Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lasten tulehdukselliset suolistosairaudet lisääntyvät räjähdysmäisesti - syytä ei tiedetä

Vierailija
21.02.2018 |

Kyllä tiedetään, ylihygieeninen ruoka ja kaikki lisäaineet mitä lapset saavat roskaruoan joukossa. Olen tehnyt iltatyötä kaupan kassalla ja nähnyt millaista moskaa mammat ruokakoriinsa pistävät.

http://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/201802212200761452_we.shtml

Kommentit (331)

Vierailija
41/331 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kyllä tiedetään, ylihygieeninen ruoka ja kaikki lisäaineet mitä lapset saavat roskaruoan joukossa. Olen tehnyt iltatyötä kaupan kassalla..."

Kaupan kassa näköjään on tietävinään sen, mitä tiedemiehet eivät vielä tiedä.

Liian hygienian ohella (ei vain ruuan vaan myös maaperäaltistuksen suhteen) syy löytynee antibiooteista.

Elukoitten ja mullan parissa peuhaavilla, monipuolisesti kasviksia syövillä on suolistofloora kunnossa. Vanukasta, makkaraa, lihaa ja pullaa mässyttävillä kolme-antibioottikuuria-vuodessa - tyypeillä ne vähät suolistomikrobit syövät suolen seinämää kuidun puutteessa.

Vierailija
42/331 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän poika sairastui 19 vuotiaana ( paksusuoli, Colitis) ja Ipaa leikattiin myöhemmin pois koko paksusuoli. Syntynyt v. 78. Minä itse sairastuin 2014 ( ohutsuoli, Chrohnin tauti), suolitukos, leikattiin 40 cm ohutsuolta pois. Minä synt -51. Ei mitään selitystä miksi me 2 sairastuimme. Minä ainakin olen lapsuudessa ryöminy vaikka missä ja en todellakaan ole mikään teollisten ruokien ym. ruokien ystävä. Sen voin sanoa, että nämä molemmat suolistosairaudet oireilevat jo kauan ennen kuin tulee tosi tosi kipeäksi. Ja vielä semmonen juttu, että ainakin Chrohnin tauti on vaikea havannoida ja suolitukokseen kyllä menehtyy. Tsemppiä kaikille sairastuneille, minun ja lapseni ( nyt kyllä siis jo aikuinen mies) elämä menee niin, että aina pitää olla vessa lähellä, menipä minne tahansa. Voi kysyä lisää, vastaan asiallisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/331 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus kuulin neuvon, että pienen lapsen pitäisi joka päivä antaa nuolaista kengänpohjaa, jotta suoliston normaali bakteerikanta pääsee kehittymään. Ennen lapset möyrivän ties missä paskakasoissa ulkona. Nykyään kaikki on niin steriiliä, ja eihän meidän Asko-Abel-Gabriel saa mihinkään orgaaniseen maa-ainekseen koskea, kun siellä on niitä bakteereja!

Tätä ylihygieenisyydestä syyllistämistä saavat allergisten lasten vanhemmat kuulla jatkuvasti. Jos lapset eivät olisi allergisia, samat ihmiset arvostelisivat kodin siisteyttä (siis epäsiisteyttä).

Vierailija
44/331 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rusinat kengissä by sisätautilääkäri 😂😂😂

Vierailija
45/331 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan että syy on sokeri ja ravintoköyhä ruoka, sekä tietty lisänä antibiootit, lisäaineet, ympäristömyrkyt, muovit ym... Olen yllättynyt miten ravintoköyhää ruokaa monet vanhemmat lapsilleen syöttävät. Sokerijogurtteja, vaalea höttöleipää, eineksiä ym ym... Ei todellakaan mitään tuoreita kasviksia tai hedelmiä joka aterialla, kuten on suositus. Vanhemmat saattavat itse syödä terveellisesti, mutta lapsille jo ihan ravintolassakin ”lasten ateriana” tarjotaan nakkeja, eineslihapulloa ja ranskalaisia. Siis ihan paskaa suoraan sanottuna.

Lihaa syödään myös paljon enemmän kuin mitä olisi tarve, makkaraa aina leivän päälle, lihapullia ja nakkien lisäksi. Lapsethan eivät edes tarvitse niin paljon proteiinia kuin aikuiset. Kasvissyöjäthän myös tutkitusti ovat terveempiä ja elävät pidempään. Kuituja ei myöskään nykyihminen saa ruoasta lähellekään tarpeeksi. Pienillä lapsilla jo paljon esim ummetusongelmia, joka johtuu lähes aina huonosta ravinnosta. Liikkumattomuus siinä vielä sitten lisänä... Ylipainoisia lapsia myös enemmän kuin koskaan, joten veikkaan huonoa ravitsemusta suurimpana syynä, joka tietty vaikuttaa suoliston bakteerikantaan olennaisesti.

