Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapurienne oudot tavat

Vierailija
21.02.2018 |

Onko teidän naapureilla outoja tapoja? En nyt tarkoita mitään käräjille päätyviä kauhujuttuja, vaan enemmän sellaisia hauskoja outoja juttuja, joita olette joskus ihmetelleet.

Kommentit (3685)

Vierailija
1221/3685 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yläkerran lapsiperheessä aika ihme touhua välillä.

Sillä välin kun äitinsä on kylppärissä tms toisella puolen asuntoa niin poikalapsi vetää kengät jalkaan, menee vanhempien makuuhuoneeseen joka on meidän makuuhuoneen yläpuolella, pomppii edestakaisin kengillään kuuluvasti ja pompottaa palloa lattiaan, tätä kestää noin viisi minuuttia. Sitten äitinsä ilmeisesti avaa ulko-ovea ja poika juoksee kengät jalassa ovelle kun askeleet kuuluu läpi asunnon.

Ja tämä kaikki lauantaisin klo 9.00 aikaan! Juuri silloin kun meillä mahdollisuus nukkua vähän pitempään. Olemme lapsettomia.

On käynyt mielessä että nuo vanhemmat ovat käskeneet pojan tehdä noin, ilkeilläkseen meille kun olemme lapsettomia, ja koska käymme usein ulkomaanmatkoilla, meillä on kalliimpi auto kuin heillä, paremmat vaatteet kuin heillä. Tai jokin muu typerä syy.

Ei helkkari repesin viestillesi. Mullakin on terrorisoiva naapuri joka poraa seiniin aina lauantaiaamuisin. Uskon että syynä on se että pukeudun kalliimpiin farkkuihin kuin hän.

Mulla taas naapuri aloittaa vasaroinnin 6 aamulta joka vuoden päivänä ja laittaa erittäin valoisan pihavalon joka osoittaa suoraan makuhuoneeseemme palaamaan aina kymmeneltä illalla. Uskon että syynä on se että minulla onkin uusi ja kallis Moccamaster tippalukolla kun taas naapurillani on vain joku tiimarista ostettu parin euron kiinalaiskahvinkeitin.

Vierailija
1222/3685 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

alakerran naapuri sellasen 10 vuotta vainoillut mua muunmuassa siten että seuraa perässä wc:hen ja keittiöön :D

Jos tuo kuulee että menen tai että edes mahdollisesti olen menossa jompaan kumpaan, rientää hän sinne vesihanoja aukomaan.

nimim. kiva käydä paskalla ku tietää että joku vanha eläkeläis-juoppo-runkkari kuuntelee alapuolellasi metrin päässä noin suurinpiirtein 100% käyntikerroistasi :-D

En tiä miten tota vois todistaa vuokranantajataholle jotta häiriöilmotusta auttas tehdä, ettei ois pelkästään sana-sanaa vastaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1223/3685 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin noin 10v pojan peliraivoamiset, ei ole tervettä kiljua kurkku suorana monta tuntia päivässä.. Kerrostalossa asutaan.

Vierailija
1224/3685 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Remontti kestänyt 11 vuotta.

Miten on mahdollista?

Meidän kesämökki naapurimme on rakentanut kesämökkiään jo 25 vuotta eikä ole vieläkään kuin korkeintaan puolivalmis....

Meilläkin sama vaikka kyseessä on joku 15 vuotta. Vähän harmittaa kun naapurissa on enemmänkin joku kaatopaikka ja rakennustyömaa kuin mökki.

Vierailija
1225/3685 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jjl kirjoitti:

Vanha naapurini siivosi kerran viikossa, yleensä sunnuntaina - ja aina siivotessaan tämä nainen kirosi ja raivosi imuroidessaan ja kohkatessaan kuin mielipuoli. Tätä ei voi edes tässä sanoin kuvata, siis jatkuvaa huutoa tai oikeastaan kirkunaa, jossa joka toinen sana oli v...u, s.....a, j.......a jne. Puolesta tunnista tuntiin tätä kesti, ja siihen kyllä tottui, kun tiesi että se on taas viikottainen siivous menossa. Mutta oli kyllä melkoinen show, kuten pari oikeaan aikaan kotonani ollutta kaverianikin on todistanut....

Voisi olla minä, mutta en ole vanha! 

Siivoan kerran viikossa ja vedän usein raivarit imurin takia. :D Yleensä johdon kanssa ongelmia tai sitten huitaisen vahingossa imurin letkulla jotain koriste-esineitä lattialle. Olen miettinyt että mitähän naapurit ajattelee.

