Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lasten tulehdukselliset suolistosairaudet lisääntyvät räjähdysmäisesti - syytä ei tiedetä

Vierailija
21.02.2018 |

Kyllä tiedetään, ylihygieeninen ruoka ja kaikki lisäaineet mitä lapset saavat roskaruoan joukossa. Olen tehnyt iltatyötä kaupan kassalla ja nähnyt millaista moskaa mammat ruokakoriinsa pistävät.

http://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/201802212200761452_we.shtml

Kommentit (331)

Vierailija
241/331 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse veikkaan syyksi rasvattomia maitotuotteita. Ennen syötiin tyydyttynyttä rasvaa (ei toki suuria määriä), eikä ollut tulehduksellisia suolistosairauksia. Muualla Euroopassa eivät rasvattomat tuotteet ole tietääkseni yhtä yleisesti käytössä.

Voi olla, että rasvattomuusbuumi oli pahasta. Ainakin vähärasvaisesta margariinista tuli itselleni pahat vatsakivut. Saman merkin rasvaisemmasta ei mitään oireita. Eroavatko valmistusmenetelmät jotenkin vai onko se jokin lisäaine joka tuota aiheuttaa?

Olen eri, mutta rasvahappojen mono- ja diglyseridit voisi olla yksi syyllinen. Nämä ja muut emulgaattorit aiheuttavat mikrobiston ongelmia. Emulgointiaineita on meidän nykyruuat täynnä, ikävä kyllä. 

Rasvan välttely ja nestehukka aiheuttavat myös aivosairauksia. Nämä tosin puhkeavat usein vasta vanhalla iällä

Vierailija
242/331 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syntynyt 1980-luvulla, kuten sisaruksenikin ja lapsuudessani meillä oli omenapuita kotipihalla. Niitä tippui maahan ja me sisarukset söimme niitä suoraan maasta. Ei niitä pesty tai kuorittu, vaan sellaisenaan syötiin. Myös porkkanoita otettiin joskus kasvimaalta ja multa vain huuhdetiin pois, jos sitä oli niissä. Ei kuorittu tai mitään. Eli ei oltu niin superhygienisia. Kenelläkään ei ollut mitään suolistosairauksia tai allergioita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/331 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noh. Kaikkia neljää tulehdukselliseen suolisairauteen sairastunutta lähipiirissä yhdistää tasan yksi asia. Kaikki heistä käyttivät ennen sairauden puhkeamista päivittäin kolajuomia. 

No nyt kun mietin, siis meillä minä, aikuiset lapset. kaikilla virvoitusjuoma addiktio ja tosiaan on IBS ja vaikka mitä ongelmaa suoliston kanssa. He oli täysin terveitä siihen asti kunnes tulivat aikuisiksi ja muutti omilleen. Virvoitusjuomien juomisesta tuli päivittäistä. Nyt on mennyt nelisen vuotta ja on krooniset vatsaongelmat.

Olen tähän mennessä ainoa, joka laittanut sinulle "ylänuolen". Itse kärsin ripuista ja vatsakivuista oikeastaan päivittäin. Kunnes muutama vuosi sitten lopetin kokonaan käyttämästä hiilihapotettuja juomia. Hetki meni, mutta vatsan toimint

Luonnossa ei liene mitään hiilihappojuoman kaltaistakaan, joka selittäisi miksi on kivempaa juoda happojuomaa kuin hyvää vettä tai tuoremehua.

Kyllä suljetussa astiassa luonnonhiivalla käytettyyn juomaan, kuten simaan, sahtiin tai jopa kefiiriin kehittyy hiilihappokuplaa mikrobitoiminnan seurauksena. 

Eipä silti, ei limunaatia kannata juoda. Suuret määrät lisättyä sokeria häiritsevät suolistoflooraa siinä missä keinomakeutteetkin. 

Vierailija
244/331 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chrohn kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oireilin tosi epämääräisesti. Niin kuin sappikivikohtauksissa ja aina vatsa löysällä. Sitten aloin laihtumaan kun kaikki ruoka, mitä söin, alkoi sattumaan vatsassa ja aloin syömään vähemmän ja vähemmän. Diagnoosi oli alussa paksunsuolen ärtynyt oireyhtymä. Sappikivet leikattiin, ei auttanu kipuihin vatsassa.

Hämmentävää että tämän perusteella ei tehdä tieteellisiä johtopäätöksiä kansallisella tasolla.