Vierailija
46/331 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastunut Chrohn kirjoitti:

Meidän poika sairastui 19 vuotiaana ( paksusuoli, Colitis) ja Ipaa leikattiin myöhemmin pois koko paksusuoli. Syntynyt v. 78. Minä itse sairastuin 2014 ( ohutsuoli, Chrohnin tauti), suolitukos, leikattiin 40 cm ohutsuolta pois. Minä synt -51. Ei mitään selitystä miksi me 2 sairastuimme. Minä ainakin olen lapsuudessa ryöminy vaikka missä ja en todellakaan ole mikään teollisten ruokien ym. ruokien ystävä. Sen voin sanoa, että nämä molemmat suolistosairaudet oireilevat jo kauan ennen kuin tulee tosi tosi kipeäksi. Ja vielä semmonen juttu, että ainakin Chrohnin tauti on vaikea havannoida ja suolitukokseen kyllä menehtyy. Tsemppiä kaikille sairastuneille, minun ja lapseni ( nyt kyllä siis jo aikuinen mies) elämä menee niin, että aina pitää olla vessa lähellä, menipä minne tahansa. Voi kysyä lisää, vastaan asiallisesti.

Miten oireilit ennen diagnoosia? Siis ennen kuin oireet olivat tyypilliset? 

Itsellä on ollut vuosikausia erilaisia vatsavaivoja (ja esim. teollinen ruoka sekoitta vatsan lähes aina) ja pelkään niiden vielä kehittyvän suolistosairaudeksi. Eikös ibs ainakin ole riskitekijä tulehduksellisille suolistosairauksille?

Vierailija
47/331 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jogurtteihin, jäätelöihin, kermoihin, vanukkaisiin ym. lisätty karrageeni aiheuttaa suolistotulehdusta. Katsokaapa joskus, karrageenia on todella monessa tuotteessa. Itse vältä viimeiseen asti.

Miksi ihmeessä viestini sai heti alapeukkuja? On FAKTA, että karrageeni aiheuttaa suolistotulehdusta, samoin jonkun jo mainitsema linolihappo jota on rypsiöljyssä.

Saako linkkiä tutkimukseen, jossa todetaan näin?

Vierailija
48/331 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huvittava ketju. Hauska nähdä ihmisten ymmärryksen taso.

Mikä tässä on siis huvittavaa,suolistosairaudet?

Ymmärryksen taso. Lukemisen ymmärtäminen on nyt toinen huvittava seikka.

Eli mistä suolistosairaudet mielestäsi johtuvat?

Vierailija
49/331 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäkää ruokasoodaa tiskikoneaineen sijaan. Maksaa eestin-herkut kaupassa alle euron 500g.  Lisäaineita kannattaa välttää.hedelmistä kannattaa syodä siemenet, mistä voi. yksi omena kodan ja siementen kanssa hyväksi, ehkäisee syöpää(siemenissä vähän syöpäsoluja tappavaa syanidia). Kemikaalinaamavoiteiden sijaan kylmäpuristettu kookosöljy käy moneen, ja jojobaöljyä pari tippaa. Ja kun pesee, niin ekaks lämpimällä, ja lopuksi huuhtelee kylmällä. sitten öljy. huomaat eron kun teet jonkin aikaa:).ja jos sairastuu, meidän perheessä Jeesus on parantanu myös parantumattomia sairauksia kun ollaan rukoiltu, mm kroonisen jatkuvasti märkivän käsi-ihottuman, vaarallisen hermojuuritulehdukden ym. Parasta on Hänen antamansa rauha ja ilo, vaikka kuolisimme, olemme viime kädessä turvassa. On ihanaa saada synnit anteeksi ja elää niin ettei omatunto soimaa:).

Vierailija
50/331 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen, että ei ole vain yhtä syytä, niinkuin ei SV-tauteihinkaan. Noista luetelluista puuttuu vielä olikohan kanadalainen tutkimus, jossa syyksi epäiltiin piilevää tulehdusta suussa.

Olen matala-asteisen tulehduksen takia vältellyt rypsiöljyä ja se on ainakin Suomessa sellainen epäilty tekijä, jota on vaikea välttää, jos syö ulkona tai eineksiä tai käyttää levitteitä leivällä. Siksi luulen, että tuolla on vaikutusta myös IBS-tauteihin, koska sen hurja lisääntyminen sopii hyvin siihen ajankohtaan, kun Suomessa ruvettiin sitä tyrkyttämään parhaana mahdollisena rasvana. Ja monillehan se sopiikin hyvin. Tutkija sanoi, että hoitoon hakeutuminen ei selitä muutosta, koska kyllä veriripuli on ajanut ihmiset lääkäriin jo 70-luvulla.

Sokeri ruokkii matala-asteista tulehdusta. Ei kannata syödä lisättyä sokeria missään muodossa. Monissa leivissäkin on sokeria ja siirappia.

Vierailija
51/331 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omega 6 liikasaanti johtaa hiljaiseen tulehdukseen + roskaruoka + ympäristömyrkyt jne.