Vierailija
1226/3685 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällä kerrostaloalueella lähes kaikissa asunnoissa on verhot kiinni. Aina. Meitä vastapäisen asunnon ikkunoita en ole nähnyt koskaan niin, että verhot olisivat Auki. Joku siellä kuitenkin asuu, valoa näkyy joskus sälekaihtimien välistä. Mutta ikinä, edes hetkeä verhot eivät ole olleet auki. Muissakin asunnoissa aina kiinni, mutta en ole ajatellut niitä niin tarkkaan, kuin noita omista ikkunoista muutaman metrin päässä olevia. mun on pakko avata verhot aina, ihmeellistä miten ihmiset elävät 24/7 verhojen takana.

Itse elän. Muutaman metrin päässä näkyy naapuritalon tiiliseinä. Maisemat ei muutenkaan näin luonnonläheisen ihmisen makuun. Vähän saattaa olla kaihtimet raollaan että tulee hieman valoa sisään. En nauti siitä että kämppään näkee. Itse en puolestaan ymmärrä ihmisiä joilla on verhot auki ja valot päällä ulkona ollessa pimeetä. Kukin tyylillään jos tahtoo elää kuin akvaariossa.

Sama juttu, minullakin on asunto melkein katutasossa ja hyvin lähellä vastapäätä on toinen kerrostalo, joten sekä kadulta että muista taloista näkee suoraan kotiini. Minä pidän yksityisyydestä enkä halua kenenkään pervulisedän tirskistelevän edes vilaukseltakaan minua kotonani. Yhtä hyvin voisin sitten vain laittaa webkameran päälle 24/7 ja livestriimaukset nettiin. Enenmmän minua ihmetyttää ne ihmiset, joita tämä häiritsee, mitä se teidän takapuolta raapii jos ette näe muiden ihmisten yksityisiin koteihin :D Minä totuin lapsuudessa ja nuoruudessa asumaan kaihtimet apposellaan, kun oli vain metsää ja peltonäkymää, olihan se ihanaa, mutta mieluummin säilytän yksityisyyteni ja mielenrauhani kuin tuijottelen vastapäistä betoniseinää - ja pahimmassa tapauksessa näen vahingossa itse jonkun vastapään naapurin pappakalsarit jalassa. Good bye ruokahalu. Minä olen niin monta kertaa milloin missäkin kadulla ja pihoilla ohikulkiessa nähnyt sattumalta ihmisiä pyllistelemässä ikkunoissa alusvatteissa (ihan oikeasti kerran yksi keski-ikäinen nainen kumartui takapuoli ikkunaan päin valkoisissa alusvaatteissa, ulkona oli pimeää ja kämpässä kaikki valot päällä), syömässä keittössään, telkkari päällä niin että näkee heti mitä ohjelmaa katsoo, näkee asuntojen sisustukset ja tavarat yksityiskohtaisestikin, menossa vessaan... Minulle nämä kaikki asiat ovat sellaisia, jotka eivät ulkopuolisille random ohikulkijoille kuulu. Toisaalta minä en koskaan edes julkaise someen mitään (enkä seuraa muiden someja), en kuvia enkä mitään tilapäivityksiä tms. Joillekin ihmisille mikään ei ole pyhää ja jaetaan kaikki ruokakuvat, lasten leikkihetket, sukujuhlat, sairaalakäynnit, veronpalautustiedot, poliittiset mielipiteet, uskonto-/aatehömpät jnejne. Eli kai nämä ihmiset sitten kuuluu samaan kastiin.

Minulle tulee äärimmäisen turvaton olo jos olen verhoilla suljetussa tilassa näkemättä ulos. SIlloinhan ikkunan takana voi vaania kuka tahansa ilman että näen häntä. Tosin olen tunnistavinani itsessäni enemmän ja enemmän klaustrofobisia piirteitä iän myötä, enkä myöskään ole koskaan halunnut mennä sisämaahan pitkäksi aikaa. Rannalta pääsee aina karkuun merelle. Eli näissä lienee kyse hyvinkin erilaisista asioista jotka vaikuttavat ihmisten käyttäytymiseen myös tässä verhojen sulkemisessa tai auki pitämisessä.

Ovathan ihmiset parvekkeillaankin jopa kokonaan alasti, joten mikseivät olisi alusvaatteissa kotonaan verhot auki. Katso muualle jos kiusaa. 

Vierailija
1227/3685 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi naapuri imuroi vähintään kerran päivässä, ei lapsia eikä lemmikkejä

Toinen pesi autonsa todella usein

Nykyiset naapurit tuntuu välillä vetävät jotain yhteislaulua? En saa kovin hyvin selvää mutta tulee mieleen sellaiset uskonnolliset laulut kitaran säestyksellä.