Niinpä. Semmonen huomio vielä, että mulla oli ja edelleenkin suupielet auki. Jos suupielet on usein/ aina auki niin kantsii miettiä onko vastakin kipiänä. Kyllä minua on helpottanut nyt, kun minulla on diagnoosi monien vaiheiden jälkeen. Ruisleipää, valkosipulia, sipulia, maustettua ruokaa, appelsiinejä ja vihreää salaattia en voi syödä ollenkaan. Ei herneitä, pähkinöitä. Jollekin nämä voi sop

Tuo suupielten halkeilu kertoo että kehossa on liikaa hiivaa. Candida jenkeissä, suomessa ei vielä puhuta tässä. Eiköhän tämäkin trendidiagnoosi tule kohta ja sitä aletaan lääkitsemään

Jos hiivaa on liikaa, kannattaa mennä vaikka puoleksi vuodeksi vihreälle dieetille ja unohtaa sokerit, vehnät ja muut tärkkelykset. Liha on ok. Jos suolistossa on ongelmaa, kaikki kannattaa aluksi keittää, jonka jälkeen pikkuhiljaa kohti raakoja vihanneksia aloittaen miedoista, kuten lanttu, porkkana, jne. Solanus-suvun vihanneksia kehotetaan myös välttämään, eli perunaa ja tomaattia. Ne ovat kai jollakin tasolla kaikki haitallisia 

Vierailija
245/331 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noh. Kaikkia neljää tulehdukselliseen suolisairauteen sairastunutta lähipiirissä yhdistää tasan yksi asia. Kaikki heistä käyttivät ennen sairauden puhkeamista päivittäin kolajuomia. 

No nyt kun mietin, siis meillä minä, aikuiset lapset. kaikilla virvoitusjuoma addiktio ja tosiaan on IBS ja vaikka mitä ongelmaa suoliston kanssa. He oli täysin terveitä siihen asti kunnes tulivat aikuisiksi ja muutti omilleen. Virvoitusjuomien juomisesta tuli päivittäistä. Nyt on mennyt nelisen vuotta ja on krooniset vatsaongelmat.

Olen tähän mennessä ainoa, joka laittanut sinulle "ylänuolen". Itse kärsin ripuista ja vatsakivuista oikeastaan päivittäin. Kunnes muutama vuosi sitten lopetin kokonaan käyttämästä hiili

Tuollaisia astioita ei ole luonnossa. Hiiva on tullut ihmisen kehoon luonnon oloissa ainoastaan sen rypäleen kuoressa ja mahdollisesti käyneessä hedelmässä. Hiilihappoa näissä ei ole.

Vierailija
246/331 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ympäristömyrkkyjä löytyy ravinnostakin. 

Vierailija
247/331 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisilla on uniikki geeniperimä. Hyvässä ja etenkin pahassa- meillä on paljon geenejä sekä geenivirheitä, jotka sairastuttavat kokonaisia sukuja. Yksikin tämmöinen voi merkitä, jos ihminen sairastuu vakavasti- siinä missä muu eurooppalainen saisi paremman ennusteen, suomalaisella yksi sairaus johtaa toiseen jne. ihan geeniperimän takia eikä ennuste ole hyvä. Päälle vielä terveydenhuollon hidas ja riittämätön reagointi, niin avot. 

En tiedä syytä lasten suolistosairauksien lisääntymiseen, mutta epäilen mm. liiallista hygieniaa sekä vieraantumista meille luontaisesta tavasta elää (eli jää saamatta metsä/maa ym. bakteerit). Yksi syy lienee myös suomalaisille epäsopiva ruokavalio, eli vaikkapa pähkinöiden ja hedelmien määrän lisääntyminen arjessa (lasten cashew-allergiaa tavataan joka viidennellä!).  

Se ruokavalio, jota olemme täällä ai

On tämä jo tajuttu, mutta tämä ruokavalio on matalaenerginen, jos ei käytä lihaa. Näillä leveyksillä energiaa tarvitaan paljon kylmän talven vuoksi. Eli vaihtoehdot ovat syödä joko korkeaenergistä ruokaa, joka ei ole näin luomua, tai lihaa

Kumpi tahansa on sinänsä ok, kunhan syö liskäsi niitä vihanneksia. Lihastakin saa ison osan mineraaleista, jos syö riistaa eikä teholehmää tai possua. Terveellisen ruokavalion voi opetella hoikilta ihmisiltä. Lihavuus paljastaa, että ruokavaliossa on puutteita, minkä vuoksi keho pyytää koko ajan lisää, lisää ja lisää, kun ei saa mitä tarvitsee

Huomatkaa myös, että esim. sotatilassa sotilaat nauttivat ravinnon vähyyden vuoksi koko ajan pelkästään suolaa ja vettä. Merisuolassa on iso osa niistä mineraaleista, mitä keho tarvitsee. Tätä kannattaa hyödyntää myös arjessaan, eikä aina mättää sitä suolattua tärkkelys- tai proteiinipommia, joka on täysin turhaa ylensyöntiä

Vierailija
248/331 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tähän mennessä ainoa, joka laittanut sinulle "ylänuolen". Itse kärsin ripuista ja vatsakivuista oikeastaan päivittäin. Kunnes muutama

Tuollaisia astioita ei ole luonnossa. Hiiva on tullut ihmisen kehoon luonnon oloissa ainoastaan sen rypäleen kuoressa ja mahdollisesti käyneessä hedelmässä. Hiilihappoa näissä ei ole.

