Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

JOULUNTÄHTÖSET vk16

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi esittaytyy: olen 25 vuotias, toukokuussa -05 syntyneen pojan aiti. Perheeseen kuuluu lisaksi mies, joka juuri taytti 36 vuotta, seka koira. Asustelemme Ranskassa.

Maanantaina tehtiin positiivinen r-testi, ja tama oli nyt siis viides yrityskierto. Takana 1 km viime marraskuussa, joten vahan varovaisin mielin viela ollaan. Hassua kylla, km:n jalkeen ajattelin etta jos/kun seuraavan kerran raskaudun, tulen olemaan aivan hysteerinen enka osaa raskaudesta nauttia ollenkaan. Mutta kappas vain, aika levollisin mielin ainakin viela olen :o).

Oireita ei viela ole paljoakaan: vasymys on kova, rinnat tuntuvat pikkuisen isommilta. Huonoa oloa oikeastaan oikein odotan, silla kesken menneessa raskaudessa voin pahoin kolme paivaa ja sitten se loppui. Nyt ainakin tietaisin etta kaikki on hyvin, jos voisin pahoin :o)

Mukavaa keskiviikkoa kaikille!

Töötsi rv 4+jotain

Vierailija
22/54 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta vaan kaikki.

Kylläpä osaa väsyttää! Tänään aamulla kun herätyskello soi 6.30,

tuntui että kropassa ei oo voimaa edes nostaa sormea ylös!

Heikotti aika kohtalaisesti. Taisin nousta liian nopeasti sitten

ylös, kun silmissä musteni hetkeksi.

Tuntuu, että työpäivä on ihan ylivoimainen tän väsymyksen

takia! Mitään muuta en oikein osaa ajatella kun lämmintä

sänkyä ja päiväunia..

Mies on ollut aivan ihana, eilen käytiin kaupassa ja

kannoin sitten sitä kevyempää kassia, siinä oli vaan jotain

sämpylöitä ja salaattia ym, mies sanoi että " nyt et saa

yhtään kanniskella mitään ku oot raskaana" :)

Kukkia sain eilen kans kun mies tuli töistä.

Onneks sieltä saan sen tuen ja turvan mitä eniten

kaipaan! :)

Kivaa loppupäivää kaikille.. Toivottavasti tämä työpäivä

kuluu nopeesti..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varasin juuri ensimmäisen neuvola-ajan, tänään on neuvolan laskurin mukaan viikot 5+4. Kuvottaa, väsyttää, pissattaa, palelee. Aika lailla samat oireet kuin esikoisesta (05/03) :) Uskallan siis varovaisesti jo ilmoittautua tännekin.

Tinuri on siis Pirkanmaalla asuva 34-vuotias pikkukakkosen odottaja. Esikoistytär täyttää pian 3 vuotta ja on moniallergikko. ...Ensimmäiseen kahteen vuoteen ei nukuttu, siksipä ikäeroa tuleekin vähän enemmän ;P. Toisen lapsen mahdollinen allergisuus ei kauheasti huoleta, osaahan sitä nyt toimia ihan eri lailla. Esikoinenkin alkaa olla jo melkein terve, jäljellä enää kotimaisten viljojen, soijan ja muutaman marginaalisen aineen allergiat. Uhmaikä onkin sitten asia erikseen ;D!

Vierailija
24/54 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitat ensin liittymispyynnön joka hyväksytään. Sitten kun sut on hyväksytty kirjoitat itsestäsi esittelyviestin listalle normaalisti. Mode eli meikäläinen on siirrellyt ne esittelyviestit sinne fileseihin eli rivilistalaisten ei sitä tartte itse tehdä.

En muista joko oot liittynyt listalle siksi laitoin ohjeet ihan alusta saakka.

Vierailija
25/54 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Koitan saada kaikki joulumammat yhden ja saman katon alle!

Hyväksi palstaksi olen todennut www.vauvapalsta.net/keskustelupalsta. Sinne perustinkin jo oman pinon meille joulumammoille.

Suora linkki siihen pinoon on:

http://www.vauvapalsta.net/keskustelupalsta/index.php?showtopic=34525

tervetuloa tutustumaan palstaan liittymään mukaan listallemme!

Vierailija
26/54 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan kaikki !

Tilasin juuri ekan neuvola-ajan ja sain sen vasta 8.5. Olen silloin jo viikolla 11 ja se tuntui aika myöhäseltä.. Muistelisin, että esikon kanssa eka neuvola oli aikasemmin mut saatan muistaa väärin, siitä on kuitenkin jo viitisen vuotta aikaa...

