aikaa on pakko kertoa. en kyllä ole aivan sata varma tuosta!

Kuvottavaa oloa alkaa hivuttautua myös tähän suuntaan. Varsinkin tämä aamu olierittäin mielenkiintoinen. Herättyäni olo oli ihan hyvä, mutta suihkussa ollessani iski kammo pyörrytys päälle. Istuskelin sittensiellä suihkun lattialla ja tasoittelin oloani, kun esikoinen tulee sanomaan, että ei suihkussa saa istua, kun ei saa pestyä kunnolla :) Koita siinä nyt sitten selitellä että ihan kohta äiti nousee tästä.... Siitä lähtien onkin sitten ollut erittäin epämiellyttävä olo. Tän päivän ruokavalio koostukin näköjään vain täysmehuista :)

No kyllähän tän kestää, kun tietää, että se menee melko varmasti jossain vaiheessa ohi.

Olettekomuuten käyneet tuolla yahoon group-jutussa? Mä onnistuin kirjautumaan sinne sisälle, mutta en oikein pääse jyvälle systeemistä. Miten esimerkiksi saa liitettyä oman esittelyn sinne esittely-kansioon? Ja muutenkin miten se homma siellä pelaa? Toivottavasti joku nero auttaa, olen aikasta tumpelo näissä tiesikka jutuissa.....

Kevättä ilmassa!

Murppu ja 6+jotain