Omega 6 suomalislapset saavat liikaa rypsiöljyn, rapsiöljyn, osittain auringonkukkaöljyn muodossa. Margariineissa, salaatinkastikkeissa, leivässä ym ym ym.

Suomessa is rypsi/rapis teollisuus, siksi ollaan hys hys tämän vaarallisuudesta.

Jos katsotte tuoteselosteita niin todella monesa tuotteessa on näitä öljyjä.

Kookosöljy, oliiviöljy ja voi, käyttäkää näitä.

Vierailija
52/331 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omega 6 liikasaanti johtaa hiljaiseen tulehdukseen + roskaruoka + ympäristömyrkyt jne.

Omega 6 suomalislapset saavat liikaa rypsiöljyn, rapsiöljyn, osittain auringonkukkaöljyn muodossa. Margariineissa, salaatinkastikkeissa, leivässä ym ym ym.

Suomessa is rypsi/rapis teollisuus, siksi ollaan hys hys tämän vaarallisuudesta.

Jos katsotte tuoteselosteita niin todella monesa tuotteessa on näitä öljyjä.

Kookosöljy, oliiviöljy ja voi, käyttäkää näitä.

Sori kirjoitusvirheet - puhelimella.

Vierailija
53/331 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korjaapa sinä suuressa viisaudessasi mikä täällä on mennyt pieleen!

Vierailija
54/331 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karrageenia naamariin kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jogurtteihin, jäätelöihin, kermoihin, vanukkaisiin ym. lisätty karrageeni aiheuttaa suolistotulehdusta. Katsokaapa joskus, karrageenia on todella monessa tuotteessa. Itse vältä viimeiseen asti.

Ei voi pitää paikkaansa! Evirahan on ilmoittanut, että kaikki lisäaineet ovat turvallisia.

Joo ei ne oo. Pikku hinnalla saat kuulla todellisen totuuden mutta ihmiset eivät halua kuulla! Kuinka ahne voi olla, pienellä hinnalla suojelet perhettäsi kaikilta sairauksilta mutta eeeeiiii! Kuunnellaan jotain Eviraa niin, mitä ne maitolobbarit tietää. Totuus on saatavilla mutta ihmiset on liian ahneita! Ajatelkaa omilla aivoilla!

Vierailija
55/331 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aihetta hieman sivuava uutinen:

https://yle.fi/uutiset/3-8629617

"Allergiat häviävät Venäjän rajalla – suomalaisten steriili ympäristö huijaa elimistöä hyökkäämään vaarattomia aineita vastaan "

"Imatran ja Svetogorskin kaksoiskaupungissa rajan itäisellä puolella asuvat kärsivät allergioista selvästi vähemmän kuin Suomen puolen asukkaat. Ero johtuu suomalaisten hygieenisestä elinympäristöstä. "

Vierailija
56/331 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korjaapa sinä suuressa viisaudessasi mikä täällä on mennyt pieleen!

Voisit kertoa lähteiden kanssa, mitkä on mennyt oikein.

Vierailija
57/331 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä viestini sai heti alapeukkuja? On FAKTA, että karrageeni aiheuttaa suolistotulehdusta, samoin jonkun jo mainitsema linolihappo jota on rypsiöljyssä.

Saako linkkiä tutkimukseen, jossa todetaan näin?

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19628674

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5389019/

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5410598/

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3945755/

https://www.naturalnews.com/2018-01-07-roundup-glyphosate-found-to-caus…

jne.

Vierailija
58/331 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bisphenol A alters gut microbiome

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/27554980

Bisfenoli a on suuri syyllinen hedelmättättömyyteen ja feminisaatioon.

Sitähän saa kaikesta pehmeästä muovista. Sitä taitaa olla myös kosmetiikassakin.

Kassakuiteistakin saa bisfenoli A:ta.

Joku neuvoikin, että aina kassakuittiin koskemisen jälkeen kannattaisi pestä kädet. Siis viimeistään kun tulee kotiin tai ennen kuin syö, ei nyt ihan kaupassa tartte :)

Tämähän on ihan normaali toimenpide aina kauppareissun jälkeen. Ekana mennään pesemään kädet saippualla ja vedellä. Ei kuittien takia, vaan lähinnä sen kärrynkahvan ja muiden bakteeripesien.

Vierailija
59/331 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täti kirjoitti:

Edelliseen vielä lisäys, että tulehduskipulääkkdein lisääntynyt käyttö, jo ihan pienestä pitäen ja mahdollisesti altistuminen suuremmalle määrälle gluteenia kuin aikaisemmin.

Ennen vanhaan annettiin lapsille aspiriinia ja Hota-pulveria huolettomasti. Kyllä nykyaikainen lasten kivunlievitys on todellakin pehmoversio verrattuna menneisiin aikoihin. Nykyään ei saa lukea uutisia, joissa lapsi olisi vuotanut onnettomuudessa kuiviin koska on syönyt aspiriinia kuin karkkia.

Vierailija
60/331 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastunut Chrohn kirjoitti:

Geenit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän neljä