Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lasten tulehdukselliset suolistosairaudet lisääntyvät räjähdysmäisesti - syytä ei tiedetä

Vierailija
21.02.2018 |

Kyllä tiedetään, ylihygieeninen ruoka ja kaikki lisäaineet mitä lapset saavat roskaruoan joukossa. Olen tehnyt iltatyötä kaupan kassalla ja nähnyt millaista moskaa mammat ruokakoriinsa pistävät.

http://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/201802212200761452_we.shtml

Kommentit (331)

Vierailija
221/331 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ksylitoli. Lapsellani ei ollut ollut minkäänlaisia vatsavaivoja ennen kuin meni päiväkotiin neljävuotiaana ja sai siellä ksylitolia. Siitä tuli ihan hirveät suolisto-ongelmat. Olen nähnyt joidenkin antavan ksylitolipastilleja jopa syöttötuolissa olevalle lapselle. 

Ei ole ainoa asia, mille päiväkodissa altistuu.

Vierailija
222/331 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vegaaniruuan kaikki tekolihat ja tärkeiden vitamiinien puuttuminen?

Ihminen on sekasyöjä emmekä voi perimällemme mitään. Vegaaniruokavalio johtaa sairauksiin, kuten on nähty. Kaikki vegaanituttuni ovat juuri niitä, joilla suolisto-ongelmia, raudanpuutetta ja ihan muitakin sairauksia koko ajan, flunssaa, koronaa, väsymystä, aivosumua jne. 

Korrelaatio ja kausaliteetti ... Voisiko olla niin, että henkilöt kenellä on noita ongelmia jo ennestään sekasyöjänä, hakeutuvat helpommin juuri näihin eri ruokavalio vaihtoehtoihin?

Minä olen vegaani, ja minulla ei ole aivosumiua, väsymystä, viimeksi olin flunssassa yli vuosi sitten. Sinun lähipiirisi ei ole kovin hyvä ja laaja otanta, jotta siitä voisi vetää mitään johtopäätöksiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/331 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa ostaa multaporkkanoita, niitä ei sitten kuorita vaan pelkästään pestään ja syödään raakana.

Ap

Meillä nämä huuhdeltiin vieläpä purossa, joka oli lähdevettä. Anoppi kiekui miten tulee kihomatoja, hyvä ettei lastensuojeluun tehnyt ilmoitusta, silläkin uhkaili.

Anoppi oli fiksu ja sinä et. Kihomatoja saa juuri huonosti pestyistä juureksista.

Ei saa. Laita väitteellesi joku todisteaineisto, muuten en usko. Kihomadon munakin tuhoutuu itsestään kehon ulkopuolella, niin miten se voisi jossain mullassa selvitä kuukausitolkulla läpi vuoden? Aivan, ei mitenkään. Päivittäkää tietonne, mummot, älkääkä jakako maa on pannukakku -juttuja.

Vierailija
224/331 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihminen on sekasyöjä emmekä voi perimällemme mitään. Vegaaniruokavalio johtaa sairauksiin, kuten on nähty. Kaikki vegaanituttuni ovat juuri niitä, joilla suolisto-ongelmia, raudanpuutetta ja ihan muitakin sairauksia koko ajan, flunssaa, koronaa, väsymystä, aivosumua jne. 

Korrelaatio ja kausaliteetti ... Voisiko olla niin, että henkilöt kenellä on noita ongelmia jo ennestään sekasyöjänä, hakeutuvat helpommin juuri näihin eri ruokavalio vaihtoehtoihin?

Minä olen vegaani, ja minulla ei ole aivosumiua, väsymystä, viimeksi olin flunssassa yli vuosi sitten. Sinun lähipiirisi ei ole kovin hyvä ja laaja otanta, jotta siitä voisi vetää mitään johtopäätöksiä.

Olen eri. Minun sosiaalinen piirini on laaja, terveisiä vain kulttuurialalta! Näin nelikymppisenä ympärilläni on valtavasti entisiä vegaaneita, joilla kaikilla on vähintään vakava raudanpuute, jonka paikkailu rautalisällä ei olekaan aivan yksinkertaista. Olin itsekin 15 vuotta vegaani, onneksi lopetin jo kymmenen vuotta sitten. 

Nuorempi polvi sitten kulkee aivosumussa ja masennuksessa, ja uskoo sen johtuvan niin v-a-i-k-e-a-s-t-a työelämästä ja diagnosoimattomasta neuroepätyypillisyydestä, sillä eihän vegaaniruokavaliossa voi olla mitään vikaa, nykyäänhän on vuustotkin. 

