Koko Suomi muuttaa seitsemään kaupunkiin
Kolme kovinta voittajaa on Helsinki, Espoo ja Tampere. Sitten tulevat Vantaa, Oulu, Turku ja Jyväskylä. Näihin kaupunkeihin ihmiset haluavat muuttaa, mikä nähdään jo nut kovana asuntopulana kun uusia asuntoja ei ehditä rakentaa. Esimerkiksi Jyväskylässä asuntojen hinnat nousivat 1% ja vuokria korotettiin 2.3% indeksin mukaan. Uskon että trendi tulee jatkumaan vielä pitkään ja ihmiset ahtautuvat yhä tiiviimmin.
Kommentit (51)
Järjestäkää sitten niitä työpaikkoja pikkukaupunkeihin. Ihan turha valittaa jos porukka muuttaa pois kun ei maistu työttömyystukielämä spurguparkissa.
Isossa kaupungissa eläminen on ihan haitarista, mutta minkäs teet kun täällä tienaa rahhelia.
Vierailija kirjoitti:
Nörtit ja naiset lähtekööt sinne kaupunkeihin. Terveet nuoret miehet eivät revi irti juuriaan vaan jäävät pitämään valoa ikkunassa.
Tilastojen valossa syrjäytneet, päihdeongelmaiset juuri ja juuri ehkä peruskoulun suorittaneet sinne jäävät.
Mutta hyvä, jos sinä olet erilainen.
Vierailija kirjoitti:
Espoo, Vantaa = Helsingin metropoli, jäljelle jää 5 kaupunkia. Ihmeellistä, että Lahti ei ole listalla, koska sitä niin kovasti mainostettiin yhdessä vaiheessä.
Harmi, että Suomen ihanat rannikkoseudut ja rannikkokaupungit ei haluta lähteä kehittämään :(
Lahti on ummehtunut peräreikä ja suhmuroinnin mekka. Koko keskusta on saatu tyhjenemään liikkeistä. Tosin ei Lahdessa juuri mikään ravintolakaan menesty, vaan lappu on luukulla ennemmin tai myöhemmin. Ihmiset istuvat kotona verhot kiinni. Ilmapiiri on ikävä. Kyräilyä ja veemäistä väkeä riittää. Lahdessa on ikävä asua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Herää kysymys että onko tässä järkeä vai ei? Itse en siellä betoniviidakossa viihtyisi.
Miksi ihmisen ei saisi muuttaa kasvukseskukseen? Senkö takia että lakkaa äänestämästä kepua?
Tuo kirjoittaja ei kieltänä muuttamasta. Sanoi, ettei itse viihy betonissa, ja pohti kasvukeskukseen muuttamisen mielekkyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nörtit ja naiset lähtekööt sinne kaupunkeihin. Terveet nuoret miehet eivät revi irti juuriaan vaan jäävät pitämään valoa ikkunassa.
Tilastojen valossa syrjäytneet, päihdeongelmaiset juuri ja juuri ehkä peruskoulun suorittaneet sinne jäävät.
Mutta hyvä, jos sinä olet erilainen.
Juu, kaupungeissahan ei asu työttömiä, juoppoja ja mt-ongelmaisia. Aikamoisia paratiiseja ovat. Muistaakseni ikäluokasta -87 jopa kolmannes on vailla peruskoulun jälkeistä tutkintoa. Maalaisiako?
Vierailija kirjoitti:
Espoo, Vantaa = Helsingin metropoli, jäljelle jää 5 kaupunkia. Ihmeellistä, että Lahti ei ole listalla, koska sitä niin kovasti mainostettiin yhdessä vaiheessä.
Harmi, että Suomen ihanat rannikkoseudut ja rannikkokaupungit ei haluta lähteä kehittämään :(
Harmi, että Suomen ihania rannikkoseutu ja rannikkokaupunkeja ei haluta lähteä kehittämään :(
Olen samaa mieltä.
Eipä meitä paljoa Suomessa ole. 7 mahdutaan kaikki helposti.
Vierailija kirjoitti:
Saa sinne betoniviidakon ulkopuolellekin perustaa yrityksiä ja työpaikkoja. Ettekö osaa vai uskalla?
Ei ole rahaa.
Itse aion polttaa itseni talonia mukana jos ei ole töitä tai rahaa asua tässä, mihinkään kaupunkiin en muuta. Käydä voin mutta pelkkä ajatuskin siellä asumisesta oksettaa. Ei kiinnosta elämä pelkän elämisen vuoksi, kyllä sen pitää olla mielekästä ja kaupungissa asuminen ei sitä ole. Jos joku haluaa kaupungissa asua mikäs siinä mutta minä en siihen ryhdy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saa sinne betoniviidakon ulkopuolellekin perustaa yrityksiä ja työpaikkoja. Ettekö osaa vai uskalla?
Ei ole rahaa.
Heheh. Huono tekosyy. Ainahan sitä rahaa on, maaksetaangan työttömille tukiakin. Sen kuin rahat niistä ja yritystä pystyyn. Ja jos ei sitten ole niin pankista lainaa.
Käsittääkseni myös kaupunkien julkinen liikenne on voimakkaasti tuettua. Jollei olisi, lipun hinnatkin olisivat nykyään moninkertaiset.