Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kierukan laitto ei onnistunut, liian tuskallista!

Vierailija
22.02.2018 |

En ymmärrä, miten kukaan selviää kierukan asennuksesta hereillä.
Kipu, kun kohdunsuuta yritettiin avata oli aivan kauhea! Lääkäri totesi, että ei onnistu. En olisi kyllä antanut laittaakaan. Jalat oli mennä alta kun nousin hoitopöydältä.
Onko muilla samoja kokemuksia?

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kuka käskee laittaa sellaisen? Suostuisiko miehet siihen että ehkäisyn vuoksi tungetaan peniksen sisälle joku metallihäkkyrä? 

Naiset on kyllä niin vedätettävissä.

No hormonikierukalla voidaan lievittää vaikka endometrioosin oireita. 

Vierailija
22/60 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 21v nainen. Kierukkaa laitettaessa olin 18v ja menin toimenpiteeseen ilman mitään lääkkeitä tai puudutteita. Lisäksi olen synnyttämätön ja tiukka. Ei tuntunut miltään, vähän sattui muttei pahasti. Mulla on varmaan hyvä kipukynnys kun ei mua mitkään muutkaan ns ikävät toimenpiteet ole koskaan sattuneet.

Hyvin yksilöllisiä asioita.

Emättimen tiukkuudella ei ole mitään tekemistä kierukan asennuksen kanssa, vaan kohduunsuun koolla ja joustavuudella. Joillakin kohdunsuu voi olla hyvin tiukka ja hankalasti venytettävissä auki. Mullakin on korkea kipukynnys ja synnytin ilman kivunlievitystä, mutta kohtunäytteenotto oli hirvittävän kivuliasta ja lääkäri sanoikin kohdunsuun olevan todella tiukasti kiinni.

Ok. Ja halusit kertoa tämän koska...?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on käynyt niin, että kiusaantuneen oloinen mieslääkäri ei kierukkaa saanut paikalleen (oli mun kolmas kierukka, aikaisemmin oli onnistunut ok) ja homma jäi siihen. Seuraavana päivänä sain ajan eri lääkärille ja kierukka hupsahti paikalleen, niin etten ehtinyt edes tajuta. Oli vain yhden päivän ero, ei voinut kuukatiskierto vaikuttaa, tokalla kerralla se lääkäri vaan osasi hommansa ja sen huomasi, eli mäkin olin rennompi.

Vierailija
24/60 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillon ku mulle laitettiin kierukkaa, niin juttelin samaan aikaan terkkarin kanssa tulevista tupareistani. 😂😂

Minulla siis oli myös terkkari siinä lääkärin kanssa. Terkkari oli "tukena" kuten ilmeisesti jollain toisellakin täällä oli ollut. Oli erittäin positiivinen kokemus.

Vierailija
25/60 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 21v nainen. Kierukkaa laitettaessa olin 18v ja menin toimenpiteeseen ilman mitään lääkkeitä tai puudutteita. Lisäksi olen synnyttämätön ja tiukka. Ei tuntunut miltään, vähän sattui muttei pahasti. Mulla on varmaan hyvä kipukynnys kun ei mua mitkään muutkaan ns ikävät toimenpiteet ole koskaan sattuneet.

Miksi ihmeessä tätä on alapeukutttu? Kipukynnys on hirveen yksilöllinen asia. Noloa olla kateellinen toisen kipukynnyksestä!

Varmaan tuo tiukkuuden mainostaminen riipii ihmisiä. Synnyttämättömillä tuskin siinä niin hirveitä eroja, että sitä tarvitsee mainita. Eikä se emättimen tiukkuus/löysyys edes ole kierukkaa asentaessa oleellista, vaan kohdunsuun.

Siis miten joku jaksaa pahoittaa mielensä tuollaisesta?! Mikä ihme naisia vaivaa??

Vierailija
26/60 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua sattuu se ihan sairaasti. Kaksi kertaa laitettu ja taas ensi kuussa pitäisi varata vaihtoon aika. Toisella kerralla pyörryin.

Jotkut kirjoitti, että ovat saaneet puudutuksen. Mä aion kyllä kysyä tätä kun varaan ajan.