Ei ehkä mitään älyttömän kummallista tai häiritsevää, kiinnitti ja kiinnittää huomioni välillä.

Sitten oli häiritsevät naapurit jotka heitteli ruokaa pihoille ja pitivät kissaa pihalla. Asuivat siis kerrostalon toisessa kerroksessa. Kissa myös vaihtui tiheään, myivätkö eteenpäin vai oliko niitä asunnossa useampi, en tiedä. Muutenkin vähän kummallista porukkaa. Vanha pariskunta, miehestä en tiedä, nainen kai jossain mt-laitoksessa ollut.

Vierailija
1228/3685 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän kerrostalossa asuu nainen,jolla on tapana kulkea rappukäytävässä kurkkimassa naapureitten postiluukusta sisään. Kerran jäi kiinni ja sen jälkeen on alkanut käymään aamuyöllä.Tiedän siitä.kun laitan luukun väliin paperia ja se on aina aamulla pudonnut lattialle.Lehdenjakaja ei se ole ollut,koska mulle ei lehtiä tule.

Viritä sille rämisevä ansa...

Vierailija
1229/3685 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina lähtiessään hankaa ovea ties kuinka kauan, lähtee, tulee takaisin hankaamaan vähän lisää ja hakkaa sitä ja sitten pääsee vihdoin lähtemään. Toinen naapuri nykyään hankaa ovikelloaan ja läpsäyttää postiluukkuaan lähtiessään, joskus tulee takaisin hankaamaan vielä lisää, mutta ei läheskään yhtä kauan kuin se toinen. Tainnut tarttua siltä...

Vierailija
1230/3685 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä asuu naapuri, joka selvittää vuosittain perheemme verotiedot verottajalta ja tulee myöhemmin keväällä puhumaan asiasta kasvotusten ja haukkuu meitä. Ja myös muita naapureitamme. 

Meillä asuu myös naapuri, joka saattaa pokkana mennä alasti ikkunansa ohi, niin että kaikki näkevät hänet. Aika useinkin. En usko, että on kuitenkaan itsensä paljastaja.

Meidän naapurissa asuu myös perhe, jossa opettajavanhemmat. Eivätkä heidän lapset koskaan tee mitään väärää. Vanhemmat eivät usko, jos kerromme heille heidän lasten esim. lyöneen meidän tyttöämme.

Joskus naapurissamme asui yksin asuva mies. Jolla oli elämässään vain koira. Nykyisin hän tulee vastaan täysin saman rotuisen (harvinaisempi rotu) koiran kanssa, joka on eri värinen. Melkein toivoisin, että tulisi naisen tai lastenrattaiden kanssa vastaan. On todella komea ja ystävällinen mies. Hän ei käynyt koskaan "missään" paitsi kaupassa ja töissä, eikä hänellä vieraillut noin 8 v naapurissa asumisen aikana ketään. Mikä vika hänessä?

Vierailija
1231/3685 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä naapuri, itseasiassa hallituksen puheenjohtaja kaivelee roskiksia ja ilmoittelee muille naapureille sähköpostilla mitä roskiksesta on löytynyt.

Vierailija
1232/3685 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurimies oli taloyhtiön hallituksen puheenjohtaja ja hänellä oli vaimonsa ja isojen ja pitkäkarvaisten koiriensa kanssa luultavasti agility harrastus. Iso kasa niitä h*lvetin koiravälineitä- ja tarvikkeita säilytettiin pyörävarastossa. Ja he veivät aina märät haisevat koiravermeet kuivaushuoneeseen kuivattaviksi ja se haju oli siellä vielä monta tuntia kuivauksen jälkeenkin. Ja tietenkin tämä isojen koirien märkä haju oli aina hississä ja rappukäytävässä. 

Vierailija
1233/3685 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut elämäni aikana yli kymmenessä eri osoitteessa, ja tuntuu että ns. normaalit naapurit ovat harvinaisuus. Itse olen hiljainen ja rauhallinen tapaus, en omista lemmikeitä enkä kuuntele musiikkia lujaa. Silti minulle osuu naapureiksi lähinnä päihdeongelmaisia, maksoin asumisestani sitten viisi sataa tai reilun tonnin kuussa (sic). Ihan sama, millä alueella ollaan, onko omistusasuntoja vai ei, kantiksia vaiko ulkkiksia. Joka helvetin kerta naapurissani asuu vähintään yksi melskaaja. 