Maailmassa ei ole yhden yhtä kulttuuria, jossa ylisukupolvinen vegaanismi olisi vallalla. Miksi? Siksi, että se ei ylläpidä ihmiselämää. 

Vierailija
225/331 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille aikoinaan joku lääkäri sanoi, että jos on vähän vilu, vähän nälkä, vähän likaista, niin eipä ole allergioita tai suolistosairauksia. Ei tarvi siis mennä kuin rajan taa Venäjälle, jossa on näin.

Vierailija
226/331 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meille aikoinaan joku lääkäri sanoi, että jos on vähän vilu, vähän nälkä, vähän likaista, niin eipä ole allergioita tai suolistosairauksia. Ei tarvi siis mennä kuin rajan taa Venäjälle, jossa on näin.

Suoli tyhjänä ei ehdi tarkkailemaan muita vaivoja.

Vierailija
227/331 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen vegaani, ja minulla ei ole aivosumiua, väsymystä, viimeksi olin flunssassa yli vuosi sitten. Sinun lähipiirisi ei ole kovin hyvä ja laaja otanta, jotta siitä voisi vetää mitään johtopäätöksiä

Maailmassa ei ole yhden yhtä kulttuuria, jossa ylisukupolvinen vegaanismi olisi vallalla. Miksi? Siksi, että se ei ylläpidä ihmiselämää. 

Onhan sitä yritystä ollut mm. vegaaniäiti jonka lapsi kuoli kun ei saanut kunnon ravintoa:

https://nypost.com/2022/07/01/vegan-florida-mom-starved-toddler-to-deat…

Vierailija
228/331 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karkkia, makkaraa, burgereita, ranuja, nakkeja, sipsejä, maustettuja pähkinöitä, jogurttia, energiajuomia, munkkia, pullaa, jäätelöä jne mitä nyt lasten välipaloina milloinkin näkee. 

Vierailija
229/331 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ksylitoli. Lapsellani ei ollut ollut minkäänlaisia vatsavaivoja ennen kuin meni päiväkotiin neljävuotiaana ja sai siellä ksylitolia. Siitä tuli ihan hirveät suolisto-ongelmat. Olen nähnyt joidenkin antavan ksylitolipastilleja jopa syöttötuolissa olevalle lapselle. 

Ei ole ainoa asia, mille päiväkodissa altistuu.

Sinänsä totta mutta lapseni kohdalla ongelmat alkoivat kun päiväkoti sai lahjoituksena ksylitolia ja alkoivat antaa sitä asiasta edes kertomatta. 

Vierailija
230/331 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli rotavirus lapsena ja jouduin sairaalaan sen vuoksi. Olen vm. -87. Kannatan ihan rokotteita kyllä.

Minä en kannata. Minulla oli lapsena tuhkarokko, vesirokko, tulirokko ja sikotauti. Niin kuin monilla ikäluokastani oli. Yhden "ylimääräisen" rokotuksen saanut aikanaan. Isorokkoa vastaan. (Poliorokotus ja jäykkäkouristusrokotus oli normeja). Minulla ei ole mitään allergioita. Olin kaupassa töissä 15 vuotta ja asiakkaita satoja päivässä. Ei ollut koskaan edes flunssaa. Silloin lapset asui vielä kotona.

Minulla on kolme lasta, jotka syntyneet kaikki 90-luvulla. Kukaan heistä ei ole millekään allerginen toistaiseksi. Ovat nyt aikuisia. Nuorin 25v. Sairastivat lapsena vesirokon. Mitään "ylimääräisiä" rokotteita ei otettu (esim sikaflunssa tai hpv). He kävivät eri päiväkodissa ja kouluissa. Mies töissä isolla työnantajalla ja toimistolla satoja henkilöitä. Päivittäiskontaktit meidän perheellä liikkui periaatteessa tuhansissa suoraan ja välillisesti. Lapset oli koko kouluaikansa terveitä lukuunottamatta paria oksennustautia, joka tuli päiväkodista.

Nuorimmalla ja vanhemmalla alkoi esiintyä säännöllisesti ikävää flunssaa vasta armeijassa. Siellähän ensitöiksi annettiin rokotuskimara influ-piikkeineen. Ja ne on jatkunut koko ajan intin jälkeen säännöllisen epäsäännöllisesti.

Korrelaatio ei aina ole kausaatio, mutta näiden kokemusten valossa sen todennäköisyys on suuri.

Vierailija
231/331 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liiallinen hygienia ja teollinen ruoka + antibiootit joka vaivaan.

