Urheilurintsikoita ei voinut palauttaa - nyt loppui vaatteiden ostaminen Lidlistä
Olen tähän asti ollut pääasiassa tyytyväinen Lidlistä ostamiini urheiluvaatteisiin ja tavallisiin käyttövaatteisiin, mutta nyt ostamani urheilurintaliivit olivat epäsopivat. Kyseisessä kaupassahan ei voi sovittaa vaatteita, jotan kuvittelin, että vaihto tai palauttaminen onnistuu. Ymmärrän, ettei alushousuja voi palauttaa, mutta mikä rintaliivien kohdalla on esteenä. Sehän ei käytännössä eroa mitenkään esim. puserosta, mikäli asiaa tarkastellaan hygieniapuolelta. Päinvastoin puseron kangas osuu kainaloon ja rintaliivin ei, joten miksi ihmeessä puseron palauttaminen on sallittua, mutta rintaliivien ei.
Hitto, että ottaa päähän. Lidl menetti minussa yhden aktiiviostajan.
Kommentit (61)
Eipä saanut palauttaa vaikka oli laput kiinni. Tänään 21.11.2018
En ole vielä kohdannut liikettä jossa olisi palautusoikeus alusvaatteille.
Valista toki?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaupat saavat ihan vapaasti määrätä virheettömän palautusoikeudesta.
Jännä juttu että ehkä 99% asiakkaista ei tiedä tätä.
Olen kivijalkakaupassa töissä ja yllättävän usein tulee ihmisiä palauttamaan jotain tuotetta "kun ei sittenkään tykkää".
Ja ovat yllättyneitä kun kaupan purku ei käykään tuosta vaan. Ei vaikka olisi alle 14 pv ostosta. Ei vaikka olisi käyttämätön ja kaikki hintalaput kiinni.miten toimit kun asiakas huutaa (yrittää palauttaa ale-tuotetta) naamapunaisena: En käy enää koskaan täällä, mummoni ei käy, lapseni ei käy ja naapurin mopsikaan ei käy edes kusella oven edessä
Uhkailu on niiiiin out. Kuluttajana toimimiseen kuuluu oikeuksien ja velvollisuuksien selvittäminen. Etämyynnissä 14vrk palautusoikeus. Voi evätä alusvaatteet ja uima-asut pois, nämä samat on evätty myös esim. Hm jossa muuten palautusoikeus myös kivijalkaputiikista ostettaessa. Kivijalkaputiikeissa ei ole normaalisti palautusoikeutta ellei oston yhteydessä ole myyjän kanssa erikseen sovittu avokaupasta ja palautusoikeudesta.
Ovatko vatekauppojen myyjät saastaisia? Kun niillä on kylttejä "Alusvaatteita emme vaihda".
Älkää nyt sokeasti uskoko näitä ei voi palauttaa, jos kyseessä on alusvaate, uima-asu tai sukkatuote. Lain mukaan on oikeus palauttaa tuote silloin, kun myymälässä ei ole sovitusmahdollisuutta ja tuote on alkuperäisessä kunnossa. Olen ollut vastaavan asian tiimoilta yhteydessä kuluttaja-asiamieheen ja tämä tieto on heiltä.
Lidil on tässä kohtaa ihan selvä tapaus, koska heillä tuotteiden sovittaminen ei ole mahdollista.
Minä en saanut palauttaa pitkiä kalsareita vaikka vannoin ja vakuutin ettei ne ole edes käyneet jalassani eikä se takasaumassa oleva ruskea ole mikään jarrutusjälki vaan se oli siellä jo kaupassa.
Ei kukaan ole kieltänyt sovittamasta Lidlissä. Siellä ei vaan ole sovituskoppeja. Aika moni nainen siellä sovittelee käytävillä vaatteita omien vaatteidensa päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaupat saavat ihan vapaasti määrätä virheettömän palautusoikeudesta.
Jännä juttu että ehkä 99% asiakkaista ei tiedä tätä.
Olen kivijalkakaupassa töissä ja yllättävän usein tulee ihmisiä palauttamaan jotain tuotetta "kun ei sittenkään tykkää".
