Abortti - mitä ajatuksia herättää?
Abortti on henkisesti ja fyysisesti riipaiseva kokemus, joka vaikuttaa pitkään. Mitä ajatuksia teillä abortista?
Kommentit (37)
Oikein hyvä vaihtoehto. Kärsiviä lapsia maailma täynnä.
Hyvä vaihtoehto. Ei ole muiden asia.
Vammaiset sikiöt, jos pystytään toteamaan aukottomasti ennen syntymää, pitäisi pakko abortoida. Nykymaailmassa ei vain ole heille paikkaa, siinä kärsii vammainen itse, vanhemmat, lähipiiri ja yhteiskunta, siis ei ole voittajaa tässä casessa, hienoa se on vain naistenlehdissä.
Mielestäni jokaisella naisella on oikeus tehdä abortti. En kuitenkaan ymmärrä sellaisia naisia, jotka harrastavat seksiä ilman ehkäisyä ja tekevät abortin monta kertaa. Mielestäni aborttiin pitää olla todella hyvät perustelut ja asiaan kuuluisi suhtautua vakavasti ja harkitsevasti.
Itse tein abortin 10 vuotta sitten eikä siitä toivu koskaan. Olin alaikäinen, joka oli suurin syy päätökseemme. Viime vuonna tulin ehkäisystä huolimatta raskaaksi ja kumppanini olisi halunnut abortin. En suostunut, koska en olisi kestänyt sitä toista kertaa. Mieheni haluaa lapsia, mutta hänen mielestään ajoitus ei ollut oikea eikä hän ollut vielä valmis isäksi. No minun mielestäni tuo oli surkea perustelu abortille. Tietenkin huolehtisin lapsesta yksinäni, jos tuleva isä ei siihen kykenisi osallistumaan. Hänen ajatuksensa lapsen saamisesta kuitenkin muuttuivat jo raskauden aikana. Nyt meillä on pieni vauva, josta molemmat olemme hyvin onnellisia ja mieheni on loistava isä.
Itse tein abortin parikymppisenä enkä ole päivääkään katunut. Itse olin täysin epäkypsä äidiksi ja elämäntilanne muutenkin väärä lapsen hankkimiseen. Jos jotain niin vuosien myötä on vahvistunut ajatus siitä etten omia lapsia halua.
Itsekäs ajatus, että onneksi en itse ole samassa tilanteessa, koska en juuri nyt kokisi olevani 100% valmis saamaan lasta. Toisaalta en tiedä, voinko koskaan saadakaan lasta. Tai voiko lasta edes haluta 100% kun jos tai kun tiedstaa samanaikaisesti, että mitä tahansa voi tapahtua lapsen saannisssa ja heti lapsen saannin jälkeem. Ja vaikka, kuitenkin joskus nykyistä kokisin, enemmän, että olen ehdottoman valmis ja suorastaan halukas ja toiveikas saamaan lapsen, niin onko minulla silloin enää, jos koskaan aiemminkaan mitään mahdollisuutta saadakaan lasta.
Ei ollut henkisesti eikä fyysisesti riipaiseva kokemus. En halunnut lasta joten tein abortin.
Abortti on murha.
Aivan sama, millä sitä perustellaan ja puolustellaan, tämä totuus on ja säilyy.
Siksi on aivan luonnollista että se herättää henkisiä kärsimyksiä ja hyvä niin, että murhaaja maksaa edes sillä tavoin teoistaan.
En voisi kuvitella pystyväni elämään enää normaalia elämää jos murhaisin lapsen ja tekisin sen vieläpä harkitusti.
Toivon kaikille murhaajille ylitsepääsemättömiä omantunnontuskia.
"Abortti on henkisesti ja fyysisesti riipaiseva kokemus, joka vaikuttaa pitkään". Perustele väitteesi! Tutkimusten mukaan, harvempi abortin tehnyt nainen kokee asian näin. Yksilöllisiä eroja toki on, mutta väitteesi on joka tapauksessa absurdi yleistys. Pinnalla on useimmilla helpotuksen tunne.
Traumaattisuuden tunne, jos sellainen tulee, johtuu lähinnä omasta, yhteisön ja/tai lähimpien ihmisten vanhoillisesta ajatusmaailmasta.
Vierailija kirjoitti:
Abortti on murha.
Aivan sama, millä sitä perustellaan ja puolustellaan, tämä totuus on ja säilyy.Siksi on aivan luonnollista että se herättää henkisiä kärsimyksiä ja hyvä niin, että murhaaja maksaa edes sillä tavoin teoistaan.
En voisi kuvitella pystyväni elämään enää normaalia elämää jos murhaisin lapsen ja tekisin sen vieläpä harkitusti.
Tunnistamaton möykky soluja epämääräisessä järjestyksessä ei ole murha. Syöpäkasvainkin on kehittyneempi kuin alkio, onko syöpähoito pitkään kestävää kidustusta kunnes ”uhri” lopulta kuolee?
Abortin tehneenä, täysin tietoisena että se oli hyvä päätös enkä kadu tippaakaan, ainoastaan ärsytti sairaalan henkilökunnan käytös. Kohdeltiin jollain silkkihanskoilla eikä mistään osattu puhua asiallisesti kun niin varottiin ettei se vain ota nokkiinsa. Koko matkan kaavintaankin hoitaja vain voivotteli että kyllä sitten joskus huomaat että tämä oli oikea päätös. Oikeesti, mitä hittoa?
