Naapurienne oudot tavat
Onko teidän naapureilla outoja tapoja? En nyt tarkoita mitään käräjille päätyviä kauhujuttuja, vaan enemmän sellaisia hauskoja outoja juttuja, joita olette joskus ihmetelleet.
Kommentit (3685)
Vierailija kirjoitti:
Meillä yhteinen ulko-ovi alakerran naapurin kanssa. Siinä on ensin pieni eteinen ennen asuntojen ovia.
Aina kun naapuri lähtee ja usein myös kun tulee, viettää hyvin pitkän ajan siinä pienessä yhteisessä eteisessä, täysin hiljaa. Tuosta eteisestä kuuluu minun asuntoon paljon paremmin kuin alakerran asunnon sisältä, epäilen kunteeleeko se minua joka kerta?
Kun itse lähden ulos, menee 5 sekunttia kun suljen oman asunnon oven ja menen ulko-ovesta ulos. Tämä alakerran asukas usein seisoskelee siellä jopa minuutin tai kauemmin, ihan kuin yrittäisi kuunnelle mitä minun asunnossa tapahtuu. En keksi muuta syytä miksi seisoskelisi siinä.
Tapahtuuko tätä kesälläkin? Tulee mieleen yksi oma entinen naapuri, joka lähti aina ovestaan rappukäytävään ulkovaatteet mukana ja puki siinä vasta pipon, huivin ja hanskat ym. En ymmärrä miksi, mutta tällainen tapa voisi olla?
Vierailija kirjoitti:
Samassa rapussa mua vastapäätä asuu vanhempi rouva, joka on kuin jostain romaanista tai elokuvasta. Hyvin hillitty ja tyylikkäästi pukeutunut, aivan käsittämättömän hiljainen ja varautuneen oloinen, rapussa kun tullaan vastaan niin nyökkää arvokkaasti ja kääntää sitten katseensa pois. Ei koskaan puhu mitään, asunnosta ei koskaan kuulu mitään, en ole ikinä näiden vuosien aikana nähnyt häntä kenenkään seurassa, eikä hänellä koskaan käy vieraita. Vaikuttaa hyvin yksinäiseltä, hiljaista elämää viettävältä ladylta. Usein mietin, että mikähän on tarina hänen taustallaan.
pukeutuuko oikein siveellisesti ja hameeseen? Saattaa olla juutalainen he ovat hillittyjä ja varautuneita ei-juutalaisia kohtaan. heidän puku koodi antaa tyylikkään vaikutelman.
Tein tästä jo oman aloituksen, mutta sopinee tänne. Meidän vessasta löytyi aina silloin tällöin paperin palasia lavuaarin vierestä lattialta, paikasta, josta niitä oli hankala nähdä. Kun ihmettelin asiaa lasten kuullen, niin naapurin tyttö kertoi, että heidän perheensä tekee siivouststejä, eli laittaa pieniä roskia väähän piiloon, jotta näkee miten usein siivotaan. Tekevät niin kuulemma ihan joka paikassa.
Vierailija kirjoitti:
Asun rivarissa ja täällä yksi henkilö sanoo ulkona oleville,virne naamalla,kun ajan autokotterollani pihaan.Ilman taitaa tuo ajella. (mitähän veetä se muille kuuluu,ei ole vielä autoilua lailla kieltäneet)
Ääneen ajattelia muitten tekemisistä.Ei kuulu muille toisten autoilut,sun muut.
Painavien asioiden pudottelu lattialle pitkin päivää. Pumps pumps. Hienoja naapureita.
Vierailija kirjoitti:
Asun rivarissa ja täällä yksi henkilö sanoo ulkona oleville,virne naamalla,kun ajan autokotterollani pihaan.Ilman taitaa tuo ajella. (mitähän veetä se muille kuuluu,ei ole vielä autoilua lailla kieltäneet)
Sama henkilö tuli aina rappuni läheisyyteen,jos olin ulkona tupakalla tai muutenvaan.Jos autoni oli rapun edessä ja ovi vaikka auki.Hän sanoi,taas sinä autoos rassaat.Samalla sanonnalla aloitti aina,aina.Yhtä ja samaa monta vuotta.Ryhtyi pikkasen vituttamaan sama veisu.Pyysin. menemään pois ja kiitti,mulle riitti.Siitä otti nokkiinsa hän.