Luonnossa ei ole myöskään makaronilaatikkoa tai banaaneja Suomen talvessa. 

Homo sapiens kehittyi nimensä veroiseksi syömällä suurpetojen hylkäämiä raatoja. Mädäntynyt eläinperäinen proteiini ja rasva mahdollistivat aivojen kasvun suoliston yksinkertaistumisen hinnalla. 

Nykyään syömme hieman toisin prosessoitua ruokaa. Jopa norsut fermentoivat palmusokeria katkaisemalla palmunrungon. Hiilihappo on hyvin läsnä kaikkialla, missä on luonnon sokereita ja hiivoja esim. luonnossa

Vierailija
249/331 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa ostaa multaporkkanoita, niitä ei sitten kuorita vaan pelkästään pestään ja syödään raakana.

Ap

Me syötiin kaverin mummon porkkanapenkistä suoraan, huuhdottiin vaan suitsait sadevesitynnyrissä. 70-luvulla. Että olivat hyviä tuoreena.

Vierailija
250/331 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vegaaniruuan kaikki tekolihat ja tärkeiden vitamiinien puuttuminen?

Ihminen on sekasyöjä emmekä voi perimällemme mitään. Vegaaniruokavalio johtaa sairauksiin, kuten on nähty. Kaikki vegaanituttuni ovat juuri niitä, joilla suolisto-ongelmia, raudanpuutetta ja ihan muitakin sairauksia koko ajan, flunssaa, koronaa, väsymystä, aivosumua jne. 

Vegaanius tarkoittaa ettei syö eläinperäisiä. Vegaani voi siis syödä pitkälle prosessoituja, gmo- ja synteettisiä valmisteita, jotka aiheuttavat vinon pinon terveysongelmia. Terveys tulee kasvipohjaisesta, luonnonmukaisesta ruokavaliosta. Eli käytännössä luomuvihanneksista, suolasta, maltillisesta määrästä pähkinöitä, hedelmiä ja siemeniä, sekä mahdollisesti munista, hyönteisistä ja ehkä kalasta. Nisäkkäiden liha tai tissimaito ei ole ihmisruokaa, paitsi oman äidni tissimaito jota saa (toivottavasti) vauvana

Vierailija
251/331 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merisuola on täysin aliarvostettu ruoka-aine. Esim. kuumassa pysyy hyvin toimintakykyisenä pelkällä merisuolalla ja vedellä.

Kannattaa vaihtaa puhdistettu suola luonnon merisuolaan tai luonnon vuorisuolaan.

Vierailija
252/331 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

80-luvulta alkaen on lisääntyneet lapsille annetut pakolliset rokotukset - potentiaalisesti.

Vierailija
253/331 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä tässä ihmettelen että jos bakteerit kuidun puutteessa alkavat syömään suolen seinämää, niin miksi ne eivät aina söisi sitä jos se ravinnoksi kelpaa? Ja tästä saattaa löytyä myös vastaus alkuperäiseen kysymykseen, epäilen vahvasti että enemmän ja laajasti erilaisia bakteereja suolistossa ei välttämättä johdakaan parempaan lopputulokseen. 

Vierailija
254/331 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa ostaa multaporkkanoita, niitä ei sitten kuorita vaan pelkästään pestään ja syödään raakana.

Ap

- - - - -

Yersinian yksi lähteistä on kehnosti puhdistetut juurekset.

- On muuten viheliäinen sairaus, jos kohdalle sattuu. Työkaverin oli useamman viikon osastohoidossa sairaalassa, kun yersiniainfektio invalidisoi. Miten meni jatkossa, en tiedä kun kaveri lähti muualle.

- Itse selvisin antibioottikuurilla nilkan tulehduksesta. Samaan aikaan yersinian vasta-ainearvot olivat korkealla eli infektio oli ilmeinen syyllinen. Vaiva kroonistui ja sain nauttia jokavuotisista lukuisista värikalvotulehduksista ja lopulta mitä ilmeisimmin selkärankareumasta.

