Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naapurienne oudot tavat

Vierailija
21.02.2018 |

Onko teidän naapureilla outoja tapoja? En nyt tarkoita mitään käräjille päätyviä kauhujuttuja, vaan enemmän sellaisia hauskoja outoja juttuja, joita olette joskus ihmetelleet.

Kommentit (3685)

Vierailija
1721/3685 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottaa rivitalon aidattomalla pihalla aurinko yläosattomissa, vaikka 10 metrin päässä kulkee kävelytie.

Sekö karvarintainen mieskö 🤭😂🤣

Vierailija
1722/3685 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naapuri säilyttää ulkokenkiään rappukäytävän puolella ovensa vieressä.

Kaatakaa vettä kenkiin.Kun hän laittaa kengät jalkaansa voi kuulua huutoa.Kuka kusi kenkään🤬

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1723/3685 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän asuntoamme vastapäätä, tien toisella puolella, asuu arviolta kolmekymppinen pariskunta, jonka olohuoneen verhoista näkee esteettä läpi, kun ovat niin ohuet. En tiedä, ovatko he itse tietoisia tästä, todennäköisesti ovat kun jo likemmäs kaksi vuotta asunnossa asuneet ja samat verhot roikkuu ikkunoissa edelleen, eikä heidän arkirutiineissaan ole sinänsä mitään ihmeellistä, mutta mies hyppii vähän väliä alasti asunnossa. Kyllä siellä tissitkin välillä silti vilahtaa.

Nyt he ovat ottaneet tavakseen pelata jotain tosi omituisen näköistä korttipeliä ihan tavallisilla pelikorteilla iltaisin sohvalla. Kortteja tosin on ilmeisesti useampi samanlainen pakka käytössä samaan aikaan ja yksi peli kestää suhteellisen kauan. Tekisi mieli käydä kysymässä että mikäs peli tuommoinen on.

Omituista kuitenkin on se, että he käyvät toisinaan tupakalla tien päässä (n. 50m) ja samalla räpläävät hyvinkin intensiivisesti puhelimia, vaikka talossa on oma pihakin. Kävelee siis rööki huulessa sinne ja takaisin. Olen päätellyt, että he saattavat pelata jotain peliä kännyköillä, koska aina välillä hinkkaavat sormella ruutua niin raivokkaasti ettei sellaisella liikkeellä kyllä mitään somea ainakaan selata...

Vierailija
1724/3685 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulla Taalasmaa kirjoitti:

Meidän asuntoamme vastapäätä, tien toisella puolella, asuu arviolta kolmekymppinen pariskunta, jonka olohuoneen verhoista näkee esteettä läpi, kun ovat niin ohuet. En tiedä, ovatko he itse tietoisia tästä, todennäköisesti ovat kun jo likemmäs kaksi vuotta asunnossa asuneet ja samat verhot roikkuu ikkunoissa edelleen, eikä heidän arkirutiineissaan ole sinänsä mitään ihmeellistä, mutta mies hyppii vähän väliä alasti asunnossa. Kyllä siellä tissitkin välillä silti vilahtaa.

Nyt he ovat ottaneet tavakseen pelata jotain tosi omituisen näköistä korttipeliä ihan tavallisilla pelikorteilla iltaisin sohvalla. Kortteja tosin on ilmeisesti useampi samanlainen pakka käytössä samaan aikaan ja yksi peli kestää suhteellisen kauan. Tekisi mieli käydä kysymässä että mikäs peli tuommoinen on.

Omituista kuitenkin on se, että he käyvät toisinaan tupakalla tien päässä (n. 50m) ja samalla räpläävät hyvinkin intensiivisesti puhelimia, vaikka talossa on oma pihakin. Kävelee siis rööki huulessa sinne ja takaisin. Olen päätellyt, että he saattavat pelata jotain peliä kännyköillä, koska aina välillä hinkkaavat sormella ruutua niin raivokkaasti ettei sellaisella liikkeellä kyllä mitään somea ainakaan selata...

Mahtaa oma elämäsi olla tylsää! HANKI OMA ELÄMÄ.

Vierailija
1725/3685 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naapurin nuori nainen oksentaa melkein joka päivä vähän eri aikoihin, yleensä keskellä yötä. Välillä on päivien tai korkeintaan parin viikon tauko ja sitten alkaa taas. Onkohan bulimia vai mitä. Joskus ollaan tultu samoihin aikoihin kotiin ja sen kauppakassista on pullottanut jotain sipsipusseja yms. ja sitten on taas sinä iltana kuulunut oksentelua. Ei niin kovasti häiritse, käy enimmäkseen vaan sääliksi, jos olen oikeassa.

No voi huoh, ihan päivänselvä bulimia. Miksi tuollaista tarvitsee edes miettiä. Luuletko, että terve ihminen oksentaa säännöllisesti??