Entisessä kodissani naapurina oli suloiseksi eläkeläisrouvaksi naamioitunut kyttääjä-akka, jolle olisi pitänyt antaa urhoollisuusmitali muiden naapureiden tekemisten raportoimisesta eteenpäin. Sinä iltana kun muutimme mieheni kanssa tuolta pois, mies vei iltamyöhään roskia, ja jätti samalla hetkeksi (puhutaan minuuteista) muutaman Sortti-asemalle menevän jutun roskakatokselle. Naapurin akka singahti ulos ovesta, juoksi raput alas ja jatkoi matkaansa räntäsateeseen kymmeneltä illalla, koska epäili suurenkin rikoksen tapahtuneen tämän roskisvisiitin myötä. Ehti vielä takaisin sisällekin ilman että mieheni koskaan näki häntä, mikä oli aikamoinen saavutus, kun ottaa huomioon että mies oli kulman takana hakemassa autoa. Muuttomme jälkeen isännöitsijä lähestyi meitä kirjallisesti- kävi ilmi, että tämä "sympaattinen eläkeläinen" oli lähettänyt hänelle tarkan luettelon tavaroista, jotka odottivat muutaman minuutin roskiskatoksella, ja väitti nyt että jätimme ne sinne! Akka ei sanonut koskaan mitään päin naamaa, lässytti vaan. 

Vierailija
1234/3685 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumme rivitalossa. Vastapäätä asuva pariskunta viihtyy alasti ja muistan aina, miten meni kahvit väärään kurkkuun kun ensimmäisen kerran näin  alastoman rouvan häärivän keittiössään.  Verhot auki ja valot päällä  ihan pokkana.

Vierailija
1235/3685 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän rapussamme asuu hieman nuorempi naishenkilö joka saattaa välillä soittaa ovikelloa ihan vain jutellakseen tai kyselläkseen lastemme tai meidän kuulumisia. Tämän jälkeen kertoo muutaman sanan opinnoistaan ja ystävistää. Tämän jälkeen toivottaa mukavaa iltaa ja poistuu. Hän on oikein ihana ja jutustelu on mielestäni aina erittäin mukavaa, mutta olen tietenkin hieman huolissani että onko hän muuten todella yksinäinen tai onko hänellä näitä hetkiä miehenikin kanssa, josta myös paljon kyselee. Mutta yhteenvetona ihana tyyppi. :)

Vierailija
1236/3685 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seksiaikataulu (tiedän koska muija huutaa kuin hyeena). Eilenkin ensimmäinen sessio oli klo 19 ja toinen keskiyöllä. Tämä sama jatkuu joka päivä. Heillä on myös lapsia. Lähinnä mietin että miten lapsille perustellaan kotona nuo huutoulinat.

Tuota olen aina ihmetellyt. Akka huuta kuin hyeena :). Kiva varmaan lapsille koittaa nukkua..... Onko se keksittyä juttua vai mikä siinä on, miehen miellyttämistä.  Jotenkin lapsellista ja keskenkasvuista. Kersathan ei ymmärrä ja traumoja tulossa vuosikausia kestävine terapioineen. Tai sitten muina käytöshäiriöineen.

"Tuota olen aina ihmetellyt. Akka huuta kuin hyeena :). Kiva varmaan lapsille koittaa nukkua..... Onko se keksittyä juttua vai mikä siinä on, miehen miellyttämistä."

Kokeneena miehenä voin kertoa että naiset ovat yksilöitä mielihyvän näyttämisessa ja siinä miten he heittäytyvät seksiin. Nainen joka kovaäänisesti nauttii seksistä ei omien kokemusteni mukaan ole feikkiä vaan nainen on yksinkertaisesti niin kiihottuneessa tilassa ja päästää sen ääntelynä ulos.  Silloin kun esimerkiksi ihminen suuttuu pahasti niin hän saattaa huutaa, möykätä ja olla väkivaltainen. Kyse on tunteista ja uskalluksesta näyttää niitä. Ihmiset myös kokevat nautinnon eri tavoin ja toinen voi nauttia fyysisesti enemmän kuin toinen.  Kaikkein tylsimpiä ovat tunnekylmät, naiset lakanoiden välissä. 