Älkää nyt *elvetissä mitään multaporkkanoita menkö syömään!!

https://thl.fi/aiheet/infektiotaudit-ja-rokotukset/taudit-ja-torjunta/t…

Vierailija
255/331 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tähän mennessä ainoa, joka laittanut sinulle "ylänuolen". Itse kärsin ripuista ja v

Ei olekaan. Globalisaatio on mahdollistanut monipuolisen, lajityypillisen ruokavalion myös näille hulluille, jotka ovat tulleet elämään omaa siitosfantasiaansa olosuhteisiin, joka ei ole oikeasti elämälle edullinen. Onneksi. Sinä voit syödä mädäntyviä raatoja mielesi mukaan, ja evolvoitua pikkuhiljaa korppikotkan kaltaiseksi rumilus-klonkuksi. Turha kuitenkaan sotkea ihmisiä tuollaiseen oksettavaan toimintaan

Vierailija
256/331 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

80-luvulta alkaen on lisääntyneet lapsille annetut pakolliset rokotukset - potentiaalisesti.

Tätä veikkaan myös. Rokotteen hyäksymiseen riittää parin kuukauden koe. Jos vatsavaivat alkavat puolen vuoden viiveellä, niin ne eivät näy hyväksymistesteissä.

Vierailija
257/331 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

- - - - -

Yersinian yksi lähteistä on kehnosti puhdistetut juurekset.

- On muuten viheliäinen sairaus, jos kohdalle sattuu. Työkaverin oli useamman viikon osastohoidossa sairaalassa, kun yersiniainfektio invalidisoi. Miten meni jatkossa, en tiedä kun kaveri lähti muualle.

- Itse selvisin antibioottikuurilla nilkan tulehduksesta. Samaan aikaan yersinian vasta-ainearvot olivat korkealla eli infektio oli ilmeinen syyllinen. Vaiva kroonistui ja sain nauttia jokavuotisista lukuisista värikalvotulehduksista ja lopulta mitä ilmeisimmin selkärankareumasta.

Älkää nyt *elvetissä mitään multaporkkanoita menkö syömään!!

https://thl.fi/aiheet/inf

Näistäkään ei koskaan tiedä, että ovatko vaarallisia vain lääketeollisuuden aiemmille uhreille. Kun kehon luonnollisen immuniteetin tuhoava pommitus alkaa jo vauvaikäisenä antibioottien muodossa, voi multaporkkanakin muuttua tuhoisaksi. Ja varsinkin jos ratkaisua lähtee etsimään lääketeollisuudesta, he varmasti myyvät sinulle aina jonkun diagnoosin kauhuineen ja myrkyt päälle, ja demonisoiden kaiken normaalin ja luonnollisen

Immuniteettiaan voi myös kehittää esim. luonnossa oleilemalla ja altistamalla itseään siitepölylle, kukille, koskettelemalla sammalta, jne. Se bakteerialtistus kannattaa tehdä monipuolisesti vihreässä ja kukoistavassa ympäristössä, eikä kaupungin katuja nuohoamalla

Vierailija
258/331 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meille aikoinaan joku lääkäri sanoi, että jos on vähän vilu, vähän nälkä, vähän likaista, niin eipä ole allergioita tai suolistosairauksia. Ei tarvi siis mennä kuin rajan taa Venäjälle, jossa on näin.

Lapseni oli 1 -vuotiaana diabetes -tutkimuksessa, koska hänellä oli kohonnut riski sairastua tuolloin diabetekseen. Verrokkiryhmä oli itärajan tuntumassa Venäjän puolella. Siellä ei ollut sellaisia autoimmuunisairauksia, mitä Suomeen on tullut viimevuosina runsain mitoin kuten mm. diabetes, keliakia, astma ja monet allergiat.

Yliampuva hygieenisyys ei ole hyväksi. En itse ole mm. ostanut kotiini ensimmäistäkään käsidesipulloa.

Vierailija
259/331 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tähän mennessä ainoa, joka laittanut sinulle "ylänuolen". Itse kärsin ripuista ja v

- - -

>>Mädäntynyt eläinperäinen proteiini ja rasva mahdollistivat aivojen kasvun suoliston yksinkertaistumisen hinnalla<<

Noup!

Kyllä se oli tulenkäytön keksiminen ruuan kypsentämiseksi, joka mullisti alkuihmisen ravinnon saannin ja aivojen kehittuymisen.  Ei  raatojen löytäminen mikään keksintö tai muutos ollut.

Vierailija
260/331 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Merisuola on täysin aliarvostettu ruoka-aine. Esim. kuumassa pysyy hyvin toimintakykyisenä pelkällä merisuolalla ja vedellä.

Kannattaa vaihtaa puhdistettu suola luonnon merisuolaan tai luonnon vuorisuolaan.

AMEN

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kaksi