Lasten tulehdukselliset suolistosairaudet lisääntyvät räjähdysmäisesti - syytä ei tiedetä
Kyllä tiedetään, ylihygieeninen ruoka ja kaikki lisäaineet mitä lapset saavat roskaruoan joukossa. Olen tehnyt iltatyötä kaupan kassalla ja nähnyt millaista moskaa mammat ruokakoriinsa pistävät.
http://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/201802212200761452_we.shtml
Kommentit (331)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Antibiootit. 80-luvulla syntyneet on ensimmäinen sukupolvi jolloin joka toista kuumetta ja korvan hieromista lapsilla hoidettiin antibiootilla. 80- luvulla syntyneet on myös eka ikäryhmä jolla vaikeat lapsuuden ja nuorten aikuisten suolistosairaudet lähtivät reippaaseen nousuun.
Minä olen syönyt pienestä lähtien antibiootteja krooniseen virtsikseen ja vatsani bakteerifloora on tietenkin tuhoutunut. Sen seurauksena esim. painonhallinta on kovaa työtä ja vatsani menee sekaisin milloin mistäkin. Onneksi on nykyään Precosaa apteekissa ja maitohappobakteereita kaupassa.
Krooninen virtsatietulehdus lapsuudesta asti on varmasti tutkittu, onhan? Mitä muita keinoja on ollut käytössä tutkimusten jälkeen kuin antibiootit? Mikä on syy krooniseen virtsatietulehdukseen? Se, että on vatsa sekaisin lisää virtsatietulehduksen riskiä jo itsessään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meille aikoinaan joku lääkäri sanoi, että jos on vähän vilu, vähän nälkä, vähän likaista, niin eipä ole allergioita tai suolistosairauksia. Ei tarvi siis mennä kuin rajan taa Venäjälle, jossa on näin.
Lapseni oli 1 -vuotiaana diabetes -tutkimuksessa, koska hänellä oli kohonnut riski sairastua tuolloin diabetekseen. Verrokkiryhmä oli itärajan tuntumassa Venäjän puolella. Siellä ei ollut sellaisia autoimmuunisairauksia, mitä Suomeen on tullut viimevuosina runsain mitoin kuten mm. diabetes, keliakia, astma ja monet allergiat.
Yliampuva hygieenisyys ei ole hyväksi. En itse ole mm. ostanut kotiini ensimmäistäkään käsidesipulloa.
Suomessa on maailman pienin lapsikuolleisuus.
Venäjällä lapsikuolleisuus on paljon korkeampi. Sairaita ei paljon näy kun he kuolevat pois.
Koirat sänkyyn ja pöytäkaveriksi..nuollaan naamat ja peräpää on siinä kun koira puhistaa sen kielellään, ootteko aatellu ollenkaan. Niissä facen videoissa koirat on vauvan naamassa ja ite nuollaan niiden naamaa siis koirien. Yhtään ei hälytyskellot soi ihmisillä. Lähtekää kävelylle niin se koira nuuskii kaikki paskaläjät ja kusipaikat. Ja sitten se on ylin ystävä sängyssä. Jalkakäytävien reunat paskaläjiä täynnä ja lapset koulumatkalla istuksii ja pyörii lumihangessa ei ne näe niitä lumen alta. En oo koiravihanen mutta ällöttää tuo asia
Vierailija kirjoitti:
Olen töissä päiväkodissa ja vuosi vuodelta suurempi osa aikuisista tuo omat eväät, koska vatsa ei kestä päiväkodin ruokia. En ihmettele että lastenkin suolistot oireilevat.
Muutama kymmenen e-koodia rypsiöljyn kera. Ruokajuomaksi rasvatonta maitoa. Hyi h*lvetti. Onneksi olen voinut olla tuon parivuotiaani kanssa vieläkin kotona.
Kyllä se syy tiedetään ja se on kasvisten sekä hiilihydraattien syönti. IBS esim. parantuu tai menee remissioon eläinpohjaisella ruokavaliolla.
Karrageeni, rypsiöljy ja kaupan ultraprosessoidut einekset...
Nuoret ja lapset ei uskalla tehdä enää tarpeitaan koulupäivän aikana unisex vessoissa. Siitä se johtuu. Koulupäivän aikana eivät syö juuri mitään jos laitosruoka ei nappaa. Tässä minun näkemykseni.
T. Esiteinin äiti
Hyvän maidon juominen estää tulehduksia suolistossa. Nyt on tuloksia julkaistu.
Vierailija kirjoitti:
Joskus olen miettinyt mitä se aiheuttaa että länsimaiset syö konetiskiainetta. Siirryin jauhomaiseen kun tiskissä oli kosteana aina paksu lima päällä. Edelleenkin huudon lapsen käyttämät mukit hanan alla.