Mulla on suolistosairaus joka on aiheuttanut todella paljon oksentelua. Ja myös sipseistä tykkään. Mitään bulimioita ei ole.

Vierailija
1726/3685 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin mies on kokoajan autonsa kimpussa. Siivoaa siellä/tonkii konepellin alustaa/ korjailee/ tai muuten vaan hengailee autossaan. Olisi ihan ymmärrettävää, jos olisi jonkinlainen autoharrastaja ja jokin tuning-projekti käynnissä, mutta kyseessä on ihan vaan ruma n.20v vanha farmari.

Vierailija
1727/3685 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mattilanori kirjoitti:

Iqkqj kirjoitti:

Puhdistaa ja tamppaa mattoja parvekkeellaan niin että roskat kulkeutuu minun alapuolen parvekkeelle (avonnainen parveke)

Lakaiset ja käyt kippaamassa kihvelin hänen postiluukusta.

Meillä oli ennen tälläinen yläkerran naapuri. Sil oli 2 karvaista koiraa ja pudisteli joka ilta parvekkeella sellaisia isoja villashaaleja, kamalat karvatollot mun parvekkeella. Jos ovea piti auki, tuli suoraan sisään ja vaikkei pitänyt, niin avatessa imaisi ne sisään.

Kerran tapasimme ja sanoin asiasta nätisti ja oli tosi nolona ja pahoillaan, lopetti sen.

Minullakin oli tällainen yläkerran naapuri. Ravisteli paskaisia tekstiilejään parvekkeensa reunalta niin, että omani oli ihan sotkussa koko ajan. Suutin sitten kunnolla kerran. Menin parvekkeelleni karjaisin lujaa ja nykäisin kusirätistään kaksin käsin. Johan loppui tuulettelu.

Vierailija
1728/3685 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumme ok-talossa, mutta silti naapurin rouva menee tupakalle tien päässä olevalle kääntöpaikalle.  Muistan, kun näin ekaa kertaa rouva tepsuttelevan ohi sinisessä satiiniaamutakissa :D Luulin jonkun dementikon karanneen  (vasta noin kuusikymppinen mutta pitkä harmaa tukka).

Vierailija
1729/3685 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun naapureillani on tosi outo naapuri.

Oudolla naapurilla on vielä oudompi naapuri.🤭

Vierailija
1730/3685 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä helvettiä!? Ootko sä se, ketä tuolla vastapäises kerrostalossa kuikuilee nii, et verhot vaan heiluu ku sinne päi vilkasee? Hanki nyt jo hyväne aika oma elämä, ni ei tarvi meidän touhuja kytätä ja laskea vieraitaki kaula pitkällä niinku eilen. Tai no... Kyllähä ihmiset telkkarista kattoo sitäki, et joku muu tuijottelee TV:tä. Kai se sit on se ja sama tuijottaako naapureita vai sitä kuvatoosaa. 🤷 Itepähä ollaa verhomme valittu.

Jos korttipelit kiinnostaa, ni tuu ihmeessä kylää. Kyl meidän sohvalla tilaa riittää ja seura kelpaa aina. Ja onha meil keittiöki, jos käy sohva ahtaaks. Meil on silti lautapelejäki vino pino, minkä oot varmaan jo kans huomannu?

Ja se peli mitä me puhelimilla pelataa on Pokemon. Että niinki kummonen mysteeri.

Teretulemast vaa, rouva Taalasmaa. Vien lapsetki illalla isällee taas viikoks ni voit tulla rohkeesti koputtelee ku näät et auto ajaa pihaa. Sen sä silti jo varmaa tunnistatki. ✌️

Vierailija
1731/3685 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun rivitalossa,jonka omistaa kiinteistöyhtiö.Mulla on pikkuinen painepesuri ja kesällä pesen autoni linnunjätöksistä ja joinakin keväinä runsaana esiintyvästä siitepölystä.(olen siitepölyalllerginen ) Monesti on ollut sellaisia pieniä täpliä auton pinnoissa erittäin runsaasti.Ne täplät on Tuomikirvan pas,eiku ulostetta.Kerran olin käyttämässä pesuria,niin naapurini sanoi,että nyt se tiedetään,mihin se vesi menee,kun jatkuvaan olet autoos pesemässä.Vastasin ihan asiallisesti,että käyttövesi on asuntoni vesimittarin kautta ja kulutuksesta joudun maksamaan.Lupa on,mutta pesuaineiden käyttöä on vältettävä.Naapuri sanoi, että haista paska ja pyöritteli näpissään mattopiiskaa.Vastasin,että vedä v-päähäs.iLuuli,että sanattomaksi jäisin.Erehtyi erittäin raskaasti.