Kieltäydyin systemaattisesti lääkärien määrämistä suun kautta otettavista antibiooteista lasten korvatulehduksiin ja vaadin korvatipat. Kotona joimme lähitilasta suoraan haettua lehmänmaitoa, ei homogenoitua ja pastöroitua. En myöskään ymmärrä tätä koronan myötä tullutta desinfiointiaineella käsien läträämistä. Sitä varten on saippua ja vesi. Meillä ei juurikaan sairastella. Koronapiikit myös ottamatta. Kaikki muut rokotteet on tietenkin otettu.

Vierailija
232/331 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noh. Kaikkia neljää tulehdukselliseen suolisairauteen sairastunutta lähipiirissä yhdistää tasan yksi asia. Kaikki heistä käyttivät ennen sairauden puhkeamista päivittäin kolajuomia. 

No nyt kun mietin, siis meillä minä, aikuiset lapset. kaikilla virvoitusjuoma addiktio ja tosiaan on IBS ja vaikka mitä ongelmaa suoliston kanssa. He oli täysin terveitä siihen asti kunnes tulivat aikuisiksi ja muutti omilleen. Virvoitusjuomien juomisesta tuli päivittäistä. Nyt on mennyt nelisen vuotta ja on krooniset vatsaongelmat.

Olen tähän mennessä ainoa, joka laittanut sinulle "ylänuolen". Itse kärsin ripuista ja vatsakivuista oikeastaan päivittäin. Kunnes muutama vuosi sitten lopetin kokonaan käyttämästä hiilihapotettuja juomia. Hetki meni, mutta vatsan toiminta normalisoitui varsin nopeasti. Ja vaikutus jatkuu monen vuoden lisäksi edelleen. Kerta päivässä normaalikoosteinen uloste. Vatsan ripuliväänteet jäi historiaan.

Vierailija
233/331 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noh. Kaikkia neljää tulehdukselliseen suolisairauteen sairastunutta lähipiirissä yhdistää tasan yksi asia. Kaikki heistä käyttivät ennen sairauden puhkeamista päivittäin kolajuomia. 

No nyt kun mietin, siis meillä minä, aikuiset lapset. kaikilla virvoitusjuoma addiktio ja tosiaan on IBS ja vaikka mitä ongelmaa suoliston kanssa. He oli täysin terveitä siihen asti kunnes tulivat aikuisiksi ja muutti omilleen. Virvoitusjuomien juomisesta tuli päivittäistä. Nyt on mennyt nelisen vuotta ja on krooniset vatsaongelmat.

Olen tähän mennessä ainoa, joka laittanut sinulle "ylänuolen". Itse kärsin ripuista ja vatsakivuista oikeastaan päivittäin. Kunnes muutama vuosi sitten lopetin kokonaan käyttämästä hiilihapotettuja juomia. Hetki meni, mutta vatsan toiminta normalisoitui varsin nopeasti. Ja vaikutus jatkuu

Niin, ja hiilihapotettujen virvoitusjuomien käyttö on massiivista ja laajaa. Hiilidioksidin vapautumista ilmaan pakkausta avatessa, niin siitä ei ole edes kiihkeimmät ympäristöihmiset huolissaan, vaikka käyttö on globaalia ja ainakin miljardi ihmistä niitä käyttää.

Einesten syönnin moni olettaa vatsavaivojen lähteeksi. Syyt vaihtelee (tai aiheuttajat). Hiilidioksidi on myös elintarvikkeissa erittäin yleinen suojakaasu. Ruokateollisuudessa sitä käytetään myös jäähdyttämiseen ja pakastamiseen. Se liukenee veteen, eli lähes kaikkiin elintarvikkeisiin, joita kaasulla tarvitsee suojata. Se on elintarvikekäytössä hyödyllinen, koska se hillitsee bakteerien kasvua. Tämä on tieteellinen fakta. Joten vatsaan joutuessaan tekee samaa. Olisi erikoista, jos suolistobakteereihin ei muka vaikuttaisi vastaavalla tavalla. Ja sen lisäksi tietysti happamoittaa elimistöä, joka lisää matala-asteista tulehdusta ja ylläpitää sitä.

Vierailija
234/331 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko suomalaisilla lapsilla siis suuremmalla prosentilla suolistosairauksia kuin muissa väestöissä?

