Kierukan laitto ei onnistunut, liian tuskallista!
En ymmärrä, miten kukaan selviää kierukan asennuksesta hereillä.
Kipu, kun kohdunsuuta yritettiin avata oli aivan kauhea! Lääkäri totesi, että ei onnistu. En olisi kyllä antanut laittaakaan. Jalat oli mennä alta kun nousin hoitopöydältä.
Onko muilla samoja kokemuksia?
Kommentit (60)
Eka kierukka laitettiin ennen lapsia ja toinen niiden jälkeen. Eka sattui ihan hirveesti mut toinen ei tuntunut missään. Niin iso ero ennen ja jälkeen synnytyksen.
Minulle on laitettu kuparikierukka ja kyllä mieluummin kestän sen parin minuutin asennuksen kuin kärsin pillereiden aiheuttamista järkyttävistä sivuvaikutuksista.
Lisäksi kuparikierukka maksaa 5 vuotta = n. 120e. Pillerit maksaa samassa ajassa n. 2500e. Heh.
Minulle laitettiin kierukka pari vuotta sitten, sen toivottiin auttavan kuukautisiin (sterilisaatio tehty 14 vuotta sitten, 3 lasta), että kierron väli pysyisi "järkevänä" ja kuukautiset eivät olisi niin runsaat. Kului noin puoli vuotta ja välillä vuosin kuin seula. Ja kas kierukkaa ei löytynyt. Uutta ei laitettu, mutta ei suostuttu kohdunpoistoon. Nyt syön pillereitä, että kuukautiset tulisivat ajallaan ja toisia pillereitä kuukautisten aikana, että vuoto pysyisi aisoissa. Ja voin sanoa, että toista kierukkaa ei tule..
Vierailija kirjoitti:
Ja kuka käskee laittaa sellaisen? Suostuisiko miehet siihen että ehkäisyn vuoksi tungetaan peniksen sisälle joku metallihäkkyrä?
Naiset on kyllä niin vedätettävissä.
Minulla on kaksi lasta enkä halunnut enempää niin olen sen vuoksi pitånyt kierukkaa nyt yhteemsä noin 27 vuotta ja pidän niin kauan ( näyttää ettå aika kauan vielä) kuin tarvitsee koska haluan itse estää ei-toivotut raskaudet. En halua tulla raskaaksi ja halua itse päättää siitå asiasta siksi kierukka.
Ja ei tarvitse muistaa kierukan kanssa ehkäisyä yhtään enempää kuin miehenikään joka päivä.
Olen tyytyväinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kuka käskee laittaa sellaisen? Suostuisiko miehet siihen että ehkäisyn vuoksi tungetaan peniksen sisälle joku metallihäkkyrä?
Mä ainakin hankin kuparikierukan nimenomaan omaksi ilokseni. Ei tarvitse muistaa mitään, on erittäin halpa ja näkymätön. Lisäksi ei hormonaalisia ongelmia koska siinä ei ole hormoneja. Ihanaa! Kuparikierukka oli nimenomaan minun ideani eikä mieheni. Olen hyötynyt kuparista hirveästi enkä enää ikinä koskisikaan muihin ehkäisymenetelmiin.
Omaksi iloksi? Sehän lisää vuotoa ja kipuja...
Minunkaan ei tarvi huolehtia hormoneista tai "muistaa mitään". Käytämme kondomia!
Laitto oli kamalaa, mutta ei mitään seuranneiden viikkojen rinnalla. Aivan hirveä kidutusvehje. Vuosin koko ajan verta, seksi ei tullut kysymykseenkään ja yrittämisen jälkeen tuli kahta kauheampia kramppeja ja verenvuotoa.
Miehen vasektomia oli aivan pikkujuttu tuon piinan rinnalla.
Ei sattunut oikeastaan ollenkaan ja koko toimenpide oli hetkessä ohi. Synnyttämätön nainen minäkin ja laitettiin julkisella puolella kuparikierukka. Tosin taisi olla ihan gynekologi eikä yleislääkäri. Ensimmäinen pitkäaikainen ehkäisy kun on kyseessä, niin helsinkiläisenä saa hyvää palvelua.
Vierailija kirjoitti:
Minulle on laitettu kuparikierukka ja kyllä mieluummin kestän sen parin minuutin asennuksen kuin kärsin pillereiden aiheuttamista järkyttävistä sivuvaikutuksista.
Lisäksi kuparikierukka maksaa 5 vuotta = n. 120e. Pillerit maksaa samassa ajassa n. 2500e. Heh.