Vierailija
27/60 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu laittajasta. Kun lääkäri osaa, niin se osaa. Jos lääkäri ei osaa, niin se ei osaa ja sen TUNTEE kyllä!!!!

Kaikki lääkärit eivät todellakaan osaa laittaa kierukkaa!

Vierailija
28/60 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä tätä on alapeukutttu? Kipukynnys on hirveen yksilöllinen asia. Noloa olla kateellinen toisen kipukynnyksestä!

Minä alapeukutin, mutta en kipukynnyksen vuoksi. Viittaatko sinä tiukkuudella kohdunsuuhun? Tuosta sai vaikutelman, että et.

Vierailija
29/60 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku nuori nainen kertoi alakerran tiukkuudesta ja mammat on ihan hiilenä :DDD

Vierailija
30/60 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Emättimen tiukkuudella ei ole mitään tekemistä kierukan asennuksen kanssa, vaan kohduunsuun koolla ja joustavuudella. Joillakin kohdunsuu voi olla hyvin tiukka ja hankalasti venytettävissä auki. Mullakin on korkea kipukynnys ja synnytin ilman kivunlievitystä, mutta kohtunäytteenotto oli hirvittävän kivuliasta ja lääkäri sanoikin kohdunsuun olevan todella tiukasti kiinni.

Ok. Ja halusit kertoa tämän koska...?

Ehkä samasta syystä kuin muut, jotka täällä kertoilevat kokemuksiaan. Miksi sä täällä luet näitä kommentteja?

Vierailija
31/60 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni laitettiin kerran kuparikierukka ja voin rehellisesti sanoa, että se oli elämäni järkyttävin kipu, jonka olen kokenut. Ja olen synnyttänyt.

Kierukka oli paikoillaan pari päivää ja koko sen kaksi päivää makasin kaksin kerroin sohvalla kauheissa tuskissa, kun kohtuni yritti kirjaimellisesti synnyttää sitä vekotinta pihalle. Kun lopulta menin lääkäriin, kierukka oli jo puoliksi ulkona, ja se nyppäistiin sieltä sitten pois. Muutoin en ole lainkaan kipuherkkä.

Vierailija
32/60 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku nuori nainen kertoi alakerran tiukkuudesta ja mammat on ihan hiilenä :DDD

No kun se ei vaikuta kierukan laittamiseen! Ihan sama, jos hän olisi sanonut olevansa vihreäsilmäinen.

Vierailija
33/60 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 20-vuotias nainen ja mulle laitettiin kaksi vuotta sitten kierukka yksityisellä. Keissi maksoi joku 400 euroa, mutta sain tuplapuudutuksen (ensin suihke, sitten piikki) enkä tuntenut yhtään mitään :D kallista lystiä oli mutta en kadu. 

Vierailija
34/60 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osannut yhtään varautua siihen kipuun, mikä kohtua avatessa tuntui. Huusin spontaanisti kauhean rääkäisyn. Luulin todella että pyörryn ja oksennan kivusta, hiki valui koko vartalosta. Ehkä kohdunsuun tuntoherkkyydessä on eroja? t. myös kierukka-epäonnistuja

Vierailija
35/60 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Gynellä kävi pienoinen kämmi mun kierukan kanssa. Tihrustin itkua ja kiroilin koko operaation ajan.. no ei tässä mitään, kyllä sen kesti. Sitten gyne ilmoitti lyhentävänsä kierukan narut saksilla, ja hupsheijaa sakset olivatkin vähän tylsyneet. Langat eivät siis katkenneet, vaan takertuivat saksiin ja gyne vahingossa riuhtaisi kierukan ulos :D Ja sama setti sitten perään uudestaan. Onneksi löytyi uudet terävämmät sakset toiselle yrittämälle.

Ai saamari, ihan horroria. 😱

Vierailija
36/60 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei onnistunut ei. Ekasta kierukasta alkoi mennä "parasta ennen päiväys" umpeen. Varasin ajan Hgissä klinikalle, joka ei muuta teekään kuin naisten värkkejä rassailevat päivät pääksyten. Gyne erittäin kokenut, ollut minulla 10vuoden ajan lekurina, mutta kun oma kohtu on taaksepäin kallellaan niin ei se vaan sinne mennyt. Sondi kyllä mutta kierukka ei. Huusin tuskasta ja sain puudutuksen. Ei mitään vaikutusta. Olin ottanut kipulääkettäkin kourallisen jo hyvissä ajoin ennen kierukan vaihtoa.