On tietysti toisille hyvinkin kova paikka, mutta kyllä pitäisi hoitoasioista osata keskustella asiallisesti. En saanut esimerkiksi mitään vastausta kun yritin kysellä että kun/jos se solumöykky nyt siteeseen tulee, niin heitänkö vain siteen tavalliseen roskikseen, vai kannattaako pinnistellä pönttöön jos pystyy. (ensin lääkkeellinen epäonnistui, sitten kaavintaan) Tai ylipäätään että kauanko siinä yleensä kestää. Ja kun supistuksista tulivat kyselemään, niin sekin tehtiin melkein kuiskaten että tota ömmm, onko nyt ollut mitään? Plus suoraan kiellettiin lähtemästä huoneesta, kun siellä on niitä synnyttäjiäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Abortti on murha.
Aivan sama, millä sitä perustellaan ja puolustellaan, tämä totuus on ja säilyy.Siksi on aivan luonnollista että se herättää henkisiä kärsimyksiä ja hyvä niin, että murhaaja maksaa edes sillä tavoin teoistaan.
Tunnistamaton möykky soluja epämääräisessä järjestyksessä ei ole murha. Syöpäkasvainkin on kehittyneempi kuin alkio, onko syöpähoito pitkään kestävää kidustusta kunnes ”uhri” lopulta kuolee?
Tyypillistä puolustautumista aivan kuten murhaajilla yleensäkin; ”murhattu itse oli syypää kuolemaansa”.
Onnittelut suuresta viisaudestasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Abortti on murha.
Tyypillistä puolustautumista aivan kuten murhaajilla yleensäkin; ”murhattu itse oli syypää kuolemaansa”.
No mahtavalla logiikallasi keskenmeno on murha. Se on pelkästään sinun kehosi joka antaa alkion/sikiön kuolla. Kaikki keskenmenon saaneet vankilaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Abortti on murha.
Sinä et varmaan sitten murhaa ketään edes epäsuorasti? Et syö eläintuotteita jne? Se lehmä on älykäs ja tunteva eläin. Toisin kuin se solumöykky.
Vierailija kirjoitti:
"Abortti on henkisesti ja fyysisesti riipaiseva kokemus, joka vaikuttaa pitkään". Perustele väitteesi! Tutkimusten mukaan, harvempi abortin tehnyt nainen kokee asian näin. Yksilöllisiä eroja toki on, mutta väitteesi on joka tapauksessa absurdi yleistys. Pinnalla on useimmilla helpotuksen tunne.
Traumaattisuuden tunne, jos sellainen tulee, johtuu lähinnä omasta, yhteisön ja/tai lähimpien ihmisten vanhoillisesta ajatusmaailmasta.
Kyllä! Ap hokee mantraa, jota hokevat abortin vastustajat, jotka eivät ole koskaan aborttia itse tehneet. Löytyy varmaan pari traumatisoitunuttakin, mutta suurinosa ei koe kokemusta traumaattisena.
Olen vain tyytyväinen että monilla naisilla on järkeä tehdä abortti.
Pahempana pidän sitä että synnytellään lapsia sen enemmän niistä piittaamatta, en tarkota että ihminen joka harkitsee aborttia mutta ei teekään sitä ja pitää lapsen, ei olisi hyvä äiti. Mutta tarkotan sitä että liian moni nainen vain tekee ja tekee lapsia, vaikka olisi paljon parempi etteivät tekisi.
Abortin tekijä sentään osaa ajatella asioita.
Ei siis ole muuta kuin positiivisia ajatuksia siitä.
Kaverilleni tehtiin abortti, eikä se kyllä mitään traumoja ole koskaan kokenut siitä. Mistähän näitä juttuja aina revitään että se jättäisi syvät arvet sieluun. Ei kyllä jätä ihmiselle joka haluaa abortin, sillon se on vain helpotus.
Maha sillä oli kipeä kun sellasen aborttipillerin oli saanut ja kotonakin vielä joutu sellasen kai jotenkin ottamaan tai laittamaan, en kysellyt tarkkaan miten, mutta pari päivää kai meni kotona vuotaessa, en muista, siinä se. Ei siitä mitään elinikäistä traumaa tullut, herran jestas sentään. Siitä jo vuosia.
Sen jälkeen on saanut lapsenkin.
Noita abortti on murha jeesustelijoita löytyy aina. Itse tein parikymppisenä abortin, koska ehkäisy petti eikä itsellä tuolloin eväitä kestää raskautta. Mitä sitten? Edelleen olen sitä mieltä että oikea ratkaisu. Ei ole lapsen etu syntyä maailmaan, jossa ei ole eväitä hänestä huolehtia. En ymmärrä mikä tässä on ongelma. Tietysti abortti kuten mikä vaan lääketieteellinen asia tulee käsitellä asian vaatimalla vakavuudella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Abortti on murha.
No mahtavalla logiikallasi keskenmeno on murha. Se on pelkästään sinun kehosi joka antaa alkion/sikiön kuolla. Kaikki keskenmenon saaneet vankilaan?
Päätit sitten tulla vielä korostamaan älykkyyttäsi ja sen vuolasta virtaa.
Ei mitään. Hyvä keksintö ja jokaisen oma asia, ei kuulu muille.