Millekäs viikolle teidän muiden eka neuvola osuu?

t: työmotivaation puutteesta kärsivä Caroline 7+5

Vierailija
27/54 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ookaan viikkoon ehtinyt tänne kirjoittelemaan. Meillä oli vieraita koko pääsiäisen ja paljon ohjelmaa heidän kanssa. Kun vieraat lähtivät tyttö 7.v. sai vatsataudin. Nyt on jo pikkuhiljaa toipumassa. Muu perhe on vielä säästynyt taudilta. Mulla nää raskausoireet ennallaan: rinnat arat, hieman kuvottava olo varsinkin iltaisin, jatkuva nälkä ja armoton väsymys. Mulla on noi rinnat kummalliset tässä raskaudessa. Iltaisin kun oon menossa suihkuun, rinnat on ihan märät ja haisee maidolle. Onko muilla samanlaista oiretta? Just eilen kuulin et hyvällä kaverilla oli ollut tuulimuna. Aina pistää pelottamaan tälläiset uutiset, et onkohan itsellä kaikki hyvin ja onkohan masussa ketään. Mekin yritettiin tätä vauvaa pitkään, 10.kierrosta tärppäsi vasta, joten toivon todella että kaikki on hyvin. tuntuu jotenkin, et ei enää riittäisi voimia uuteen yritykseen. Eilen mut pelästyttikin jo vessassa käydessä kun pyyhkiessä tuli pieni tippa verta. Mut sen jälkeen ei oo näkynyt mitään, joten toivottavasti kaikki on ok. Aikaisemmissa raskausissa ei oo tälläistä ollut. Mites teillä muilla, onko ollut vastaavaa? Onnea hyvistä ultrakuulumisista( en nyt muista nimimerkkejä) ja ilmikselle tsemppiä. Toivotaan et kaikki on hyvin!!! Mullakin on eka neuvola jo varattuna 18.5. Osuu viikolle 9+. Mä taidan kumminkin olla menemättä sinne alkuraskauden ultraan kun en oo aikaisemmissa raskauksissakaan käynyt. Se on kumminkin aika kallis kotiäidin budjettia ajatellen. Josko vaikka ekalla neuvolakäynnillä kuuluis jo sit sydänäänet.

Mukavaa keskiviikon jatkoa kaikille!!!

Shannon ja nelikko sekä miniskidi 5+4

Vierailija
28/54 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyisin teiltä, että missä vaiheessa pahoinvointi alkoi? Minulla on la 16.12. ja viikko ennen oletettujen kuukautisten alkua olo oli hirveä. Voin todella pahoin nyt on sitten mennyt puolitoista viikkoa " oireettomana" , että mietin jo yksi päivä, et olenko raskaana ollenkaan, vaikka testin olen tehnyt ja se näytti vahvasti plussaa eikä kuukautisia ole kuulunut. Mulla on nyt niinkun 5+4 viikot. Aikaisemmasta synnytyksestä on jo yli 8 vuotta, olen autuaasti unohtanut kaiken raskauteen liittyvän.

Vierailija
29/54 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin tuolla ilmottauduin pinoonne.. Olen siis toisen lapsen odottaja Kangasalta. Esikoinen syntyi 09/05. Eli pikkukakkosta odotetaan, yritykset tosin alkoi jo pojan ollessa 3-4kk. =) Olen vasta tosi alussa ja LA:kin osuu tonne tapaninpäivään... Mutta ei sen enempää tällä kertaa..

Sandienne 4+1

Vierailija
30/54 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein koko päivä mennyt sängynpojalla, sen verran kamala olo on ollut. Vähän harmittaa, kun ulkona on mahtava auringonpaiste ja tekisi mieli ulkoilla, mutta kovin pitkälle lenkille ei uskalla lähteä näillä oloilla. Sen verran jouduin liikkeelle lähtemään, että vein kissan lääkäriin. Ressukalla on happovika, siis närästystä, ja joutuu ruokavaliolle. Tässä pääsee vähän niin kuin harjoittelemaan soseiden tekoa, kun pitää keitellä riisiä ja kanaa soseeksi :) Enpä ole ennen kuullut, että kissalla voi olla stressimaha...

Sellaista kuuluu tänne aurinkoiseen Kokkolaan. Huomenna neuvola, jännää, jos vielä tekevät sen ultran niin kuin hoitaja puhelimessa lupaili...Auringonpaistetta kaikille huonosta olosta huolimatta!

nasuli 6+3

Vierailija
31/54 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä täällä pähkäilen että soitanko neuvolaan tällä viikolla vai vasta ensi viikolla?! Esikoista oottaessa oli eka neuvola rv 8+4 ja viime raskauden (joka meni kesken marraskuussa) eka neuvola oli jo rv 7+2. En tiiä että haluaako ne täällä meilläpäin seurata nyt jotenkin tiiviimmin tai tarkemmin kun viimeksi meni kesken? No, sehän selviää sitten kun soitan.