Sitä suuaukon venytystä ja vanutusta! Sitä kivun määrää! Kyllä siinä oli tajun lähtö jo lähellä. Sain lähetteen sairaalaan jossa kierukka laitetaan nukutuksessa. Ja endometrioosin vuoksi pakko tuo kierukka olla.. Synnytyksen jälkeen kohdunsuu on sen verran auki että sinnehän se soljahtaa helposti, pikku nippasulla. Ja sitä silloin niin jännitti, että sattuuko. Hah! Kun olis tiennyt, ei niin mitään tähän verrattuna!

Kyllä tässä on vaihdevuosia odottaa että pääsee eroon kaikesta tästä P*****STA. Siihen vielä mukavat 10 vuotta aikaa..

Vierailija
37/60 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Killeri kirjoitti:

Ei onnistunut ei. Ekasta kierukasta alkoi mennä "parasta ennen päiväys" umpeen. Varasin ajan Hgissä klinikalle, joka ei muuta teekään kuin naisten värkkejä rassailevat päivät pääksyten. Gyne erittäin kokenut, ollut minulla 10vuoden ajan lekurina, mutta kun oma kohtu on taaksepäin kallellaan niin ei se vaan sinne mennyt. Sondi kyllä mutta kierukka ei. Huusin tuskasta ja sain puudutuksen. Ei mitään vaikutusta. Olin ottanut kipulääkettäkin kourallisen jo hyvissä ajoin ennen kierukan vaihtoa.

Sitä suuaukon venytystä ja vanutusta! Sitä kivun määrää! Kyllä siinä oli tajun lähtö jo lähellä. Sain lähetteen sairaalaan jossa kierukka laitetaan nukutuksessa. Ja endometrioosin vuoksi pakko tuo kierukka olla.. Synnytyksen jälkeen kohdunsuu on sen verran auki että sinnehän se soljahtaa helposti, pikku nippasulla. Ja sitä silloin niin jännitti, että sattuuko. Hah! Kun olis tiennyt, ei niin mitään tähän verrattuna!

Kyllä tässä on vaihdevuosia odottaa että pääsee eroon kaikesta tästä P*****STA. Siihen vielä mukavat 10 vuotta aikaa..

Jännä, juuri tänään laitettiin hormonikierukka, eka kertaa koskaan, ja lääkärin mukaan on juuri helpompi laittaa taaksepäin kallellaan olevaan kohtuun. No, erilaisia kohtuja ja erilaisia lääkäreitä.

Pelkäsin itse myös kipua, mutta yllätyin positiivisesti. Tuntui samalta kuin papa-kokeen otto, inhottavalta muttei sattunut. Taitava ja kokenut lääkäri, komppaan tätä.

Vierailija
38/60 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi en laita kierukkaa. Kivulias laittaa, enkä halua että värkkiini tungetaan jotain, minkä vain lääkäri saa pois. Pillerit 4 ever.

Vierailija
39/60 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on laitettu kuparikierukka 17- vuotiaana ja synnyttämätön nainen olen. Ei ollut mielestäni edes paha. Kaikki pelotteli ja luin kauhukokemuksia, mutta ei todellakaan ollut paha. Siis kyllähän se hetken sattui kamalasti, mutta ei kuitenkaan ollut paha. Vaikea selittää :D

Vierailija
40/60 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sillon ku mulle laitettiin kierukkaa, niin juttelin samaan aikaan terkkarin kanssa tulevista tupareistani. 😂😂

Minulla siis oli myös terkkari siinä lääkärin kanssa. Terkkari oli "tukena" kuten ilmeisesti jollain toisellakin täällä oli ollut. Oli erittäin positiivinen kokemus.

Joo mullakin oli terkkari siinä tukena ja oli ihan mahtava! Juteltiin myös juhlista 😂😂

- se kenelle laitettiin kierukka 17- vuotiaana