Vierailija
1732/3685 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

päänaukominen jatkuvasti naapurista ja tämän asioihin tunkemalla kuin kakara on siinä mielessä outoa, että selkäsauna siinä lähestyy kovaa vauhtia. onko se ainoa tapa lopettaa häirintä?

Vierailija
1733/3685 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kytätty kirjoitti:

Siis mitä helvettiä!? Ootko sä se, ketä tuolla vastapäises kerrostalossa kuikuilee nii, et verhot vaan heiluu ku sinne päi vilkasee? Hanki nyt jo hyväne aika oma elämä, ni ei tarvi meidän touhuja kytätä ja laskea vieraitaki kaula pitkällä niinku eilen. Tai no... Kyllähä ihmiset telkkarista kattoo sitäki, et joku muu tuijottelee TV:tä. Kai se sit on se ja sama tuijottaako naapureita vai sitä kuvatoosaa. 🤷 Itepähä ollaa verhomme valittu.

Jos korttipelit kiinnostaa, ni tuu ihmeessä kylää. Kyl meidän sohvalla tilaa riittää ja seura kelpaa aina. Ja onha meil keittiöki, jos käy sohva ahtaaks. Meil on silti lautapelejäki vino pino, minkä oot varmaan jo kans huomannu?

Ja se peli mitä me puhelimilla pelataa on Pokemon. Että niinki kummonen mysteeri.

Teretulemast vaa, rouva Taalasmaa. Vien lapsetki illalla isällee taas viikoks ni voit tulla rohkeesti koputtelee ku näät et auto ajaa pihaa. Sen sä silti jo varmaa tunnistatki. ✌️

Jep. Monessakin korttipelissä on käytössä kaksi pakkaa. Hullumpaa on kytätä jotain niin normaalia kuin naapurin tupakointi, alastomuus tai korttipeli.

Vierailija
1734/3685 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kytätty kirjoitti:

Jep. Monessakin korttipelissä on käytössä kaksi pakkaa. Hullumpaa on kytätä jotain niin normaalia kuin naapurin tupakointi, alastomuus tai korttipeli.

Se peli jota me pelataan on vanha ku aika ja mies on sen joskus oppinu papaltaa. 😄 Niillä kulki nimellä Pitkä peli, mut mun mielestä se on lähinnä SkipBo tavallisilla pelikorteilla. Kaks pakkaa se vaatii ja säännöt on iha hiukan erilaiset paris kohtaa mut muuten on kyl sama peli 😄

Ei muuten näkyny Ullaa. Ei edes verhot heilunu ku tultiin takas himaa. 😂

Jos Ulla luet tätä, ni kannattaa ehkä miettii mihin siit kyttäyksestää kertoo ja kuin tunnistettavasti. Meil on kyl huomenna töitten jälkee taas ovi auki niitten korttipelie suhteen. Voin keittää vaik kahvit jos tuot pullaa.

Vierailija
1735/3685 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapureidenne*

Vierailija
1736/3685 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun naapurissa asuu vajaa keski-ikänen äiti, jonka touhuista olen vuosien aikana tehnyt pitkälti toistakymmentä lastensuojeluilmoitusta IHAN AIHEESTA mutta kukaan ei puutu.

Paitsi tämä nainen. Hän on yksinhuoltaja ja näin ollen lapset viettävät illat ja yöt pitkälti yksin, vaikka hänen työpaikkansa onkin tien toisella puolella. Nainen tekee yötyötä ja aamun pikkutunneilla kotiin könytessään on ottanut tavakseen huudella postiluukustani hävyttömyyksiä ja kolistella sitä. Joskus saattaa sylkeä matollekin.

Onko väärin laittaa postiluukku johtamaan pientä sähkövirtaa? Vois tulla naapuriin vähän vipinää kun on tukka solmussa. Kyseessä on silti sen kokoinen matami, ettei taida kaatamiseen kyllä riittää edes valokaari.

Vierailija
1737/3685 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän naapureissa asuu 2 Ulla Taalasmaata. Yksi höpöttää kaikille muille asukkaille jatkuvasti, että minä hallituksen jäsenenä en tee minulle kuuluvia asioita, kuten hoida hiekotusta, siivoa rappukäytävää tai remppaa jotain koloa. Juu ei ole minun heiniä, kun kuuluu (laiskalle) isännöitsijällemme. Hän lisäksi hölöttää kaikuvasti pitkin pihoja asioita, jotka eivät muille kuulu ja haukuttaa koiriaan koko päivän. On raskasta, kun tekee tikusta asiaa. Välillä toivon, että heidän takapihalleen olisi sodan aikana unohtunut maamiina. 