Pahoinvointia ei ole. Väsymys todella armotonta! Ja huimaa vähän väliä. Esikoinen kipeä ja itsellekin yrittää funssa iskeä :( Esikoisella muuten nyt ekaa kertaa kuumetta. Kertaakaan aikaisemmin ei ole ollut edes lämpöä, joten aikas terveenä on poika (1v 8kk) tähän asti pysynyt. Nyt on tosi kärttyinen kun on tietysti kurja olo ton taudin takia. Tuntuu oudolta tollanen känkkäränkkä, kun on yleensä aina niin iloinen ja tyytyväinen.

Onnea kaikille jotka ultrassa kuulleet hyviä uutisia! Itseä kyllä jänskättää se eka ultra, joka on sitten joskus...

Rauhaisaa illan jatkoa kaikille! Jaksellaan =)

White 5+2

Vierailija
32/54 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistähän sitä saisi lisää energiaa? Varmaan auttais, jos söisin paremmin, mutta kun ei mitkään terveelliset ruuat oikeen iske. Voih! Ulkonakin paistaa niin ihanasti aurinko, mutta kun ei millään jaksaisi pukea lapsia sinne ja juosta perässä. Pikkunen onkin vielä tänään vähän kipeenä, ja nukkuu päikkäreitä. Jospa saisin ton esikoisenkin nukkumaan vähän, niin sit itsekin pääsisin...

Ilmis, harmi kuulla ultrasi tuloksista. Miten jaksat nyt odottaa uutta tietoa? Kumma ettei ne sitä enemmin selitelleet. Meinaatko soitella ja kysyä mitä siellä oikeen on meneillään? Tsemppiä. db Peukut on pystyssä sulle.

Nasulille onnea ultraan huomenna! Onkos muillakin huomenna aikoja?

Vierailija
33/54 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidanpas sitten minäkin varovasti liittyä joulutähtösiin. Ensimmäistä joulutonttuamme odottelen ja jos kaikki sujuu hyvin, la on viimeisten kuukautisten mukaan laskettuna 18.12. Olen kohta 29v(12pvän päästä....)ja miekkonen 24v. Asustelemme Pirkanmaalla.

Tämä plussa on aikamoinen yllätys. Mulle tehtiin maaliskuun alussa ssg ja todettiin munajohtimien olevan tukossa. (Endometrioosin vuoksi hakeuduimme TAYS:n hormoni- ja lapsettomuuspolille hoitoihin...) Päätettiin, että tehdään IVF vkolle 20. Vaan nepä hoidot eivät koskaan alkaneet. Odottelin tätiä saapuvaksi, jotta voisin aloittaa sumuttelut. Tätiä ei tullut, mutta plussa tuli :)

Raskaana kun ollaan, etovaa oloa on ollut jo muutamana päivänä. Oksentamaan en ole onneksi joutunut. Rinnat ovat pinkeämmät ja raskaammat, alavatsalla on jonkinverran kolotuksia. Väsymystä on enemmän kuin aiemmin, mutta toisaalta olen ollut kohta kolme viikkoa flunssassa. Olo on mahtava! :)

Vierailija
34/54 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkä tää väsymys aina helpottaa kun pitäis mennä nukkumaan? Koko päivä on menny ku sumussa, en tiedä johtuuko masukista vai tästä ihan älyttömästä flunssasta.... ja nyt ku vois mennä nukkuu ni tekee kaikkea epäoleellista. Esikoinen 1v2kk päätti, että tänään oli hyvä päivä olla elämänsä eka päivä ilman päikkäreitä, kokonaan ja arvatkaapa vaan oliko hauskaa seuraa illalla??? No, tainnutin hänet jo seiskalta. Eipä siinä kyllä montaa hetkeä keretty yhdessä olla kun päsin töistäkin vasta neljänltä.

Tsemppiä kaikille ultriin ja muutenkin pahoinvointeihin. Mulla edelleen älyttömän hyvä ja normaali olo, se väsymys on ainoa, mut saattaa johtua kyllä tästä taudistakin... Ja siellä se sydän sykki ilman oireitakin eli ei ne oireet ole raskauden tae, mulla on siitä tytär todisteena kun oli hänkin oireeton raskaus... Tämä siis lohdutukseksi oireettomuutta miettiville..

Tiina 6+6

Vierailija
35/54 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

....uskaltautuisin tänne ilmoittautumaan..