Mikä pillerimerkki maksaa 500e vuodessa? Minulla menee n. 70e/vuosi...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi kuparikierukka maksaa 5 vuotta = n. 120e. Pillerit maksaa samassa ajassa n. 2500e. Heh.Mikä pillerimerkki maksaa 500e vuodessa? Minulla menee n. 70e/vuosi...
Käytän Yazeja, maksaa 16,60e kuukauden satsi ja ostan aina useamman pakkauksen kerralla. Vuodessa n. 199e.
Itselläni ei ko. operaatio sattunut juurikaan, mutta hemmetti, kun lähdin kävelemään kotiin kipu iski ja lepäsin vaan pitkän aikaa sohvalla, kunnes sitten kipu hellitti. 4v ollut ja onneksi otin 👍.
Vierailija kirjoitti:
Sellainen ero tässä on, etteivät miehet voi tulla raskaaksi. Monelle naiselle se metallihäkkyrän asennus 30min on pienempi paha kuin kantaa lasta 9kk/abortin tekeminen.
Miehillähän ei tunnu olevan mitään vastuuta mistään.
Kuulun myös niihin, joilla tämä toimenpide sattuu. Olen synnyttänyt 2 lasta alakautta ilman kivunlievitystä (piikkikammo) niin että minulla on ok kipukynnys.
Ekan kierukan laitatin 1v tokan synnytyksen jälkeen. Se oli epämiellyttävää mutta ok. Seuraavalla kahdella kerralla vaihto oli karmean tuskallista. Yksityiset ja osaavat, empaattiset gynenaiset molemmilla kerroilla. En syytä lääkäreitä, kierukan vaihto ei vaan ole mun laji.
Hormonikierukka on pelastanut minut runsailta vuodoilta, en antaisi pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellainen ero tässä on, etteivät miehet voi tulla raskaaksi. Monelle naiselle se metallihäkkyrän asennus 30min on pienempi paha kuin kantaa lasta 9kk/abortin tekeminen.
Minun mieheni laitatti piuhat poikki kun ei halunnut enää katsoa ehkäisyn kanssa tuskailuani kun mikään ei sopinut. Oikein hyvin on kantanut vastuun tästä ja en tule tarvitsemaan mitään kidutuskapineita tai päätä sekottavaa hormonimoskaa kuin vasta kymmenien vuosien päästä vaihdevuosioireisiin (olin 25v kun kävi vasektomiassa).
-64
Kierukan laitto onnistui kyllä muttei kivutta. Kohdusta otettu näyte, kipulääkitystä en saanut, toiste en anna ottaa ilman kivunlievitystä. Kierukan poisto myös ilman kipulääkitystä, juu muutamasta kerrasta opin että ihan joka kerta kun alapäässä jotain ronkkivat on syytä ottaa vahva kipulääke.
Vierailija kirjoitti:
Eipä siinä muuta vaihtoehtoa jää kuin että mies kantaa vastuunsa ja käyttää kumia. Ai niin, eihän se käy...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä ainakin hankin kuparikierukan nimenomaan omaksi ilokseni. Ei tarvitse muistaa mitään, on erittäin halpa ja näkymätön. Lisäksi ei hormonaalisia ongelmia koska siinä ei ole hormoneja. Ihanaa! Kuparikierukka oli nimenomaan minun ideani eikä mieheni. Olen hyötynyt kuparista hirveästi enkä enää ikinä koskisikaan muihin ehkäisymenetelmiin.
Omaksi iloksi? Sehän lisää vuotoa ja kipuja...
Minunkaan ei tarvi huolehtia hormoneista tai "muistaa mitään". Käytämme kondomia!
Vuosikymmeniä käytätte kondomia omaksi iloksenne. :D
Ohis
Minä luulen että kipu johtuu pitkälti siitä kuka kierukan laittaa. Olin juuri papakokeessa jossa kärvistelin 15minuuttia tuskissani kun nuori tyttö yritti ottaa koetta.
Kun apuun pyydettiin toinen ihminen niin papakokeen ottaminen kesti noin 30 sek eikä minkäänlaisia kipuja ollut. Kierukka minulla on myös eikä sen laittaminen sattunut, tosin alavatsaa särki parin päivän ajan.
Vierailija kirjoitti:
Joo, mulle oli pakko laittaa se nukutuksessa.
Miten sait nukutuksessa, julkisellako?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieluummin teen taas kivuttoman abortin, kuin lähden mihinkään kierukan asennus kidutukseen!
Minä laitoin kuparikierukan, koska se on ainoa hormoniton pitkäaikainen ehkäisytapa. Helppo valinta siis. Nyt ollut 4,5 vuotta eli kohta vaihto uuteen. Ei mitään negatiivista sanottavaa, ei _mitään_. Mitään pillereitä en söisi enää iki päivänä.