Lasten tulehdukselliset suolistosairaudet lisääntyvät räjähdysmäisesti - syytä ei tiedetä
Kyllä tiedetään, ylihygieeninen ruoka ja kaikki lisäaineet mitä lapset saavat roskaruoan joukossa. Olen tehnyt iltatyötä kaupan kassalla ja nähnyt millaista moskaa mammat ruokakoriinsa pistävät.
http://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/201802212200761452_we.shtml
Kommentit (331)
Antibiootit. 80-luvulla syntyneet on ensimmäinen sukupolvi jolloin joka toista kuumetta ja korvan hieromista lapsilla hoidettiin antibiootilla. 80- luvulla syntyneet on myös eka ikäryhmä jolla vaikeat lapsuuden ja nuorten aikuisten suolistosairaudet lähtivät reippaaseen nousuun.
Joskus olen miettinyt mitä se aiheuttaa että länsimaiset syö konetiskiainetta. Siirryin jauhomaiseen kun tiskissä oli kosteana aina paksu lima päällä. Edelleenkin huudon lapsen käyttämät mukit hanan alla.
Joskus kuulin neuvon, että pienen lapsen pitäisi joka päivä antaa nuolaista kengänpohjaa, jotta suoliston normaali bakteerikanta pääsee kehittymään. Ennen lapset möyrivän ties missä paskakasoissa ulkona. Nykyään kaikki on niin steriiliä, ja eihän meidän Asko-Abel-Gabriel saa mihinkään orgaaniseen maa-ainekseen koskea, kun siellä on niitä bakteereja!
Vatsavaivat lisääntyneet jyrkästi, kaupunkilaiset suurimmassa riskiryhmässä – Professori: Rypsiöljyn sisältämä linolihappo voi altistaa suolistotaudille https://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000005440958.html
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2015/10/01/torjunta-aineesta-tullut-syopa…
”Kroonisesti sairailta ihmisiltä löytyi enemmän glyfosaattia kuin terveiltä”, Krüger sanoo. Krügerin mukaan glyfosaatti saattaa tappaa suoliston hyvät mikrobit kuten maitohappobakteerit. Näin se tekee tilaa tauteja aiheuttaville bakteereille.
Keski-Euroopassa glyfosaattia on sadevedessäkin.
Vierailija kirjoitti:
Jogurtteihin, jäätelöihin, kermoihin, vanukkaisiin ym. lisätty karrageeni aiheuttaa suolistotulehdusta. Katsokaapa joskus, karrageenia on todella monessa tuotteessa. Itse vältä viimeiseen asti.
Miksi ihmeessä viestini sai heti alapeukkuja? On FAKTA, että karrageeni aiheuttaa suolistotulehdusta, samoin jonkun jo mainitsema linolihappo jota on rypsiöljyssä.
Vierailija kirjoitti:
Jogurtteihin, jäätelöihin, kermoihin, vanukkaisiin ym. lisätty karrageeni aiheuttaa suolistotulehdusta. Katsokaapa joskus, karrageenia on todella monessa tuotteessa. Itse vältä viimeiseen asti.
Karrageeni on merilevää. Aasialaiset syövät paljon merilevää eikä heillä ole suolistosairauksia kansanraudiksi saakka.
Ongelma on suoliston bakteerifloorasta ja mikrobiomissa. Suolisto tarvii maitohappobakteereita ja kuituja. Suomessa on niin pimeää, ettei täällä pysy terveenä ilman D-vitamiinilisää. Kuinka moni vanhempi antaa sitä lapselleen vauva-ajan jälkeen?
Eräs lasten allergioihin etikoistunut lääkäri kehotti laittamaan rusinoita ulkokenkien uriin ja kävelemään niillä päivän. Illalla sitten rusinat irti kengänpohjista ja lapsen suuhun jotta lapselle kehittyisi parempi suoliston bakteerifloora ja vastustuskyky.
Vierailija kirjoitti:
Labroissa karrageeniä käytetään tulehdusreaktion käynnistämiseen. Haitallisinta homeallergikoille ja niille jotka syö happosalpaajia.
Mammat vaan välttelee sokeria, joka on bakteerien ruokaa. Siksi ei bakteerit jaksa elää suolistossa. ;)
Vierailija kirjoitti:
Joskus olen miettinyt mitä se aiheuttaa että länsimaiset syö konetiskiainetta. Siirryin jauhomaiseen kun tiskissä oli kosteana aina paksu lima päällä. Edelleenkin huudon lapsen käyttämät mukit hanan alla.