Plussatestin tein eilen, ja täysin puun takaa tuli tämä raskaus. Toivottu kyllä on, ja yritettykin, (ei esikoisen syntymän jälkeen olla käytetty ehkäisyä) mutta en uskonut ihan näin nopeaan tärppiin.. Esikoista tehtiin hoitojen avulla yli 4vuotta.

Esikoinen meillä nyt 9,5kk, ja itseni (parin viikon päästä 24v) lisäksi perheeseen kuuluvat mies (kohta 30v) ja parhaassa iässä oleva dobberipoika. Oulun suunnalla asustellaan.

Tän raskauden kestosta ei ole mitään tietoa, imetän edelleen kerran päivässä (maanantaina vähennettiin kahdesta kerrasta) eikä menkat ole vielä alkaneet. Uskoisin kuitenkin, että viikkoja jotain 5-7..

Ensimmäinen raskaus oli mulla täysin oireeton, huomasin raskauden ainoastaan kasvavasta mahasta. Nyt oireita tuntuu olevan reilusti enenmmän, jatkuva ällöttävä olo, väsyttää, pissattaa, palelee ja JANOTTAA.. Eikä tilannetta helpota esikoinen, joka on nyt parina aamuna päättänyt herätä klo 5.30.. Onneksi yöt nukkuu kuitenkin heräämättä.

Neuvola-aikaa en vielä ole varannut, meidän oma täti on paikalla vasta maanantaina. Mutta tovoisin melko pian sen saavani, että saisi edes jonkilaisen aavistuksen LAsta.

Olen tuon esikoisprinsessan kanssa hoitovapaalla, mutta käyn viikonloppuöisin ekstraamassa grillillä. Hieman pelottaa duunissa valvominen, työvuorot kun kestää lähes aina aamukuuteen.. Lisäksi mietin, kuinka siinä käryssä pystyy työskentelemään, mikäli pahoinvointi tästä lisääntyy.. Toivottavasti ei kuitenkaan tule oksennettua asiakkaiden burgereihin *wirn*

Arica, Catina 9,5kk masuvaavi " Pupu"

Vierailija
36/54 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mitään asiaa, kunhan roikun täällä lukemassa teidän kuulumisianne. Kivaa että uusia jouluvauvoja on tulossa taas!

Mulla on huomenna ullta. Ihanaa.

Oireita ei oikeastaan ole, paitsi jos nyt hakemalla hakee niin pissahätä useammin kuin normaalisti ja palelee iltaisin, rinnat ehkä aavistuksen painavammat kuin yleensä (iltaisin?) ja välillä ellei ole syönyt kunnolla hiukkasen öklö olo. Mutta voin kyllä helposti unohtaa olevani raskaana, niin hyvä olo on kuitenkin. Kiva lukea täältä että on muitakin oireettomia odottajia! Vaikka esikoisen odotuskin oli oireeton, jotenkin sitä on silti ihan skitsona että miksei tunnu miltään....

Lauantaina oon menossa kavereiden kanssa viihteelle, taitaa olla pakko kertoa silloin miksei punkku maistukaan.... No, katotaan nyt huomiset ultrakuulumiset että mitä kerrotaan... toisaalta jos on huonoja uutisia sekin on hyvä saada jakaa ystävien kanssa..... Mutta toivottavasti sieltä löytyisi syke!!!!!

Kaikki peukut ja varpaatkin pystyyn!!

äitikuu (7+2 tai oikeesti kai ) 6+3 ...????

Vierailija
37/54 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinäkin näytät kokkolan rouvia olevan ,viikotkin on ihan päivälleen samat kuin minulla(oletettavasti, minusta kun ei koskaan voi olla varma, kai se neuvolan täti sitten kertoo viikot tarkasti kunhan sinne asti pääsen)! Missä päin Kokkolaa asustelet? Aika kiva, tiedä vaikka satuttaisiin synnärille vallan samaan aikaan.

Tupulainen, joka myös on kokkolalainen

Vierailija
38/54 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin jäämään kotiin tänään hirvittävän pahan olon takia :/

Ei pysy oikein ruokakaan sisällä..

Töissä ei taas tykätä, mutta sinne en lähde tuijottamaan

exceliä kaheksaks tunniks!

Väsymys on aivan ylivoimaista. Olo on täysin voimaton.

Taidanpa mennä sängyn pohjalle jatkamaan unia..:)

Vierailija
39/54 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin aamulla vakoilemassa ultrassa pienokaistamme,jolla sydänkin sykki sykki vimmatusti!Yksi suuri huoli pois harteilta!

Katkaravun näköinen vauvanalkio oli 8,4mm pitkä ja vastasi tismalleen viikkoja 6+6 :)

T.empula,rv6+6

Vierailija
40/54 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiva kuulla! Onneksi on ultrat keksitty!!

äk