Toinen on sitten muuten vaan juoruakka. Menin elämäni ensimmäistä kertaa meidän paikalliseen kesällä yhdelle, niin siellä alan ammattilaiset tiesi minusta aika paljon. "Ai sä oot se Sanna". Ihan kiva olla julkkis tietämättä. Selkis, että naapurimme käy siellä usein ja juoruilee taloyhtiön asioita. Lopetimme tästä syystä hallituksessa vuokralaisten informoimisen, kun asiat jaetaan avoimesti kapakoissa. Vuokranantaja saa sitten omalla riskillään infota. 

Jos outoja tapoja etsii, niin en osaa oikein muuta sanoa. En juurikaan seuraile mitä naapurit tekevät. Jos pakko kaivaa jotain, niin yhdellä on vaikeuksia ymmärtää, ettei autoa saa parkata nurmialueelle. Ollaan huomautettu tästä, mutta se puusilmä ei vaan tajua. 

Vierailija
1738/3685 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samassa rapussa mua vastapäätä asuu vanhempi rouva, joka on kuin jostain romaanista tai elokuvasta. Hyvin hillitty ja tyylikkäästi pukeutunut, aivan käsittämättömän hiljainen ja varautuneen oloinen, rapussa kun tullaan vastaan niin nyökkää arvokkaasti ja kääntää sitten katseensa pois. Ei koskaan puhu mitään, asunnosta ei koskaan kuulu mitään, en ole ikinä näiden vuosien aikana nähnyt häntä kenenkään seurassa, eikä hänellä koskaan käy vieraita. Vaikuttaa hyvin yksinäiseltä, hiljaista elämää viettävältä ladylta. Usein mietin, että mikähän on tarina hänen taustallaan.

Supo, Säpä, Kapo tai KGB, kenties jopa Firma tai Cia?

Vierailija
1739/3685 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naapurin nuori nainen oksentaa melkein joka päivä vähän eri aikoihin, yleensä keskellä yötä. Välillä on päivien tai korkeintaan parin viikon tauko ja sitten alkaa taas. Onkohan bulimia vai mitä. Joskus ollaan tultu samoihin aikoihin kotiin ja sen kauppakassista on pullottanut jotain sipsipusseja yms. ja sitten on taas sinä iltana kuulunut oksentelua. Ei niin kovasti häiritse, käy enimmäkseen vaan sääliksi, jos olen oikeassa.

No voi huoh, ihan päivänselvä bulimia. Miksi tuollaista tarvitsee edes miettiä. Luuletko, että terve ihminen oksentaa säännöllisesti??

Mulla on suolistosairaus joka on aiheuttanut todella paljon oksentelua. Ja myös sipseistä tykkään. Mitään bulimioita ei ole.

Kuulemma myös paniikkihäiriökohtaus voi mennä niin pahaksi, että lopulta oksentaa. En sitten tiedä, oksentaako siinä monta kertaa peräkkäin (tai pikemminkin yökkääkö tyhjää lopulta) vai ainoastaan kerran. Surullinen vaiva sekin.

Vierailija
1740/3685 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo joidenkin mainitsemat vanhat miehet, jotka kuupailevat pihalla, tuskin tekevät sitä ilkeyttään tai kytätäkseen ketään. Luultavasti tekemistä ei elämässä paljoa ole, eikä aika tahdo kulua. Ne miehet on ehkä oppineet kotoaan tai omasta aiemmasta elämästään, että miesväki touhuaa päivän ulkohommissa. Muuta eivät sitten kerrostalossa keksi kuin auton puunaamisen. Ja voihan olla että välit puolisonkin kanssa käyvät hermoille, pakko välillä päästä pihalle. Omakotitalo sopisi tuollaisille hyvin asumismuodoksi.

Minusta ne on liikuttavia ja vähän riipaisevia, ei outoja tai epäilyttäviä.

Näin minäkin ajattelen. Aika käy heillä pitkäksi. Jotkut paheksuvat ja pitävät kyttääjina mummoja tai pappoja, jotka pitävät tapanaan istuskella kerrostalon pihalla. Syynä heillä on varmaan se, että elämänsä on kovin hiljaista ja tapahtumaköyhää ja haluavat edes hetkeksi pois asuntojensa yksinäisyydestä näkemään muita ihmisiä ja joskus tuurilla tulee tilaisuus vaihtaa jonkun kanssa pari sanaakin.

No ehkäpä pitäisi keksiä muuta itseään viihdyttävää kuin luimuilla muitten elämää, ellei näin keksi niin voisiko joku omainen tuupata. Nuo kyylät ovat todella rasite ja saattavat toiminnallaan muita 4 seinien sisään. Tuo pitäisi lailla kieltää, että maleksitaan ja istutaan tuntitolkulla jonkun kaupan penkeillä raportoimassa mitä kukin osti ja teki.