Tiskikoneeseen voi laittaa puolikkaan tabletin. Samalla säästää rahaa.
Kyllä, tämän ongelman kanssa painitaan monissa perheissä. Mutta tämä on yksi suo, jos tästä alkaa keskustelemaan. Niinkuin nytkin jo voi huomata. Konetiskiaineista rypsiöljyyn. Joku ehdottaa kohta vyöhyketerapiaa tai homeopatiaa. Joku puhuu omega rasvahappojen vääristä suhteista. Joku sanoo, että se on allergiaa. Joku sanoo että se on keliakiaa. Jiku sanoo, että kyse on neurologiasta. Apua.
Bisphenol A alters gut microbiome
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/27554980
Bisfenoli a on suuri syyllinen hedelmättättömyyteen ja feminisaatioon.
Olis kiinnostavaa tietää, liittyykö tähän raskausajan antibioottikuurit. Joskushan on pakko syödä tai olla tipassa jonkun komplikaation vuoksi. Ennen kai sellaisessa tilanteessa vaan kuoltiin?
Kannattaa ostaa multaporkkanoita, niitä ei sitten kuorita vaan pelkästään pestään ja syödään raakana.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Antibiootit. 80-luvulla syntyneet on ensimmäinen sukupolvi jolloin joka toista kuumetta ja korvan hieromista lapsilla hoidettiin antibiootilla. 80- luvulla syntyneet on myös eka ikäryhmä jolla vaikeat lapsuuden ja nuorten aikuisten suolistosairaudet lähtivät reippaaseen nousuun.
Minä olen syönyt pienestä lähtien antibiootteja krooniseen virtsikseen ja vatsani bakteerifloora on tietenkin tuhoutunut. Sen seurauksena esim. painonhallinta on kovaa työtä ja vatsani menee sekaisin milloin mistäkin. Onneksi on nykyään Precosaa apteekissa ja maitohappobakteereita kaupassa.
Myös luonnon monimuotoisuuden köyhtyminen ja vähäinen yhteys luontoon. Sieltä saataisiin niitä monipuolisia bakteereita. Jos miettii vanhanaikaista maatalousmaisema ja nykyisiä pihoja niin ero on selvä. Lisäksi lapset viettää paljon aikaa sisällä.
Vierailija kirjoitti:
Mammat vaan välttelee sokeria, joka on bakteerien ruokaa. Siksi ei bakteerit jaksa elää suolistossa. ;)
Bakteerit pitävät inuliinista ja kuiduista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Karrageeni on merilevää. Aasialaiset syövät paljon merilevää eikä heillä ole suolistosairauksia kansanraudiksi saakka.
Ongelma on suoliston bakteerifloorasta ja mikrobiomissa. Suolisto tarvii maitohappobakteereita ja kuituja. Suomessa on niin pimeää, ettei täällä pysy terveenä ilman D-vitamiinilisää. Kuinka moni vanhempi antaa sitä lapselleen vauva-ajan jälkeen?
Eräs lasten allergioihin etikoistunut lääkäri kehotti laittamaan rusinoita ulkokenkien uriin ja kävelemään niillä päivän. Illalla sitten rusinat irti kengänpohjista ja lapsen suuhun jotta lapselle kehittyisi parempi suoliston bakteerifloora ja vastustuskyky.
Niin, karrageeni on polysakkaridia, joka on peräisin punaisesta merilevästä, TÄYSIN eri asia kuin merilevä (nori), mitä esim. Japanissa syödään päivittäin.
Vierailija kirjoitti:
Liittyyköhän tähän myös lasten ja nuorten mielenterveysongelmien ja käytöshäiriöiden yhtäkkinen yleistyminen muutamassa vuosikymmenessä. Sehän on jo tiedetty, että suolisto ja hermosto ovat yhteyksissä toisiinsa.
Vierailija kirjoitti:
Bisphenol A alters gut microbiome
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/27554980
Bisfenoli a on suuri syyllinen hedelmättättömyyteen ja feminisaatioon.
Sitähän saa kaikesta pehmeästä muovista. Sitä taitaa olla myös kosmetiikassakin.