Tämähän tuskin johtunee sitten ultraprosessoidusta ruuasta (esim. yhdysvalloissa syödään huomattavasti enemmän eineksiä), ilmansaasteistan (Suomessa ilmanlaatu parhaimmistossa)  antibiooteista (muualla niitä määrätään paljon holtittomammin). Suomessa myös lapset ulkoilevat metsässä ja ulkona huomattavasti enemmän kuin esimerkiksi Euroopan muissa maissa. Ainoastaan Norjassa ja Ruotsissa se on yhtä runsasta. Kaikenlaiset myrkyt tuotteissa ovat myös vähäisiä verrattuna Kiinaan jne. Suomessa jopa tehdään enemmän alatiesynnytyksiä kuin muualla ja vauvaa ei heti synnyttyä pestä, jotta se saa suojaavia mikrobeja.

Sitten toki jos kyseessä on maailmanlaajuinen ongelma niin hyvinkin syy voi löytyä noista.

Suomalaisten muutamia poikkeavuuksia verrattuna muihin väestöihin:

- d vitamiinin puute

- huomattava

Maitotuotteiden käyttö ei kuitenkaan ole lisääntynyt samaa tahtia suolistosairauksien lisääntymisen kanssa.

Vierailija
235/331 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

IBS tarttuu, siitä oli artikkeli. 

Vierailija
236/331 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täti kirjoitti:

Edelliseen vielä lisäys, että tulehduskipulääkkdein lisääntynyt käyttö, jo ihan pienestä pitäen ja mahdollisesti altistuminen suuremmalle määrälle gluteenia kuin aikaisemmin.

Älä höpötä. Kyllä aikisemmin lapset söivät enemmän leipää, puuroja, vellejä mitä nykyisin. Ei se gluteeni mikään jokapaikan peikko ole.

Vierailija
237/331 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse veikkaan syylliseksi keinomakeutusaineita. Jos aspartaami tappaa muurahaiset niin voi vain kuvitella mitä se tekee suolistomikrobeille. Itse ne ole koskaan ostanut lapsille keinomakeutettuja tuotteita, en edes limuja. Meidän perheessä ei käytetä keinomakeutusaineita sisältäviä tuotteita. Jos haluaa makeaa niin sitten pitää ottaa sokerista. 

Vierailija
238/331 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raudanpuute on sitä paitsi meemi. itselläni ollu aina matala hemoglobiini ja varastoraudat huidelleet jossakin 400 paikkeilla. Nuo raja-arvot tulevat jenkkilästä ja ne laitetaan tarkoituksella matalalle, jotta saadaan manipuloitua ihmisiä ostamaan valmisteita. Lukekaa suuresta kolesterolihuijauksesta. Suomalaiset ovat lääkeuskovaisia. Se on todella vaarallista ja aiheuttaa oikeasti ison kasan parantumattomia ongelmia, erityisesti naisille, koska steroidit, synnytyssilpomiset ja kaikki muu järkyttävä, seksuaalinen väkivalta. Toki lapsetkin ovat uhreja. Miehet sitten oikeastaan vaan oman ahneutensa, eivät niinkään lääkärien

Vierailija
239/331 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täti kirjoitti:

Edelliseen vielä lisäys, että tulehduskipulääkkdein lisääntynyt käyttö, jo ihan pienestä pitäen ja mahdollisesti altistuminen suuremmalle määrälle gluteenia kuin aikaisemmin.

Älä höpötä. Kyllä aikisemmin lapset söivät enemmän leipää, puuroja, vellejä mitä nykyisin. Ei se gluteeni mikään jokapaikan peikko ole.

En myöskään usko, että gluteeni on ongelma. Antibiootit ja epäterve ruokavalio sen sijaan saattaa olla. Esimerkiksi krooniset pissatulehdukset johtuvat usein pelkästä nestehukasta, mutta vaivaa lääkitään kehon mikrobistoa vastaan hyökkääville antibiooteilla. Antibiootti ei todellakaan valikoi hyviä ja pahoja, vaan tuhoaa kaiken. Sen hyvänkin immuniteetin

Vierailija
240/331 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tähän mennessä ainoa, joka laittanut sinulle "ylänuolen". Itse kärsin ripuista ja vatsakivuista oikeastaan päivittäin. Kunnes muutama vuosi sitten lopetin kokonaan käyttämästä hiilihapotettuja juomia. Hetki meni, mutta vatsan toiminta normalisoitui varsin nopeasti. Ja vaikutus jatkuu

Nuo hiilihappojuomat ovat olleet itselleni aina mysteeri, miksi monet fiksoituvat niihin? Vissyn ymmärrän, koska sisältää mineraaleja, mutta ne sokerilitkut? Luonnossa ei liene mitään hiilihappojuoman kaltaistakaan, joka selittäisi miksi on kivempaa juoda happojuomaa kuin hyvää vettä tai tuoremehua

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kaksi