Mä käytän nestemäistä, eikä sitä tartte laittaa niin paljoa. Huuhdon astiat ennen koneeseen laittoa. Kerra koitin niitä palikoita ja oli köntsänä lautasten päällä. Joku sanoi, että nyky koneet on niin tehokkaita, ettei oikeesti tarvi kuin puolet niistä palikoista yhteen koneelliseen.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se syy tiedetään ja se on kasvisten sekä hiilihydraattien syönti. IBS esim. parantuu tai menee remissioon eläinpohjaisella ruokavaliolla.
Aivan totta! Tuo ylenmääräinen kasvisten ja vihannesten ja hedelmien syöminen on pahaksi. Rasvaa ei huolita voista. Nämä nykyiset pyramidit ovat sairastuttavia.
Hyi mikä puheenaihe suolisto yäh poistoon🤢
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, tämän ongelman kanssa painitaan monissa perheissä. Mutta tämä on yksi suo, jos tästä alkaa keskustelemaan. Niinkuin nytkin jo voi huomata. Konetiskiaineista rypsiöljyyn. Joku ehdottaa kohta vyöhyketerapiaa tai homeopatiaa. Joku puhuu omega rasvahappojen vääristä suhteista. Joku sanoo, että se on allergiaa. Joku sanoo että se on keliakiaa. Jiku sanoo, että kyse on neurologiasta. Apua.
Nii-i. Hakuammuntaa, kuten tutkijoillakin. Rypsiöljyn ja margariinien haitoista pitää olla hys hys, ettei elintarvikeviraston väki älähdä. Sama juttu maitotuotteiden karrageenin kans. Näitä kun tuotetaan Suomessa.
D-vitamiinivaje on tosiasia, samoin liiallinen hygieenisyys. Myös sokeria tungetaan joka paikkaan. Ravitsemus on monissa perheissä surkealla tolalla, näkeehän sen monien lasten habituksestakin!
Monia syitä. Tuskin mikään yksistään aiheuttaa isoja ongelmia, mut kun moni asia on pielessä, ongelmia alkaa esiintyä.
Ruoka !!!
Muuta syytä ei ole.
Soija, härkis, vegehömpötys, puoliraaka ruoka, ravintovaje.
Ihminen on sekasyöjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jogurtteihin, jäätelöihin, kermoihin, vanukkaisiin ym. lisätty karrageeni aiheuttaa suolistotulehdusta. Katsokaapa joskus, karrageenia on todella monessa tuotteessa. Itse vältä viimeiseen asti.
Labroissa karrageeniä käytetään tulehdusreaktion käynnistämiseen. Haitallisinta homeallergikoille ja niille jotka syö happosalpaajia.
Happosalpaaja se vasta onkin myrkkyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan totta! Tuo ylenmääräinen kasvisten ja vihannesten ja hedelmien syöminen on pahaksi. Rasvaa ei huolita voista. Nämä nykyiset pyramidit ovat sairastuttavia.
Päinvastoin. Nykyään syödään liian vähän kasviksia ja tulos näkyy puutteellisina suolistobakteereina. Jos et saa kuitua, se on myös myrkkyä suolistollesi.
Vierailija kirjoitti:
Jos lapsi ei suostu syömään terveellisesti niin miten hänet voi pakottaa? Tarjolla on aina kasviksia eri muodossa. Ei suostu.
Kyllä lapsi tietää mikä hänelle on hyväksi. Ei talvihedelmät eikä kasvikset ole hyviä. Edes minä en syö miehestä puhumattakaan. Ovat nii hapokkaita ja hedelmistä sokeria sellaisia määriä ei mikään suolisto kestä.
Vierailija kirjoitti:
Lihan ja kalan puute
Höpö höpö.
Vierailija kirjoitti:
Koirat sänkyyn ja pöytäkaveriksi..nuollaan naamat ja peräpää on siinä kun koira puhistaa sen kielellään, ootteko aatellu ollenkaan. Niissä facen videoissa koirat on vauvan naamassa ja ite nuollaan niiden naamaa siis koirien. Yhtään ei hälytyskellot soi ihmisillä. Lähtekää kävelylle niin se koira nuuskii kaikki paskaläjät ja kusipaikat. Ja sitten se on ylin ystävä sängyssä. Jalkakäytävien reunat paskaläjiä täynnä ja lapset koulumatkalla istuksii ja pyörii lumihangessa ei ne näe niitä lumen alta. En oo koiravihanen mutta ällöttää tuo asia
Hah. Et ole elänyt esim. maalla. Milloin mikin eläin iholla kiinni ja jotkut nuolemassa, samaa huusia käytti kaikki, porkkanat mansikat napsittiin suoraan penkistä ja marjat metsästä, Eikä ravattu joka välissä käsienpesupaikalla. Sairauksia olivat rasituskulumat ja rasvasydämet. Aattele. Sänkyyn hyppäävä koira ei hätkäytä. Nykyisin maallakin ollaan "valistuneempia", ja sairaita.
Jos lapsi ei suostu syömään terveellisesti niin miten hänet voi pakottaa? Tarjolla on aina kasviksia eri muodossa. Ei suostu.