Vierailija kirjoitti:
Painavien asioiden pudottelu lattialle pitkin päivää. Pumps pumps. Hienoja naapureita.
Täällä yläkertalaisen toiminta kuulostaa siltä kuin joka päivä tyhjennettäisiin säkillinen mölkkykeiloja lattialle 🙄 En tajua miten lapseton sinkku saa noin paljon meteliä aikaiseksi.
Kolaa lumet pimeässä takapihassa (valot saa kyllä päällekin)ja jää kyttäämään pimeälle terassille sinne takapihalle toisten puuhia joksikin aikaa...ihan hiljaa se on siellä. ärsyttävää,häiritsevää ja outoa :D
Naapuri kirjoitti:
Kolaa lumet pimeässä takapihassa (valot saa kyllä päällekin)ja jää kyttäämään pimeälle terassille sinne takapihalle toisten puuhia joksikin aikaa...ihan hiljaa se on siellä. ärsyttävää,häiritsevää ja outoa :D
Meillä juuri tällainen naapuri.Vaikka olisi koko päivän kotona,lähtee aina pimeällä liikenteeseen.
Kyylää siellä pimeässä sitten meille,kun valot päällä ja kaikki näkyy.
Jää usein kiinni kun itse pihalla käydessä,esim.roskia vieden rapisee ja ähisee puskissaan.
Niin ärsyttävää!
Käy puolen tunnin suihkussa joka aamu ja ilta. Mahtaa olla vesimaksuissa maksamista.
Naapurissani asui noin 60-vuotias nainen kun asuin kerrostalossa tämän vuosikymmenen alussa. Käsittääkseni hän asui siellä yksin mutta silti hän ilmeisesti aina kotona ollessaan karjui siellä yksin. Hän saattoi huutaa siellä hirveällä äänellä, että "Olkaa hiljaa Saa-ta-nan hullut Per-ke-leen kusi-päät" tai huutaa aamusta iltaan asti, että "Saanko mää kaakaoo". Sitten hän illalla ilmeisesti sai sitä kun hän karjui että hän juo sitä kaakaota. Muutenkin hän aina ennen syömistä ja juomista karjui, että saako hän syödä tai juoda mitä hän oli aloittamassa syömään tai juomaan. Sitten hän karjui, että hän syö tai juo sitä mitä hänellä oli. Melkein aina se oli maksalaatikkoa, pinaattikeittoa, maitoa, leipää, kaakaota, suklaata tai hänen "omaa juomaansa". Tämä meteleli kuului varmasti saman kerroksen asuntojen lisäksi sekä alakerran että yläkerran asuntoihin.
Vierailija kirjoitti:
Naapurissani asui noin 60-vuotias nainen kun asuin kerrostalossa tämän vuosikymmenen alussa. Käsittääkseni hän asui siellä yksin mutta silti hän ilmeisesti aina kotona ollessaan karjui siellä yksin. Hän saattoi huutaa siellä hirveällä äänellä, että "Olkaa hiljaa Saa-ta-nan hullut Per-ke-leen kusi-päät" tai huutaa aamusta iltaan asti, että "Saanko mää kaakaoo". Sitten hän illalla ilmeisesti sai sitä kun hän karjui että hän juo sitä kaakaota. Muutenkin hän aina ennen syömistä ja juomista karjui, että saako hän syödä tai juoda mitä hän oli aloittamassa syömään tai juomaan. Sitten hän karjui, että hän syö tai juo sitä mitä hänellä oli. Melkein aina se oli maksalaatikkoa, pinaattikeittoa, maitoa, leipää, kaakaota, suklaata tai hänen "omaa juomaansa". Tämä meteleli kuului varmasti saman kerroksen asuntojen lisäksi sekä alakerran että yläkerran asuntoihin.
Kuulostaa kyllä siltä,että hänellä on joku huonokuuloinen ja ehkä liikkumatonkin kumppani siellä.
Vierailija kirjoitti:
Naapuri kirjoitti:
Meillä juuri tällainen naapuri.Vaikka olisi koko päivän kotona,lähtee aina pimeällä liikenteeseen.
Kyylää siellä pimeässä sitten meille,kun valot päällä ja kaikki näkyy.
Jää usein kiinni kun itse pihalla käydessä,esim.roskia vieden rapisee ja ähisee puskissaan.
Niin ärsyttävää!