Ja ovat yllättyneitä kun kaupan purku ei käykään tuosta vaan. Ei vaikka olisi alle 14 pv ostosta. Ei vaikka olisi käyttämätön ja kaikki hintalaput kiinni.miten toimit kun asiakas huutaa (yrittää palauttaa ale-tuotetta) naamapunaisena: En käy enää koskaan täällä, mummoni ei käy, lapseni ei käy ja naapurin mopsikaan ei käy edes kusella oven edessä
Hälytetään vartija paikalle ja toivotaan että asiakas kerrankin toteuttaisi uhkauksensa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alusvaatteissa ei ole missään kaupassa palautusoikeutta. Rintaliivit ovat alusvaate.
Sama koskee uima-asuja.
Nyt valitat turhasta.Kyllä minä juuri palautin rintaliivit Timarcon nettikauppaan ja rahat oli palautettu tililleni.
Ei mitään ongelmaa.
Nettiostoksissa on laajempi palautusoikeus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alusvaatteissa ei ole missään kaupassa palautusoikeutta. Rintaliivit ovat alusvaate.
Sama koskee uima-asuja.
Nyt valitat turhasta.Kyllä minä juuri palautin rintaliivit Timarcon nettikauppaan ja rahat oli palautettu tililleni.
Ei mitään ongelmaa.
Sama minulla, aina on palautus onnistunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään voi palauttaa, jo ajatus haisevista sovittamistasi rintsikoista kuvoottaa!
Tuolla logiikalla ihan tavalliset vaatekaupan rintsikat ovat kuvottavia, kun niitä tupataan sovittamaan ennen ostopäätöstä.
Kaupoissako ei ole "sovituskappaleita" rintaliiveistä? Samaan tapaan kuin hajusteista on testereitä.
Mulla on ainakin kymmnenen lidlin urheilurintsikat, montaa eri mallia, kokoja m ja l. Osa on noussut selvästi lemppareiksi, mutta mitkään eivät ole jääneet käyttämättä. Nämähän venyy ja paukkuu joka suuntaan, mitä vikaa näissä voisi olla ettei pysty ollenkaan käyttämään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ap olet ottanut laput pois rintiskoista, kauppa ei mitenkään voi niitä uudelleen laputtaa valmistajan lapuilla ja ei voi tietää, oletko käyttänyt niitä paljonkin.
Aina sovitetaan hintalappuineen yms.
Sitä paitsi siitä se Lidlin halpa hinta syntyy, että liike säästää kuluissa, mm. siinä, että myymälätilassa kaikki neliöt on myyntitavaroiden käytössä tehokkaasti, eikä sovitustiloja ole. Jos haluat sovittaa, joudut maksamaan enemmän. Mutta ei muustakaan liikkeistä ostettuja alusvaatteita voi palautella enää, kun niistä on revitty hintalaput irti.
Laput ovat edelleen kiinni ostamissani urheiluliiveissä. Ostin liivit eilen ja yritin palauttaa ne tänään. Sen voi tarkistaa myös kuitista, joten näkee varmasti, etten ole kyseisiä liivejä käyttänyt. ap
Kerroitko kuitille ihan oikeasti ettet ole liivejä käyttänyt? Ettet vaan huijannut kuittia
Alusvaatteita ei palauteta mihinkään..!
Liivit olen minäkin lidilin palauttanut takaisin ja sain rahat takaisin.
Ap - saat palauttaa kun valitat julkisesti niiden facessa ensin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ap olet ottanut laput pois rintiskoista, kauppa ei mitenkään voi niitä uudelleen laputtaa valmistajan lapuilla ja ei voi tietää, oletko käyttänyt niitä paljonkin.
Aina sovitetaan hintalappuineen yms.
Sitä paitsi siitä se Lidlin halpa hinta syntyy, että liike säästää kuluissa, mm. siinä, että myymälätilassa kaikki neliöt on myyntitavaroiden käytössä tehokkaasti, eikä sovitustiloja ole. Jos haluat sovittaa, joudut maksamaan enemmän. Mutta ei muustakaan liikkeistä ostettuja alusvaatteita voi palautella enää, kun niistä on revitty hintalaput irti.
Laput ovat edelleen kiinni ostamissani urheiluliiveissä. Ostin liivit eilen ja yritin palauttaa ne tänään. Sen voi tarkistaa myös kuitista, joten näkee varmasti, etten ole kyseisiä liivejä käyttänyt. ap
Turha selitellä lipuista ja lapuista. Mihinkään kauppaan ei voi palauttaa alusvaatteita. Jos mitenkään pystyt ymmärtämään, mitä tarkoitan......
Kyl elämä on rankkaa kun ostaa jotkut 10€ urheiluliivit ja sit ei saa rahoja takaisin/vaihtaa. Huhhuh!