Se ei välttämättä ole edes heidän syynsä. Minulla oli nuorempana muiden tyttöystävien joukossa kaksi tyttöystävää jotka molemmat oli raiskattu. Kumpikin heistä vaikuttivat seksissä kylmiltä ja etäisiltä. Toivottavasti he ovat saaneet traumansa hoidettua. Tunnepuolen ongelmat seksissä ovat usein psykologisia. Jos toiseen ihmiseen luottaa täysin, tykkää hänestä paljon ja pitää parhaana ystävänään niin seksikin on avointa ja ihanaa. Tällaisia suhteita ei elämässä ole paljon ja joillakin ei ollenkaan. Olen hämmästyksekseni todennut että on ihmisiä jotka koko ikänsä vain p*nevat eivätkä ymmärrä mitä aito rakastelu on. Heiltä jää niin paljon kokematta upeita tunteita ja kivaa, yhdessäoloa sydänystävän kanssa. Kaunista ja mukavaa talvea kaikille!

Vierailija
1237/3685 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen asunut elämäni aikana yli kymmenessä eri osoitteessa, ja tuntuu että ns. normaalit naapurit ovat harvinaisuus. Itse olen hiljainen ja rauhallinen tapaus, en omista lemmikeitä enkä kuuntele musiikkia lujaa. Silti minulle osuu naapureiksi lähinnä päihdeongelmaisia, maksoin asumisestani sitten viisi sataa tai reilun tonnin kuussa (sic). Ihan sama, millä alueella ollaan, onko omistusasuntoja vai ei, kantiksia vaiko ulkkiksia. Joka helvetin kerta naapurissani asuu vähintään yksi melskaaja. 

Entisessä kodissani naapurina oli suloiseksi eläkeläisrouvaksi naamioitunut kyttääjä-akka, jolle olisi pitänyt antaa urhoollisuusmitali muiden naapureiden tekemisten raportoimisesta eteenpäin. Sinä iltana kun muutimme mieheni kanssa tuolta pois, mies vei iltamyöhään roskia, ja jätti samalla hetkeksi (puhutaan minuuteista) muutaman Sortti-asemalle menevän jutun roskakatokselle. Naapurin akka singahti ulos ovesta, juoksi raput alas ja jatkoi matkaansa räntäsateeseen kymmeneltä illalla, koska epäili suurenkin rikoksen tapahtuneen tämän roskisvisiitin myötä. Ehti vielä takaisin sisällekin ilman että mieheni koskaan näki häntä, mikä oli aikamoinen saavutus, kun ottaa huomioon että mies oli kulman takana hakemassa autoa. Muuttomme jälkeen isännöitsijä lähestyi meitä kirjallisesti- kävi ilmi, että tämä "sympaattinen eläkeläinen" oli lähettänyt hänelle tarkan luettelon tavaroista, jotka odottivat muutaman minuutin roskiskatoksella, ja väitti nyt että jätimme ne sinne! Akka ei sanonut koskaan mitään päin naamaa, lässytti vaan. 

Amen. Kerrostaloilu on syvältä.

Vierailija
1238/3685 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Amen. Kerrostaloilu on syvältä.

Kapeakatseiset ihmiset ovat tylsiä. Amen.

Vierailija
1239/3685 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena kasarin lopussa asuin kerrostalossa, missä naapurilla oli farmari Lada, punainen. Iäkäs mies, ei käynyt koskaan missään, eikä siis autokaan käynyt. Joka päivä sentinkin lumiudun kävi harjaamassa. Istuskeli autossa tovin, pomppasi ylös ja nyökkäsi itsekseen hyväksyvästi kun meni kotiin. Ja parhaina päivinä monta kertaa päivässä sama ralli. Oli selvästi merkityksellinen suhde.

Naapurin nuorehkon opettajaparin tapa (Kuopiossa) jättää roskapussinsa aina oven viereen käytävään. Ja siinä oli siis lähes aina pussi, joskus useampikin. Joskus kun oletettavasti jommankumman vanhemmat ovat hoitamassa lapsia, niin toimivat samoin, mistähän lie lapset tapansa oppineet. En saata ymmärtää tätä, oli sitten kissoja koiria tai konttaavia lapsia..

Vierailija
1240/3685 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun kaupungin omistamassa kerrostalossa, naapureina on vanha pariskunta, tietääkseni venäjältä muuttaneita jotain suomen sukuisia. Ovat omatoimisesti alkaneet talon puutarhuriksi ja talonmieheksi, nainen istuttelee pihalle itse ostamiaan kukkia ja mies haravoi ja tekee lumitöitä, omaksi ja muiden iloksi varmaan :) Naisen olen myös nähnyt siivoavan rappukäytävää useamman kerran. Jotenkin suloisia :)

Venäjällä ei ole ollut taloyhtiöitä, eli siellä on täytynyt itse tehdä kerrostaloissakin asiat, tai kukaan ei tee. Siksi monet talot ovat pietarissakin rapistumassa purkukuntoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kahdeksan