Ehkä yksinäinen. Tiedostaa hyvin näkyvyden, eikä halua itse näkyä, siksi liikkuu pimeällä ilman valoja. On kuitenkin utelias katselemaan mitä ihmiset puuhailevat "akvaarioissaan". Tulee mieleen näistä verhoja pimeällä aukupitävistä naiset, jotka kulkevat edestä avonaisissa "tissipaidoissa" ja sitten pahoittavat mielensä kun miesten katseet eksyy rintoihin.
Mun naapureilla ei muita tapoja näytä olevankaan.
Mun naapuri tilaa huoltoyhtiöltä jonkun vaihtamaan lamppujen polttimoita. Käynnin hinta on jotain 90 euroa laaki. En ymmärrä... Kerran lasku tuli mun osoitteeseen, avasin kun ihmettelin mikä tää on.
Naapurin pyörätuolissa oleva äijä on tosi usein ovemme ulkopuolella hissin edessä kun lähdemme kotoa.
Ei oudoimmasta päästä, mutta ei kai se sattumalta siinä aina ole.
Naapuri parkkeeraa autonsa keulan ihan kiinni parkkiruudun päässä olevaan lauta-aitaan. Puskurin ja aidan väliin jää valehtelematta joku sentti väliä. Nyt talvella pysäköi ensin auton vähän kauemmas aidasta että saa lämppärin piuhan kiinni ja siirtää sen jälkeen auton kiinni aitaan
Meidän talon toisessa päässä (rivitalo siis) asuu noin viisikymppinen pariskunta ja heillä on kolme koiraa. Koirat ja emäntä viettää aikaa pihalla aika paljon ja koirat haukkuvat usein kun joku menee ohi. Emäntä karjuu HILJAA täysillä keuhkoilla, kuuluu meille sisälle saakka. Mutta jos olen itse pihalla niin että naapurin rouva on minut nähnyt niin puhuu koirille oikein sievästi.
Viereisessä talossa asuva nelihenkinen perhe on vähän samanlainen, koirien sijasta huudetaan lapsille tai vanhemmat huutaa toisilleen. Kolmekymppiset vanhemmat ja kaksi lasta, vanhin noin 5v ja nuorempi 2-3v. Lapsille karjutaan jatkuvasti joka asiasta: ”MENKÄÄ NYT SISÄLLE!” ”EI SAA MENNÄ SINNE” ”AUTOON SIITÄ NYT”. Koko perhe tuntuu aina kommunikoivan huutamalla, lapset tietty huutavat vanhemmilleen takaisin. Vanhemmat myös huutavat toisilleen ja haukkuvat. Juuri ennen joulua mies hakkasi ulko-ovea joka oli lukittu hänen viedessään roskia ja huusi ”AVATKAA NYT KUS****!” Mies on töissä lähikaupassa ja usein kassalla ja on niin miellyttävä, oikeasti tosi mukavan oloinen tyyppi. Näen häntä sen nuorimman lapsen kanssa kaupassa usein myös ja hän on siellä niin malli-isää, höpöttelee lapselle niitä näitä ja esim kieltäessä tekee seen liioitellun lempeästi. Kulissit kunnossa, kotona sitten huudetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Remontti kestänyt 11 vuotta.
Miten on mahdollista?
Hahhah. Onkohan meillä remontti valmis vieläkään, vaikka aikaa on mennyt tota enemmänkin. Emmekä ole ainoita, se on aivan varmaa. Eri juttu onkin se, että mikä on kesken. Tällä hetkellä ei onneksi mikään, mutta eipä uskalla mitään oikein aloittaakaan.
Meillä yhteinen ulko-ovi alakerran naapurin kanssa. Siinä on ensin pieni eteinen ennen asuntojen ovia.
Aina kun naapuri lähtee ja usein myös kun tulee, viettää hyvin pitkän ajan siinä pienessä yhteisessä eteisessä, täysin hiljaa. Tuosta eteisestä kuuluu minun asuntoon paljon paremmin kuin alakerran asunnon sisältä, epäilen kunteeleeko se minua joka kerta?
Kun itse lähden ulos, menee 5 sekunttia kun suljen oman asunnon oven ja menen ulko-ovesta ulos. Tämä alakerran asukas usein seisoskelee siellä jopa minuutin tai kauemmin, ihan kuin yrittäisi kuunnelle mitä minun asunnossa tapahtuu. En keksi muuta syytä miksi seisoskelisi siinä.